Dah Agak Siapa Nak Lepaskan Imbuhan Puluhan Ribu Sebulan Oii





Pada Ahad lalu, PAU 2020 meluluskan usul supaya tiada kerjasama dengan Bersatu pada PRU15 dan kebersamaan dalam kerajaan PN diteruskan hingga pembubaran Parlimen.
Ucapan dasar Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi itu diluluskan sebulat suara.
Mandat diberikan kepada Presiden UMNO dan Majlis Tertinggi (MT) untuk menentukan tarikh menarik diri daripada kerajaan PN.
Zahid dengan gahnya berkata, apabila tarikh itu diputuskan, semua ahli parlimen yang dilantik sebagai menteri, timbalan menteri atau pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) akan meletak jawatan bersama.

Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah ketika bercakap kepada pemberita berkata, semua ahli UMNO yang memegang jawatan dalam Kabinet kerajaan PN termasuk diberikan jawatan dalam syarikat bekaitan kerajaan (GLC) diminta menarik diri bermula Ahad.
Antara Menteri UMNO yang memegang portfolio penting dalam Kabinet PN ialah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (Menteri Pertahanan), Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (Menteri Luar), Khairy Jamaluddin Abu Bakar (Menteri Sains Teknologi dan Inovasi) dan Datuk Seri Dr Adham Baba (Menteri Kesihatan).
Turut tersenarai ialah Tan Sri Annuar Musa (Menteri Wilayah Persekutuan), Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah (Menteri Tenaga dan Sumber Asli), Datuk Noraini Ahmad (Menteri Pengajian Tinggi) dan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican (Menteri Belia dan Sukan).
Muhyiddin turut melantik Datuk Halimah Mohamed Sadique sebagai Menteri Perpaduan Negara.
Timbalan Menteri yang dilantik dalam kalangan pemimpin UMNO ialah Mastura Yazid
(Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri - Tugas-tugas Khas), Datuk Seri Dr Ismail Mohamed Said (Timbalan Menteri Dalam Negeri I), Datuk Zahidi Zainul Abidin (Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia), Datuk Seri Ahmad Hamzah (Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Makanan I) dan Datuk Abdul Rahman Mohamad (Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar I).
Meskipun Nazri Aziz menyifatkan menteri Umno yang tidak berani meletak jawatan itu sebagai pengecut dan dianggap tidak setia kepada parti dan suara akar umbi... ada mereka kesah??
Lagipun mana ada orang yang bodoh untuk melepaskan puluhan ribu RM yang diperolehi sebulan hanya kerana nak buktikan kesetiaan kepada parti?

Memang jawatan itu yang mereka kejar selama ini kan?.. takkanlah mereka sertai politik hanya sebab nak jadi Ketua Cawangan saja kot.. apa kelas?
PUTRAJAYA: Semua anggota Jemaah Menteri kerajaan semasa dari Umno tidak akan meletakkan jawatan masing-masing dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN) dalam masa terdekat.
Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata, persepakatan itu dicapai selepas menteri-menteri dari Umno bertemu beliau pada Isnin.
“Mereka meminta nasihat saya mengenai kedudukan mereka dalam (Jemaah Menteri) berikutan keputusan Perhimpunan Agung Umno bahawa parti itu akan memutuskan hubungan dengan (PPBM) dalam PRU15.
“Saya telah menasihati mereka supaya terus kekal berada dalam (Jemaah Menteri). Ini mengambil kira kepentingan rakyat dan negara,” kata beliau dalam kenyataan hari ini.
“Alhamdulillah, atas nasihat yang saya berikan, kesepakatan telah dicapai bahawa semua Menteri Umno akan terus kekal berada di dalam (Jemaah Menteri).”
Kata Muhyiddin, pada masa ini, tumpuan utama kerajaan adalah untuk “memerangi Covid-19, melaksanakan program imunisasi kebangsaan dan memulihkan ekonomi negara”.
Sehubungan itu, tambah beliau, langkah berkenaan penting kerana beberapa orang menteri Umno memegang portfolio penting yang secara langsung menyumbang kepada matlamat tersebut ~ FMT
Lagi satu.. yang sembang kononnya perjuangan politik mereka itu adalah demi rakyat.. cuba jangan diberikan sebarang jawatan dalam Parti atau Kerajaan.

Kalau nak diberikan Jawatan pun jangan dibayar elaun atau apa saja imbuhan.. kita tengok adakah mereka sanggup memegang jawatan itu

Kesimpulannya.. jangan diperbodohkan oleh Ahli Politik.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/03/dah-agak-siapa-nak-lepaskan-imbuhan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Jadi Ayah Yang Hebat Tak Perlu Pun Berhabis Ribu Ringgit Cukup Bawa Bersiar Siar Selamanya Anak Akan Ingat

Nak Jadi Ayah Yang Hebat Tak Perlu Pun Berhabis Ribu Ringgit Cukup Bawa Bersiar Siar Selamanya Anak Akan Ingat

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 186 hits
Tanyalah mana mana anak sekalipun siapakah idola mereka Pasti jawapan mereka Ayah saya Nak jadi macam ayah Ayah ibarat super hero buat anak anak ayahlah pelindung keluarga sebab itulah tugas sebagai ayah sangat berat Ayah perlu menunjukkan ...
Saman Budak 17 Tahun Rm10 Ribu Boleh Nak Bagi 18 Tahun Mengundi Takut Pulak Nik Nazmi Sindir Rais

Saman Budak 17 Tahun Rm10 Ribu Boleh Nak Bagi 18 Tahun Mengundi Takut Pulak Nik Nazmi Sindir Rais

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 271 hits
March 20 2021 Saman budak 17 tahun RM10 000 boleh nak bagi 18 tahun mengundi takut pulak Nik Nazmi
Kalau Kita Nak Berdoa Berdoa Semoga Tidak Menjadi Pemfitnah Dan Di Denda Ratus Ribu

Kalau Kita Nak Berdoa Berdoa Semoga Tidak Menjadi Pemfitnah Dan Di Denda Ratus Ribu

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 104 hits
Razman pakai mask keluar hidung ketika lawat hospitalMarch 24 2021 Semalam 23 2 21 balik dari pejabat ambil kesempatan singgah lihat kurniaan Allah cucu yang ke 10 lelaki Jumlah yang ada 6 lelaki 4 perempuan Insyaallah tahun ini akan terima...
Tak Sabar Nak Anjurkan Konsert Namun Noh Salleh Sabarkan Hati Sop Diberikan Agak Tidak Jelas

Tak Sabar Nak Anjurkan Konsert Namun Noh Salleh Sabarkan Hati Sop Diberikan Agak Tidak Jelas

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 215 hits
Penyanyi terkenal Noh Saleh daripada kumpulan Hujan mengakui hatinya sudah tidak sabar untuk kembali beraksi dalam sesebuah konsert bersama peminat di luar sana namun dia masih bimbang keberangkalian untuk penonton melanggar prosedur operas...
Takut Atau Jilat Tak Tau Nak Agak

Takut Atau Jilat Tak Tau Nak Agak

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 145 hits
IBRAHIM MAT ISAAgamawan turn to politaik biasanya menjilat tak reti nak agak Hanyut dengan kuasa dan pangkat demi dunia Ingatlah agamawan ialah orang yang pertama sangat sensitif terhadap kemungkaran bukan seperti dijahit mulut
Led Wardrobe Ala Ala Hotel Tak Perlu Pasang Lampu Bilik Nak Ambil Baju Tidur Anak Tak Terganggu

Led Wardrobe Ala Ala Hotel Tak Perlu Pasang Lampu Bilik Nak Ambil Baju Tidur Anak Tak Terganggu

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 277 hits
Masalah utama mama ayah bila nak kemas baju anak ke taska atau tadika dan terlupa nak siapkan awal awal Bila anak dah masuk tidur barulah mama ada masa nak siapkan beg pakaian mereka Tapi setiap kali nak buka almari baju terpaksa buka lampu...
Tak Kisah Orang Nak Kutuk Tapi Kalau Suami Yang Main Cakap Memang Isteri Sentap

Tak Kisah Orang Nak Kutuk Tapi Kalau Suami Yang Main Cakap Memang Isteri Sentap

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 372 hits
Memang sudah kita ketahui hati seorang wanita ni lembut Mudah terasa dan kecil hati kalau orang bercakap tentang dirinya Apa lagi jika yang berkata kata tu adalah orang yang mereka sayangi Suami misalnya jagalah tutur kata anda di depan ist...
Tak Jadi Nak Beyak Ular Sawa 3 65 Meter Ditemui Dalam Mangkuk Tandas

Tak Jadi Nak Beyak Ular Sawa 3 65 Meter Ditemui Dalam Mangkuk Tandas

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 394 hits
The ReporterUlar sawa sepanjang 3 65 meter ditemui dalam mangkuk tandas di sebuah kediaman di Taman Dato Syed Idris di sini hari ini Ketua Balai Bomba Iskandar Puteri Mohd Khairi Zainudin berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 5...
Petua Nak Tanam Pokok Cili Yang Berbuah Lebat Segar

Petua Nak Tanam Pokok Cili Yang Berbuah Lebat Segar

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 365 hits
Cili ada banyak kegunaan di dapur Daripada beli di kedai dan layu di dalam peti sejuk lebih baik tanam pokok cili sendiri di rumah Nak menjaga pokok cili pun tidaklah susah mana Boleh ikut tip dan petua yang dikongsi oleh saudari Liyana Moh...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Overcoming Funding Challenges

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur