Dengar Tangisan Ya Allah Mengalir Air Mata Mommy Rezeki Selepas 6 Tahun Tunggu


Rezeki anak semuanya rahsia Allah. Ada pasangan yang baru berkahwin terus dikurniakan zuriat, namun ada juga yang dah lama berkahwin pun masih menunggu kehadiran anak kecil untuk mewarnai rumah tangga mereka.
Percayalah dengan izin Allah jika kita tak putus asa dan sentiasa berdoa pada-Nya, pastinya suatu hari Allah makbulkan.
Seperti kisah perjuangan Puan Nur Elesa Amira Mohd Nawi, ujian di awal perkahwinan untuk memiliki seorang anak sungguh mencabar. Ibaratnya orang kata dah habis air mata namun sokongan suami menguatkan semangatnya.
Setelah menjalani rawatan kesuburan dan pembedahan untuk memiliki anak, dua kali keguguran sehinggalah kali ketiga lahir juga seorang permata hati yang ditunggu-tunggu.
Perjuangan 6 tahun tanpa putus asa
Sempena genap 40 hari. Kami doakan kepada sesiapa yang inginkan zuriat semoga ada rezeki juga nanti..Amiinnn

TRY TO CONCEIVE (TTC) UTK OUR FIRST BABY. Secara ringkas, sekadar perkongsian untuk memberi semangat pada orang yang senasib macam kami. Perjuangan kami selama 6 tahun. Allah je tahu apa kami rasa selama 6 tahun tu sebelum hadirnya zuriat sendiri.

Kami bernikah pada tarikh 2 Februari 2014. Sebelum jumpa Prof Dr Hamid Arshat, kami dah merata tempat pergi untuk usaha dapatkan zuriat. Penghujung tahun 2017 kami tetapkan tarikh dengan prof untuk rawatan TTC. Masa tu klinik prof dekat Bukit Jalil.
Kami bermalam di hotel kawasan situ sebelum tarikh temujanji sebab kami dari Raub. Rawatan pertama kena periksa suami isteri untuk tahu masalah. Lama juga nak sampai nombor giliran.
Kena temujanji periksa tiub, yang ni sakit sangat. Dahlah masa tu kena bawa kereta sendiri. Bawa kereta sambil tekan perut. Lepas tu masalah yang prof kesan ialah rahim ke belakang dan tiub fallopian sebelah tersumbat. Tapi prof cakap boleh mengandung. Selepas itu cuba lah makan ubat subur dulu 2 cycle tapi gagal.
Rehat kejap sebab kecewa sangat masa tu. Selepas itu sambung balik temujanji 2018. Masa tu klinik prof di TDMC Jalan Klang Lama. Bincang-bincang dan ambil keputusan untuk lakukan pembedahan.

Sebab kalau tak buat memang IUI ke IVF ke. Apa-apa je lah peratus berjaya tu rendah. Kos pembedahan masa tu 12k kalau tak silap (betulkan rahim dan clearkan tiub tersumbat). Dapat MC 1 bulan.
Demi anak, soal sakit nombor 2
Sakit rela tahan demi dapatkan anak. Hubby yang urus angkat bangun semua masa nie selama 2 minggu. Lepas tu boleh dah perlahan-lahan buat sendiri. Rehat 3 bulan dan minta temujanji untuk cuba IUI bulan 7 2019 tapi gagal juga. Malas dah nak fikir. Tiba-tiba mengandung sendiri bulan 10 2019. Siap apply cuti tanpa gaji, rehat kat rumah tapi umur baby tak panjang. 12 weeks je anak syurga dapat bertahan sebab tak membesar dan jantung baby stop.(yg nie xyah story sb dh buat story aritu masa gugur)
Yg nie kali ketiga dah sbnrnya peknen

Allah bagi berita gembira
Masuk tahun 2020 bulan 4 dapat berita gembira lagi. Alhamdulillah sujud syukur sangat-sangat.
Allahuakbar3x tak sangka kali ni cepat pula. Tapi tak berharap pun sebab rasa macam period pain. Lepas tu Covid-19 baru start. Banyak WFH dan bulan puasa pula sempat puasa berapa hari je sebab spotting tapi UPT makin terang.

Masa ni tak tahu tahu berapa banyak kali scan swasta nak tengok perkembangan baby dan alhamdulillah baby membesar ikut usia. Masa ni sangat berhati-hati dan mabuk pening tak boleh bawa bincang masa kerja.
Sekarang Alhamdulillah Ya Allah..nikmat apa lagi hambamu dustakan. Betul la orang cakap. Bila kita ikhlas untuk redha, dekatkan dengan Allah baca al-Quran banyak-banyak, doa sungguh-sungguh amal apa yang elok.  Sedekah setakat mampu, jangan berkira.

Hadir seorang khalifah ceriakan permata mummy daddy
Akhirnya welcome our baby boy 5 January 2021 @ 9.35am. Allahuakbar macam mimpi dah jadi mummy daddy. Menangis masa dengar suara baby dalam bilik OT. Saya bersalin czer sebab big baby (3.98 kilogram). Saya tak ada history kencing manis ke apa sepanjang mengandung. Makan je banyak. Hubby tak boleh masuk bilik OT. Kena tunggu di luar.

Semoga baby Muhamad Aryan Ziqri Bin Muhamad Asraff membesar dengan sihat dan jadi anak yang soleh. Amiinnn, alhamdulillah
Kredit: Elesa Amira

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Dengar Tangisan, Ya Allah Mengalir Air Mata Mommy”. Rezeki Selepas 6 Tahun Tunggu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dengar-tangisan-ya-allah-mengalir-air-mata-mommy-rezeki-selepas-6-tahun-tunggu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hebatnya Sabar 90 Kali Disebut Dalam Al Quran Allah Sediakan Mahligai Bawahnya Mengalir Air Sungai

Hebatnya Sabar 90 Kali Disebut Dalam Al Quran Allah Sediakan Mahligai Bawahnya Mengalir Air Sungai

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 197 hits
Hebatnya sabar 90 kali disebut dalam al Quran Allah sediakan mahligai bawahnya mengalir air sungaiSungguh besar sabar itu didalam Islam sehingga didalam Al Quran disebut perkataan sabar sebanyak 90 kali
Hanya Air Mata Doa Ibu Iringi Pengebumian Anak 2 Tahun Meninggal Kerana Covid

Hanya Air Mata Doa Ibu Iringi Pengebumian Anak 2 Tahun Meninggal Kerana Covid

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 310 hits
Susah sekalipun seorang ibu kasih sayangnya pada anak anak tidak pernah pudar Betullah orang kata demi anak ibu sanggup korbankan apa saja Melihat anak membesar dengan sihat dan sempurna impian semua ibu bapa Andai takdir yang Allah tetapka...
5367 Air Mata Toqqi Mengalir Mengenangkan Bangsa Tv Ppim 05 02 2021

5367 Air Mata Toqqi Mengalir Mengenangkan Bangsa Tv Ppim 05 02 2021

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 238 hits
Sudah sudahlah kita dihina Bila lagi kita nak bersatu Toqqi Kita lihat pada diri kita kita lihat pada bangsa kita dan lihat pula pada agama kita Tak cukup dihina kita ditindas Tak cukup dicaci kita juga diperlekeh Tapi salah siapa Ingat Apa...
Selepas 7 Tahun Awal Ashaari Scha Selamat Timang Anak Kedua

Selepas 7 Tahun Awal Ashaari Scha Selamat Timang Anak Kedua

papar berkaitan - pada 13/2/2021 - jumlah : 282 hits
Alhamdulillah selepas tujuh tahun kelahiran anak pertama Lara Alana pasangan selebriti Scha Alyahya 37 dan Awal Ashaari 39 selamat menimang bayi kedua hari ini
Allah Lebih Sayang Ibu 3 Anak Koma Selepas Sebulan Bersalin Akhirnya Pergi Jua

Allah Lebih Sayang Ibu 3 Anak Koma Selepas Sebulan Bersalin Akhirnya Pergi Jua

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 247 hits
Akhirnya pergi jua Ibu kepada tiga cahaya mata yang koma selepas sebulan melahirkan anak ketiga meninggal dunia Khamis lalu Kisah allahyarham Marihah Husin 35 ini mendapat simpati orang ramai selepas hanya terlantar dan minum susu melalui t...
Boboiboy Kuasa Tiga Meriah Rumah Cik Piah Tambah Lagi Hero Selepas 3 Tahun

Boboiboy Kuasa Tiga Meriah Rumah Cik Piah Tambah Lagi Hero Selepas 3 Tahun

papar berkaitan - pada 13/2/2021 - jumlah : 242 hits
Selepas tiga tahun bersalin anak kedua penyampai radio Feeya Iskandar atau Cik Piah telah selamat melahirkan cahaya mata ketiganya di sebuah pusat perubatan di Selangor jam 7 malam pada Khamis Menurut Cik Piah bayi lelaki dengan berat 3 38 ...
Kerana Trauma Lelaki Ini 20 Tahun Tak Pernah Minum Air Putih Sejak Umur 9 Tahun

Kerana Trauma Lelaki Ini 20 Tahun Tak Pernah Minum Air Putih Sejak Umur 9 Tahun

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 358 hits
Baru baru ini seorang lelaki di Korea membuat pengakuan yang agak mengejutkan di sebuah program variety K Da Kuomin di mana dirinya tidak pernah minum air putih selama 20 tahun kerana didakwa mempunyai trauma ketika dirinya kecil Difahamkan...
Dompet Hilang Di Antartika Dijumpai Semula Selepas 53 Tahun

Dompet Hilang Di Antartika Dijumpai Semula Selepas 53 Tahun

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 164 hits
Assalamualaikum wbt Awak ada pernah hilang dompet tak Kalau pernah hilang selalunya ianya akan hilang terus tanpa dikesan betul tak Lebih lebih lagi jika dompet kita hilang di tempat yang kita tak berapa nak kenal sangat kawasan tue Sama ju...
Sebak Lihat Pasangan Tua Jalan Kaki Bawak Barang Berat Air Mata Tak Boleh Henti Keluar

Sebak Lihat Pasangan Tua Jalan Kaki Bawak Barang Berat Air Mata Tak Boleh Henti Keluar

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 272 hits
Sebagai seorang anak pastinya kita merasa sebak apabila melihat pasangan warga emas yang sudah dimamah usia masih lagi mengerah kudrat meneruskan kehidupan Sudah tentu fikiran mulai menerawang dan teringat akan ibu bapa kita yang juga sudah...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Easy Ways To Overcome Spotify Errors And Slowness On Iphone Android

5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi