Cara Menghilangkan Dark Spot Di Muka Dalam Masa Dua Minggu


Cara Menghilangkan Dark Spot Di Muka Dalam Masa Dua Minggu

Masalah Dark Spot di wajah berlaku kepada semua orang tak kira jantina, lelaki mahupun wanita. Dark spot merujuk kepada tompok hitam yang muncul di kulit. Dark Spot boleh disebabkan oleh sinar UV, tanda lahir, bekas treatment dengan laser, bekas jerawat yang dipicit, bekas luka, dan faktor genetik.

Ikut pengalaman aku sendiri, masalah dark spot menjadi semakin parah apabila malas buat basic skincare seperti pakai pencuci, toner dan juga tak pakai sunblock.

Aku bersyukur sangat, sejak remaja lagi aku tidak mengalami masalah kulit muka yang teruk. Jerawat pun hanya timbul bila datang bulan, lepas habis period jerawat pun hilang. Aku perasan semakin meningkat usia, dark spot semakin berleluasa.

Bila pandang muka dekat cermin tanpa pakai make up memang nampak kusam je. Tak berseri langsung. Secara tak langsung keyakinan diri tu drop.








Kawan Cadangkan Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum

Baru-baru ni aku telah mencuba satu produk yang diperkenalkan oleh kawan-kawan untuk menghilangkan dark spot di muka. Terjebak mencuba Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum sebab rata-rata bagi feedback yang bagus.

Awalnya aku agak ragu-ragu tapi sebab nak dapat kulit yang sekata dan hilangkan tompok-tompok di muka terutama di bahagian pipi aku pun cuba. Katanya dalam dua minggu dah boleh nampak result dia.

Weh tak sangka Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum banyak membantu. Aku sendiri kagum dengan keberkesanan serum ni berfungsi dengan baik dengan kulit aku. Tekstur dia mudah meresap dan bila pakai tak rasa berminyak langsung. Rasa ringan je dan paling penting kulit boleh bernafas.

Aku pernah pakai produk kosmetik yang bila sapu ke kulit, rasa rimas macam tak boleh bernafas terutama waktu kulit berpeluh. Seksa hoi. Disebabkan tahap kerajinan aku ni tak seberapa jadi aku cuba pakai serum ni sekali sehari je.








Cara Guna Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum

Paling penting kena tahu yang isi kandungan serum ni ada satu warna cream dan satu lagi warna jernih. Nama pun Double Booster Serum kan? Cara betul ialah kena tekan bahagian tengah penutup botol supaya kedua-dua serum ni keluar serentak.

Aku pernah baca review orang tak puas hati sebab dia kata serum tu tak keluar walhal dia tak tahu cara tekan yang betul.

Cara guna yang betul adalah untuk pakai serum sebelum sapu pelembap muka. Ada sesetengah orang rutin dia ialah cuci muka dengan pembersih, pakai toner, pakai pelembap atau cream siang. Ada orang skip pelembap dan terus pakai cream siang.

Rutin aku ialah, cuci muka, pakai toner dan kemudian aku sapukan Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum ni. Malam baru aku pakai krim malam atau pelembap.


Nampak Perubahan Lepas Dua Minggu

Aku puas hati sangat bila nampak perubahan terutama dark spot di kawasan pipi tu semakin hari semakin pudar. Perasan yang kulit muka lebih sihat, segar dan nampak berseri. Baru dua minggu guna aku dah dapat perubahan yang positif jadi aku excited nak continue guna.

Bila baca isi kandungan Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum ni mengandungi Hyaluron 4x lebih kecil dan Thiamidol yang terbukti secara klinikal mengurangkan bintik-bintik gelap tanpa perlukan rawatan laser.

Dinasihatkan untuk consistent guna Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum selama 4 minggu untuk dapatkan kulit mulus, berseri dan kulit menjadi lebih cerah tanpa darak spot.








Beli Dekat Mana?


Untuk yang nak cuba Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum ni boleh beli Watson, Guardian atau pun boleh dapatkan secara online di platform Shopee. Aku suka beli time sale. Banyak juga dapat jimat. Jujur aku cakap, antara produk yang aku tak menyesal nak cuba sebab berfungsi dengan baik dekat kulit aku ialah Eucerin Ultrawhite Spotless Double Booster Serum ni.

Beli & dapat diskaun dekat sini -  Eucerin Ultrawhite SpotlessDouble Booster Serum Whitening (30ml) 


 

 













#MyEucerin #EucerinUltrawhiteSpotless #DoubleBoosterSerum #Thiamidol #Diminishdarkspots #Withoutlaser #1000SpotlessChallenge @eucerin_my

 

 

 

 

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2021/03/cara-menghilangkan-dark-spot-di-muka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perhimpunan Agung Umno Dua Hari Yang Boleh Mengubah Masa Depan Parti Dan Negara

Perhimpunan Agung Umno Dua Hari Yang Boleh Mengubah Masa Depan Parti Dan Negara

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 236 hits
MUAMMAR QADDAFIHari ini perwakilan UMNO seluruh negara akan bersidang sempena Perhimpunan agung UMNO 2020 Setiap tahun PAU akan menjadi tumpuan hatta ketika tumbangnya UMNO pada 2018 liputan PAU tetap dibuat media arus perdana melebihi part...
Muka Tampak Natural Menawan Rahsia Kebaikan Cara Menggunakan Gold Nano Cc Cream Hansaegee Nature

Muka Tampak Natural Menawan Rahsia Kebaikan Cara Menggunakan Gold Nano Cc Cream Hansaegee Nature

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 287 hits
Salam to all readers Muka Tampak Natural Menawan Rahsia Kebaikan Menggunakan Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature Ikutkan aku bukanlah jenis orang kaki make up Kalau keluar pergi bekerja hanya calit gincu dan pakai compact powder Even p...
Munaqasyah Kedua Isu Kalimah Allah Dua Minggu Lagi

Munaqasyah Kedua Isu Kalimah Allah Dua Minggu Lagi

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 193 hits
MALAYSIAKINIPerbincangan kedua berhubung penggunaan kalimah Allah yang melibatkan pakar panel akidah dan undang undang daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia akan diadakan dalam tempoh kira kira dua minggu lagi Menteri di Jabatan Perdana ...
Datang Atas Urusan Perniagaan Ada Masa Aku Luangkan Bersama Isteri

Datang Atas Urusan Perniagaan Ada Masa Aku Luangkan Bersama Isteri

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 206 hits
Baru baru ini hangat diperkatakan mengenai pasangan pengantin baru iaitu Risteena dan Isa Khan yang didakwa merentas negeri untuk berbulan madu di Sabah Tampil menafikan perkara itu Risteena menjelaskan mereka ke sana atas urusan perniagaan...
Pertanian Vokasional Bidang Masa Hadapan

Pertanian Vokasional Bidang Masa Hadapan

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 175 hits
Oleh Media Mulia DR RADZI Jidin menanam sepohon pokok semasa melawat Kolej Vokasional Teluk Intan Perak hari ini PETALING JAYA Kementerian Pendidikan sedar pendidikan vokasional pertanian sememangnya bidang yang berpotensi untuk dikembangka...
Nft Menjadi Yang Seterusnya Bloomberg Percaya 6 Sebab Mengapa Token Adalah Masa Depan

Nft Menjadi Yang Seterusnya Bloomberg Percaya 6 Sebab Mengapa Token Adalah Masa Depan

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 184 hits
NFT SETIAP TWEETJack Dorsey Ketua Pegawai Eksekutif Twitter dan salah seorang pengasasnya memasang token untuk dijual pada tweet pertamanya 15 tahun yang lalu yang memuatkan kemasukan Just setup my twttr Hari ini pengendali laman lelong Val...
Anak Muda Masa Kini Keluar Duit Berapa Sih Buat Subscribe Layanan Ini Penuturan Jujur Mereka

Anak Muda Masa Kini Keluar Duit Berapa Sih Buat Subscribe Layanan Ini Penuturan Jujur Mereka

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 230 hits
Kamu rela keluar duit berapa nih per bulan untuk langganan film musik buku dan layanan lainnya Yuk baca sampai habis jangan lupa isi link di bagian bawahnya ya Bagi yang beruntung bisa menangkan satu buah handphone dan e money jutaan rupiah...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024