Demi Keluarga Ku Jadi Tukang Urut Keluarga



Assalamualaikum


Nak juga berkongsi kisah pengalaman mengurut.Tapi takdelah sebagai tukang urut.Memadai lah jadi tukang urut untuk keluarga dan adik beradik,jadilah yea.

 Sebenarnya kan,pada zaman sekarang ni banyak sangat dah tukang urut boleh dikatakan ibarat bak cendawan tumbuh selepas hujan.Bukanlah nak memburukan mereka di dalam bidang ini.Tetapi berdasarkan pengamatan Ina ni sendiri,ramai yang urut hanya demi duit semata.


 Yang paling parah lagi,tukang urut semata kerana duit.Tukang urut jadian.Takde kebolehan dan minat.Tetapi terus claim buka bisnes bab urutan.Bahaya woiii.Main bab urat-urat segala.Silap picit urat,senget jadinya.Hahaha..betul.Sebab tu Ina tak berani nak ambil servis urut orang ni.


Gambar semasa raya 2018,duck face



MAK SAKIT BELAKANG
  Baru-baru ini Ina urut mak.Kebetulan singgah rumah mak,jadinya mak sempat lah mengadu sakit belakang.Bila di pegang kawasan belakang badan,memang nampak bengkak tu.Kesian pula mak duk mengadu sakit.Kebiasaannya abah lah yang mengurut mak.Oleh sebab abah letih,so Ina lah ambil alih.Hihihi.. 


  Agak lama juga tak berurut orang dewasa ni.Suami jika sakit,baru dia minta urut.Sesekali nak juga test urut Ina ni.Nak asah skill orang kata.Hahahah..


  Okay,berbalik kisah mak yang sakit belakang tu.Katanya salah tidur malam.Maklumlah bila kita sudah berusia,silap sikit jer badan akan sakit-sakit.Itu lah yang penting untuk kita berurut.Bukan setiap hari pun berurut,memadai melegakan kesakitan.Bila dah berurut,baru darah lancar dalam badan.Kelegaan tu lain macam selepas berurut.


 Jadinya Ina berurut seperti kebiasaan.Apabila ditekan tempat yang bengkak itu,terasa seperti ada lendiran.Dan beberapa kali urut,alhamdulillah.Angin pun keluar (sendawa).Ina sendawa dan mak juga.Seronok betul time ni,bila dapat dengar orang yang diurut tersebut mengeluarkan angin.Sayangnya takde video ketika proses urutan ini berlaku.Yealah..aurat kan? 


  Akhir sekali,macam biasa penutup urutan di bahagian jari-jemari.




Baca : Urutan Menaikkan Peranakan.Lakukan sendiri di Rumah! 


Tips Urutan


 Macam biasa minyak di sapu pada badan sebelum sesi urutan dilakukan.Memudahkan sesi urutan berlaku.Kena pandai cari tempat sakit (punca).Urut bukan dengan kuku,sebaliknya urutlah dengan jari jemari.Sebab ada yang urut begitu.Korang layan jer urutan tersebut.Bukan semata urutan tempat tertumpu sahaja,sebaliknya urutlah sampai habis.Errr,macam mana lah nak cakap ekk.Maksudnya jika sakit tangan,boleh urut sehingga naik ke bahu dan nak kena cari urat yang bengkak tu.Kendurkan urat tersebut..Contoh lain : Suami sakit dibahagian sebelah leher kiri,jadinya Ina berurut (secara lembut) dari leher sehinggalah ke jari-jemari suami.Alhamdulillah,sakit dia tu dapat dikurangkan apabila beberapa kali diurut.Dan katanya lagi,kebas-kebas pada tangan takde lagi.Syukur sangat!


ps :  Korang nak urut orang pastikan ada baca ayat quran sebagai pendinding diri.Manalah tau,penyakit orang  tu akan masuk ke dalam badan kita kan? Sangat berisiko sebagai tukang urut ni.

 Apa-apa pun,kesihatan pun kena lah jaga juga yea.Kena amalkan gaya hidup sihat seperti jogging dan workout.


  Sekian tips dan pengalaman menjadi tukang urut jadian ahli keluarga.Berkongsi pengalaman menjadi tukang urut,bukanlah Ina ni otai dalam mengurut.










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ehbelogaku.com/2019/03/demi-keluarga-ku-jadi-tukang-urut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sempat Menolak Tukang Sampah Di Malang Maju Caleg Pks Demi Perbaiki Citra Dprd

Sempat Menolak Tukang Sampah Di Malang Maju Caleg Pks Demi Perbaiki Citra Dprd

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 164 hits
Dwi pernah kuliah jurusan Pendidikan Bahasa Inggris dari sebuah universitas swasta di kota Malang dan sempat menjadi guru bahasa Inggris di SMA Wisnuwardana Ia juga pernah menjadi guru di SD Madyopuro 5 selama 3 tahun dan kini mengajar di S...
Tukang Urut Lelaki Di Johor Bahru

Tukang Urut Lelaki Di Johor Bahru

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 1521 hits
Tukang Urut Lelaki Di Johor Bahru Khidmat Urutan Seluruh Badan Dari Tukang Urut Lelaki Di Johor Bahru Skudai Senai Kulai Masai Ulu Tiram Pasir Gudang Gelang Patah Pekan Nanas dan Pontian serta kawasan sekitarnyaEntri kali ini Admin ingin ko...
Baliklah Shila Keluarga Rayu Gadis Balik Ke Pangkuan Setelah Hilang Hampir 4 Tahun Lalu

Baliklah Shila Keluarga Rayu Gadis Balik Ke Pangkuan Setelah Hilang Hampir 4 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 305 hits
Abdul Rosle Osman 30 dari Sandakan Sabah tiada pilihan lain untuk meminta bantuan pihak media bagi merayu adiknya Shila atau nama sebenar Norshila Osman 22 kembali ke pangkuan keluar setelah hampir empat tahun menghilangkan diri nbsp Menuru...
Kementerian Perumahan Kpkt Dan Keluarga Bantah Permohonan Menggantung Inkues Adib

Kementerian Perumahan Kpkt Dan Keluarga Bantah Permohonan Menggantung Inkues Adib

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 247 hits
Berikutan dengan permohonan jawatankuasa bertindak bagi Menyelamatkan Kuil Sri Maha Mariamman Seafield untuk menggantung inkues kematian anggota bomba Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan KPKT dan anggota keluarga Muhammad Adib telah...
Program Pure Heart Bantu Golongan Keluarga Berpendapatan Rm 1500 Ke Bawah

Program Pure Heart Bantu Golongan Keluarga Berpendapatan Rm 1500 Ke Bawah

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 442 hits
Assalamualaikum Malam ni sambung menaip lagi Demi nak berkongsi apa yang terbuku di hati dengan para pembaca blog Amni Sebenarnya dua tiga hari ni kerap sangat Amni baca kes keluarga susah Yang terbaru paling sedih kanak kanak berumur dua t...
Kebakaran Ruko Di Pasar Simpang Utara Malimping Satu Keluarga Tewas

Kebakaran Ruko Di Pasar Simpang Utara Malimping Satu Keluarga Tewas

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 240 hits
Diduga mereka meninggal di karena kehabisan oksigen yang disebabkan terlalu banyaknya menghirup asap dari lantai dasar titik lokasi kebakaran Pada saat kebakaran satu keluarga korban meninggal tersebut sedang tidur
Sandiaga Terus Terang Saya Enggak Kenal Sama Keluarga Rudi Uno

Sandiaga Terus Terang Saya Enggak Kenal Sama Keluarga Rudi Uno

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 179 hits
Calon wakil presiden nomor urut 02 Sandiaga Uno angkat bicara mengenai adanya dukungan keluarga Uno di Gorontalo kepada Capres petahana Joko Widodo Dia mengaku tidak mengenal Rudi Uno
Keluarga Uno Ternyata Caleg Hanura Bpn Doakan Semoga Diperhatikan Jokowi

Keluarga Uno Ternyata Caleg Hanura Bpn Doakan Semoga Diperhatikan Jokowi

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 191 hits
Bila mereka memang politisi partai pendukung Jokowi ya silakan saja itu hak mereka termasuk ketika mereka secara demonstratif menunjukkan dukungan terhadap Pak Jokowi semoga mendapat perhatian khusus dari Pak Jokowi ucap Dahnil
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat

Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan