Covid 19 69 675 Sedang Menanti Pengesahan Ujian




Kementerian Kesihatan mendedahkan sebanyak 69,675 kes lagi sedang menanti keputusan ujian saringan COVID-19, sama ada positif atau sebaliknya.
Ketua Pengarahnya, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata sebarang keputusan ujian saringan sepatutnya diperoleh dalam tempoh 24 jam, sebelum ia dimaklumkan menerusi sidang media harian.
Bagaimanapun, katanya, sesetengah keputusan ujian terhadap pesakit yang disyaki dijangkiti COVID-19 tertangguh, sekali gus menyebabkan kelewatan laporan harian.
“Sebelum ini KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) keluarkan statistik mengenai kes ujian yang masih menunggu pengesahan, tetapi kita dapati ia mengelirukan kerana wujud penangguhan.
“Mana-mana data yang sempat diproses dan mendapat pengesahan akan dilaporkan dalam sidang media harian, tetapi selebihnya masih menunggu keputusan lanjut.
“Oleh itu, kita tidak lagi menyiarkan keputusan ujian yang masih menunggu pengesahan bagi mengelak kekeliruan, tetapi saya boleh maklumkan bahawa setakat ini ada 69,675 kes belum mendapat pengesahan,” katanya dalam sidang media harian COVID-19, di sini.
Sementara itu, dalam perkembangan berasingan, Dr Noor Hisham memaklumkan peratusan kes kematian pesakit COVID-19 di negara ini jauh lebih rendah iaitu sekitar 1.58 peratus berbanding negara lain.
Beliau berkata, peratusan purata negara lain bagi kes kematian membabitkan pesakit COVID-19 ialah sekitar 4.6 peratus atau 5.6 peratus.
“Negara kita kadar kematian adalah rendah (dan ini) menunjukkan perkhidmatan perubatan yang diberikan kepada pesakit terutamanya yang dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) di tahap baik dan memuaskan.
“Pakar bius kita juga dapat merawat pesakit dengan baik yang secara tidak langsung dapat memberi rawatan yang mantap. (Dan ini) dapat memberi kesan kepada semua pesakit di wad dan ICU.
“Apabila lihat sekarang 88 peratus daripada pesakit COVID-19 yang positif di negara ini mempunyai gejala ringan dan tiada gejala.
“Lapan hingga 10 hari masa diambil untuk ujian saringan dan mereka mestilah negatif lebih 24 jam sebelum dibenarkan pulang,” katanya.
Berita Harian




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/04/09/covid-19-69675-sedang-menanti-pengesahan-ujian/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=covid-19-69675-sedang-menanti-pengesahan-ujian

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ctf Dana Ujian Covid 19

Ctf Dana Ujian Covid 19

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 226 hits
CTF DANA UJIAN COVID 19 Persatuan Insurans Hayat Malaysia Persatuan Insurans Am Malaysia dan Persatuan Takaful Malaysia hari ini melancarkan Dana Ujian COVID 19 bagi menjalankan ujian pemeriksaan kepada lebih 26 600 rakyat Malaysia Dana itu...
Ujian Pengesahan Pasangan Usd Cad Ke Bawah Bersedia Untuk Penurunan Berpotensi

Ujian Pengesahan Pasangan Usd Cad Ke Bawah Bersedia Untuk Penurunan Berpotensi

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 215 hits
Cadangan PerdaganganKemasukan 1 3940Alasan untuk Kemasukan Ayunan rendah sokongan mendatarAmbil Keuntungan 1 3742Alasan untuk Ambil Keuntungan Lanjutan Fibonacci 100 Ayunan rendah sokongan mendatarStop Loss 1 4080Alasan untuk Stop loss Rint...
Penumpang Mh2664 Kl Tawau Sila Tampil Jalani Ujian Covid 19

Penumpang Mh2664 Kl Tawau Sila Tampil Jalani Ujian Covid 19

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 177 hits
Keutamaan menjalani saringan adalah kepada penumpang yang duduk di barisan 18 hingga 24 Penumpang MH2664 KL TAWAU sila tampil jalani ujian COVID 19 PEJABAT Kesihatan Kawasan Tawau menggesa penumpang yang menaiki penerbangan Malaysia Airline...
Luluhnya Hati Ibu Masih Dalam Pantang Bayi Berusia Sebulan Positif Ujian Covid

Luluhnya Hati Ibu Masih Dalam Pantang Bayi Berusia Sebulan Positif Ujian Covid

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 336 hits
Ibu mana yang tak sedih dan risau apabila bayi berusia sebulan dan masih dalam pantang disahkan ujian saringannya positif Covid 19 sehingga terpaksa berada di wad berasingan untuk betul betul bebas dari virus ini Menerusi perkongsian di Fac...
Covid 19 Kkm Tumpu Ujian Skala Besar Lokasi Risiko

Covid 19 Kkm Tumpu Ujian Skala Besar Lokasi Risiko

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 332 hits
SHAH ALAM 6 APRIL Kementerian Kesihatan Malaysia akan melaksanakan ujian berskala besar terhadap kumpulan dan lokasi berisiko tinggi yang dipercayai mampu menyebarkan Covid 19 kata ketua pengarah kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berk...
Sayunya Anak 3 Tahun Dah Negatif Mama Ayah Atuk Nenek Pula Positif Ujian Covid

Sayunya Anak 3 Tahun Dah Negatif Mama Ayah Atuk Nenek Pula Positif Ujian Covid

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 240 hits
Sebelum ini tular mengenai video seorang kanak kanak lelaki berusia 3 tahun yang menaiki ambulan selepas mempunyai simptom Covid 19 Bagaimanapun kanak kanak itu dibenarkan keuar hospital selepas ujian swab yang dilakukan mendapati anaknya n...
Aplikasi Beta Pengesanan Kontak Covid 19 Tempatan Akan Dihantar Ke Apple Dan Android Untuk Pengesahan Tidak Lama Lagi

Aplikasi Beta Pengesanan Kontak Covid 19 Tempatan Akan Dihantar Ke Apple Dan Android Untuk Pengesahan Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 307 hits
Aplikasi contact tracing ataupun pengesanan kontak ialah sebuah aplikasi yang boleh mengesan pergerakan individu untuk satu jangka masa tertentu untuk memastikan lokasi lokasi yang pernah dijejaki mereka dengan tepat dan juga individu indiv...
69 000 Individu Telah Jalani Ujian Covid 19 Hari Ini Kkm Bakal Tingkatkan Kapasiti Makmal

69 000 Individu Telah Jalani Ujian Covid 19 Hari Ini Kkm Bakal Tingkatkan Kapasiti Makmal

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 188 hits
Putrajaya 9 April Kementerian Kesihatan memaklumkan lebih 69 000 sampel telah diuji untuk COVID 19 di Malaysia pada hari ini Bilangan individu yang diuji seramai 69 675 kes untuk hari ini jawab Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api