Diintai Jodoh Setiap Hari


Assalamualaikum...

Disebabkan bulan depan adalah bulan anniversary perkahwinan Ina yang ke-9 tahun.Makanya,selalu lah bermain di fikiran.. jodoh intai setiap hari.Ahaks~~ 


Gagal Bercinta
Sebelum bertemu jodoh,pernah bercinta selama beberapa tahun tetapi dengan seseorang yang mempunyai darah kacukan jepun.Cinta berputik semasa berusia 17 tahun,iaitu selepas tamat persekolahan.
Huhh~ Bila sebut kacukan (mix jepun).. sudah tentulah handsome.Bermata hazel dan berkulit putih.Tetapi,faham-faham aje lah.Bila dah handsome,sudah tentu ramai peminat.Hari-hari jealous,hahaha.Dan dia pula seorang panas baran.Pernah naik kaki tangan pada Ina.Huuuu...

 Selepas beberapa tahun bercinta,keluarga pula tidak merestui.Family dia pula asyik bercakap bahasa jepun,adeii.Macam mana lah nak hidup nanti kan.Tetapi nasib baik,bukan jodoh Ina bersama.Alhamdulillah.. 

Alam pekerjaan
 Masa cepat berlalu,bila memikirkan usia ketika itu sudah menginjak ke angka 24.Ina sudah mulai serius untuk masa depan.Risau di Chop andartu..erkk. 
Yup,walau bukan dalam kategori terdesak.Ina selalu berdoa agar ditemukan jodoh.Yang utama,jodoh mestilah satu kampung.Yeaaa,memang nak sangat jodoh satu kampung sebab bila berkahwin,dah tak usah bergaduh isu balik kampung.Ehehe.. Bole pula gituu.
Bila di alam pekerjaan,langsung tiada masa nak berkenalan dengan mana-mana lelaki.Serius wei,memang penat lah nak mengenali lelaki.Dalam hati,nak jodoh jer.Hihihi.. penat kenal lama,pastu putus di tengah jalan.



Diintip Setiap Pagi
 2009 Ina sudah bertukar pekerjaan.Ketika itu sebagai Kerani jualan di kedai jubin.Pengangkutan ina ketika itu ialah bas awam.Setiap pagi,memang akan menunggu bas di bus stop di beserah.Kiranya jalan utama lah.Ehehe..

 Setelah sebulan bekerja,Ina perasan satu kereta ni iaitu kereta kancil purple setiap pagi akan melalui bus stop.. masa ni dah rasa lain macam dah.Dalam hati Ina "Dah kenapa mamat ni setiap pagi nak melintas kat depan bus stop yang Ina tunggu"?.Walhal,laluan jalan lain kan ada.Ketika ini,perasaan meluat tu sangat tinggi pada empunya kereta kancil.Huhh.. menyampah sangat.Macam sengaja nak show off kereta kancil yang di convert (turbo).


Kenapa mesti nak melalui depan muka Ina pula.Erm... Tapi kan,pada mulanya Ina abaikan sahaja.Tapi setiap hari kereta kancil tu melalui di depan Ina.Jantung tu rasa lain macam..denyutan jantung tu.Adeiii~~ serius,macam nak tercabut jantung.







JODOH 
 Nak di katakan JODOH lah kot.Hari demi hari,Jodoh tak jemu mengintip setiap pagi.. ahaks.Jam berapa Ina duduk menunggu bas di pondok bus stop.Setiap pagi itu lah jodoh (kini suami yang sah) akan melintas melalui tempat bus stop yang ina duduki.

Nak di jadikan cerita cinta berputik.Ketika itu,bas pula buat hal.Satu bas pun tiada,apatah lagi teksi.Seperti pagi itu seperti di rancang pula bas dan teksi tiada.Jam pula sudah menunjukkan hampir ke 9 pagi tika itu.Alamak!!


 Tiba-tiba.. nampak kereta kancil purple membawa perlahan dan memberhentikan kereta di bus stop ina sedang tunggu bas tu.Dalam hati,memang nak tercabut jantung tau.


Dalam hati sempat pula bermonolog ina ni tau..


"Ahhh,naik jerlah kereta dia ni.Janji sampai tempat kerja"
Dalam hati juga terdetik .. 
"Ehh,macam mana pula jika mamat ni bawa aku lari.Tak ke naya".Kenal pun tidak.Tapi,takpe.Bentak hati Ina.. Jika berlaku sesuatu,satu kampung memang kenal satu keluarga ni.Lagipun,ayah Ina pun kenal keluarga mamat ni.. kiranya orang berpengaruh di kampung.Itu yang Ina berani..



Inilah dikatakan JODOH

Sebenarnya,nombor telefon Jodoh (suami) ni sudah ada dalam telefon.Lama lah juga peram nombor telefon dia ni.Hahaha~ Tetapi belum terbuka lagi pintu hati tika itu.

Sebelum Ina bekerja sebagai kerani jualan di kedai jubin tersebut.Pada tahun 2007,Ina sudah bertemu dengan Jodoh.Hahaha.. Waktu itu,mana lah nak perasan.Tahun 2007 tika itu,Ina bekerja di satu kedai tayar dan sport rim kereta.Memang bekerja disana sangat banyak dugaan.Sentiasa dikelilingi oleh pelanggan tetap di kedai tersebut iaitu kaum lelaki,samada yang bujang mahupun laki orang.Fuhhh! Kadang tu juga,rasa nak menangis jer.Selalu menjadi usikan dan buli pekerja disana.
 Yang paling tak best,pelanggan lelaki lah.Ehhh..kalau korang nak tau, jodoh pun pernah mencuba nasib ketika itu tau.Hahaha~ Ina langsung tak layan dia.Yerlah! Jodoh datang di kedai tayar kereta tempat Ina bekerja waktu itu sambil melemparkan senyuman.Hihiii~ Dalam hati Ina berkata "Eh,gatal betul laki orang ni.Asyik duk senyum-senyum". Beberapa kali jodoh datang ke tempat Ina ketika itu untuk memikat,tetapi gagal.Sebab utama tak terpikat ialah Jodoh  berjambang.Not my taste ketika itu.Tapi senyuman dia manisss~ tinggi dan tegap.



DOA di makbulkan
Alhamdulillah,jodoh ditemukan seperti apa yang Ina hajati.Jodoh sekampung.. dan sopan santun orangnya.Hormati orang tua.. Biarlah,suami cintakan Ina melebihi segalanya.Hihihihi.. Sebab pernah dengar orang cakap,kalau perempuan cinta sepenuh hati tak boleh juga yea.
Okay.. kat sini jerlah sempat taip cerita awal perkenalan kami.Setiap hari JODOH intai,setiap pagi pula tuu.Heee~ Bayangkan macam mana perasaan itu.Bercinta pun tak lama,terus bertunang dan suami berjumpa arwah aki dan cakap nak serius dengan Ina dan  menyuarakan hasrat hati dia nak sehidup semati bersama Ina.Heee~~ berkahwin,rasa cinta itu berputik selepas bernikah.










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ehbelogaku.com/2019/01/diintai-jodoh-setiap-hari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali 4 Jenis Gula Yang Kita Makan Setiap Hari

Kenali 4 Jenis Gula Yang Kita Makan Setiap Hari

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 207 hits
Ada gula yang baik dan sangat diperlukan untuk metabolisme badan manakala ada juga gula jahat yang menyumbang ke arah obesiti sakit jantung dan barah Mengenali jenis jenis gula bukan sahaja penting malah ia mampu menyelamatkan nyawa dan jug...
Susu Ibu Pelbagai Rasa Setiap Hari Sebab Itu Bayi Excited Bila Nampak Ibu Depan Mata

Susu Ibu Pelbagai Rasa Setiap Hari Sebab Itu Bayi Excited Bila Nampak Ibu Depan Mata

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 515 hits
Kenapa susu ibu buat bayi excited bila nampak ibu dia Fakta ini ramai ibu yang tak tahu kan Sebenarnya susu ibu adalah yang paling sedap untuk anak berbanding susu formula dipasaran kerana rasanya lain dari yang lain Berilah susu yang mahal...
Setiap Hari Sebanyak Tiga Kali Air Laut Akan Meminta Izin Kepada Allah Swt Untuk Lakukan Ini

Setiap Hari Sebanyak Tiga Kali Air Laut Akan Meminta Izin Kepada Allah Swt Untuk Lakukan Ini

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 291 hits
Setiap Hari Sebanyak Tiga Kali Air Laut Akan Meminta Izin Kepada Allah SWT Untuk Lakukan IniSetiap Hari Sebanyak Tiga Kali Air Laut Akan Meminta Izin Kepada Allah SWT Untuk Lakukan Ini
14 Tahun Tsunami Aceh Berlalu Setiap Dengar Lagu Lagu Ini Pasti Kita Ingat Betapa Memilukannya Hari Itu

14 Tahun Tsunami Aceh Berlalu Setiap Dengar Lagu Lagu Ini Pasti Kita Ingat Betapa Memilukannya Hari Itu

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 224 hits
Tuhan marahkah Kau padaku inikah akhir duniaku Kau empaskan jarimu di ujung Banda tercenganglah dunia Tuhan mungkin Kau kuaibaikan tak ku dengarkan peringatan Ku sakiti Engkau sampai perut bumi maafkan kami oh Robbi
Sebab Suami Isteri Harus Tidur Berpelukan Setiap Hari

Sebab Suami Isteri Harus Tidur Berpelukan Setiap Hari

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 310 hits
Pelukan merupakan salah satu luahan rasa cinta dan kasih sayang terhadap pasangan Ia bukan sahaja sentuhan secara fizikal namun juga secara emosi Jika sebelum ini suami isteri jarang sekali nak tidur berpelukan mungkin sebab rasa rimas pana...
Rebah Ketika Azan Setiap Hari Suami Berpesan Supaya Banyak Buat Amal Ibadat Dan Kebaikan

Rebah Ketika Azan Setiap Hari Suami Berpesan Supaya Banyak Buat Amal Ibadat Dan Kebaikan

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 364 hits
Setiap hari arwah berpesan kepada saya supaya banyak melakukan amal ibadat dan kebaikan kerana kita tidak pasti bila akan dijemput Ilahi Kita tidak tahu amalan mana yang Allah SWT terima di sana nanti kata Nurul Izzati Nazirmuddin 32 isteri...
Nenek Tua 84 Tahun Ini Ulang Alik Setiap Hari 30km Naik Bas Jual Asam Keping Bila Tengok Rumahnya Menitis Air Mata Ini

Nenek Tua 84 Tahun Ini Ulang Alik Setiap Hari 30km Naik Bas Jual Asam Keping Bila Tengok Rumahnya Menitis Air Mata Ini

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 1092 hits
Allah nak menangis masa dia beritahu dari semalam tak makan nasi Begitu luahan perasaan seorang penolong pegawai penyediaan makanan Mohd Zamri Ismail 30 ketika bertemu dengan seorang warga emas yang kelihatan serba daif sewaktu dia berkunju...
Konsumsi Telur Setiap Hari Bisa Jauhkan Diabetes Tipe 2

Konsumsi Telur Setiap Hari Bisa Jauhkan Diabetes Tipe 2

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 258 hits
Mengonsumsi telur dapat menimbulkan berbagai manfaat sehat bagi tubuh Penelitian terbaru menunjukkan bahwa makan telur setiap hari dapat memiliki imbas positif pada metabolisme darah yang menurunkan risiko diabetes tipe 2
Air Zam Zam Yang Dicedok Setiap Hari Sejak Zaman Nabi Tidak Pernah Kering Rileks Media

Air Zam Zam Yang Dicedok Setiap Hari Sejak Zaman Nabi Tidak Pernah Kering Rileks Media

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 276 hits
ak pelik ka mataair ni tak pernah keringsejak zaman Nabi Ismail dulu lagi dah beribu tahun dah Dari mana sumber airyang tak putus ni Ini penjelasan logik supaya anda FAHAM Salah satu keajaiban yang bisa disaksikan selama berabad abad adalah...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024

Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

Saff One Zaidie Shidee Izmir Zoul Dzikri Sor Maaf Raya Kosong Kosong Chord