Denai Kabus Berkhemah Di Kaki Bukit Dan Naik Atv Explore Alam Semulajadi

assalamualaikum semua
😊 selamat pagi

di mana pun korang, saya ucapkan tq so much sebab sudi landing blog kecil ni utk baca-baca kisah camping saya lagi. kisah biasa. kongsi keriangan seorang ibu yang berumur 44 tahun barulah nak buat outdoor activitiy. kisah keterujaan seorang ayah yg berjaya bawa anak bini rekreasi berkhemah

kali ke-7, kami berkhemah di Denai Kabus Agro Farm and Adventure Resort, Gerik, Perak. hampir 4 bulan sebelum tu dah reserve tapak di Denai Kabus. tapak di Denai Kabus ni very hot mcm pisang goreng panas 😄! kelainan skit, berkhemah di kaki bukit, tempat yg cuacanya agak sejuk. tidak sejuk sgt sebagaimana yg saya jangkaka. tapi, ok la. nyaman alhamdulillah

tu dia khemah kami di tapak kedua
atas tu cottage, boleh juga reserve ye. RM150 semlm
but for year 2022, dari bulan June da fully booked

nampak tak Izzat melambai? 😍

depan tapak kami ada anak sungai
tak sesuai utk mandi

tu la dia view sekitar khemah kami. indah. saujana mata memandang. memang mempesonakan. no wonder campsite ni menjadi buah mulut para campers. sejuk mata, maka sejuk la hati. tempat yg tepat utk release stress, alhamdulillah

hari check-in 5.9.2022 (Isnin).kami tiba Denai Kabus lebih kurang jam 1.00 petang. lewat dari perancangan saya. agak jauh juga Denai Kabus ni. first time saya naik ke Gerik. aduhai, bila la nak sampai 😓 jauh naw! cuaca pun masa tu tak brape elok, awan berat, umpama nak hujan

mcm biasa, lepas je check-in, terus kami set up khemah. 1-2 jam seperti biasa amik masa nak bina rumah kecil kami ni. berpeluh-peluh seperti biasa. 5 sekeluarga kecoh begitu begini. lelebih pulak, hari mcm nak hujan, tambah kalut! 😄 ha ha ha mcm biasa la, saya la yg paling kecoh, yg paling berangin negatif seperti biasa 😠. bertabah aje la mr.Asben tercinta melayan kerenah bini dia ni. i love u, Ayah 💛

seperti biasa, set up khemah saya tak kayangan. yg penting susun atur brg semua dlm keadaan yg sesuai dan selamat. kebetulan, kereta park berdekatan, tak semua brg kami bawa keluar dari kereta. yg penting-penting sahaja ada di tapak khemah

khemah diserang kambing!!!iye. settle je pacak khemah dan susun-susun barang, kami sekeluarga keluar ke pekan Gerik, lunch. memang tak sempat masak or tapaw makanan sebelum tu. aim utk sampai and pacak khemah dgn cepat je dalam fikiran. tu yg bila da settle, ajak mr.Asben utk keluar makan

tibanya kami di khemah selepas balik dari lunch, Allahu Akbar! 4-5 ekor kambing ada kat ruang depan khemah kami. abis la meja makan dan meja dapur disepahkannya! 😡 maaflah, takde gambar utk dipaparkan. kelam-kabut berlari dari kereta ke khemah nak halau kambing. Allahu 😓... lepas tu, kambing da hilang, bau kambing masih melekat likat di situ 😣😫. omai God! masa tu rasa nak balik aje tau. aduhai... terpaksa la saya spray seluruh area khemah dgn serai wangi. sekaligus dgn sheildtox. spray semaksima yang boleh. nak menghilangkan bau kambing

beberapa ekor yg masih berlegar di tepi khemah
bukan kambing kecik
besar ya Allah 😖..
...busuk yg amat!!! omai God

masa tu saya da bad mood dah. membawa maksud yg kami berlima takkan boleh bersiar-siar meninggalkan khemah. seorang mesti tinggal di khemah, jadik guard! hu hu hu... stress! selepas tu memang 2 - 3 kali kambing-kambing tu menjengah khemah tau. stress! dah jadik seram pulak dok situ tau 😞

view depan khemah
yg seberang sungai tu adalah dewan Denai Kabus
tempat makan dan tempat berkumpul

hari pertama tu, just relax. bermasalah dgn kambing 😄, jalan-jalan di persekitaran dan  masak utk dinner. mlm tu hujan. wonderful

hari kedua yang indah - 6.9.2022 (Selasa).pagi tu, seperti biasa, lepas subuh saya dan mr.Asben da aktif di luar khemah. memandangkan takde sungai, anak-anak sedikit blurrr what to do 😂. Denai Kabus ada kolam, tapi jauh dari khemah kami pulak 😓

favourite breakfast anak-anak, english style la. roti bakar with scramble eggs, sosej dan baked beans. jam 7.30 pagi da sarapan anak-beranak 💜. berborak-borak la kami sekeluarga. gelak ketawa. usik-mengusik. selesai sarapan, kami lepak. menikmati indahnya Denai Kabus. santai-santai sehingga bukit jelas kelihatan, kabus hilang dari pandangan.

then, saya bawa Nurin dan Syuhada jalan-jalan sekitar Denai Kabus. ambil angin pagi yang segar. snap snap gambar buat kenangan. menjadikan bahan si Ibu ni nak update blog nanti la. mengambil peluang cuaca yang amat baik

ayah lepak depan khemah
Izzat main games kat tab dlm khemah
kami yang pompuan jalan-jalan

ada gym. boleh relax bersenam

khemah kami, view dari atas, depan cottage

cuaca pada hari kedua baik-baik saje. ptg nya gerimis. tiada aktiviti mandi-manda. kami lepak-lepak di khemah je. udara segar, sejuk, nyaman. aktiviti paling best, tidur 😆 ha ha ha

petang, hujan da stop, bawa Izzat pula jalan-jalan sekitar Denai Kabus

Denai Kabus ni ada byk aktiviti ye. kalau cuaca best, byk aktiviti boleh dilakukan. so ptg tu, melihatkan cuaca da tak hujan, spontan ajak mr.Asben naik ATV. kami bertiga bersama Izzat. kakak-kakak berdua stay di khemah, jaga-jaga kalau kambing dtg serang khemah 😄

...menunggu turn naik ATV

kami naik berdua

Izzat naik ATV dgn guider kedua
happy Izzat 😄
guider kedua ni akan jaga kami dari belakang

guider pertama, yg kelihatan lebih pakar dlm aktiviti outdoor ni, di hadapan

my happy handsome boy

pengalaman naik ATV.menyeramkan! menakutkan! tapi menyeronokkan 😄. pengalaman pertama saya naik ATV ni. and semestinya nak naik lagi jika berkesempatan. malangnya, Nurin dan Syuhada tak dpt merasai kenikmatan aktiviti ATV ni. ptg tu, masa da tak cukup dan guider pun tak cukup. guider yang sama nak kelolakan aktiviti flying fox. tu la tu 😔. jom layan gambar-gambar kami berATV di puncak bukit nan indah.

di puncak bukit
tgk la latar belakang gambar kami 😍

waktu utk turun
saya amat takut masa tu
muka je senyum, dlm hati Allah je Maha Tahu

nampak tak Izzat di seat depan tu? 😊
...gitu ceritanya. giler seronok! gabra! takut! ngeri! semua ada. tapi bila selamat turun ke tanah rata, alhamdulillah. perasaan lega tu tak terkata 😃.

orait. cerita ceriti Denai Kabus bersambung di next entry ye

Landowners Ordered To Stop Hill Levelling At Bukit Kerayong Shah Alam

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 131 hits
Exco member Ng Sze Han said activities to level the hill had been carried out at eight plots of land SHAH ALAM The Klang Municipal Council has issued a warning notice to landowners in the Bukit Kerayong area to stop hill levelling activitie...
Taman Tasik Denai Alam

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 217 hits
Lokasi Taman Tasik Denai Alam Alamat Nanda Parbat Persiaran Metafasa Denai Alam 40160 Shah Alam Selangor Waktu Operasi Tiada had masa yang ditetapkan Tarikh 23 November 2022 Taman Tasik Denai Alam menjadi lokasi persinggahan tunggal pada ha...
Denai Alam Park Garden

papar berkaitan - pada 1/12/2022 - jumlah : 77 hits
Lokasi Denai Alam Park Garden Alamat Persiaran Metafasa Denai Alam 40160 Shah Alam Selangor Waktu Operasi Tiada had masa yang ditetapkan Tarikh 25 November 2022 Denai Alam Park Garden menjadi lokasi persinggahan pertama pada hari ini Ingatk...
Denai Alam Recreational Park

papar berkaitan - pada 1/12/2022 - jumlah : 157 hits
Lokasi Denai Alam Recreational Park Alamat Persiaran Metafasa Denai Alam 40170 Shah Alam Selangor Waktu Operasi Tiada had masa yang ditetapkan Tarikh 25 November 2022 Denai Alam Recreational Park menjadi lokasi persinggahan seterusnya selep...
Iphone Dilanda Kurang Pasokan Foxconn Iming Iming Upah Naik Ke Buruh

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 96 hits
Foxconn menawarkan bonus besar untuk menarik kembali pekerja ke pabriknya di Zhengzhou China Hal ini menyusul kerusuhan tenaga kerja karena perselisihan gaji membuat karyawan keluar mengancam untuk meninggalkan Apple dengan kekurangan iPhon...
Disinggung Jokowi Ini Penampilan Terkini Hatta Rajasa Naik Jet Pribadi

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 109 hits
Presiden Joko Widodo menyinggung sosok rambut putih sebagai tanda yang kerap memikirkan rakyat Bukan cuma rambut putih tapi juga kerutan di wajah
Hooray Apakah Zakir Naik Sudah Melepaskan Diri Ke Qatar Pula

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 197 hits
Mengikut laporan ini Zakir Naik telah berlepas ke Qatar Qatar kata mereka tidak menjemput Naik menghadiri perasmian bola sepak India telah membantah kepada Qatar dan minta Naik ditangkap dan dihantar balik ke India untuk menghadapi beberapa...
Ringgit Naik Pasaran Saham Kukuh Selepas Anwar Pm

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 145 hits
Ringgit naik pasaran saham kukuh selepas Anwar PMPosted By on November 25 2022Hanya beberapa jam selepas pengumuman Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim diangkat sebagai Perdana Menteri ke 10 nilai mawatang ringgit yang berleg...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas