Dapat Kopi Tenom Sabah Dari Blogger Sii Nurul Cara Bancuh Kopi Sedap


DAPAT KOPI TENOM SABAH DARI BLOGGER SII NURUL - CARA BANCUH KOPI SEDAP |  Saya ni kalau tekak tak tahan sangat rasa nak minum kopi saya akan cakap gini kat suami.. " Abang tak nak ke minum kopi?' Padahal diri sendiri yang nak minum kopi. Bila bancuh dan minum sikit kopi tu tak la rasa bersalah sangat sebab tujuan utaman nya bancuh kopi untuk suami..kan?



Kalau bancuh untuk diri sendiri rasa macam menganiaya diri sendiri pulak. Hahhahah
Saya ni kena kurangkan minum kopi sebab takut sakit kepala kalau ambil cafien. Bila sakit kepala risiko nak kena vertigo tu ada. Jadi kena kurangkan kafien. Tapi bila coffee ada depan mata memang tak mampu la nak tolak.
Minuman paling saya suka sekali dalam dunia ni selepas air masak ialah black coffee. Sebelum saya pantang kopi dulu, tiap-tiap pagi duduk depan tv, dekat dengan pintu dengan bertemankan secawan black coffee.
Memang syok sungguh suasana pagi bila ada kopi. Tengok langit dengar burung berkicau.. Tenang je rasa. Tapi sejak pantang kop, lepas anak naik van pergi sekolah saya bantai tido. Hahahah
Dapat Kopi Tenom dari Blogger  SiiNurulAlhamdulillah. selepas beberapa bulan berpantang kopi, blogger  Sii Nurul yang cantik manis bagi kopi kat saya. Punya la seronok. Serbuk Kopi ni sampai kat saya petang semalam.
Kopi Tenom sabah. Dalam dia ada 12 uncang. 1 uncang ni memang padu untuk 1 cawan kopi. Kopi nya memang kaw. Ada orang suka kopi nipis je. Kalau nak buat kopi yang nipis boleh guna 2 cawan air untuk 1 uncang ni.
Tapi saya tak suka kopi nipis2. rasa kembung perut bila minum kopi nipis.
Dah cakap kat suami, esok pagi nak minum kopi ni la. Petang nya suami pi kerja , petang tu juga saya bancuh 1 uncang. Hahha..
Lepas tu malam tadi sejuk betul rasa. Macam nak hujan. Fikiran jahat ni pun mula la cakap.." kan sedap kalau ada kopi.." okay.. seuncang lagi lebur malam tadi..hahahah...
Dia tak boleh mula.. Bila dah mula susah la nak stop
Terima kasih banyak-banyak untuk blogger siinurul.com atas pemberian nya yang sangat-sangat saya suka..Hahah. Gelak jahat!



Apa yang sedapnya dengan kopi ? Tak pahit ke?Tak tahu la nak cakap cemana. Walaupun pahit tapi ianya indah. Rasanya macam di telan pahit dibuang sayang giteeewwww..
Setiap tegukan bagi kesegaran pada badan. Bila dah nak habis secawan badan mula rasa hangat dan berpeluh. Rasa lega dan lapang kepala.
Cara minum kopi ni, dia tak boleh teguk sekali jalan. Kena minum sikit sikit. Baru layan
Ada orang takut minum kopi. Takut gigi kuning katanya. Hallahhh! kita mandi pun 5 kali sehari. Tiap kali mandi tu gosok la gigi.
Kalau nak tau minum kopi ni boleh mengurangkan bau mulut tau. Lagi2 yang kaki petai tu. Minum la kopi. Tak de masalah mulut bau petai. 





Cara bancuh Kopi Yang Sedap.Tak ramai orang boleh bancuh kopi dengan sedap. Tapi suami saya dan kawan-kawan nya kata saya bancuh kopi sedap. Hahahah.. 
Nak bancuh kopi ni sebenarnya kena pandai agak-agak gula tu.Jenis kopi pun penting jugak. Macam Kopi Tenom ni memang sedap la bagi saya. 
Kalau nak bancuh kopi susu, jangan sampai warna kopi jadi cerah. maknanya tu dah terlebih susu atau pun terkurang coffee.  Kopi susu yang sedap warna nya coklat pekat. 
Macam gambar bawah ni.. Kopi susu yang sedap yang colour  pantone 731. 




Untuk black coffee pula, kalau nak dapatkan kopi yang sedap korang kena biarkan air kopi tu dalam 15 minit lepas tu baru minum. 
Cara saya bancuh kopi. Masuk kan 1 sudu besar serbuk kopi dalam jug. Masuk kan 500 ml air panas.kemudian 2 sudu besar gula. Lepas tu tutup jug air tu. lepas 15 minit baru minum. Peeeewwwwwhh.. 
Saya mula belajar minum kopi masa awal-awal berkahwin. Suami saya ni orang kedah. Saya kalau balik Kedah tengok semua ahli keluarga suami saya suka kopi. Kecik besar minum kopi tau . Sejak tu saya belajar minum coffee.
Bila dah hari-hari bancuh kopi memang dah pro la. Dah kenal mana kopi yang sedap dengan tak sedap. Hebat tak?? Bagi tepukan sikit.. Hahah
Sambal laksa Sarawak Nurul Jugak bagi sambal laksa ni. Boleh la nanti buat Laksa sarawak. Kamek sik penah masak laksa sarawak gik. Aik. .. Hairan nang  ni . Tiba-tiba kamek pandei kelaka sarawak.
Saya kenal ramai juga blogger sarawak. Boleh la nanti roger- roger minta resepi.Sekali lagi terima kasih Nurul. Semoga dilimpahkan rezeki.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/10/dapat-kopi-tenom-sabah-dari-blogger-sii.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buat Garlic Butter Spread Homemade Yang Simple Sedap

Cara Buat Garlic Butter Spread Homemade Yang Simple Sedap

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 352 hits
Garlic Butter Spread ni jika di pasaraya sebotol kecil harganya boleh tahan mahal Berbelas ringgit Kalau nak tahu anda boleh je buat sendiri di rumah guna bahan bahan yang sangat ringkas Malah kosnya berkali kali ganda lebih murah tau Nak c...
Cara Buat Air Asam Versi Ketagih Dan Sedap Cukup Sempurna Perfect Mak Mentua Senyum Sampai Telinga Bila Rasa

Cara Buat Air Asam Versi Ketagih Dan Sedap Cukup Sempurna Perfect Mak Mentua Senyum Sampai Telinga Bila Rasa

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 278 hits
Selain sambal air asam ini juga antara yang boleh kita buat stok simpan dalam peti ais Senang kalau nak makan ikan daging atau ayam bakar Ceduk saja Air asam ini juga ada macam macam versi tapi kalau nak yang sedap dan boleh buat kita ketag...
Cara Masak Bubur Nasi Yang Sedap Dan Cepat

Cara Masak Bubur Nasi Yang Sedap Dan Cepat

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 711 hits
Perkongsian tentang Cara Masak Bubur Nasi Yang Sedap Cepat yang sangat mudah Resepi ini mudah untuk disediakan dan sangat sedap lagi sihat Jom cuba Jangan lupa kongsikan resepi ini Bahan bahan 1 pot 1 inci halia Serbuk pati ayam kiub ayam i...
Cara Mengganti Favicon Di Blogger Versi Terbaru

Cara Mengganti Favicon Di Blogger Versi Terbaru

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 207 hits
Dulu mengganti favicon di blogger sangatlah mudah dibandingkan sekarang Karena saat ini blogger com telah memiliki versi terbaru dan melakukan pembaruan pada tampilan dashboard sehingga menyebabkan banyak orang yang kebingungan Saya sendiri...
Cara Mempercepat Loading Blog Di Blogger Paling Ampuh

Cara Mempercepat Loading Blog Di Blogger Paling Ampuh

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 238 hits
Berbicara soal mempercepat loading blog di blogger memang gampang gampang susah Hal itu dikarenakan ada beberapa faktor yang menyebabkan loading blog menjadi lambat dan berat Ditambah lagi blogger tidak seperti wordpress self host yang memi...
Cara Buat Kek Pisang Tanpa Telur Tapi Tetap Sedap

Cara Buat Kek Pisang Tanpa Telur Tapi Tetap Sedap

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 388 hits
Walaupun tanpa menggunakan telur ayam namun kek pisang ini tetap sedap Menggunakan gula perang menjadikan kek pisang ini bertambah sedap Iedaa Jahaya berkongsi resipi ini di laman facebook Rasa Share Resipi Jom try buat KEK PISANG TANPA TEL...
Roti Burnt Cheese Terlajak Sedap Cara Buatnya Simple Rasa Memang Padu

Roti Burnt Cheese Terlajak Sedap Cara Buatnya Simple Rasa Memang Padu

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 505 hits
Sebut je cheese ramai yang membayangkan kesedapannya Dengan rasanya yang lemak lemak pasti buatkan sesiapa je menggemarinya Sebelum ini trend Burnt Cheese Cake berjaya tawan hati peminat cheese Ok kali ni resipi roti burnt cheese cake pula ...
Cara Buat Cucur Udang Dan Sos Lada Merah Simple Tapi Sedap

Cara Buat Cucur Udang Dan Sos Lada Merah Simple Tapi Sedap

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 319 hits
Cucur udang memang sedap dimakan ketika panas panas Cecah pula dengan sos atau sambal kicap Melalui akaun facebook Izwahani Zainal berkongsi resipi membuat jemput jemput udang Resipinya simple saja tapi rasanya cukup sedap dan sambalnya pul...
Nak Tahu Cara Buat Ayam Goreng Yang Sedap Ikut Resipi Ni

Nak Tahu Cara Buat Ayam Goreng Yang Sedap Ikut Resipi Ni

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 536 hits
Tengok gambar pun dah tahu sedap kan Nak buat ayam goreng yang sedap ada caranya Kena perap dengan bahan terpilih Barulah ayam goreng tu sedap sampai ke tulang Ada tip yang boleh korang ikut Ayam goreng boleh dianggap lauk yang tak jemu jem...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Influencer Marketing For Businesses

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Buah Sukun 6 Khasiat Yang Tak Ramai Orang Tahu

Aepul Roza I L U Chord

Jadilah Cucu Yang Disayang