Cara Mengatasi Masalah Kegemukan Perut Buncit Dan Analisa Ringkas


Bermacam-macam cara sudah dicuba untuk mengatasi masalah kegemukan dan perut buncit @ boroi.
Pelbagai jenis ubat telah ditelan dan beratus-ratus ringgit telah dibelanjakan tapi tiada tanda-tanda positif yang menunjukkan masalah kegemukan dan perut buncit @ boroi semakin sudah dapat diatasi.

Malahan ada sesetengah kes yang menunjukkan keputusan sebaliknya pula, berat badan makin bertambah dari sehari ke sehari dan perut yang dah sedia boroi bertambah boroi.

Mungkin ada yang bersedih dan selalu mengeluh tetapi kita harus ingat setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Usah risau, di entri ini simieY akan berkongsi cara paling efisen untuk mengatasi masalah ni.



Menurut blog Kevin Zahri, US certified personal trainer dan nutritionist. Terdapat 25 tip kuruskan badan yang boleh dipraktiskan untuk mengatasi masalah kegemukan dan perut buncit cepat dan mudah. Beliau telah mengklasifikasikan kepada 3 bahagian iaitu nutrisi dan diet pemakanan, senaman dan suplemen dan makanan tambahan.


Cik Tom pula menyarankan agar mengamalkan tips kuruskan badan cara semulajadi untuk mengatasi masalah kegemukan dan perut buncit. Tumbuhan yang disarankan mungkin sudah tidak asing bagi kakak-kakak dan makcik-makcik iaitu limau nipis, nenas, buah delima, lobak merah, timun, daun salam (daun kari) dan akhir sekali halia. simieY rasa ini petanda yang cukup baik dan merupakan satu alternatif yang tepat. Sebagaimana yang kita tahu, pengambilan apa jua jenis ubat-ubatan dalam tempoh panjang akan memberikan kesan sampingan pada badan.

Anda mungkin tercari-cari rahsia diet yang efektif. Menurut Falah Online, berlapar, tidak sarapan pagi dan tidak makan malam merupakan amalan yang tidak patut dipraktikkan oleh sesiapa sahaja yang mempunyai masalah kegemukan.

Bagi simieY, 33 petua dan tip kuruskan badan tanpa ubat yang telah dikongsi Rahsia Perkahwinan boleh juga dijadikan panduan untuk mengatasi masalah kegemukan.

oktant telah bermurah hati berkongsi 10 tips ringkas kuruskan badan tapi anda pasti terpegun apabila mendapati ia tidaklah seringkas yang disangka.hehee..
Sekiranya anda fokus kepada jadual diet yang telah beliau cadangkan, anda tidak akan berdepan dengan masalah kegemukan lagi di masa hadapan.

Sebagai info tambahan, wikipedia memberikan 4 definisi diet iaitu diet (nutrition), dieting, diet food dan cuisine. Tapi kena translate sendiri la yer..

Di sini, simieY turut sertakan perkongsian menarik dari individu yang amat prihatin dan siharap dapat membantu anda mengatasi masalah kegemukan.

1- Tips Diet Untuk Kuruskan Badan daripada anizyn
2- Petua Kuruskan Badan Agar Cepat Langsing daripada Anne Hashim
3- Tips kuruskan badan dengan kurma. Makanan para nabi daripada Hairul
4- Cara menurunkan berat badan daripada IbnuAbbas



simieY: tips dari simieY. kurangkan kuantiti nasi diambil dan jangan makan nasi selepas jam 8 malam. senang.. =)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.simiey.info/2012/01/cara-mengatasi-masalah-kegemukan-perut.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+simiey/nQtu+(simiey%5Bdot%5Dcom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mengatasi Masalah Gastrik Dan Rawatan

Cara Mengatasi Masalah Gastrik Dan Rawatan

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 434 hits
MASALAH GASTRIK Anda selalu rasa tidak selesa pada bahagian perut Rasa macam memulas tapi bukan nak buang air besar Mungkin anda perlu buat pemeriksaan dengan doktor kerana kemungkinan anda menghidapi penyakit gastrik Di dalam perut terdapa...
Seperti Inilah Cara Alami Yang Efektif Untuk Mengatasi Kulit Wajah Kering

Seperti Inilah Cara Alami Yang Efektif Untuk Mengatasi Kulit Wajah Kering

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 331 hits
Ada berbagai faktor yang membuat kulit wajah kita menjadi kering seperti paparan sinar UV polusi hingga penggunaan produk pembersih wajah yang tidak cocok Dengan kondisi kulit wajah yang kering dan kasar tentu saja akan membuat penampilan k...
Cara Ampuh Mengatasi Keringat Berlebih

Cara Ampuh Mengatasi Keringat Berlebih

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 207 hits
Masalah keringat berlebih memang bisa dirasakan oleh setiap orang Hal ini dikarenakan setiap orang memiliki aktifitasnya sendiri yang dapat menjadi potensi penyebab timbulnya masalah keringat Pada dasarnya keringat sangat diperlukan untuk m...
Mengatasi Masalah Kulit Dengan Pokok Lidah Buaya

Mengatasi Masalah Kulit Dengan Pokok Lidah Buaya

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 728 hits
Daun lidah buaya atau aloe vera adalah bahan yang diakui sangt baik untuk kulit sumber GoogleGunakan lendir aloe vera ini sebagai perapi kulit merawat perut yang berparut selepas melahirkan anak dan juga baik untuk mengatasi masalah kulit m...
Khasiat Daun Inai Bagi Mengatasi Masalah Kelemumur

Khasiat Daun Inai Bagi Mengatasi Masalah Kelemumur

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 663 hits
sumber GoogleTumbuk atau mesin secukupnya daun inai dan tambahkan sedikit perahan air asam limau Lumurkan paa seluruh kulit kepada dan biarkan selama satu jam Cuci dan bilas sehingga bersih dengan menggunakan air suam Seelok eloknya satu ka...
Atikah Suhaimie Suka Lelaki Perut Buncit

Atikah Suhaimie Suka Lelaki Perut Buncit

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 1435 hits
Masih bujang sejak kisah putus tunang terdahulu Atikah Suhaimie berkongsi ciri ciri lelaki idamannya Percaya atau tidak antara ciri ciri tersebut Atikah sangat menyukai lelaki berperut buncit Berkongsi rakaman ketika ditemu bual sebuah stes...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris