Contoh Penghargaan Folio Kerja Kursus Tesis


Murid atau pelajar yang membuat folio, kerja kursus, tesis, atau kerja berkumpulan, salah satu isi yang penting untuk dimasukkan dalam kerja tersebut adalah penghargaan.
Untuk mengetahui bagaimana untuk menulis penghargaan, murid atau pelajar perlu merujuk contoh penghargaan yang pernah ditulis sebelum ini.
Apakah yang dimaksudkan dengan penghargaan ini? Berikut diterangkan mengenai penghargaan dan ciri-ciri penghargaan yang baik.
Definisi Penghargaan Menurut Dewan Bahasa dan Pustaka, penghargaan ialah memberi pengiktirafan kepada seseorang berdasarkan sumbangan atau perkhidmatannya.
Dalam konteks pembuatan folio, kerja kursus, tesis, atau kerja berkumpulan, penghargaan ditulis bagi penulis menghargai sumbangan dilakukan oleh setiap phak yang terlibat dalam penulisan atau penyelidikan tersebut.
Ciri Penghargaan Yang Baik Antara ciri penghargaan yang baik adalah:
Tidak terlalu panjang: Lazimnya penghargaan ditulis hanya 1 muka surat sahaja. Jelas dan terperinci: Menyebut sumbangan yang dilakukan oleh pihak yang terlibat secara umum. Bahasa yang profesional: Bahasa yang digunakan mestilah profesional dan sopan. Contoh Penghargaan Antara contoh penghargaan yang boleh dijadikan panduan adalah seperti berikut:
i) Penghargaan Tesis
Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izin dan berkat-Nya, dapatlah penulis menyiapkan laporan penyelidikan bagi memenuhi syarat Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Geografi dengan kepujian dalam tempoh masa yang ditetapkan. Selain itu, penulis juga bersyukur kerana segala masalah dan pelbagai kekangan yang timbul sepanjang kajian ini dijalankan telah berjaya diatasi. Semua permasalahan ini menjadikan penulis insanyang mengenal erti kesabaran dan manisnya sebuah kejayaan.
Setinggi-tinggi u!apan terima kasih dan sejuta penghargaan ditujukan kepada Prof Dr. Mohd Suhaily Yusry Bin Che Ngah selaku penyelia tesis yang telah banyak memberi tunjuk ajar dan juga membimbing penulis sepanjang melaksanakan kajian ini. Beliau juga telah banyak memberi dorongan dan kata-kata semangat kepada penulis untuk menyiapkan kajian ini. Selain itu, terima kasih juga diucapkan kepada penduduk Kampung Manek Urai Lama iaitu Encik Nik Sulaiman Nik Yassin, Pegawai dari Jabatan Kebajikan Masyarakat iaitu Encik Yusoff Ali dan staf-staf dari Majlis Daerah Kuala Krai (MDKK) yang telah memberikan kerjasama dan bantuan sepanjang penulis menjalankan kajian ini.
Selain itu, tidak lupa juga setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima kasih kepada keluarga yang amat disayangi iaitu ayahanda Zulkifli Bin Mohd Rais dan bonda Salinah Binti Humaidi serta adik tersayang iaitu Siti Aisyah Binti Zulkifli yang tidak putus-putus memberikan dorongan dan semangat untuk meneruskan penyelidikan ini. Di samping itu, ucapan terima kasih juga ditujukan kepada rakan baik penulis iaitu Nurshuhaila Binti Mohd Nor Zulhaldi yang banyak membantu semasa menjalankan kajian di Kelantan. Buat rakan seperjuangan Zunaidah Binti Amril dan teman-teman rapat, terima kasih di atas segala pertolongan, dorongan, dan sokongan moral kalian yang tidak berbelah bahagi.
Selain itu, sekalung penghargaan dan sekalung budi buat semua yang terlibat di Jabatan Geografi dan Alam Sekitar, Fakulti Sains Kemanusiaan dan pihak Universiti Pendidikan Sultan Idris sepanjang pengajian saya di sini. 
Sekian terima kasih, Wassalam.
ii) Penghargaan Folio
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Bersyukur kehadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya dapat juga saya menyiapkan folio saya yang telah diusahakan selama ini yang bertajuk “Tokoh Kemerdekaan Negara.” Folio yang ini amat penting buat saya memandangkan perkara ini merupakan sebahagian daripada kerja khusus bagi subjek Sejarah. Ribuan terima kasih saya ucapkan kepada individu penting yang banyak membantu saya sepanjang saya menyiapkan projek folio saya ini.
Pertama sekali kepada Tuan Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tanjung Piai, Tuan Sidek Bin Mohd Ali kerana beliau telah banyak memberikan bimbingan dan semangat kepada semua pelajar. Sekalung penghargaan untuk guru subjek Sejarah saya, iaitu Puan Haslina Binti Abu Bakar kerana memberikan tunjuk ajar kepada saya sepanjang saya menyiapkan folio ini. Selain itu, saya juga sangat menghargai jasa guru subjek saya kerana memberikan bimbingan, dan nasihat yang amat berguna untuk folio saya serta membantu saya dari semasa saya susah dan senang. Jasa beliau yang akan saya kenang ke akhir hayat. 
Seterusnya, terima kasih juga kepada ibu bapa saya iaitu Encik Ahmad bin Abdul Wahad dan Puan Zurainah Binti Kasmin kerana memberikan sokongan dan dorongan kepada saya sepanjang folio ini disiapkan. Terima kasih yang tidak terhingga juga saya ucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan yang sama-sama berhempas pulas dalam menyempurnakan projek masing-masing. Bantuan kalian dari segi informasi terkini mengenai  projek folio amat saya hargai. Budi kalian yang sanggup meluangkan masa untuk memberikan saya maklumat tidak akan saya lupakan.
Akhir sekali terima kasih kepada pihak-pihak yang telah membantu saya secara langsung atau tidak langsung sepanjang projek saya dijalankan dan dibentangkan.
Sekian terima kasih, Wassalam.
iii) Penghargaan Kerja Kursus
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada yang telah menolong danmemberi kerjasama yang tidak ternilai untuk saya menyiapkan kerja kursus Pendidikan Moral ini. Terlebih dahulu, saya bersyukur kepada Tuhan kerana telah membantu saya menyiapkan kerja kursus pada masa yang telah ditetapkan. 
Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada guru Pendidikan Moral, Cik Chaw Yen Sen. Beliau telah memberikan panduan, bimbingan dan nasihat yang sungguh berharga semasa saya menjalankan projek ini. Saya juga ingin megucapkan terima kasih kepada ibu bapa saya yang telah memberikan dorongan dan sokongan kepada saya.
Ucapan terima kasih juga saya ucapkan kepada rakan-rakan juga telah menolong saya dalam usaha menyiapkan tugasan ini serta membantu dalam pencarian bahan-bahan yang diperlukan. Oleh kerana itu, saya ingin mengucapkan terima kasih tidak terhingga kepada mereka. 
Akhir kata, saya ucapkan terima kasih kepada semua pihak yang sedia menolong saya dalam kerja kursus ini. Saya tidak akan lupa pertolongan yang telah diberikan dan membantu dalam menyiapkan kerja kursus ini.
Sekian, terima kasih.
Baca juga:
STPM Ulangan: Semakan Keputusan & Tarikh Peperiksaan 2024 Tarikh Buka Sekolah KPM 2025

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/contoh-penghargaan/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=contoh-penghargaan

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Contoh Folio

Panduan Contoh Folio

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 61 hits
Pelajar perlulah bersedia sekiranya mereka dikehendaki untuk membuat dengan merujuk contoh folio yang ada Folio memerlukan pelajar untuk melakukan kajian mengenai sesuatu tajuk sebelum dijilidkan seperti sebuah buku Maksud Folio Menurut Dew...
Foto Momen Pj Gubernur Dki Gelar Halalbihalal Dengan Asn Di Hari Pertama Masuk Kerja

Foto Momen Pj Gubernur Dki Gelar Halalbihalal Dengan Asn Di Hari Pertama Masuk Kerja

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 50 hits
Halalbihalal yang digelar di Pendopo Balai Kota DKI Jakarta itu dimulai sekira pukul 07 30 WIB
Hari Pertama Kerja Heru Budi Gelar Halal Bihalal Bareng Asn Balai Kota Dki Jakarta

Hari Pertama Kerja Heru Budi Gelar Halal Bihalal Bareng Asn Balai Kota Dki Jakarta

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 39 hits
Usai bersalaman para ASN menuju tenda di samping Pendopo Balai Kota untuk mengambil bingkisan
Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

papar berkaitan - pada 20/4/2024 - jumlah : 119 hits
1 Aku ada banyak group Whatsapp berkaitan kerja Tapi pasukan kerja aku ni ramai yang pasif 2 Bila ada orang highlight isu orang yang sepatutnya incharge kerja tu pun diam Anak buah dia pun diam Bos kami pun diam Kadang dah lama lepas berjam...
Demi Cuti Kerja Dan Dapat Benefit Ratusan Dolar Wanita Ini Palsukan Kehamilan Hingga 17 Kali

Demi Cuti Kerja Dan Dapat Benefit Ratusan Dolar Wanita Ini Palsukan Kehamilan Hingga 17 Kali

papar berkaitan - pada 19/4/2024 - jumlah : 62 hits
Seorang wanita Italia dituduh memalsukan 17 kehamilan 12 alami aborsi dan 5 kelahiran palsu demi cuti dan tunjangan Yuk simak cerita lengkapnya
Video Kejutan Pemerintah Buka Penerimaan Cpns Tiga Kali Tahun Ini Kerja Di Ikn

Video Kejutan Pemerintah Buka Penerimaan Cpns Tiga Kali Tahun Ini Kerja Di Ikn

papar berkaitan - pada 19/4/2024 - jumlah : 70 hits
Menpan RB Abdullah Azwar Anas angkat suara terkait pembukaan rekrutmen CASN atau CPNS yang bakal dibuka 3 periode
Pergi Kerja Pakai Baju Arwah Mak Pah

Pergi Kerja Pakai Baju Arwah Mak Pah

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 100 hits
Assalamualaikum Sedikit sebak pagi ni hari ni seawal 6 50am SA dh ada kat office SA manage to get first bus today hari ni SA pi kerja pakai baju kurung arwah Mak Pah sedang elok muat cuma sedikit besar je la macam size L tapi xpe SA boleh j...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock