Daniel Remaja Bermasalah Saya Yang Suruh Buat Laporan Polis Datuk Remaja Curi Tabung Masjid



Mohammad Arif Nizam Rosli Sidek, the grandfather to the Danial Iskandar, the teenager who stole money from a mosque. PIX: MOHD ADZLAN / MalaysiaGazette / 14 JANUARY 2022. Datuk kepada Danial Iskandar, Rosli Sidek ketika ditemui di Kuang, Selangor. Foto MOHD ADZLAN, KUANG – Datuk kepada remaja mencuri tabung masjid dan dimandikan ala jenazah  mendedahkan bahawa beliau yang menyarankan kepada Ahli Jawatankuasa (AJK) Masjid Al Islahiah Kuang supaya membuat laporan polis ke atas cucunya itu.
Ketika ditemui MalaysiaGazette, Rosli Sidek, 65, berkata, ini kerana beliau ingin memberi pengajaran kepada cucunya, Daniel Iskandar Mohd Nasir, 19, supaya menjadi orang berguna pada masa depan.
Malah, katanya, beliau tidak ingin apa yang terjadi terhadap keluarganya gara-gara sikap negatif Daniel Iskandar sebelum ini akan menimpa orang lain.
“Daniel Iskandar merupakan remaja yang bermasalah dan saya tidak sanggup menjaganya kerana tindakan yang tidak boleh dikawal lagi dan agresif.
“Kemungkinan besar dan dikhuatiri dia ada ambil benda terlarang dan baru terjebak jadi penagih kerana sering melakukan tindakan luar dugaan.
“Contohnya dia pernah mencuri wang dan motosikal saya, wang simpanan umrah arwah neneknya, telefon bimbit saudaranya, pernah hendak ugut mencederakan arwah neneknya dan sering pulang lewat malam,” katanya ketika ditemubual MalaysiaGazette di sini hari ini.
Rosli turut memohon kepada netizen di media sosial agar tidak menyalahkan AJK masjid yang membawa kes curi cucunya itu kepada pihak berkuasa.

Tegas beliau, negara ini mempunyai undang-undang dan tindakan itu diharap dapat mengubah sikap Daniel Iskandar.
Tabung masjid yang diheret ke bilik mandi jenazah oleh seorang remaja yang tular selepas dijirus air mengikut prosedur mandi jenazah di Kuang, Selangor. Foto MOHD ADZLAN,Rosli juga mengakui pihak AJK masjid terlebih dahulu berbincang dengannya namun beliau nekad kes cucunya disiasat polis.
Malah Rosli juga tidak ambil hati apabila video cucunya menjadi viral kerana dimandikan seperti jenazah.
“Saya tidak ambil hati pun malah bersyukur dia diberi pendidikan kerana mencuri.
“Nasib baik hanya dijirus air biasa kalau air panas macam mana,” katanya yang tidak menyesal tidak mempertahankan cucunya itu agar kes curi itu diselesai cara baik.
Ditanya mengenai masa depan Daniel Iskandar, Rosli hanya berharap tiga impiannya boleh dipenuhi selepas kes cucunya menjadi tular sejak semalam.
Katanya sekiranya Daniel Iskandar dapat dibebaskan, beliau mahu ada pihak dapat memasukkannya ke rumah perlindungan atau pusat kemahiran.
Datuk kepada Danial Iskandar, Rosli Sidek ketika ditemui di Kuang, Selangor. Foto MOHD ADZLANSelain itu beliau juga mahu jaminan polis agar dirinya tidak lagi diganggu oleh menantunya yang juga bapa Daniel Iskandar.
“Pada masa sama, saya tidak pernah suruh dia beli ubat sehingga mencuri. Saya pun ada terima bantuan Lembaga Zakat Selangor sebanyak RM400 sebulan.
“Malah pihak AJK masjid selalu bertanya khabar dan memberi barang keperluan asas seperti beras setiap bulan,” katanya yang tidak berniat mendedah aib cucunya namun perlu bersikap jujur.
Semalam, Daniel Iskandar dikenakan hukuman penjara 10 hari dan denda RM4,000 oleh Mahkamah Majistret di sini pada Khamis kerana cuba mencuri tabung masjid lima hari lalu.
Daniel Iskandar yang juga penganggur dikenakan hukuman itu selepas mengaku bersalah atas pertuduhan yang dibaca di hadapan Majistret Nik Mohd Fadli Nik Azlan.
Mahkamah memerintahkan tertuduh dipenjara bermula tarikh tangkap iaitu 9 Januari lalu dan tambahan jel lima bulan, jika gagal membayar denda tersebut.
Sebelum menjatuhi hukuman, Majistret Nik Mohd Fadli menegur tindakan tertuduh bahawa mencuri merupakan satu kesalahan.
“Tahu apa salah awak? Duit itu, orang bagi untuk pembangunan masjid, awak cuba curi dan letak pula dalam bilik jenazah.
“Harap benda ini dijadikan satu pengajaran dan kesedaran pada awak,” katanya.
Mengikut pertuduhan, remaja itu didakwa cuba mencuri tabung kepunyaan Masjid Al Islahiah dengan mengheret dan menyembunyikannya dalam bilik mandi jenazah.
Perbuatan itu dilakukan di masjid berkenaan di Kilometer (KM) 28 Kuang, Rawang pada jam 11.58 malam, 8 Januari lalu.
Ia merupakan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 380 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 511 Kanun Keseksaan. – MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/daniel-remaja-bermasalah-saya-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Daniel Tak Pernah Berparang Ugut Keluarga Kata Ibu Remaja Curi Tabung Masjid

Daniel Tak Pernah Berparang Ugut Keluarga Kata Ibu Remaja Curi Tabung Masjid

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 186 hits
January 15 2022 Ibu kepada Daniel Iskandar Mohd Nasir yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Jas berkata anak sulungnya itu baik tenang dan tidak melawan apabila dimarahi atau ditegur KUANG Ibu kepada remaja yang dimandikan seperti jenazah me...
Polis Sahkan Remaja Cuba Curi Tabung Masjid Positif Dadah Jenis Syabu

Polis Sahkan Remaja Cuba Curi Tabung Masjid Positif Dadah Jenis Syabu

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 253 hits
Tindakan seorang remaja berusia 19 tahun yang cuba mencuri wang dari tabung masjid bukanlah untuk membeli ubat datuknya Sebaliknya ia adalah bagi kegunaan membeli dadah kata Ketua Polis Daerah Sungai Buloh Superintendan Shafa aton Abu Bakar...
Curi Tabung Masjid Untuk Beli Bekalan Dadah Bukan Ubat Untuk Datuk Polis

Curi Tabung Masjid Untuk Beli Bekalan Dadah Bukan Ubat Untuk Datuk Polis

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 201 hits
Sebelum ini peguam kepada remaja yang didakwa cuba mencuri tabung masjid mengeluarkan kenyataan yang anak guamnya itu berbuat demikian kerana mahu mendapatkan duit bagi membeli ubat datuknya yang menghidap penyakit kencing manis Bagaimanapu...
Kes Remaja Curi Tabung Masjid Tonjol Kebijaksanaan Mahkamah

Kes Remaja Curi Tabung Masjid Tonjol Kebijaksanaan Mahkamah

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 151 hits
Syor masjid pusat zakat diperkasa santuni golongan miskin bermasalah BANGI Polemik kes remaja yang tular dimandikan ala jenazah kerana cuba mencuri tabung Masjid Al Islahiah pada 13 Januari lalu kini berakhir selepas mahkamah menggantikan h...
Dah Comfirm Remaja Yang Curi Tabung Masjid Ada Kes Dadah Jadi Adakah Boleh Kita Belasah Dan Aibkan Dia

Dah Comfirm Remaja Yang Curi Tabung Masjid Ada Kes Dadah Jadi Adakah Boleh Kita Belasah Dan Aibkan Dia

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 231 hits
January 15 2022Petang tadi ramai sahabat kalangan bani PAS komen seakan merayakan penemuan yang curi Tabung Masjid tu ada kes dadah Pada depa padanlah dia boleh diaib dan dimalukan atau diperlakukan Aku pun antara yang membenci kaki dadah y...
Ppmm Jadi Pengantara Proses Saranan Kes Remaja Curi Tabung Masjid

Ppmm Jadi Pengantara Proses Saranan Kes Remaja Curi Tabung Masjid

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 155 hits
Ambil langkah semampu mungkin bantu Mahkamah Tinggi Shah Alam BANGI Persatuan Peguam Peguam Muslim Malaysia membantu Mahkamah Tinggi Shah Alam menjadi pengantara proses saranan dalam kes jenayah remaja yang tular di media sosial berhubung c...
Aadk Sedia Bantu Remaja Dimandi Jenazah Curi Tabung Masjid

Aadk Sedia Bantu Remaja Dimandi Jenazah Curi Tabung Masjid

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 173 hits
Oleh Agensi Antidadah Kebangsaan sedia membantu remaja yang didakwa kerana cuba mencuri tabung masjid GAMBAR Ihsan AADK AGENSI Antidadah Kebangsaan sedia menghulurkan bantuan kepada seorang remaja yang tular selepas dimandikan seperti mana ...
Hukuman Penjara Diketepikan Remaja Curi Tabung Masjid Diperintah Khidmat Sosial 120 Jam

Hukuman Penjara Diketepikan Remaja Curi Tabung Masjid Diperintah Khidmat Sosial 120 Jam

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 154 hits
Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini dilapor ketepikan hukuman penjara dan denda terhadap remaja yang didakwa cuba curi tabung masjid baru baru ini Menerusi perkongsian ciapan di akaun Twitter rasmi Bernama Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini ...
Orang Kampung Dedah Remaja Cuba Curi Duit Tabung Masjid Sebenarnya Banyak Kes Jenayah

Orang Kampung Dedah Remaja Cuba Curi Duit Tabung Masjid Sebenarnya Banyak Kes Jenayah

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 233 hits
Sebelum ini laporan berita menyatakan bahawa alasan Daniel mencuri adalah kerana mahu membeli ubat buat atuknya Namun dakwaan itu disangkal oleh pihak polis dan menyatakan Daniel sebenarnya mencuri untuk membeli dadah Menerusi laporan Sinar...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm