Dikebumikan Satu Liang


Dikebumikan satu liang. Jena zah lima sekeluarga yang ma ut dalam kemalangan di Kilometer (KM) 16 Jalan Lipis-Benta berhampiran Simpang Taman Jelai, Lipis, petang semalam selamat dikebumikan.
Lima jenazah itu dikebumikan dalam satu liang di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kelaboran di Tumpat pada jam 10 malam semalam.
Hujan renyai mengiringi upacara pengebumian yang dihadiri lebih 500 penduduk kampung.
Terdahulu jenazah Zalimawati Mukhtar, 34, tiba di perkarangan tanah perkuburan pada jam 8.30 malam dengan van jenazah dari Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan.
Setengah jam selepas itu empat lagi jenazah ahli keluarganya tiba dengan tiga van jenazah yang bertolak dari Hospital Kuala Lipis.
Semua jenazah disolatkan di Surau Kubur Kampung Kelaboran.
Dalam tragedi pada jam 3.50 petang semalam, enam mangsa maut selepas dua kenderaan bertembung.
Mangsa yang ma ut adalah Mukhtar Hassan, 62, dan isterinya, Khadijah Hussin, 61, anaknya, Zalimawati serta dua cucunya, Zulaikha Basyirah Ahmad Ridwan, 10 dan Ahmad Fakhrul Muslim Ahmad Ridhwan, 2, yang semuanya berasal dari Taman Kelaboran Jaya, Tumpat, Kelantan.
Turut meninggal dunia ialah pemandu Perodua Myvi yang juga anggota tentera, Muhamad Samsol Kamal Mat Arifin, 22, yang bertugas di Kem Kementah, Kuala Lumpur.
Terdahulu
EMPAT termasuk tiga sekeluarga ma ut selepas kereta dinaiki masing-masing bertembung dalam kemalangan di Kilometer 16 Jalan Lipis-Benta berhampiran Simpang Taman Jelai, Lipis, hari ini.
Mangsa yang meninggal dunia ialah pemandu Proton Waja, Mukhtar Hassan, 52, dan isteri Khatijah Hussin, 61, serta cucunya, Ahmad Fakhrul Muslim Ahmad Ridhwan, 2, dari Taman Kelaboran Jaya, Tumpat, Kelantan.
Turut maut adalah pemandu Perodua Myvi yang juga anggota tentera, Muhamad Samsol Kamal Mat Arifin, 22, yang bertugas di Kem Kementah, Kuala Lumpur.
Ketua Polis Daerah Lipis Superintendan Azry Akmar Ayob berkata, dalam kejadian pada 3.50 petang, Proton Waja dikatakan dalam perjalanan dari arah Benta menghala ke Kuala Lipis, manakala Perodua Myvi dari arah bertentangan.
“Bagaimanapun, sebaik tiba di tempat kejadian, pemandu Perodua Myvi dipercayai tidak lepas memotong kenderaan lain menyebabkannya bertembung dengan Proton Waja yang ketika itu dinaiki oleh lapan orang termasuk pemandu.
“Akibat kemalangan berkenaan, Khatijah dan Muhamad Samsol Kamal ma ut di tempat kejadian, manakala Mukhtar dan Ahmad Fakhrul Muslim meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Kuala Lipis,” katanya dalam satu kenyataan media.
Azry Akmar berkata, mangsa yang cedera par ah pula adalah anak Mukhtar, Zalimawati, 34, dan anaknya, Zulaikha Basyirah Ahmad Ridwan, 10, yang kini masih dirawat di zon merah Hospital Kuala Lipis.
“Empat lagi mangsa termasuk isteri kepada anggota tentera (Muhammad Shamsol Kamal) cedera ringan dan turut dihantar ke Hospital Kuala Lipis untuk rawatan lanjut,” katanya.
Katanya, siasatan mendapati kejadian berlaku di jalan yang berselekoh, manakala sewaktu kejadian hujan renyai-renyai serta jalan basah.
“May at mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Kuala Lipis untuk proses bedah siasat.
“Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987. Kita minta saksi bebas untuk tampil membantu siasatan kejadian,” katanya.
The post Dikebumikan satu liang… appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/dikebumikan-satu-liang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Isteri Meninggal Dunia Bersama Ketika Tidur Dikebumikan Dalam Satu Liang Lahad

Suami Isteri Meninggal Dunia Bersama Ketika Tidur Dikebumikan Dalam Satu Liang Lahad

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 361 hits
Bera Madiran and Siti Munah Damin meninggal bersama ketika tidur di rumah mereka di Kampung Chokro Simpang Renggam Foto SPMJ KLUANG 1 November Imam Masjid Jamek Simpang Renggam dekat sini dan isterinya meninggal dunia ketika sedang tidur di...
Abah Saya Buta Tapi Dia Travel Satu Malaysia Ajar Al Quran Pada Orang Perkongsian Pu Amin Di Ig Buat Ramai Rasa Sebak

Abah Saya Buta Tapi Dia Travel Satu Malaysia Ajar Al Quran Pada Orang Perkongsian Pu Amin Di Ig Buat Ramai Rasa Sebak

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 490 hits
Siapa tidak kenal dengan pendakwah bebas terkenal PU Amin yang bukan sahaja merupakan seorang yang amat lantang bersuara tetapi juga sudah lali dikecam bertubi tubi terutamanya oleh golongan lesbian gay biseksual dan transgender Jarang berk...
Satu Studio Terpegun Kelunakan Suara Penyanyi Amerika Baru Memeluk Islam Mengaji Surah Alfatihah

Satu Studio Terpegun Kelunakan Suara Penyanyi Amerika Baru Memeluk Islam Mengaji Surah Alfatihah

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 956 hits
Jennifer yang merupakan finalis tempat ketiga dalam pertandingan besar pencarian bakat Arab Got Talent itu lalu mengucapkan kalimat syahadat sebagai dengan rasminya sepenuh hati beliau memeluk Agama Islam Tiada Tuhan selain Allah dan Muhamm...
Ppni Usul Jokowi Distribusi Satu Perawat Setiap Desa

Ppni Usul Jokowi Distribusi Satu Perawat Setiap Desa

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 151 hits
Presiden Joko Widodo atau Jokowi menerima Dewan Pengurus Pusat dan Dewan Pengurus Wilayah Persatuan Perawat Nasional Indonesia di Istana Merdeka Jakarta Selasa Dalam pertemuan PPNI menyampaikan sejumlah dukungan dan usulan kebijakan kepada ...
Selepas Tabung Haji Kini Satu Lagi Pendedahan Rafizi Dibawa Ke Muka Pengadilan

Selepas Tabung Haji Kini Satu Lagi Pendedahan Rafizi Dibawa Ke Muka Pengadilan

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 311 hits
Minggu lepas FGV memulakan tindakan undang undang untuk mendapatkan kembali jumlah yang diselewengkan bekas CEO dan bekas pengerusinya Ini bersabit pembelian kondominium mewah di Troika Jalan Ampang Saya telah mendedahkan perkara ini lengka...
Msi Memperkenalkan Kad Grafik Geforce Rtx 2070 Ventus Hanya Menggunakan Satu Palam Kuasa 8 Pin Pcie

Msi Memperkenalkan Kad Grafik Geforce Rtx 2070 Ventus Hanya Menggunakan Satu Palam Kuasa 8 Pin Pcie

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 314 hits
Bagi mereka yang inginkan sebuah kad grafik baru yang hadir dengan kebolehan Ray Tracing tetapi tidak mahu mengosongkan akaun bank mereka NVIDIA hadir dengan pilihan kad grafik NVIDIA GeForce RTX 2070 Terkini pihak MSI baru sahaja mengumumk...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan