Contohi Khairul Helmi


Alor Setar: Ketua Jurulatih Kedah, Aidil Sharin Sahak mahu pemain muda mencontohi jasa yang dicurahkan oleh bekas kapten, Khairul Helmi Johari dalam membantu skuad Kedah mencapai kegemilangan seterusnya pada masa akan datang.
Semangat perjuangan dan bakti yang ditampilkannya selama berbakti 14 tahun sejak 2007 hingga 2020 bersama Kedah disifatkan sebagai seorang yang akan dikenang dalam sejarah bolasepak Kedah.
Mengulas lanjut mengenai pemain kebanggaan Kedah berusia 32 tahun yang tidak akan bersama pasukan bermula musim depan itu, Aidil mengakui peranan dimainkannya bersama skuad Hijau Kuning boleh memberi manfaat buat seluruh generasi muda Kedah.
"Saya mengagumi usaha, bakat dan sikap yang ditonjolkannya sebagai pemain pertahanan yang berjasa untuk Kedah dan saya berharap dia akan terus menjadi contoh terbaik buat pemain pertahanan muda seperti Lokman Hakim, Zulkhairi Zulkepli dan ramai lagi.
"Banyak perkara yang boleh dipelajari dari pengalaman yang dikutip Khairul Helmi sepanjang kariernya bersama Kedah dan pada saya dia umpama pemain pertahanan kebanggaan Itali, Fabio Cannavaro.
"Dia bijak membaca gerakan lawan dan pemain yang tangkas menghalang serangan berbahaya dalam mempertahankan gawang," katanya.
Aidil juga berkata selain ketangkasannya, Khairul Helmi juga dikagumi kerana memiliki sifat kepimpinan yang diperlukan dengan pengalaman luas beliau sebagai seorang kapten suatu ketika dahulu.
"Khairul memiliki aura kepimpinan dan dia buktikan dalam banyak kejayaan lalu bersama Kedah. Sebab itu saya bangga dengannya dan saya harap walaupun tidak akan bersama pasukan untuk musim depan, jasa dan pengorbanannya tetap akan dikenang.
"Saya dengan ikhlas ingin mengucapkan selamat maju jaya buatnya dan semoga Khairul terus berjaya dalam usaha yang akan dilakukan seterusnya," katanya.
Sepanjang bersama Kedah, Khairul Helmi yang sinonim dengan jersi nombor 13, mengecapi kejayaan memenangi 12 piala.
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 27 November 2020 @ 2:21 PM
20201127
Sumber: https://www-hmetro-com-my.cdn.ampproject.org/v/s/www.hmetro.com.my/node/646613/amp?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQFKAGwASA%3D#aoh=16065544108390&csi=1&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=From%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.hmetro.com.my%2Farena%2Fbola-sepak%2F2020%2F11%2F646613%2Fcontohi-khairul-helmi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2020/11/contohi-khairul-helmi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ditanya Soal Hgu Mukomuko Helmi Hasan Tekankan Peran Pemerintah Selesaikan Konflik

Ditanya Soal Hgu Mukomuko Helmi Hasan Tekankan Peran Pemerintah Selesaikan Konflik

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 231 hits
Helmi menambahkan menyelesaikan duduk permasalahan HGU juga harus melibatkan pihak pihak terkait seperti dinas akademisi dan praktisi demi menimbang keputusan terbaik untuk masyarakat
Visi Dan Penyampaian Pasangan Helmi Muslihan Unggul Di Debat Kedua Pilgub Bengkulu

Visi Dan Penyampaian Pasangan Helmi Muslihan Unggul Di Debat Kedua Pilgub Bengkulu

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 186 hits
Helmi melanjutkan dalam menyusun anggaran ke depan pihaknya akan melibatkan berbagai pihak seperti akademisi LSM dan lainnya agar prosesnya betul betul transparan terang benderang sehingga tidak ada lagi yang namanya APBD itu hanya mencantu...
Pbt Lain Wajar Contohi Dbkl Kata Pemuda Pas Wp

Pbt Lain Wajar Contohi Dbkl Kata Pemuda Pas Wp

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 312 hits
Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menggesa majlis perwakilan pendududuk serta jawatankuasa masjid dan surau memainkan peranan sebagai pemantau iklan iklan permohonan lesen menjual minuman keras dalam empat akhbar utama Ketuanya Mohammad Rashid...
Undi Percaya Pemimpin Umno Dap Gesa Dewan Rakyat Contohi Dun Perak

Undi Percaya Pemimpin Umno Dap Gesa Dewan Rakyat Contohi Dun Perak

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 267 hits
Undi percaya di DUN Perak hari ini menimbulkan gesaan agar undi seumpanya turut diadakan di parlimen Pemimpin Umno dan DAP menggesa agar undi percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin diadakan bagi menjawab persoalan mengenai keabsa...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Kunci Meningkatkan Produktivitas Dan Kesehatan Burung Juara Kontes

Rendang Udang Mudah Dan Sedap

Tersangkut Offer Kasut Lewre Kat Sogo

Lirik Lagu Bukan Sebuah Rindu Andmesh Yovie Widianto

Cara Aminkan Doa

Learning From May 13 For Lasting National Reconciliation