Di Manakah Prinsip Pas Di Tg Piai



Tinta Merah
Negara dan rakyat Melayu Islam sedang memerhatikan dasar dan arah perjuangan Pas yang kononya berdiri diatas prinsip untuk menegakkan negara Islam DiMalaysia. Adakah PAS benar benar berjuang demi menegakkan Negara Islam atau hanyalah alat dan gula gula manis politik semata mata untuk mengaburi ahli serta penyokong fanatik PAS.
1. MCA adalah sebuah parti yang 100% terdiri daripada cina kafir. MCA juga begitu lantang menentang PAS untuk mendirikan negara Islam. Banyak bukti dizaman IT ini kita boleh mencari bukti MCA menentang Hudud dan negara Islam sehingga sanggup membiayai 100 peguam untuk menentang Hudud PAS dimana mana mahkamah.Klik sahaja di internet/google akan terpanculah bukti bukti MCA lagi teruk dan dajal daripada DAP yang dianggotai juga oleh Melayu Islam didalamnya.
2. Sejarah juga tidak pernah berbohong bahawasanya MCA lebih bersifat ‘Ultra Kiasu’ berbanding dengan DAP. Ini diakui sendiri oleh Dr. Ridhuan Tee, bekas ahli seumur hidup MCA yang keluar daripada MCA kerana setelah berada didalam MCA, rupanyaa Dr Ridhuan Tee tahu MCA tidak menerima orang Muslim sepertinya. Maknanya MCA menolak sepenuhnya Islam dan orang Melayu. Cuma Umno/BN sahaja yang memberi muka untuk mengaburi ahli Umno. Sedangkan pengakuan Dr.Ridhuan Tee sudah cukup mengambarkan MCA patut ditolak oleh umat Melayu Islam sepenuhnya.
3. PAS menganjurkan ‘Buy Muslim First’ aka BMF dalam kehidupan seharian, supaya Melayu Malaysia membeli barang barang buatan Islam serta disokong oleh UMNO . Jelas dan terang bukan. Tidak perlu untuk diterangkan panjang lebar. Disini kita ingin lihat apakah konsep BMF ini hanyalah retorik Parti PAS dan Umno dan penyokong Umno/PAS yang taksub diperbodohkan sahaja. ‘BMF’ atau ‘VMF’ (Vote Muslim First ) adalah perkara yang sama. Tidak perlu PAS menafikannya atau spin.
4. PAS selalu menyatakan untuk hukumnya WAJIB untuk memilih pemimpin dikalangan orang orang Islam. Kalau dalam mana mana ceramah PAS yang berdegar degar sehingga runtuh bukit tapi busutpun tak songket, ceramah PAS selalu didatangkan dalil Al-Quran untuk membuktikan Kenyataan lobai lobai PAS betul dan benar bahawasanya ‘HARAM’ untuk Melayu Islam mengundi atau memilih Kapir atau Non-Muslim atau Cina atau India selain daripada yang beragama Islam dan Melayu.
5. MCA pernah mengugut UMNO untuk keluar daripada BN sekiranya UMNO menerima PAS sebagai parti gabungan BN. Amboiii…sungguh hebat, parti yang hanya tinggal 1 kerusi di Parlimen begitu berani untuk mengugut UMNO yang mempunyai sebegitu banyak kerusi di parlimen. Isu ugutan ini juga terjadi dalam isu Ruu355 jika Umno menerima Hudud Pas diparlimen.
Malah kejadian terbaru diTanjung Piai, dimana Presiden Umno diugut oleh MCA supaya jangan gatal mulut untuk mengumumkan calon Tanjung Piai daripada Umno. Jelas UMNO dibawah pimpinan Zahid sebenarnya kerdil, penakut dan mengikut kemahuan dan telunjuk MCA semata mata.
Perkara seperti Dong Jiao Zong (DJZ ), juga kesemua Presiden Umno telah mengikut telunjuk MCA. Cuma Tun M sahaja, semasa di 2 era pemerintahannya didalam Umno dan PH lantang menolak permintaan DJZ tanpa takut dan dolak dalih. ( Perlu diterima hakikat, Tun M sahaja pemimpin politik Melayu Islam yang naik keatas sebagai Presiden Umno, dulunya dan sebagai Perdana Menteri yang naik tanpa pertolongan daripada bangsa kafir Cina. Sebab itulah Tun M tidak takut kepada kaum Cina dalam politik. Kawan cina memang ada, kita semua pasti berkawan dengan Cina waima pemimpin PAS sendiri tapi Tun M menjadi PM tanpa bantuan daripada cina… tidak seperti PM yang lain atau Presiden Umno yang kecutt bila digertak oleh kafir cina seperti MCA.
6. Seterusnya Perhimpunan Perpaduan Ummah atau Perpaduan Nasional yang diadakan diPWTC serta Himpunan ICERD yang diadakan diPadang Merbok bersama kekasih PAS iaitu UMNO juga adalah PEMBOHONGAN semata mata. Himpunan tersebut hanyalah wayang drama Melayu untuk mengaburi Bangsa Melayu sahaja. Jika benar diatas landasan Ummah Melayu, ahli dan penyokong PAS perlulah buktikan diTanjung Piai nanti bahawa mereka telah memilih Cina daripada Melayu.
7. Selalu sangat propaganda pihak UMNO dan PAS yang kerap kali menyalahkan ‘Bangsa Lain’ dalam kegagalan Bangsa Melayu dalam semua aspek seperti ekonomi, politik, pendidikan, perumahan, kos sara hidup dan pelbagai aspek lagi. Adakah bangsa lain yang merampasnya atau adakah sebenarnya Umno dan PAS yang memberikan HAK MELAYU tersebut dengan mudah kepada bangsa lain.
Jelas dalam isu Demografi dan PRK diTanjung Piai ini hak Orang Melayu telah dinodai serta diserahkan sewenang wenangnya kepada Cina Kapir MCA untuk menentukan serta merancang dasar sosio-ekonomi-kehidupan Bangsa Melayu di Tanjung Piai.
Apakah Melayu tidak terpikir nanti sekiranya MCA menjadi Pemimpin Kapir dikawasan milik hak majority Melayu kesannya cukup tinggi dan menyakitkan.
Ia diumpamakan sejarah diawal penaklukan atau pendudukan pihak Israel diPalastine. Dimana bumi penduduk Palastine dipimpin oleh kafir Israel untuk memerintah walaupun Demografi majoritinya adalah milik Palastine.
Adakah Melayu Islam diTanjung Piai sanggup ditipu oleh sandiwara BN/Umno/Pas…..
Sedangkan dizaman arwah Dr. Mohd Farid telah merampasnya kawasan Parlimen Tanjung Piai daripada pemimpin kafir MCA yang angkuh kononya kawasan tersebut adalah milik tradisi turun temurun kaum Cina ( sejak bila? ). Hakikatnya bukan, sebenarnya Tanjung Piai adalah milik tradisi kaum Melayu Islam sejak daripada era kesultanan Melayu Melaka lagi. Ia patut dipimpin oleh Melayu Islam bukannya Kafir Cina.
Lantas setelah kemenangan menjadi milik Dr. Mohd Farid, arwah berusaha sedaya upaya untuk membawa pembangunan masuk ke Tanjung Piai yang nyata gagal dilakukan oleh MCA dan kerajaan BN/ Umno dahulunya. Walaupun kerajaan pusat dizaman hayatnya kekurangan dana keewangan untuk disalurkan akibat kleptokrasi penyamun kerajaan Najib Rosmah, namun Arwah Dr. Mohd Farid berusaha bersungguh sungguh meminta peruntukan daripada kerajaan Pusat untuk dibawa ke kawasan Parlimen Tanjung Piai serta membangunkan dengan pelbagai pasarana serta kemudahan masyarakat dan kebajikan lain setelah kerajaan BN/MCA/Umno gagal membangunkan parlimen Tanjung Piai semenjak era Merdeka lagi.
Pilihlah Melayu Islam di Tanjung Piai.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/25366

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadi Pas Rethinking Gagasan Sejahtera Alliance With Berjasa After Tanjung Piai Candidacy

Hadi Pas Rethinking Gagasan Sejahtera Alliance With Berjasa After Tanjung Piai Candidacy

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 235 hits
PAS said it will reconsider its relationship with its Gagasan Sejahtera ally and former splinter party Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia following the latter s decision to contest the Tanjung Piai by election The Islamist party s presiden...
Amaran Kepada 16 Mp Pas Yg Sokong Mahathir Pm Jangan Datang Tanjung Piai Utk Berkempen

Amaran Kepada 16 Mp Pas Yg Sokong Mahathir Pm Jangan Datang Tanjung Piai Utk Berkempen

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 334 hits
dalam keadaan sekarang kalau khaled dan zahid takut pada bayang sendiri bukanlah pelik Kecundang kerusi parlimen dan dun menunjukan khaled ditolak 100 naib presiden dalam ketika jawatan parti bukan lagi rebutan bukanlah satu prestasi tinggi...
Prktgpiai Presiden Pas Setuju Dengan Calon Bn Di Tanjung Piai

Prktgpiai Presiden Pas Setuju Dengan Calon Bn Di Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 351 hits
Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersetuju dengan calon yang dikemukakan Barisan Nasional bagi Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan dalam satu kenyataan berkata sokongan yang diberi adalah sel...
Prktgpiai Pas Tak Setuju Berjasa Tanding Di Tg Piai Akan Kaji Kerjasama

Prktgpiai Pas Tak Setuju Berjasa Tanding Di Tg Piai Akan Kaji Kerjasama

papar berkaitan - pada 5/11/2019 - jumlah : 234 hits
PAS hari ini mengakui parti itu tidak bersetuju dengan keputusan rakan sekutunya dalam Gagasan Sejahtera Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia yang mengambil ketetapan untuk bertanding pada pilihan raya kecil Tanjung Piai 16 November ini Sehu...
Pas To Seek Explanation From Berjasa On Its Candidacy In Tanjung Piai By Election

Pas To Seek Explanation From Berjasa On Its Candidacy In Tanjung Piai By Election

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 216 hits
TG PIAI POLLS PAS may seek an explanation from Barisan Jemaah Islamiah on the latter s decision to field a candidate in the coming Tanjung Piai parliamentary by election PAS vice president Mohd Amar Nik Abdullah said the statement by PAS pr...
Pas Malu Alah Di Tanjung Piai

Pas Malu Alah Di Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 299 hits
Via WhatsApp Bermula smlm bendera2 PAS di sekitar DUN Kukup Tg Piai dilihat semakin berkurangan Kabar dari mak cik2 UMNO yg kami temui org2 PAS di Kukup merasa malu dgn layanan nak tak nak dari pihak UMNO terhadap mereka Maklumlah setahun d...
Prk Tg Piai Tidak Sukar Untuk Memahami Fatwa Pas Di Dalam Memilih Calon

Prk Tg Piai Tidak Sukar Untuk Memahami Fatwa Pas Di Dalam Memilih Calon

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 379 hits
Dewan ulamak Pas keluarkan fatwa baru di Tg Piai iaitu wajib sokong calon BN MCA berbangsa Cina yg bukan Islam berbanding calon PH Bersatu walaupun berbangsa Melayu Islam bekas pendidik dan bekas Imam dalilnya PILIH YANG KURANG MUDHARAT Kit...
Pas Desak Berjasa Tarik Balik Hasrat Letak Calon Untuk Prk Tanjung Piai

Pas Desak Berjasa Tarik Balik Hasrat Letak Calon Untuk Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 627 hits
BERNAMA Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia yang mahu meletakkan calon untuk Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai diharap dapat menarik balik hasrat itu bagi menghormati kerjasama parti itu bersama Pas di bawah Gagasan Sejahtera Pesuruh...
Prk Tg Piai Moga Pas Istiqamah Dengan Fatwa Tuan Guru Ini

Prk Tg Piai Moga Pas Istiqamah Dengan Fatwa Tuan Guru Ini

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 276 hits
Diharapkan fatwa Tuan Guru Presiden PAS ini terus valid dan menjadi panduan kepada pengundi pengundi PRK Tg Piai Kita juga mengharapkan PAS berkempen menggunakan fatwa ini supaya pengundi tidak tersalah pilih calon Pada PRK Tg Piai ini PH m...
Ringgit At Good Level After Q1 Growth Pm

Natural Resource Shekar Advocates Action Before It S Too Late

Tour Van Drivers Unhappy With Exclusion From Diesel Subsidy

Dododots Announces Latest Partnerships With Quby And Guardian

Navigating The Business Landscape The Importance Of Pestel Analysis

Pm Any Probe Into Minister S Husband S Firm Must Be Transparent

Lirik Lagu Datanglah Sang Puteri Naki

Shocking Ways The Air In Your Home Can Affect Art And Furniture



Benarkah Kena Hujan Menyebabkan Kita Jatuh Sakit

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Khilaf Yang Tertulis Slot Samarinda TV3

5 Projek Filem Aneh Hasil Karya Pengarah Filem Terkenal Hollywood

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Cinta Untuk Sekali Lagi Slot Megadrama Astro Ria

Biodata MUA Bellaz Muabellaz Jurusolek Dan Usahawan Terkenal


Rumah Kecil Untuk Persaraan

Mungkin Dia Tak Pandai Dalam Akademik

Keputusan Spm Yang Menakutkan Di Sebalik Kisah Kejayaan 11 713 Mendapat Keputusan Cemerlang Iaitu Gred A A Dan A

Jangan Suka Suka Kutip Batu Pantai Denda Rm5 993

Umno Hopes Return Of Sacked Members Will Revive Party Says Pollster

Throw Out Malaysian Malaysia Concept To Improve Ties With Umno Dap Told