Cikgu Kata Saya Calon Pm Anak Murid Kata Undur Pm Mt Kena Tipu


agendadaily.com10/7/2021
Klip audio tular melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Sekali lagi Majlis Tertinggi (MT) UMNO kena tipu, realitinya Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku cikgu masih menaruh harapan anak muridnya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan dapat menarik sokongan daripada parti itu untuk menjadi Perdana Menteri (PM).

Itu adalah taktikal sebenarnya yang dimaksudkan dalam klip audio tular pada April lalu, tapi ia cuba berselindung dengan alasan kononnya kerajaan Perikatan Nasional (PN) gagal sebagai asas untuk mendesak pengunduran Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Agenda Daily difahamkan semasa hujung mesyuarat MT UMNO, Zahid ada membaca ketetapan semasa Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2020 lalu dengan menegaskan menolak Anwar dan DAP, cuma kini selepas mesyuarat ada tambahan dengan mendesak pula Muhyiddin meletak jawatan.

Kenyataan MT UMNO ini agak mengelirukan, adakah ahli-ahli MT tidak berfikir terlebih dahulu implikasi yang akan berlaku selepas kenyataan tersebut keluar?

Hari kedua selepas kenyataan Zahid, tidak ada apa-apa yang berlaku, lebih menghairankan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini masuk Pejabat Timbalan Perdana Menteri dan tidak ada sebarang peletakan jawatan Menteri UMNO dalam Kabinet.

Ini menambah kekeliruan dikalangan akar umbi UMNO dengan tindakan Zahid, apakah sebenarnya yang mahu dikecapinya dengan kenyataan pada Rabu tersebut?

Bukankah ini menambah malunya, apabila Muhyiddin tidak meletak jawatan dan barisan Kabinet juga tidak ada satu pun daripada UMNO yang meletak jawatan.

Menurut sumber, kenyataan ahli-ahli MT UMNO semasa mesyuarat pada Rabu yang sering digunakan adalah “saya orang parti” dan tidak kurang juga bercakap dalam bahasan Inggeris “I’m party man”.

Malah, lebih menarik apabila seorang ahli MT dari Sabah semasa mesyuarat tersebut menyuarakan pandangan supaya UMNO mengumumkan langkah keluar daripada PN dengan segera sebelum program vaksinasi berjaya kerana ketika itu ia sudah terlambat buat parti.

Menurutnya, jika program vaksinasi tersebut berjaya yang akan mendapat kredit adalah PM dan bukan UMNO, ia secara tidak langsung menunjukkan betapa bodohnya ahli MT tersebut yang masih mahu bermain politik pada ketika negara sedang berdepan krisis.

Itu belum lagi pandangan seorang ahli MT yang kononnya tokoh pemikir UMNO dari Johor, bercakap dengan intonasi besar diri dan seolah-olah dirinya menang semasa Pilihan Raya Umum lalu yang menghentam Muhyiddin semasa dalam mesyuarat MT tersebut dengan pelbagai tohmahan dan kritikan.

Rakyat kini dapat melihat sendiri kerakusan para pemimpin UMNO ini yang nampaknya lebih mementingkan kuasa pada ketika penularan Covid-19 masih melanda negara.

Bagaimanapun, pujian harus diberikan kepada Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asraf Wajdi Dusuki kerana keberaniannya bangkit mempersoalkan berhubung isu yang hangat diperkatakan iaitu kononnya Anwar akan diangkat UMNO sebagai calon PM dan kerjasama dengan DAP.

Sekurang-kurangnya Asraf berani bercakap secara terbuka dan berterus terang bertanya isu tersebut walaupun Presiden tidak menjawabnya.

Disini, Agenda Daily mengucapkan terima kasih kepada saudara Asraf atas kejantanannya.

Namun, selepas pendirian MT UMNO yang dikeluarkan pada Rabu tersebut, nampaknya tiada sambutan dan ia menambah kekusutan kepada parti tersebut. Yang menyambut dengan lantang gesaan Zahid tersebut pula adalah sebelah blok pembangkang yang sememangnya diketahui itu adalah perjuangan mereka sejak awal lagi.

Pembangkang senada dengan Zahid dan MT UMNO bersetuju dengan keputusan meminta Muhyiddin berundur.

Lebih menarik, blok pembangkang juga tidak bersetuju jika pilihan raya umum (PRU) diumumkan, ia selari dengan ketetapan MT UMNO yang hanya mahu PM sahaja ditukar dan digantikan dengan yang baharu.

Adakah Zahid dan blok pembangkang ini berfikiran menukar PM ini semudah menukar ketua kelas dalam bilik darjah?

Namun itu lah realitinya yang sedang direncanakan oleh cikgu Anwar kepada anak muridnya, Zahid. Sekarang, adakah MT UMNO sekali lagi kena tipu? Jangan ingat ahli UMNO ini bodoh tidak tahu apa yang sedang berlaku ketika ini


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/07/cikgu-kata-saya-calon-pm-anak-murid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Calon Pm Dipilih Warganet Anak Muridnya Pasti Teruja

Anwar Calon Pm Dipilih Warganet Anak Muridnya Pasti Teruja

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 257 hits
agendadaily comPresiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi senada dengan cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim Tinjauan kaji selidik Sinar Harian mendapati Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih sebagai calon teratas sebagai Perdana Menteri Ke 9 ia p...
Nota Dan Latihan Kata Sendi Nama Bermanfaat Untuk Murid

Nota Dan Latihan Kata Sendi Nama Bermanfaat Untuk Murid

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 428 hits
Nota dan Latihan Kata Sendi Nama bermanfaat untuk Murid dalam menguasai tatabahasa Bahasa Melayu dengan lebih baik Kata sendi nama ialah kata yang digunakan untuk menyambung frasa nama dengan kata atau frasa frasa dan ayat Berdasarkan Tatab...
Jangan Percaya Jualan Vaksin Covid 19 Dalam Talian Tipu Semata Mata Kata Polis

Jangan Percaya Jualan Vaksin Covid 19 Dalam Talian Tipu Semata Mata Kata Polis

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 240 hits
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Abd Jalil Hassan berkata vaksin tidak boleh dijual begitu saja kerana ia produk sensitif eksklusif dan bertahap keselamatan tinggi PETALING JAYA Penjualan vaksin Covid 19 secara dalam talian sepe...
Nak Calon Pm Selain Anwar Kena Buat Mesyuarat Baharu Kata Dap

Nak Calon Pm Selain Anwar Kena Buat Mesyuarat Baharu Kata Dap

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 217 hits
agendadaily com6 7 21Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng Sekiranya mahu memilih calon Perdana Menteri selain nama Datuk Seri Anwar Ibrahim blok pembangkang perlu mengadakan mesyuarat baharu untuk menukar keputusan tersebut kata Setiausaha Agu...
Pakar Ekonomi Kata Kerajaan Tipu Ekonomi Negara Makin Pulih

Pakar Ekonomi Kata Kerajaan Tipu Ekonomi Negara Makin Pulih

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 264 hits
KERAJAAN tidak berkata benar apabila mengumumkan ekonomi Malaysia bertambah baik sedangkan data dan angka menunjukkan sebaliknya kata pakar ekonomi tersohor Dr Muhammed Abdul Khalid Pakar ekonomi itu berkata ada beberapa penunjuk arah yang ...
Akan Selalu Lebih Sayang Istri Daripada Anak Denny Sumargo Istri Yang Akan Temani Sampai Tua

Akan Selalu Lebih Sayang Istri Daripada Anak Denny Sumargo Istri Yang Akan Temani Sampai Tua

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 215 hits
Jika biasanya rasa sayang dan perhatian ke istri bakal berkurang ketika telah memiliki anak Densu punya prinsip tetap menomorsatukan sang istri
Biasakan Tanya Perasaan Anak Sebelum Tidur Gaya Parenting Rachel Vennya Dinilai Inspiratif

Biasakan Tanya Perasaan Anak Sebelum Tidur Gaya Parenting Rachel Vennya Dinilai Inspiratif

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 243 hits
Dengan komunikasi seperti ini Xabiru dan Chava pun terbuka dengan bundanya dalam meluapkan emosi
Hiburan Muat Naik Kenangan Anak Pertama Netizen Puji Rita Rudaini Tak Ajar Anak Lupa Bapa

Hiburan Muat Naik Kenangan Anak Pertama Netizen Puji Rita Rudaini Tak Ajar Anak Lupa Bapa

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 245 hits
Gemar berkongsi perkembangan anak di media sosial pelakon Rita Rudaini dilihat sebagai seorang ibu tunggal yang sangat cekal membesarkan anak seorang diri Malah Rita Rudaini dipuji tidak pernah mengajar anak anak membenci bapa kandung merek...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu

Filem Memoir Seorang Guru

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa