Cara Nak Pandai Matematik Teknik Aritmetik Ni Guna Jari Je


Cara nak pandai Matematik, teknik Aritmetik ni guna jari je
Boleh percaya ke dengan cara hanya guna jari je dah boleh pandai Matematik? Tak mustahil tau. Sebab anak saya yang umur 11 tahun ni dah buktikan berkesannya teknik guna jari ni.
Pada mulanya saya agak ragu-ragu juga. Boleh ke Adam ni ikut teknik yang cikgu Faridah tunjuk ni?
Tapi Alhamdulillah dalam bulan pertama Adam ikuti kelas ni, dah boleh nampak perubahan tu. Matematik ni bukan subjek biasa-biasa. Sebab memang kena buat latihan setiap hari kalau nak pandai.
Kadang-kadang ibu bapa bekerja ni tak sempat nak ajar atau cek buku anak. Ada masa kalau teringat tu dan kebetulan free masa tu, bolehlah tengokkan sekejap. Tapi benda ni kena konsisten, barulah anak-anak cekap mengira.
Pada saya latihan berterusan memang penting, tak kiralah kalau nak anak pandai mengira atau pandai membaca.
Semangat tu kena pupuk dan tanamkan dalam diri. Insha Allah bila usaha mesti berjaya.
Kaedah Aritmetik yang mudah, cepat dan berkesan
Dan yang buat saya rasa lega sangat, bila terjumpa kelas Aritmetik dari Aritmetik Cahaya minda ni. Kebetulan ada kawan yang hantar anak ke sini, jadi saya pun nak cuba juga.
Syukur memang tepatlah tindakan saya ni. Sebab dah nampak perubahan Adam yang sekarang dah laju mengira tolak dan tambah.
Dalam kelas ni akan diajar operasi tambah dan tolak dalam lingkungan nombor 99 hanya menggunakan jari. Yang seronoknya kelas ni pula online je. Tak susah ibu bapa nak hantar anak ke Pusat Tuisyen.
Hanya belajar depan skrin laptop atau komputer je. Dan masa pun fleksibel.

Kelas ni bermula untuk anak yang berumur seawal 6 tahun. Pada saya ianya terbaik sebab, minda anak-anak ni cepat tangkap. Jadi pendedahan awal macam ni memang bagus untuk diorang.
Tak mustahil tau diorang ni akan pandai mengira, sebab cikgu yang mengajar ni ada pengalaman 28 tahun dalam bidang Aritmetik ni. Dan dah boleh baca kebolehan anak-anak ni semua.
Cara nak pandai Matematik, buat latihan setiap hari
Selain teknik mengira menggunakan jari. Latihan matematik wajib dibuat setiap hari. Dan yang bagusnya, cikgu Aritmetik Cahaya Minda akan berikan latihan untuk para pelajar siapkan.
Dan latihan yang sudah siap mestilah dihantar kepada cikgu melalui whatsapp. Pada saya, selain anak, ibu ayah juga mesti bagi komitmen yang sepenuhnya untuk pastikan anak-anak ni pandai dan berjaya.
Pusat Aritmetik Cahaya Minda ni memang fokus dan juga bantu kanak-kanak yang lemah Matematik yang mana selalu dapat keputusan C, D atau E. Dan bukan setakat ajar tambah tolak je, ada juga ajar operasi darab dan bahagi.
Cikgu berpengalaman ni memang tahu kehendak murid. Dan ada juga pelajar yang slow learner yang ikuti kelas ni. Cikgu percaya, kelas ni selain ajar Matematik, mereka juga ajar nak bina confident level. Bila anak-anak confident, secara automatik diorang tak rasa takut dan malu.
Itu yang saya suka sangat dengan kelas ni. Cikgu buatkan kelas rasa seronok dan tidak tertekan. Pendek kata belajar Matematik ni rasa happy je, dan mudah sangat!
Tapi biasalah, budak-budak memang kena pantau dan ingatkan selalu. Kalau kita leka, diorang pun akan terlupa. Macam Adam ni, saya tengok dia ada inisiatif sendiri untuk belajar. Dan bila dah siap latihan, dia sendiri yang akan bagitau saya untuk hantar jawapan tu kepada cikgu.
Alhamdulillah, sejuk perut ibu mengandungkan Adam hahaha.
Yuran bulanan kelas Aritmetik Cahaya Minda
Pada yang nak tau harga yuran, pada saya bayarannya sangat berpatutan. Kelas diadakan 2 kali seminggu, dan sesi belajar adalah 1 jam. Jadi dalam sebulan Adam akan ikuti 8 sesi kelas.
Satu jam ni pada saya ok sangat masa dia tu. Sebab dalam masa 1 jam, cikgu akan berikan pengajaran dan sesuai untuk pembelajaran diorang. Tak sekejap dan tak lama sangat. Just nice.
Dan bayarannya hanyalah RM150 untuk satu bulan. Hmm sangat berpatutanlah pada saya. Kalau nak compare dengan harga tuisyen di luar.
Jom serlahkan potensi anak-anak kita Memang puas hati dengan pencapaian Adam setakat hari ini.
Saya juga nak ucap terima kasih pada Cikgu Faridah dari Aritmetik Cahaya Minda, yang banyak mengajar Adam yang sebelum ni agak lemah dalam subjek kira-kira ni. Komitmen yang cikgu beri sangat padu dan 100%.
Kalau cikgu dah bersungguh, ibu bapa pun kenalah tunjukan komitmen yang sama juga.
Dan pada korang yang nakkan kelas Aritmetik ni untuk anak-anak, bolehla terus whatsapp no ni http://www.wasap.my/60184662805/AritmetikCahayaMinda ya. Dan juga jangan lupa follow Facebook Aritmetik Cahaya Minda.
Jom sama-sama kenali dan tingkatkan potensi anak-anak kita.
The post Cara nak pandai Matematik, teknik Aritmetik ni guna jari je appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2021/10/cara-nak-pandai-matematik-teknik-aritmetik-ni-guna-jari-je.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengiraan Menggunakan Tangan Melalui Teknik Aritmetik Memudahkan Pelajar Kuasai Dengan Matematik Lebih Mudah

Pengiraan Menggunakan Tangan Melalui Teknik Aritmetik Memudahkan Pelajar Kuasai Dengan Matematik Lebih Mudah

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 262 hits
Pengiraan Menggunakan Tangan Melalui Teknik Aritmetik Memudahkan Pelajar Kuasai Dengan Matematik Lebih Mudah Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Sejak sekolah ditutup akibat pandemik covid 19 semua anak anak terpaksa belajar dari ruma...
Nak Anak Cekap Asas Matematik Sebelum Darjah 1 Diy Papan Pelangi Tambah Tolak

Nak Anak Cekap Asas Matematik Sebelum Darjah 1 Diy Papan Pelangi Tambah Tolak

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 210 hits
Silibus tahun satu anak anak sekarang ini sangat mencabar kerana sudah pun diajar topik wang pecahan dan ruang Jadi nak tak nak ibu bapa perlu mempersiapkan mental anak supaya bersedia dan sekurang kurangnya boleh menguasai konsep asas mate...
Cara Nak Kira Dan Buat Pinjaman Perumahan Kali Pertama

Cara Nak Kira Dan Buat Pinjaman Perumahan Kali Pertama

papar berkaitan - pada 1/10/2021 - jumlah : 270 hits
Cara Nak Kira dan Buat Pinjaman Perumahan Kali Pertama Dah hampir lapan tahun perkhidmatan memang tengah survey rumah untuk dijadikan aset masa depan Kalau nak pinjaman perumahan kerajaan dengan LPPSA mudah lulus ada beberapa tips yang elok...
Cara Mudah Semak Jalan Sesak Guna Portal Llm

Cara Mudah Semak Jalan Sesak Guna Portal Llm

papar berkaitan - pada 19/10/2021 - jumlah : 231 hits
Tidak dinafikan kini semua oranb berlumba lumba untuk merentas negeri Sejak kebelakangan ini jalan raya sudah mula dibanjiri dengan kenderaan yang ingin menuju ke negeri lain atas urusan kerja mahupun bercuti Ekoran daripada itu jalan raya ...
Sesak Pada Hujung Bulan Sini Ada 6 Cara Nak Sorok Duit

Sesak Pada Hujung Bulan Sini Ada 6 Cara Nak Sorok Duit

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 263 hits
Sesak Pada Hujung Bulan Sini Ada 6 Cara Nak Sorok Duit TIDAK dinafikan ada segelintir masyarakat yang duit gaji selalunya tidak mencukupi Lebih teruk lagi apabila duit gaji habis sebelum gaji bulan depan masuk Asyik tidak mencukupi ini mema...
Cara Mudah Nak Buat Karipap Telur Gergasi Di Rumah

Cara Mudah Nak Buat Karipap Telur Gergasi Di Rumah

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 426 hits
Ada yang teringin nak makan karipap telur gergasi Kebetulan pula di rumah memang sudah ada roti canai frozen brand kawan lazat Resipi yang sangat mudah Karipap telur atau karipap giant guna kulit paratha Yang ni memang saiz standard sekepin...
Guna App Maps Senang Nak Tahu Lokasi Pasangan Atau Anak Bila Keluar Rumah

Guna App Maps Senang Nak Tahu Lokasi Pasangan Atau Anak Bila Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 301 hits
Teknologi sekarang sebenarnya banyak membantu jika digunakan dengan betul Begitu juga dalam hal melibatkan pengesanan ahli keluarga yang tidak ada bersama dengan kita Ada beberapa aplikasi yang boleh digunakan dan salah satunya teknik track...
Nak Buat Kuih Talam Lapis Pandan Boleh Ikut Cara Ini

Nak Buat Kuih Talam Lapis Pandan Boleh Ikut Cara Ini

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 232 hits
Sedap dan lembut kuih talam lapis pandan ni Bila buat sendiri rasa manis boleh ikut citarasa sendiri Menerusi perkongsian resipi daripada Iedaa Jahaya ini memang mudah untuk disediakan RESIPI LAPIS PANDANBAHAN BAHAN 800ml santan sederhana p...
Orang Ramai Nak Rentas Negara Tak Perlu Guna My Travelpass Lagi Pm

Orang Ramai Nak Rentas Negara Tak Perlu Guna My Travelpass Lagi Pm

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 207 hits
AGENDA DAILY Orang ramai boleh rentas negeri dan negara tidak lama lagi Permohonan My TravelPass tidak diperlukan lagi apabila melakukan perjalanan rentas negara diberikan nanti yang dijangka dibenarkan pada Disember ini kata Datuk Seri Ism...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level