Dalil Kerajaan Pn Wajib Ditukar Segera




By Norman Radzuan


Saranan KJ & Ahli2 Perniagaan bukan kerana Anwar
BAHAYA EKONOMI NEGARA JIKA DI BAWAH PN


Hari ini saya ingin mengulas dalil kenapa kerajaan PN wajib dijatuhkan tanpa menggunakan nas dan hadis kerana hujah tersebut hanya boleh digunakan oleh pemimpin2 parti syurga. Ia bukan soal Anwar tetapi siapa yg mampu menyelamatkan negara.


Bukan hanya kerana Muhyiddin tetapi barisan kabinetnya juga gagal bekerja dgn baik sebagai Menteri kerana himpunan Menteri Muhyiddin disusun bukan kerana kemampuan tetapi siapa yg menyokong. 


KJ yg terkenal sikap berterus terang dan profesional mahu PN diserahkan kpd PH... tapi kerana kegagalan kerajaan PN telah membuatkan beliau bersuara walaupun kini bergelar Menteri. Begitu juga luahan ahli perniagaan Malaysia yg tidak berani bersuara tetapi tahu kerajaan ini sgt lemah. Malangnya sunggu kita mendapat Menteri Ekonomi yg tidak tahu buat kerja... hanya memberikan ekonomi utk MP2 sahaja.


Bermula dari Muhyiddin... KJ tak tahu ketidakmampuan Muhyiddin Malaysia ke arah lebih cemerlang. Ketika Korea, Singapuara, Thailand, Vietnam sdg pesat mengembalikan ekonomi mereka Malaysia masih sibuk kerajaan meruntuhkan satu persatu negeri di bawah kerajaan PH dan meletakkan isu Covid sepenuhnya kpd Pengarah Kesihatan, Tan Sri Nor Hisham.


Muhyiddin tidak mempunyai hubungan baik dgn pemimpin negara2 luar samada barat mahupun Arab. Malah sehingga kini selepas 8 bulan Muhyiddin tidak berani berhadapan dgn wartawan tempatan apatah lagi antarabangsa. Muhyiddin bukan intelektual dlm berfikir dan ia diakui ramai pemerhati politik.


Azmin Ali yg diharapkan menjaga ekonomi negara dari zaman PH hingga PN fail 100% utk membangunkan ekonomi negara. Dia lebih sibuk ke sana ke sini bersama PM2 Malaysia. Kerjanya membodek dan mengatur langkah mencuri MP dan menjatuhkan kerajaan negeri. Mahu melihat dia membawa pelabur jauh sekali...malang sekali.


Menteri Kesihatan Adham Baba pula dilihat antara Menteri yg paling gagal dlm sejarah Malaysia. Dia ditolak mentah2 oleh rakyat kerana dilihat tidak berkemampuan utk jawatan sebagai Menteri Kesihatan. Meletakkan tanggungjawab Covid19 sepenuhnya kpd Pengarah Kesihatan adalah sikap tidak bertanggungjawab.


Menteri Pengajian Tinggi... Raja Tik Tok, Noraini sebelum ini dilihat mengambil sikap 'play safe'. Tidak mahu mengambil risiko. Jika dahulu beliau segera mengarahkan pelajar pulang dari IPT dan terbaru sekali lagi mengarahkan pelajar pulang kembali ke rumah masing2 begitu sahaja. Apa salahnya diarahkan IPTA2 bertanggungjawab menguruskan kepulangan pelajar2 terbabit. 


Timbul persoalan di kalangan ibu bapa adakah pelajar berumur 7 tahun hingga 17 tahun yg jumlah berkali ganda dari jumlah pelajar IPTA itu lebih bijak mengikuti SOP berbanding remaja intelektual. Patut IPTA dgn menyuruh jalankan SOP yg ketat... setakat ini hanya saran remaja 'Tik Tok.'


KJ (UMNO) dan Nicole ( MCA ) pernah memberitahu pemimpin PAS tidak layak menjadi PM dan TM. Memang benar lihat sahaja Takiri bukan sahaja sombong melanggar SOP malah isu tentang minyak kelapa sawit beliau terus membisu. Tuan Ibrahim pula hanya bijak bermadah dan Hadi Awang kita tak tahu apa fungsi beliau sebagai Menteri Duta Khas Timur Tengah selama ini.


Kita mahu Muhyiddin segera serahkan kerajaan ini kpd yg hak, kpd yg berkemampuan secara bermaruah kerana dia sudah kehilangan majoriti. Malah Menterinya sendiri menyarankan beliau secara bermaruah serahkan kembali kerajaan mandat rakyat ini kpd PH. 


Kerajaan membazir ini hanya utk membeli jiwa pemimpin utk pertahankan kerajaannya dilihat sebagai kerajaan yg hanya pentingkan diri sendiri, syok sendiri dan hanya utk keseronokkan pemimpin dan bukan kepentingan rakyat. Kabinet Muhyiddin terbanyak dlm sejarah Malaysia hanya utk puaskan MP yg menyokongnya sehingga rakyat tak kenal nama Menteri apatah lagi Tim Menteri.


Muhyiddin mesti berjiwa besar utk rakyat bukan pentingkan diri sendiri. Muhyiddin jgn bimbang kerana dia cukup mengenali Anwar yg bukan jenis berdendam atas kapasiti peribadi malah tawaran Anwar utk Muhyiddin bekerja dgnnya ia satu sifat pemaaf yg ada pada jiwa pemimpin yg hanya ingin menyelamatkan Malaysia.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/dalil-kerajaan-pn-wajib-ditukar-segera.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Amat Lemah Kerajaan Perlu Ditukar

Muhyiddin Amat Lemah Kerajaan Perlu Ditukar

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 197 hits
Norman Radzuan Hari ini saya ingin mengulas dalil kenapa kerajaan PN wajib dijatuhkan tanpa menggunakan nas dan hadis kerana hujah tersebut hanya boleh digunakan oleh pemimpin2 parti syurga Ia bukan soal Anwar tetapi siapa yg mampu menyelam...
Bekas Siswasah Yang Sanggup Melalakukan Apa Sahaja Walau Bukan Kemahiran Mereka Kerajaan Tebuk Attap Nganga

Bekas Siswasah Yang Sanggup Melalakukan Apa Sahaja Walau Bukan Kemahiran Mereka Kerajaan Tebuk Attap Nganga

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 185 hits
Rasanya anakanak kita pun lalui keadaan sebegini ada yang kontrak dengan jabatan kerajaan dengan kelulusan yang mereka pelajari dan ada yang tidak mereka pelajari namun mereka lalui kerana anak anak kita ini tidak mahu duduk sahaja selain m...
Video Ini Isu Nyawa Instafamous Pakai Gelang Pink Untuk Prank Kerajaan Serah Pada Polis

Video Ini Isu Nyawa Instafamous Pakai Gelang Pink Untuk Prank Kerajaan Serah Pada Polis

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 444 hits
Beberapa hari lalu seorang personaliti media sosial berkongsi satu video di media sosial dan video tersebut mendapat perhatian ramai Video pakai gelang berwarna merah jambu di tangan Menerusi laman Instagram Chazynash memuat naik video pran...
Veteran Atm Tuntut Kerajaan Bela Kebajikan

Veteran Atm Tuntut Kerajaan Bela Kebajikan

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 273 hits
Sekretariat Veteran berjaya mengadakan pertemuan semalam Dalam Seminar Seketeriat Veteran Bertindak telah mengariskan 35 cadangan yang perlu diambil tindakan oleh pihak kerajaan yang lama telah dijanji dan masih dalam proses dan kaji teruta...
Anwar Umum Akan Bentuk Kerajaan Baru Majoriti Mp Beragama Islam

Anwar Umum Akan Bentuk Kerajaan Baru Majoriti Mp Beragama Islam

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 349 hits
ARIF ATAN Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengumumkan beliau mempunyai sokongan besar Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan baharu sekali gus kejatuhan kerajaan Tan Sri Muhyiddin Yassin Alhamdulillah kini saya mendapat sokongan yang kuku...
Kerajaan Mengumumkan Pusingan Kedua Bantuan Bpn Untuk B40 M40

Kerajaan Mengumumkan Pusingan Kedua Bantuan Bpn Untuk B40 M40

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 256 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan pusingan kedua bantuan tunai untuk isi rumah B40 M40 Bantuan Prihatin Nasional 2 0 pemberian itu adalah sebahagian daripada pakej pemulihan ekonomi Kita Prihatin yan...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024