Dedah Punca Kejatuhan Telah Dikhianat Orang Paling Rapat Dr Rozmey Terus Bangkit


“Dedah Punca Kejatuhan…” – Telah Dikhianat Orang Paling Rapat, Dr Rozmey Terus Bangkit! Nama Datuk Dr. Che Rozmey Che Din satu ketika dahulu dikenali ramai dan menjadi sebutan di seluruh negara sebagai usahawan dan jutawan produk kesihatan. Terkenal dengan produk pelangsingan badan Jus Mate 5 (JM5), nama Dr. Rozmey bersinar lebih awal sebelum kemunculan jutawan kosmetik lain seperti Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau Dr. Vida serta Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.
Lama Menyepi
Selepas itu, nama Dr. Rozmey tiba-tiba sepi malah cerita dan produknya sudah lama tidak menghiasi ruangan di media-media cetak mahupun elektronik. Semalam, Dr. Rozmey tampil membuat sidang akhbar bagi memperkenalkan jenama baharu keluarannya iaitu baja DDR Bio Grow yang berperanan membantu meningkatkan hasil pertanian.
Kembali Berwajah Baru
Daripada seorang usahawan produk kesihatan, Dr. Rozmey kini kembali namun berwajah baharu sebagai usahawan dalam bidang pertanian yang dilihat lebih luas daripada segi pasarannya. Dr. Rozmey berkata, DDR Bio Grow adalah baja polimer yang diekstrak daripada kulit udang dan cengkerang ketam menerusi teknologi biosains dan fasiliti makmal terkini.
Idea Menghasilkan Baja
Katanya, hasrat beliau mengeluarkan jenama tersebut adalah bagi membantu petani dan mengangkat industri pertanian ke tahap mapan melalui baja hasil kombinasi kuasa bio dan lautan itu.
“Idea menghasilkan baja ini tercetus apabila melihat sektor pertanian yang dijalankan ada yang berdepan masalah kerosakan padi dan hasil pertanian berkurangan atas pelbagai faktor antaranya tanah, serangan serangga, siput perosak dan tikus.
Membantu Petani
“Melihat kepada permasalahan itu, saya bekerjasama dengan seorang rakan iaitu pakar kimia dalam polimer bagi menghasilkan baja yang dapat membantu petani meningkatkan hasil pertanian,” katanya.
Mendapat Sambutan
Kata beliau, baja tersebut mula berada di pasaran sejak tiga bulan lalu dengan sambutan yang diterima memberangsangkan selain mendapat maklum balas positif daripada pesawah dan petani.
Banyak Peningkatan
“Antara maklum balas diterima ialah pesawah mendapat hasil padi sebanyak 80 peratus lebih tinggi untuk keluasan 0.3 hektar tanah. Hasil itu iaitu antara 2.3 tan metrik hingga 2.5 tan metrik. Sebelum ini, hasil padi adalah 1.3 hingga 1.5 tan metrik sahaja,” katanya.
Semoga Terus Bangkit
Tambah beliau, DDR Bio Grow bersaiz satu liter bagi kegunaan 1.3 hektar sawah semusim (RM65) dan empat liter (RM199) untuk kegunaan berkeluasan 0.9 hektar.
Baja Organik DDR
Kalau ada kawan korang nak tanah korang subur boleh oder baja organik DDR ni…memang padu penangan dia…salah satu produk keluaran orang melayu islam bumiputera kita.. Whatsapp 012 5688446 – Dato Dr Rozmey / 012 2627125 – Pn. Rafidah.
The post “Dedah Punca Kejatuhan…” – Telah Dikhianat Orang Paling Rapat, Dr Rozmey Terus Bangkit! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/dedah-punca-kejatuhan-telah-dikhianat-orang-paling-rapat-dr-rozmey-terus-bangkit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tok Mat Ingatkan Ahli Perlunya Kesatuan Untuk Umno Terus Bangkit

Tok Mat Ingatkan Ahli Perlunya Kesatuan Untuk Umno Terus Bangkit

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 287 hits
SEPANG 30 Jun Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan mengingatkan ahli parti agar terus bersatu padu dan meninggalkan perkara serta faktor lain yang menyebabkan parti boleh berpecah belah Pada masa yang sama beliau turut menyeru ag...
Punca Orang Ketiga Statistik Dedah Puluhan Ribu Kes Pencerian Di Malaysia

Punca Orang Ketiga Statistik Dedah Puluhan Ribu Kes Pencerian Di Malaysia

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 3158 hits
Perceraian merupakan mimpi ngeri dalam kehidupan setiap orang yang mengharapkan mahligai dibina berkekalan sehingga ke syurga Benarlah perkahwinan hanya satu permulaan kehidupan baru yang penuh liku Menurut statistik dikeluarkan oleh Kement...
Orang Paling Banyak Kutuk Mahathir Dulu

Orang Paling Banyak Kutuk Mahathir Dulu

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 246 hits
Dalam sejarah Malaysia ini la makhluk yang paling banyak kutuk Mahathir dalam ceramahnya satu masa dulu Mahazalim firaun penyangak penipu dan entah apa lagi yg di kata kat Mahathir Tapi sekarang dia sanggup terbang ke London nak jumpa Mahat...
5 Tempat Paling Berhantu Di Bangkok Dengan Sejarah Tersendiri

5 Tempat Paling Berhantu Di Bangkok Dengan Sejarah Tersendiri

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 476 hits
Kalau bercakap pasal Thailand mesti korang teringat ingat akan filem seramnya macam Nangnak Long Kong Shutter Pee Mak dan macam macam lagilah
Sylvester Stallone Akui Escape Plan 2 Filem Paling Teruk Yang Beliau Pernah Terlibat

Sylvester Stallone Akui Escape Plan 2 Filem Paling Teruk Yang Beliau Pernah Terlibat

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 361 hits
Filem pertama Escape Plan yang dibintangi Sylvester Stallone dan Arnold Schwarzenegger boleh dianggap sukses apabila berjaya meraih kutipan sebanyak 137 3 juta dolar berbanding modal pembikinan sebanyak 54 juta Bukan itu sahaja filem yang b...
Berapa Jarak Paling Ideal Untuk Menonton Tv

Berapa Jarak Paling Ideal Untuk Menonton Tv

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 171 hits
Jarak ideal menonton TV diperkirakan antara 2 5 hingga 3 meter Cara ideal untuk menghitung jarak adalah dengan mengali lima ukuran TV Misal jika TVmu berukuran 29 inci maka jarak ideal adalah 29x5 yaitu 145 inci atau 3 7 meter Semakin besar...
Hadiah Birthday Paling Best Amar Tak Sangka Amyra Buat Kejutan Hamil Anak Ke 2

Hadiah Birthday Paling Best Amar Tak Sangka Amyra Buat Kejutan Hamil Anak Ke 2

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 505 hits
Ini hadiah hari jadi paling bermakna buat saya untuk yang ke 34 Luah pelakon Amar Baharin apabila isterinya aktres Amyra Rosli kini hamil anak kedua Amar membuat pengumuman tersebut menerusi sebuah entri dan video dalam Instagramnya sempena...
Time Out Hukum Anak Dengan Cara Paling Berkesan

Time Out Hukum Anak Dengan Cara Paling Berkesan

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 280 hits
Kanak kanak kadangkala akan berkelakuan buruk mengikut emosinya Bergantung kepada tahap keterukan kenakalan mereka time out perlu dilaksanakan Walau bagaimanapun ia perlu dilakukan dengan cara yang betul Ikuti artikel ini untuk mengetahui 6...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah