Carian Semula



harini aku nak menulis tentang orang yang buat carian aku kembali. jadi sebelumnya, aku beritahu kau satu perkara tentang aku. bukan aku sedang mendabik dada, tidak. tapi orang sekeliling aku lah yang melabel aku tentang itu. bukan seorang dua. ramai. sebab aku suka tanya orang apa yang ada pada aku. 
aku seorang pendengar yang baik. itu kelebihan aku. aku boleh mendengar masalah orang berjam - jam lamanya dan memberi pandangan positif negatif berdasarkan pengalaman dan juga secara random. aku tak mahu melukakan orang yang sedang dalam masalah, jadi aku memberi dua kata yang membolehkan dia tidak perlu merasa sedih sepenuhnya. 
Pendengar Yang Baikdisebabkan hal ini, ada beberapa orang yang selesa berkawan dengan aku. entah. aku cuma ada bakat yang itu. tidak ada yang lain. jika aku berkenalan dengan entah siapa - siapa pun, orang selesa jika meluah rasa dengan aku. aku sudi bagi pinjam bahu melepas sakit. 
okay berbalik kepada tajuk asal aku. 
sejak akhir - akhir ini ada beberapa orang yang mencari aku. ya. lelaki - lelaki yang pernah hidup dalam kenangan aku di masa silam. aku tak tahu bagaimana nak memberi reaksi kepada mereka. aku pernah hidup dalam kenangan mereka, dan mereka juga pernah hidup dalam kenangan aku. 
ada yang masih mengharap. mengharap aku ada. ya aku tahu, yang mengharap itu kerana selalu merasa aku memberi layanan yang baik tidak seperti kebanyakkan perempuan. aku takut sebenarnya. aku takut untuk sekali lagi duduk dalam satu hubungan serious yang akhirnya mengembalikan semula hati aku yang sudah terpecah dua. mungkin akan terus sakit dihiris. aku rasa aku cumalah orang yang menjadi pilihan apabila tidak ada lagi pilihan yang ada. faham tak? 
lagi pula aku adalah pendengar yang baik. jadi mereka selesa untuk bersama aku. 
Hubungan Seriousbarusan tadi, kawan lelaki aku. ya kawan. tapi pernah aku suka dia. sebab dia baik, dan menerima aku apa adanya. aku menghargai dia. aku pernah tuliskan tentang dia didalam blog ini. aku selalu 'mendalami' orang - orang yang duduk dengan aku. aku belajar tentang manusia secara selurunya. yang aku tahu, dia sangat menghargai perempuan. beruntunglah siapa yang mendapatkannya

cuma satu hal yang kelakar. dia nak masukan nama aku dalam senarai kawan - kawan perempuan yang dia ada, untuk dikenalkan kepada emaknya. untuk dijadikan calon masa depan. ah bodoh. taknak aku. aku tak pernah terbayang itu dengan dia. aku cuma pernah suka dia. kebetulan waktu aku mula menyukai dia, ada hal - hal yang menyebabkan aku macam annoy. ya side aku je. aku memilih. hiks. sebab aku tahu, itu akan membawa kelukaan. 
yang kedua adalah ex aku. 2016. dia masih simpan aku dalam hidup dia. dia terlalu baik. cuma aku tinggalkan dia waktu itu, sebab aku tak dapat jawapan yang pasti untuk masa depan. aku memang tak akan berjuang untuk orang - orang begini. aku lebih rela menyakiti hati aku sendiri dari berterusan kekal dengan orang yang tak menghagai dan tidak meletak aku di masa depan nanti. 
dia dah pun jelaskan ke aku, kenapa dulu dia memberikan aku jawapan yang tak pasti. sebab benda pun dah lepas, aku taknak berulang lagi. aku jadi awkward untuk mula semula. lagipun dia bukan orang yang baru datang, dia cuma datang berulang. aku tak pandai nak mula semula dengan orang sama. 
untuk dia, aku sangat menghargai usaha dia. aku suka orang cari aku. aku nampak yang dia bersungguh. dia lelaki yang suka berkorban. sepanjang aku dengan dia, aku nampak dia seorang yang boleh sama  - sama susah dengan aku. masa aku dengan dia, aku pernah membayangkan masa depan aku dengan dia. aku duduk dalam pelukan dia waktu hujan turun. aku membayangkan akulah orang yang akan melihat dia sentiasa didepan mata. tapi jawapan dia menghancurkan aku. hahahhaa. begitu mudah pun aku tinggalkan dia tanpa memberi peluang apa - apa. 
aku pernah mintak ke tuhan lelaki yang sesuai dengan aku. dalam kebanyakkan lelaki yang datang dan pergi, dia pilihan terbaik untuk aku. cuma, aku takut. aku takut dia sama macam dulu. masih nak merahsia segala benda. cuma ada aku dan dia. seolah olah macam dah takde sesiapa lagi dengan dia. itu yang aku taknak. sekurang - kurangnya aku perlu tahu siapa orang sekeliling yang bersama dia. 
aku pernah tahu, dia melewati hari sukar dulu. itu juga menjadi penyebab aku jauh hati. aku takut aku turut akan jadi mangsa. sebab tu aku lari dari dia. aku rasa cukup lama aku tak tengok muka dia. ada rindu yang aku simpan. ada kenangan yang tak pernah padam. ada waktu yang sentiasa mahu aku mengulang dengan dia. cuma mungkin belum sampai masa. 
dia kata, aku pilihan terbaik yang pernah dia ada. ya ya aku tahu. aku marah dia pun tak pernah. sebab bila aku marah aku akan diam. paling - paling pun bebel sekejap lepas tu aku menangis sebab aku sakit yang tak terluah. itu sahaja. aku tak lepas amarah aku. aku cuma akan kongsi dengan dia, bila aku bersedia. tapi dia harus mendengar aku membebel dan menangis dalam masa yang sama. ya aku ciwek. HAHAHAHA. 
aku clingy dekat orang - orang terdekat. waima kawan baik sendiri. jadi kau faham lah kan, kalau dengan bf apetah lagi. sebab tu aku terlalu menghargai siapa yang pernah ada dengan aku dulu sampai sekarang. hmm. entah. semoga tuhan jodohkan aku dengan lelaki yang sudi simpan aku dalam hidup dia sampai aku pejam mata. jaga aku sebaik - baik diri. selalu penuhkan aku dengan kasih sayang tak berbelah bagi. yang sudi pinjamkan seluruh masa untuk hidup sama - sama sampai tua, sampai tak lagi ada didunia. semoga aku juga bersedia hati untuk terima jika dia ada. semoga aku tak salah memilih untuk masa depan aku. semoga aku tak salah pilih lelaki yang akan menyayangi aku seluruhnya. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kanvasdakwat.blogspot.com/2020/04/carian-semula.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kubur Pesakit Covid 19 Terpaksa Digali Semula Gara Gara Kena Halau Oleh Penduduk Kampung

Kubur Pesakit Covid 19 Terpaksa Digali Semula Gara Gara Kena Halau Oleh Penduduk Kampung

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 51 hits
PENDUDUK salah sebuah kampung di Banyumas Jawa Tengah Indonesia menolak jenazah positif Covid 19 untuk dikebumikan di kawasan itu Dipetik laporan Tribunnews Dato Bandar Banyumas Achmad Husein turun untuk menolong memindahkan jenazah tersebu...
Kitar Semula Plastik Sisa Berkebun

Kitar Semula Plastik Sisa Berkebun

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 70 hits
Sisa dapur sisa pasar sisa kebun sisa kandang antara sisa yang mudah dikitar semula Sama ada dipotong kecil di tanam dibuat kompos atau bahan kompos sungkupan dan sebagainya Yang paling mencabar ialah untuk kitar semula sisa plastik seperti...
5 Cara Untuk Tajamkan Semula Mata Blender Yang Dah Tumpul

5 Cara Untuk Tajamkan Semula Mata Blender Yang Dah Tumpul

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 144 hits
5 Cara Untuk Tajamkan Semula Mata Blender Yang Dah Tumpul Rasanya setiap suriumah akan bersetuju jika dikatakan yang blender adalah salah satu perkakas dapur yang sangat penting Tanpa blender hmmm rasanya tak mampu nak masak menu itu ini de...
Tidak Serik Pasar Punca Wabak Covid 19 Jual Kelawar Semula

Tidak Serik Pasar Punca Wabak Covid 19 Jual Kelawar Semula

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 464 hits
Tidak Serik Pasar Punca Wabak COVID 19 jual kelawar semula Senario itu dilihat koresponden Daily Mail yang menggambarkannya sangat teruk dan mendatangkan masalah Foto Astro GEMPAKPasar haiwan eksotik Wuhan dibuka semula Selepas tiga bulan p...
Pelantikan Hadi Bantu Perkasa Semula Hubungan Dengan Negara Arab

Pelantikan Hadi Bantu Perkasa Semula Hubungan Dengan Negara Arab

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 68 hits
PETALING JAYA Ahli Majlis Tertinggi Umno Fathul Bari Mat Jahya berkata pelantikan Abdul Hadi Awang sebagai duta khas perdana menteri bertaraf menteri ke Timur Tengah mampu memperkasakan semula hubungan dengan negara di Timur Tengah Beliau y...
Video Terpaksa Gali Semula Kubur Orang Kampung Baling Kayu Halau Ambulans Kebumi Jenazah Covid 19

Video Terpaksa Gali Semula Kubur Orang Kampung Baling Kayu Halau Ambulans Kebumi Jenazah Covid 19

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 46 hits
Seluruh dunia kini sedang berdepan dengan wabak Covid 19 Semua orang dilihat panik dan cemas jika dijangkiti wabak berkenaan Namun begitu itu tidak bermakna kita harus hilang pertimbangan seperti apa yang telah berlaku di negara jiran Sikap...
Tip Relaktasi Bantu Meriahkan Semula Susu Ibu Janji Kena Sabar Rajin

Tip Relaktasi Bantu Meriahkan Semula Susu Ibu Janji Kena Sabar Rajin

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 55 hits
Bila dah berhenti susukan bayi sebelum ini atas alasan susu makin kurang sebenarnya ibu tetap ada lagi peluang untuk bayi merasai susu badan Namun kena ada kesungguhan dan sentiasa fikir positif Perkongsian dari Kaunselor Laktasi ada jawapa...
Macam Mana Usaha Dakwah Dengan Manhaj Para Sahabat Nabi Saw Ni Boleh Wujud Semula

Macam Mana Usaha Dakwah Dengan Manhaj Para Sahabat Nabi Saw Ni Boleh Wujud Semula

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 90 hits
MACAM MANA USAHA DAKWAH DENGAN MANHAJ PARA SAHABAT NABI SAW NI BOLEH WUJUD SEMULA Di dalam suatu majlis di India seorang wanita tua mengumpulkan wanita wanita lain dan memberi fikir Ketika itu masih Zaman penjajahan Inggeris Katanya Wahai s...
Harga Minyak Susut Semula

Harga Minyak Susut Semula

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 78 hits
By 3 April 2020Gambar hiasan foto AgensiMELBOURNE Harga minyak susut dalam dagangan hari ini selepas merekodkan keuntungan besar sehari pada sesi terdahulu selepas Donald Trump memaklumkan beliau sudah menjadi orang tengah dalam rundingan p...
Kenyataan Tun M Dalam Kes Riza Kelirukan Umum Shamsher

Longgokan Emas Ditemukan Bila Sungai Dikeringkan Di China

Sambut Raya Ketika Pkpb Gadis Tionghoa Kecek Kelate Kenang Zaman Kanak Kanak

Bangkit Lagi Isu Bon Samurai Siasat Melalui Sprm Atau Rci

2020 Sudah Kenapa Rakyat Kelantan Kelu Dalam Isu Air

Hans Isaac Kena Buang Dari Finas

Duit Raya Anak Hak Anak Jika Terguna Ibu Ayah Wajib Bayar Semula

5 Anggota Keluarga Meninggal Karena Corona Wanita Ini Curhat Suasana Idul Fitri Di Rumah



Info Dan Sinopsis Drama Alergi Mamat Romantik TV Okey

Apa Yang Sedang Berlaku di Hong Kong Ketika Ini

7 Jenis Coronavirus Daripada Haiwan Yang Mampu Menjangkiti Manusia

Kisah Bagaimana Permulaan Tarikh 1 Januari Tahun Pertama Ditentukan

Jom Berkenalan Dengan 6 Youtuber Paling Popular Termasuk Isa Isarb


Adakah Wanita Haid Boleh Melakukan Sujud Syukur

Atlet Ucap Selamat Aidilfitri Beraya Kena Ingat Covid 19

Tiada Lagi Ziarah Aidilfitri Selepas Ini

Ibde Bakal Terbit Terjemahan Biografi Rasulullah Salahuddin Al Ayubi

Cerita Our Hari Raya 2020 Pkp Stay At Home Kita Jaga Kita

Lirik Raya 2020 Estranged Feat Marsha Milan Velvet Aduk