Cara Permohonan Lanjutan Moratorium Bank Maybank Bank Cimb Public Bank Bank Rakyat Bank Islam


CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM BANK MAYBANK,BANK CIMB,PUBLIC BANK,BANK RAKYAT & BANK ISLAM

Sebelum mula membuat permohonan lanjutan moratorium,baca tentang LANJUTAN MORATORIUM & BANTUAN BANK BERSASAR:CARA PERMOHONAN & SEMAKAN KELAYAKAN
BANK MAYBANK
Maybank menyediakan tiga pilihan mudah untuk pelanggan memohon Pakej Bantuan Pembayaran Balik pinjaman mulai hari ini, dengan berakhirnya tempoh moratorium selama enam bulan pada 30 September ini.
CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM BANK MAYBANK
Pelanggan boleh memohon secara dalam talian melalui Maybank2u (untuk pelanggan individu tidak termasuk sewa beli); melalui emel kepada [email protected] (untuk pelanggan individu) atau [email protected] (untuk pelanggan PKS).
Pelanggan juga boleh mengunjungi atau menghubungi mana-mana cawangan, Pusat PKS atau Pusat Pembiayaan Auto seluruh negara.
Pakej Bantuan Pembayaran Balik akan disesuaikan mengikut keperluan pelanggan dan menangani cabaran yang mereka hadapi sama ada kehilangan pekerjaan, pengurangan gaji atau gangguan dalam operasi perniagaan.
Ini mungkin termasuk pelanjutan moratorium untuk mereka yang kehilangan pekerjaan pada 2020, penjadualan semula untuk melanjutkan tempoh kemudahan pinjaman/pembiayaan atau menyusun semula pinjaman/pembiayaan kepada struktur yang lebih sesuai dengan kemampuan pembayaran mereka.
Memandangkan tarikh akhir permohonan ialah pada 30 September, bank menyarankan agar pelanggan mula memohon seawal mungkin supaya pengaturan pembayaran balik boleh diluluskan dan dilaksanakan sebelum berakhirnya moratorium.
Untuk maklumat lanjut, pelanggan boleh melayari www.maybank2u.com.my/covid19 atau menghubungi talian hotline Pelanggan Maybank di 1-300 88 6688, dan tekan *1 untuk “Bantuan Pembayaran Balik”.
BANK CIMB
CIMB akan mempermudah dan mempercepatkan proses permohonan lanjutan moratorium dan bantuan bersasar kepada pelanggannya yang terkesan.
Satu SMS akan dihantar kepada lebih 300,000 individu dan 10,000 perusahaan kecil dan sederhana (PKS) bermula hari ini dan mereka dinasihatkan untuk mengikuti arahan mudah serta melengkapkan permohonan sebelum 20 Ogos ini.
CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM BANK CIMB
Pelanggan yang tidak menerima SMS daripada kami, tetapi merasakan berdepan kesukaran untuk meneruskan pembayaran selepas 30 September ini adalah digalakkan untuk berhubung dengan pihak bank dari 7 Ogos ini hingga 7 September depan sama ada menerusi telefon di +603 6204 7788, emel di [email protected] atau kunjungi mana-mana cawangan CIMB.
Pelanggan juga dijamin kelulusan secara automatik, dengan syarat bukti dokumen yang diberikan adalah memuaskan mengesahkan keadaan mereka.
Bantuan lanjutan moratorium ini tidak akan memberi kesan terhadap status laporan Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) mereka selagi peminjam terus membuat pembayaran pinjaman atau pembiayaan dengan segera berdasarkan jadual pembayaran disemak semula yang telah dipersetujui
Bank itu berkata, kepada mereka yang tidak terjejas, CIMB amat menggalakkan mereka supaya meneruskan pembayaran pinjaman atau pembiayaan mereka bermula Oktober ini.
Semua pelanggan sama ada yang terkesan atau tidak akan dimaklumkan menerusi surat daripada bank, memberitahu mereka langkah seterusnya
PUBLIC BANK
Public Bank bersedia memberi bantuan pembayaran balik pinjaman kepada pelanggannya yang terus berdepan masalah untuk membayar balik pinjaman apabila tamatnya tempoh moratorium pinjaman selama enam bulan pada 30 September ini.
Public Bank telah merangka program bantuan pembayaran balik pinjaman untuk membantu pelanggan individunya yang kehilangan kerja atau dipotong gaji, dan pelanggan PKS yang berdepan masalah aliran tunai berikutan pandemik Covid-19.
Bantuan pembayaran balik itu terdiri daripada pelbagai pakej pembayaran balik yang bersesuaian dengan keadaan kewangan pelanggannya.
Malah, bank itu juga mewujudkan platform digital untuk membolehkan pelanggan yang layak menghantar permohonan bagi penjadualan semula pelan pembayaran balik mereka secara dalam talian.
Platform digital itu membolehkan proses permohonan dan kelulusan yang mudah, cekap dan berkesan untuk para pelanggan.
Pelanggan Public Bank dinasihatkan agar mengemukakan permohonan dalam talian menggunakan platform digital bank melalui laman web Public Bank mulai 7 Ogos 2020.
Untuk pelanggan individu yang kehilangan kerja pada 2020 dan yang kini tidak bekerja, Public Bank akan menawarkan lanjutan tempoh moratorium pinjaman selama tiga bulan bermula pada 1 Oktober 2020.  Pelanggan-pelanggan ini yang ingin memohon lanjutan moratorium ini boleh menghubungi Public Bank dan mengemukakan permohonan menggunakan dokumen berkaitan
CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM PUBLIC BANK
Pelanggan yang berhasrat untuk memohon bantuan pembayaran balik pinjaman dan pembiayaan mereka diminta mengunjungi mana-mana cawangan Public Bank, atau melayari laman web https://apply.pbebank.com/pbrnr untuk maklumat lanjut.  Pelanggan juga boleh menghantar e-mel kepada [email protected] untuk nasihat dan bantuan.
BANK RAKYAT
Apakah kriteria pelanggan yang layak menikmati lanjutan moratorium 3 bulan selepas tempoh moratorium tamat pada 30 September 2020?
Pelanggan yang layak adalah seperti berikut:
Pelanggan yang telah diberhentikan kerja dalam tahun 2020 dan masih belum mendapat pekerjaan baharu. Pelanggan yang masih dalam tempoh bercuti tanpa gaji dan berlanjutan sehingga Disember 2020. Apakah bantuan bersasar yang ditawarkan oleh Bank kepada pelanggan yang masih bekerja tetapi mengalami pengurangan gaji?
Bank menawarkan pengurangan ansuran selaras dengan kadar pengurangan gaji untuk tempoh minimum selama enam bulan.
Apakah bantuan bersasar yang ditawarkan oleh Bank kepada pelanggan individu lain yang bekerja sendiri dan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) yang terjejas dengan pandemik COVID-19?
Bank menawarkan fleksibiliti atas bayaran ansuran pelanggan seperti berikut:
Membayar keuntungan sahaja untuk satu jangka masa yang ditetapkan; atau Memanjangkan tempoh keseluruhan pembiayaan bagi mengurangkan ansuran bulanan. *Tertakluk pada terma dan syarat
Layari laman web korporat di www.bankrakyat.com.my untuk maklumat lanjut.
Apakah bantuan bersasar yang ditawarkan kepada pelanggan yang mempunyai kemudahan sewa beli kenderaan?
Pelanggan yang mempunyai kemudahan sewa beli ditawarkan pilihan penjadualan ansuran yang bersesuaian tertakluk kepada Akta Sewa Beli.
Contohnya, memanjangkan tempoh bayaran ansuran pada kadar ansuran bulanan yang lebih rendah.
CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM BANK RAKYAT
Pelanggan boleh menghubungi Bank melalui saluran komunikasi rasmi seperti berikut:
E-mel ke [email protected]. (Sila sertakan nama penuh, nombor kad pengenalan dan nombor telefon bimbit untuk dihubungi)
Pusat Panggilan di talian 1300800800. iii. Mengunjungi cawangan yang berdekatan.
Apakah dokumen yang perlu disediakan oleh pelanggan untuk memohon Lanjutan Moratorium dan Bantuan Bersasar ini?
Pelanggan perlu mengemukakan dokumen sokongan berkaitan pekerjaaan atau perniagaan terjejas seperti berikut (yang mana berkenaan):
i. Surat penamatan/pemberhentian kerja.
ii. Surat cuti tanpa gaji
iii. Surat pemotongan gaji dan salinan penyata gaji sebelum dan selepas pemotongan.
iv. Penyata bank selama 6 bulan terkini sebagai sokongan permohonan.
Bilakah tarikh mula permohonan Lanjutan Moratorium dan Bantuan Bersasar ini?
Pelanggan boleh memohon Lanjutan Moratorium dan Bantuan Bersasar ini bermula 7 Ogos 2020
BANK ISLAM
Para pelanggan boleh mengunjungi rangkaian cawangan bank itu di seluruh negara bermula 7 Ogos untuk membincangkan penyelesaian yang paling sesuai mengikut keadaan kewangan mereka dan melengkapkan borang permohonan untuk menikmati kemudahan tersebut.
CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM BANK ISLAM
Bank Islam telahpun mula menghubungi semua pelanggan melalui khidmat pesanan ringkas dan mengemas kini maklumat secara berkala di pelbagai platform komunikasi.
Di bawah bantuan pembayaran semula bersasar itu, Bank Islam menawarkan lanjutan moratorium selama tiga bulan dari penghujung tempoh berakhirnya moratorium sedia ada kepada individu yang kehilangan pekerjaan pada 2020 dan kini tidak bekerja.
Individu yang masih bekerja tetapi mengalami pengurangan pendapatan yang signifikan akibat waktu bekerja yang dikurangkan, pemotongan gaji dan sebagainya akan ditawarkan pengurangan ansuran bulanan bersesuaian dengan pengurangan gaji, tertakluk kepada jenis pembiayaan.
Mereka juga akan ditawarkan fleksibiliti pembayaran selama enam bulan dari penghujung tempoh berakhirnya moratorium sedia ada.
The post CARA PERMOHONAN LANJUTAN MORATORIUM BANK MAYBANK,BANK CIMB,PUBLIC BANK,BANK RAKYAT & BANK ISLAM appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/cara-permohonan-lanjutan-moratorium-bank-maybankbank-cimbpublic-bankbank-rakyat-bank-islam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lanjutan Moratorium Bantuan Bank Bersasar Cara Permohonan Semakan Kelayakan

Lanjutan Moratorium Bantuan Bank Bersasar Cara Permohonan Semakan Kelayakan

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 694 hits
LANJUTAN MORATORIUM BANTUAN BANK BERSASAR CARA PERMOHONAN SEMAKAN KELAYAKAN Lanjutan Moratorium dan Bantuan Bank Bersasar yang lebih berfokus khusus untuk golongan yang benar benar memerlukan iaitu Pertama bagi individu yang kehilangan peke...
Cara Lengkap Lanjutan Moratorium Oleh Cimb

Cara Lengkap Lanjutan Moratorium Oleh Cimb

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 1235 hits
CIMB Bank Bhd dan CIMB Islamic Bank Bhd melalui penggunaan analisis data akan mengenal pasti individu yang berpotensi terjejas dan secara proaktif akan berhubung dengan pelanggan ini bagi program bantuan pembayaran balik pascamoratorium yan...
Peminjam Yang Terjejas Mahukan Lanjutan Moratorium Digesa Berurusan Dengan Bank Mulai Jumaat Ini

Peminjam Yang Terjejas Mahukan Lanjutan Moratorium Digesa Berurusan Dengan Bank Mulai Jumaat Ini

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 256 hits
PUTRAJAYA 5 Ogos Peminjam individu yang masih terjejas akibat pandemik COVID 19 dan mahu kemudahan moratorium mereka dilanjutkan perlu segera berurusan dengan bank masing masing mulai Jumaat ini dan mengelak daripada melakukannya di saat sa...
Barat Terkejut Dengan Cara Islam Sembelih Lembu

Barat Terkejut Dengan Cara Islam Sembelih Lembu

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 247 hits
BARAT TERKEJUT DENGAN CARA ISLAM SEMBELIH LEMBU Masya Allah semakin maju penelitian ilmiah semakin membuktikan kebenaran Islam Menjelang Hari Raya Aidil Adha atau hari raya kurban jangan makan daging lembu tidak disembelih rupa2nya syariat ...
Cara Permohonan Skim Peduli Siswa Buat Pelajar Ipt Selangor

Cara Permohonan Skim Peduli Siswa Buat Pelajar Ipt Selangor

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 665 hits
Buat pelajar IPT di Selangor permohonan Peduli Siswa untuk pembiayaan pelajaran kini telah di buka Skim peduli siswa ini dijangka akan membantu anda sebagai pelajar The post appeared first on
Bank Islam Welcomes Customers To Experience Its Virtual Account Opening Platform

Bank Islam Welcomes Customers To Experience Its Virtual Account Opening Platform

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 337 hits
Bank Islam Malaysia Berhad today encourages individual customers to experience its newly enhanced virtual service platform Virtual Account Opening which enable customers to open selected bank accounts online at their convenience It includes...
Bank Islam Welcomes New Chairman To Its Board Of Directors

Bank Islam Welcomes New Chairman To Its Board Of Directors

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 430 hits
Bank Islam Malaysia Berhad welcomes Tan Sri Dr Ismail bin Haji Bakar as its new Chairman with effect from 1 August 2020 Tan Sri Dr Ismail bin Haji Bakar succeeds Datuk Zamani Abdul Ghani who retired from the Bank on 1 March 2020 after 9 yea...
Penyerahan Tv Oleh Bank Rakyat

Penyerahan Tv Oleh Bank Rakyat

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 382 hits
Sk Kubang Kerian 2 Tanggal 28 Julai 2020 Sk Kubang Kerian 2 telah menerimasumangan Tv bagi tujuan PdPc di sekolah Tv ini telah disampaikan oleh wakil Bank Rakyat Kubang Kerian kepada Tuan Guru Besar Skkk2 En Yaman B Yaacob Majlis diadakan d...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya