Cuba Urut Isteri Waktu Inilah Suami Akan Tahu Betapa Penatnya Dia


Perkara normal dalam kehidupan berumah tangga untuk suami isteri saling menerima antara satu sama lain. Setiap hari ada sahaja perkara baharu yang akan kita belajar tentang pasangan kita. Harus matang dan sentiasa bersedia dengan sebarang perubahan yang mungkin berlaku.
Semua itu pasti akan berubah sedikit demi sedikit mengikut peredaran masa, terutama jika kita sudah tidak berdua lagi. Masa yang dahulunya diberi sepenuhuhnya buat suami atau isteri kini sudah harus dibahagikan dengan anak-anak pula.
Artikel Menarik: [Pengikat Sayang Suami Isteri. Amalkan Bacaan Al-Fatihah, Al-Ikhlas, Ya Latif & Selawat]
Isteri sentiasa diminta untuk menjadi seorang isteri yang taat pada suami dan menyediakan segala kelengkapan suaminya, namun apa sebenarnya apa tugas suami selain menyediakan kemudahan buat si isteri? Sebenarnya tiada lain yang isteri minta, cuma mahukan telinga dan bahu untuk tumpang bersandar sahaja. Biar betul?

Ketika awal perkahwinan, mungkin isteri boleh habiskan masa untuk bereksperimen macam-macam. Yalah, masak itu ini. Rumah pun dikemas bertukar-tukar. Sekejap sofa sebelahkanan, nanti dialih pula sebelah televisyen. Ikut mood.
Waktu itu banyak masa sebab hidup masih berdua. Awal perkahwinan, suami pun senyum saja sebab bila pulang ke rumah sudah terhidang makanan enak-enak. Sarung kusyen pun sentiasa bertukar. Kadang-kadang ke pejabat pun boleh bawa bekal, sebab isteri rajin sangat masak!
Artikel Menarik: [Saat Suami Tengok Isteri Bertarung Nyawa Bersalin, Baru Tahu Besarnya Pengorbanan Dia!]
Bila datang rezeki isteri hamil dan melahirkan anak mungkin kurang sedikit perhatian yang diberikan kepada suami. Kalau dahulu mungkin boleh ada tiga atau empat lauk, sekarang isteri hanya mampu masak dua jenis sahaja. Itu pun yang paling mudah. Mungkin juga dulu sempat isteri nak tanyakan hari di pejabat bagaimana sambil mengurut bahu si suami, kini sudah tak sempat. Pun begitu, suami jangan salah faham. Isteri sebenarnya tak cukup masa bukan sebab meminggirkan anda.

Ketika ini sudah mula berlaku, janganlah disalahkan isteri. Suamilah yang perlu berbuat sesuatu. Dah tiba masanya pinjamkan telinga dan bahu anda. Tanpa sedar, sebenarnya isteri ni letih sangat. Cuma tak sempat nak diluahkan.
Suami yang peka dengan keadaan isteri dah tentu akan perasan isterinya berubah. Waktu ini, kalau anda ‘cuit’ sikit emosinya,  menangis. Anda cubalah tanyakan padanya jika ada apa-apa yang boleh anda bantu. Atau anda pula take over, urutkan badannya. Sebenarnya waktu itu, anda akan mendengar setiap luahan perasaanya.
Jangan marah, sebaliknya pinjam bahu anda untuk isteri bersandar dan merasakan sedikit perhatian dari anda. Percayalah, esok dia pasti akan senyum sampai ke telinga. Kalau anda dah buat begitu, dan esoknya dia masak special sikit, maksudnya ada berjaya menjadi suami yang prihatin dengan keadaan isteri.
Isteri tak perlukan wang ringgit yang banyak (kalau ada, bonus!) atau dibelikan hadiah-hadiah mewah, cukuplah sekadar anda tanyakan keadaannnya atau bantu dia sedikit sebanyak dalam melakukan kerja rumah.

Isteri inginkan suami yang ‘celik’, ‘tidak pekak’ dan mampu menjadi orang yang menghapuskan air matanya. Sebenarnya, ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk buat isteri merasa bahagia. Ambillah hati isteri dengan kata-kata manis yang membahagiakannya.Itu sahaja yang ister mahukan, PINJAMKAN TELINGA DAN BAHU SUAMI pada mereka.
The post Cuba Urut Isteri, Waktu Inilah Suami Akan Tahu Betapa Penatnya Dia appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/cuba-urut-isteri-waktu-inilah-suami-akan-tahu-betapa-penatnya-dia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sekali Sehari Cuba Suami Tanyakan Khabar Isteri Senyum Sepanjang Hari

Sekali Sehari Cuba Suami Tanyakan Khabar Isteri Senyum Sepanjang Hari

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 1156 hits
Menjadi seorang isteri tidak mudah apatah lagi jika sudah mempunyai anak Berat tanggungjawab yang perlu digalas Setiap keperluan untuk si suami dan anak anak harus diadakan Menjadi seorang isteri dan ibu sememangnya meletihkan tetapi wanita...
Lepas Ada Anak Lelaki Suami Bukan Lagi Boyfriend Isteri Jangan Cemburu

Lepas Ada Anak Lelaki Suami Bukan Lagi Boyfriend Isteri Jangan Cemburu

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 399 hits
Suami isteri yang berkahwin pasti mempunyai impian untuk memiliki zuriat sendiri Tidak kisahlah jantina anak asalkan bayi sihat sudah membuatkan kehidupan ibu ayahnya bahagia Kebanyakan pasangan mengharapkan untuk mempunyai anak sulung lela...
Menyusahkan Aku Baik Kau Mati Viral Video Isteri Pukul Suami Hidap Strok Alzaimer

Menyusahkan Aku Baik Kau Mati Viral Video Isteri Pukul Suami Hidap Strok Alzaimer

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 951 hits
Viral di media sosial video menunjukkan kekejaman seorang wanita memukul suaminya yang menghidap strok dan alzheimer dengan menggunakan tongkat Ketua Polis Daerah Penjaringan Jakarta Utara Imam Rifai mengesahkan kejadian itu dan pihaknya ju...
11 Tahun Menanti Zuriat Suami Sujud Syukur Bila Dapat Tahu Isteri Hamil

11 Tahun Menanti Zuriat Suami Sujud Syukur Bila Dapat Tahu Isteri Hamil

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 446 hits
Setiap pasangan yang berkahwin pastinya memiliki impian untuk memiliki zuriat sekurang kurangnya seorang Namun tidak semuanya bernasib baik dan mampu merasai pengalaman itu meskipun pelbagai cara dan iktiar dilakukan Bagaimanapun perkongsia...
Guys Tolong Jangan Jadi Seperti Aa Lelaki Ini Beri Teguran Dan Ingatkan Para Suami Hargai Isteri

Guys Tolong Jangan Jadi Seperti Aa Lelaki Ini Beri Teguran Dan Ingatkan Para Suami Hargai Isteri

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 431 hits
Guys tolong jangan jadi macam AA Isteri tengah sakit berpantang dia keluar bersama perempuan lain Bila kantoi ringan pula tangan dia Amboi amboi amboi Cantik perangai kau jantan Telefon yang sebelum ini bersayang sayang dengan isteri hari i...
Masa Hamil Atau Menyusu Stres Anak Akan Kerap Menangis Penting Suami Jaga Emosi Isteri

Masa Hamil Atau Menyusu Stres Anak Akan Kerap Menangis Penting Suami Jaga Emosi Isteri

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 444 hits
Happy wife happy life Bila isteri stres suami stres anak stres anak yang disusukan stres anak dalam kandungan juga stres Tapi bila suami stres keadaan rumah tangga kurang stres berbanding bila isteri stres Ia adalah kajian yang dilakukan ol...
Isteri Maut Ditikam Suami

Isteri Maut Ditikam Suami

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 287 hits
MAYAT wanita Myanmar ditemui dengan pisau masih tercucuk di leher dipercayai ditikam suaminya kerana cemburu Dalam kejadian disedari jam 10 30 malam ini polis menemui mayat mangsa dalam bilik tidur di sebuah unit kondominium di Butterworth ...
Tak Perlu Beritahu Suami Faham Ada Yang Tak Kena Inilah Yang Isteri Nak

Tak Perlu Beritahu Suami Faham Ada Yang Tak Kena Inilah Yang Isteri Nak

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 315 hits
Bukan mudah menjadi seorang suami Terlalu banyak bebanan yang harus dipikul demi membahagiakan keluarganya Suami memerlukan seorang isteri untuk menerima dan memahami dirinya Seorang suami tidak mudah untuk mengakui cintanya pada keluarga t...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan