Cara Nabi Muhammad Hilangkan Rasa Sedih


Cara Nabi Muhammad Hilangkan Rasa Sedih. Usah bersedih selamanya. Sedih seadanya sementara saja dan hapuslah kesedihanmu selepas itu. Ada jalan bahagia yang telah Allah lorongkan, pilihlah dari banyaknya cabang bahagia. Sedih selamanya pun tak bagus untuk kesihatan diri dan juga mental kita. Bagaimana kita nak uruskan hari-hari yang mendatang.. jika kita hidup dalam kesedihan. Masalah kita, kesusahan dan musibah yang melanda kita mungkin agak berat tetapi ada orang lain lagi besar masalahnya. 
Mengapa bersedih? Ada banyak sebab mengapa seseorang itu bersedih. Mungkin sebab berjauhan dengan orang tersayang seperti anak-anak, suami atau isteri dan juga ibubapa. Ada pula yang bersedih kerana ditinggalkan orang yang istimewa. Ada pula bersedih sebab dikhianati oleh rakan baik. Itu semua antara sebab mengapa seseorang itu bersedih


Cara Nabi Muhammad SAW Hilangkan Rasa Sedih
Dalam postingan ini, saya kongsi cara-cara nabi Muhammad menghilangkan rasa sedih



1. Solat2. Melihat daun yang hijau3. Mendengar deruan air yang mengalir4. Melihat wajah-wajah yang menceriakan5. Baca al Quran
Cara penyelesaian segala masalah tentulah kita kena kembali kepada Pencipta kita iaitu Allah SWT. Solatlah! Walau dalam bahagia dan sedih. Nabi Muhammad menghilangkan kesedihannya dengan cara mengambil wuduk dan melakukan solat. Solat wajib dan sunat, kedua-duanya amat mujarab menyelesaikan masalah yang sedang kita hadapi

Betul tu, nak hilangkan sedih juga boleh dilakukan dengan melihat daun-daun hijau di luar rumah. Kalau depan rumah anda ada padang yang luas, pagi-pagi tu boleh hidu bau daun terkena embun pagi.. bestnya! Bau tanah pagi-pagi pun sedap.. itu yang saya buat pagi-pagi sebelum pergi kerja. Bila hati tengah sedih, dapat tengok daunan hijau, hilang segala kesedihan berganti rasa lega.

Seterusnya, dengarkan pula deruan air yang mengalir. Sebab tu ramai orang sedih suka bercuti di tepi laut atau air terjun. Dengan air yang mengalir tu rasa tenang je.. itulah antara cara Nabi Muhammad hilangkan rasa sedih

Jangan lupa, lihatlah wajah-wajah yang menceriakan di sekitar kita, wajah yang sentiasa tenang dan tidak suka kita bersedih. Sembunyikan kesedihanmu agar sahabatmu tidak ikut bersedih. Juga, Nabi Muhamad akan membaca al Quran untuk hilangkan rasa sedih. Saya pun sama, bila rasa terkilan atau sedih terhadap sesuatu.. terus baca al Quran. Itulah terapi saya sejak dulu lagi

Akhir sekali, usah bersedih terlalu lama. Anda ada keluarga yang perlukan perhatian anda. Ada orang sekeliling yang baik-baik yang mendoakan kebahagiaan anda. Jadi, usah bersedih. Allah selalu ada. 
Janganlah bersedih atas urusan dunia, kerana kita hanya bertamu di atas tanahNya.
Semoga bermanfaat
Selamat membaca, Sebarkan bahagia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aynorablogs.com/2020/10/cara-nabi-muhammad-hilangkan-rasa-sedih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guru Dipenggal Muridnya Karena Tunjukkan Kartun Nabi Muhammad

Guru Dipenggal Muridnya Karena Tunjukkan Kartun Nabi Muhammad

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 153 hits
Seorang guru telah dipenggal di pinggiran barat laut Paris oleh pelaku yang kemudian ditembak mati polisi Korban disebut telah menunjukkan kartun Nabi Muhammad yang kontroversial kepada murid muridnya yang diduga menjadi motif pembunuhan te...
Guru Tunjuk Kartun Nabi Muhammad Dipenggal Leher

Guru Tunjuk Kartun Nabi Muhammad Dipenggal Leher

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 96 hits
Paris Penyerang yang memenggal leher guru di luar sebuah sekolah di bandar ini melaungkan Allahu Akbar ketika cuba ditahan polis semalam Lelaki yang identitinya belum dikenal pasti itu kemudiannya ditembak polis ketika cuba ditahan dan maut...
Nabi Muhammad Berikan Bocoran Pertanyaan Malaikat Di Alam Kubur Ini Haditsnya

Nabi Muhammad Berikan Bocoran Pertanyaan Malaikat Di Alam Kubur Ini Haditsnya

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 79 hits
Di antara hal ghaib yang wajib diyakini berdasar keterangan al Qur an hadis adalah adanya alam Barzakh atau alam kubur Yaitu tempat di antara dunia dan akhirat Di alam tersebut manusia didatangi oleh Malaikat Munkar dan Nakir dan ditanyai s...
Inilah Makam Sayyidah Maimunah Istri Terakhir Nabi Muhammad Sederhana Tak Berlapis Marmer

Inilah Makam Sayyidah Maimunah Istri Terakhir Nabi Muhammad Sederhana Tak Berlapis Marmer

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 118 hits
Bagi sebagian besar orang Islam sejarah kehidupan Nabi Muhammad Shallallahu alaihi wasallam tentu sudah banyak diketahui Termasuk memiliki istri lebih dari satu Meski menikah dengan Rasulullah para istri Nabi tetap begitu sederhana Terbukti...
Roti Burnt Cheese Terlajak Sedap Cara Buatnya Simple Rasa Memang Padu

Roti Burnt Cheese Terlajak Sedap Cara Buatnya Simple Rasa Memang Padu

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 125 hits
Sebut je cheese ramai yang membayangkan kesedapannya Dengan rasanya yang lemak lemak pasti buatkan sesiapa je menggemarinya Sebelum ini trend Burnt Cheese Cake berjaya tawan hati peminat cheese Ok kali ni resipi roti burnt cheese cake pula ...
Isteri Dan Anak Kena Kuarantin Covid 19 Di Rumah Shuk Sahar Luah Rasa Sedih Dan Rindu Di Instagram

Isteri Dan Anak Kena Kuarantin Covid 19 Di Rumah Shuk Sahar Luah Rasa Sedih Dan Rindu Di Instagram

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 98 hits
Selebriti pelawak dan penyampai radio Shuk Sahar baru baru ini ada berkongsikan sebuah video di mana dia sedang melawat anak anak dan isterinya yang terpaksa menjalani kuarantin di rumah setelah pulang dari negeri Sabah Dalam membendung pen...
Cara Hilangkan Calar Pada Cermin Mata

Cara Hilangkan Calar Pada Cermin Mata

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 142 hits
Cara Hilangkan Calar pada Cermin Mata Pedih rasa nak beli cermin mata baru bila cermin mata lama habis calar balar Kan senang kalau ada cara nak hilangkan calar pada cermin mata Jangang risau ada cara penyelesaiannya Umi kalau dah sekali se...
Tunjukkan Karikatur Lecehkan Nabi Muhammad Kepala Samuel Akhirnya Dipenggal Murid Sendiri

Tunjukkan Karikatur Lecehkan Nabi Muhammad Kepala Samuel Akhirnya Dipenggal Murid Sendiri

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 146 hits
Seorang guru tewas dibunuh dengan cara sangat brutal yakni dipenggal di sebuah jalan di Perancis sebelumnya sempat diancam Melansir The Sun guru sejarah dan geografi bernama Samuel Paty dibunuh dengan cara dipenggal pada Jumat setelah mempe...
Pengiran Mateen Dedah Penyebab Kemangkatan Pengiran Azim

Ada Anak Bini Lagi Nak Test Janda Wanita Ini Sekolahkan Rakan Lelaki Gatal

Foto Baru Umur 29 Tahun Ada 7 Orang Anak Ibu Muda Ini Kongsi Pengalaman Kahwin Awal

Video Anak Yatim Miskin Disiksa Pria 62 Tahun Kepalanya Dibenturkan Ke Meja Biliar

Suami Naik Hantu Si Isteri Sibuk Berzumba Sampai Tak Masak

Indira Fail Saman Rm100 Juta Terhadap Igp Minggu Ini

Jangan Menghitung Dosa Orang Lain

Boikot Produk Perkhidmatan Perancis Ppim



Biodata Penyanyi Noraniza Idris Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

Resepi Jem Nenas Paling Tahan Lama

Bagaimana One Piece Berjaya Tingkatkan Ekonomi Jepun

Biodata Penyanyi Yantzen Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

5 Cukai Paling Aneh Dikenakan Kerajaan Negara Dunia


Ceramah Maulid Nabi Cinta Rasulullah Kepada Umatnya

Bihun Segera Faiza Perisa Tomyam

Golongan Sederhana Dah Mula Sengkek

Unsur Sabotaj Cemar Sungai Selangor

Tiada Kata Secantik Bahasa Hijjaz Feat Kmy Kmo Luca Sickta Dan Pasya

Ayam Goreng Mala Pedas Mala Tup Terbaharu Marrybrown