Cara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang Lemah


Cara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang LemahCara Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan Yang Lemah | Sistem imun badan yang baik sangat penting dalam mengekalkan kesihatan ketika musim virus sekarang.

Sistem imun badan mampu memberi perlindungan kepada tubuh daripada pelbagai masalah kesihatan daripada jangkitan kecil hinggalah ke penyakit kanser.

Salah satu cara untuk membina sistem imun badan yang kuat adalah melalui pengambilan diet seimbang. Diet yang mengandungi vitamin dan mineral yang cukup boleh meningkatkan imun badan.

Badan yang mempunyai fungsi imun yang kuat boleh meningkatkan rintangan daripada pelbagai jangkitan virus dan bakteria selain menghentikan pertumbuhan sel kanser.

Kanser peringkat 4 anak akhirnya sembuh

Pengambilan makanan dengan pelbagai warna boleh membantu memastikan kita mendapat semua nutrien diperlukan tubuh.

Setiap kumpulan warna merah, ungu atau biru, kuning atau jingga, putih atau perang dan hijau mengandungi kimia melawan penyakit yang tersendiri dinamakan fitokimia.

Fitokimia yang memberikan sayur dan buah warna, bau serta rasa. Ia juga bertindak sebagai antioksidan, melindungi dan menjana semula nutrien penting serta menyahaktif sebatian penyebab kanser.

Kajian makmal mendapati fitokimia berpotensi merangsang sistem imun, menyekat sebatian yang kita ambil menjadi karsinogen, mengurangkan keradangan menyebabkan kanser membesar, menghalang kerosakan asid DNA dan membantu memulihkannya.

Fitokimia turut mengurangkan kerosakan oksidatif pada sel yang menyebabkan kanser, memperlahankan kadar pertumbuhan sel kanser, mendorong sel yang rosak untuk mati sebelum dihasilkan semula dan membantu mengawal hormon.

Jenis Fitokimia

1. Karotenoid (beta-carotene, lycopene, lutein, zeaxanthin) merencatkan pembesaran sel kanser, bertindak sebagai antioksidan dan meningkatkan tindak balas imun.

Bagaimana Antioksidan Karotenoid Bantu Kawal Penyakit?

2. Flavonoid (anthocyanins dan quercetin) merencatkan keradangan dan pembesaran tumor, meningkatkan imun, meningkatkan penghasilan enzim detoksifikasi dalam tubuh.

3. Indol dan Glukosinolat (sulforaphane) menggalakkan penyingkiran karsinogen, mengehadkan penghasilan kanser berkaitan hormon, sekat karsinogen dan mencegah pembesaran tumor.

4. Inositol (asid phytic) memperlahankan pertumbuhan sel dan bertindak sebagai antioksidan.

5. Isoflavone (daidzein dan genistein) merencatkan pertumbuhan tumor, mengehadkan penghasilan hormon berkaitan kanser dan bertindak sebagai antioksidan.

31 Perkara Akibat Keburukan Soya Isoflavone

6. Isothiocyanates menggalakkan detoksifikasi karsinogen, menyekat pembesaran tumor dan antioksidan.

7. Polifenol (asid ellagic, resveratrol) mencegah pembentukan kanser dan keradangan serta bertindak sebagai antioksidan.

8. Terpene (alkohol perillyl, limonene, carnosol) melindungi sel menjadi kanser, memperlahankan pertumbuhan sel kanser, menguatkan fungsi imun, mengehadkan penghasilan kanser berkaitan hormon, menentang virus dan antioksidan.

Polifenol Tingkatkan Sistem Imunisasi Badan dengan Vivix Shaklee

Shaklee hanya memilih secara spesifik bahan botani yang menyediakan polifenol berspektrum luas sahaja untuk Vivix Shaklee.

1) Muscadine Grapes
Anggur liar yang sangat istimewa. Ia mempunyai sumber terbaik antioksida dan anti radang. Ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti baik untuk kesihatan kardiovascular, menurunkan tahap gula dalam darah, melambatkan proses penuaan, mencegah kerosakan sel serta antivirus dan antibakteria.

2) Purple Carrot
Mempunyai sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytochemical. Ia juga mengandungi anthocyanins (antioksidan mustajab) yang bertindak sebagai antiradang, antimikrob dan anticarcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Asid klorogenik didalamnya bertanggungjawab mengurangkan diabetes.

3) Elderberry
Mengandungi vitamin C yang tinggi dan sangat bermanfaat untuk jangkitan daripada virus dan bakteria. Ia mampu mencegah kerosakan sel, meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menurunkan kadar kolestrol, mengatasi masalah diabetes serta meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

4) Japanese Knotweed
Juga dikenali sebagai Polygonum Cuspidatum yang mempunyai sumber resveratrol yang sangat tinggi. Ia digunakan untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, dan mengurangkan berat badan.

Beli 1 botol Vivix automatik free membership Shaklee dengan Vivix harga ahli 😁

Vivix
Harga bukan ahli RM475
Harga ahli RM380

Jika anda ingin mendapatkan Vivix Shaklee dengan harga ahli.
Click untuk belian di website Shaklee



Hubungi Umi melalui Whatsapp
Sila click gambar di bawah.

Pengeposan adlaah dari HQ Shaklee* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.uminazrah.com/2020/03/cara-polifenol-tingkatkan-sistem-imunisasi-badan-lemah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Cara Tingkatkan Sistem Imun Anak Secara Semulajadi

4 Cara Tingkatkan Sistem Imun Anak Secara Semulajadi

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 632 hits
Nak kuatkan sistem imun anak Ibu bapa mana yang tak risau kalau anak kerap sangat selsema batuk atau demam Termasuk lah HR sendiri memang usaha seboleh mungkin nak elak anak kurang sihat ni Nauzubillah minta dijauhkan dari kita semua The po...
9 Manfaat Kesemek Tingkatkan Sistem Metabolisme Tubuh Hingga Turunkan Berat Badan

9 Manfaat Kesemek Tingkatkan Sistem Metabolisme Tubuh Hingga Turunkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 30/3/2020 - jumlah : 167 hits
Buah kesemek merupakan buah yang berasal dari Tiongkok yang telah ditanam sejak ribuan tahun lalu Buah ini memiliki rasa yang manis seperti madu meski cenderung berukuran kecil buah ini memiliki banyak sekali kandungan gizi yang bermanfaat ...
Cara Membuat Jamu Tradisional Untuk Tingkatkan Sistem Kekebalan Tubuh

Cara Membuat Jamu Tradisional Untuk Tingkatkan Sistem Kekebalan Tubuh

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 142 hits
Jamu telah terbukti memiliki antioksidan yang tinggi dan senyawa anti mikroba Berikut cara membuat jamu tradisional untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh
Cegah Kulit Mengendur Akibat Berat Badan Turun Begini Cara Mudah Menyiasatinya

Cegah Kulit Mengendur Akibat Berat Badan Turun Begini Cara Mudah Menyiasatinya

papar berkaitan - pada 15/3/2020 - jumlah : 252 hits
Terjadinya kondisi kulit yang kendur akibat berat badan susut ini tentu menjadi sangat mengganggu penampilanmu Walau kamu sudah percaya diri penampilan bakal membaik namun kondisi kulit yang kamu alami membuat rasa percaya diri menjadi meny...
9 Cara Menambah Berat Badan Anak Yang Susah Makan Ibu Perlu Tahu

9 Cara Menambah Berat Badan Anak Yang Susah Makan Ibu Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 187 hits
Memiliki anak yang susah makan bisa jadi merupakan masalah yang sering dialami kebanyakan ibu di luar sana Apalagi usia anak adalah usia dimana tubuh sedang aktif untuk bergerak Selain itu tubuh sedang berada pada masa pertumbuhannya Ibu wa...
10 Cara Menghilangkan Panu Di Wajah Dan Badan Secara Alami Mudah Ditemukan

10 Cara Menghilangkan Panu Di Wajah Dan Badan Secara Alami Mudah Ditemukan

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 213 hits
Infeksi kulit akibat jamur ini masih dapat disembuhkan dengan menggunakan bahan bahan alami yang aman dan efektif Bagi Anda yang mempunyai masalah kulit seperti ini perlu mencoba beberapa cara alami untuk mengurangi risiko penyebaran infeks...
Cara Mengukur Berat Badan Ideal Wanita Dan Pria

Cara Mengukur Berat Badan Ideal Wanita Dan Pria

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 299 hits
Memiliki tinggi dan berat badan ideal memang merupakan dambaan setiap orang karena dengan memiliki berat tubuh yang peroposional dan ideal maka kita akan terlihat lebih menarik dan sehat tak heran jika banyak orang yang rela melakukan apapu...
Cegah Virus Corona Ini 5 Cara Meningkatkan Sistem Kekebalan Tubuh

Cegah Virus Corona Ini 5 Cara Meningkatkan Sistem Kekebalan Tubuh

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 182 hits
Berbagai macam upaya pencegahan Covid 19 harus terus dilakukan Salah satu cara yang paling efektif untuk mencegah agar tidak mudah terinfeksi virus corona adalah meningkatkan sistem kekebalan tubuh
Covid 19 Jokowi Minum Jamu Kuatkan Imunisasi Badan

Covid 19 Jokowi Minum Jamu Kuatkan Imunisasi Badan

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 169 hits
JAKARTA 12 Mac Presiden Indonesia Joko Widodo mengakui yang beliau meminum jamu setiap hari sejak penularan virus COVID 19 yang beliau percaya akan dapat meningkatkan imunisasi badan bagi mengelak dijangkiti virus itu Malah tetamu yang mela...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap