Cara Lembutkan Tapak Tangan



Siapa kata zaman muda remaja sahaja tapak tangan akan halus? Selepas berumah tangga pun boleh lembut dan halus kalau rajin amal petua nenek moyang kita.
Tapak tangan anda perlu dirawat dan dibelai agar kulit sentiasa sihat, halus dan lembap. Kali ini kita bongkar kebaikan alam semula jadi untuk merawat tapak tangan yang kasar.
Menerusi Mingguan Wanita, karangkraf.com, kami kongsikan 7 bahan semulajadi yang boleh anda gunakan untuk melembutkan tapak tangan.

1. LENDIR LIDAH BUAYA
Potong lidah buaya kepada dua bahagian, ambil lendirnya dan gosok pada tapak tangan. Jangan sampai terkena kulit lidah buaya kerana boleh menyebabkan kulit gatal atau iritasi. Biarkan sehingga lendir lidah buaya kering, kemudian bilas dengan air bersih. Lakukan petua ini tiga kali seminggu.
2. KOPI HALUSKAN KULIT
Gunakan hampas kopi untuk menggosok tapak tangan. Hampas kopi bertindak sebagai skrub yang bukan sahaja membuang kotoran malah melembutkan tapak tangan dan meninggalkan bau harum. Lakukan sekerap mungkin.
3. MASKER KENTANG
Kupas kentang, basuh sehingga bersih. Kemudian kisar atau parut sehingga kentang halus. Oles pada tapak tangan. Biarkan selama 20 hingga 30 minit, kemudian bilas dengan air bersih. Akhiri dengan penggunaan losen tangan. Kulit akan menjadi gebu dan menawan.
4. MANFAAT SUSU CAIR
Masukkan susu cair ke dalam air panas, kemudian rendam tangan selama 10 hingga 15 minit. Khasiat yang terkandung di dalam susu ini akan membuatkan kulit menjadi cerah, tapak tangan lebih lembut.
5. RAHSIA LIMAU NIPIS
Belah limau nipis kepada dua bahagian, kemudian gosokkan secara perlahan pada tapak tangan. Biarkan sehingga kering, kemudian bilas dengan air bersih. Lakukan petua ini sekurang-kurangnya sekali sehari. Pastikan tangan anda tidak luka kerana perahan limau nipis akan menyebabkan bahagian tercedera perit dan sakit.
6. MINYAK KELAPA & ZAITUN
Sapukan minyak kelapa pada tangan atau tubuh yang kering dan kasar. Gosokkan secara perlahan-lahan, kemudian biarkan selama 10 minit. Bilas dengan air bersih, jangan gunakan sabun. Biarkan sisa minyak kelapa atau minyak zaitun pada tangan kerana ini membantu melembapkan kulit dan menjadikan tapak tangan halus. Sebaik-baiknya lakukan petua ini sebelum tidur.
7. GARAM BUKIT
Masukkan garam bukit di dalam air suam, boleh juga ditambah minyak aromaterapi untuk kesan yang lebih baik. Kemudian rendam tangan anda selama 10 hingga 15 minit. Bilas dengan air sejuk. Akhiri dengan penggunaan losen tubuh. Air garam bukit merawat bahagian bermasalah, membuang toksin, kotoran dan menyingkirkan sel kulit mati. Kulit akan tampak bersih, cerah dan tapak tangan menjadi semakin halus.
Jimat dan hasilnya sangat berkesan dengan bau yang wangi. Mudah sahaja jika mahu jaga kulit wanita, janji anda amal dan guna dengan cara yang betul.

Sumber7 Cara Lembutkan Tapak Tangan Wanita

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohzarina.blogspot.com/2019/08/cara-lembutkan-tapak-tangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
9 Cara Melupakan Cinta Pertama Yang Bertepuk Sebelah Tangan

9 Cara Melupakan Cinta Pertama Yang Bertepuk Sebelah Tangan

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 295 hits
Salah satu ujian berat di kehidupan percintaan adalah mengalami patah hati karena cinta yang bertepuk sebelah tangan Terlebih lagi untuk cinta pertama yang punya kekuatan dan arti spesial Baik bagi pria maupun wanita Jika cinta yang dimilik...
Cara Atasi Kebas Dan Lenguh Di Tangan

Cara Atasi Kebas Dan Lenguh Di Tangan

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 468 hits
Salam dan hai Baru baru ini saya mengalami masalah tangan yang kebas hingga terasa lenguh kerana banyak menggunakan mouse semasa menyiapkan kerja pejabat menggunakan komputer Hal ini amat merimaskan kerana tangan yang sama juga digunakan un...
Beg Lebih Kecil Dari Tapak Tangan Tetapi Harganya Boleh Buat Luruh Jantung

Beg Lebih Kecil Dari Tapak Tangan Tetapi Harganya Boleh Buat Luruh Jantung

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 275 hits
Bagi kaum wanita di luar sana apa yang korang selalu simpan dalam beg tangan korang Mesti ramai yang akan jawab simpan telefon alat solek tisu powerbank dan sebagainya Namun bayangkan jika korang mempunyai beg tangan yang lebih kecil daripa...
Cara Lari Menggunakan Treadmill Untuk Sesi Olahraga Yang Lebih Baik

Cara Lari Menggunakan Treadmill Untuk Sesi Olahraga Yang Lebih Baik

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 359 hits
Treadmil bisa dikatakan sebagai alat olahraga favorit karena cara pakainya yang mudah Mungkin Anda juga memiliki treadmill sendiri di rumah Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Cara Atasi Rambut Gugur Bertompok

Cara Atasi Rambut Gugur Bertompok

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 472 hits
Anda ada masalah rambut gugur bertompok Ketahui cara atasi rambut gugur bertompok yang selamat dan berkesan Rambut gugur bertompok atau nama lainnya terjadi mungkin disebabkan oleh tindak balas imun tubuh menyerang folikel rambut mengecutka...
Cara Mandi Jumat Bagaimana

Cara Mandi Jumat Bagaimana

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 270 hits
Bagaimana cara mandi Jumat Apakah sama seperti mandi junub
Adsense 110 Cara Atasi Masalah Earnings At Risk

Adsense 110 Cara Atasi Masalah Earnings At Risk

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 223 hits
Beberapa minggu ini saya menerima mesej privasi berkaitan Adsense daripada beberapa rakan blogger Malaysia di Facebook Semua bertanyakan notofikasi yang muncul berkaitan income Adsense mereka Notifikasi ini muncul di ruangan sebelah atas di...
Cara Mudah Nak Tanam Kurma Di Syurga

Cara Mudah Nak Tanam Kurma Di Syurga

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 269 hits
hi there salam Hari Jumaat satu waktu yang lalu mrs pip tetdengar ceramah sorang ustaz ni mengenai ayat SUBHANNALLAH HIL AZIMI WABIHAMDIH kemudian baru baru ni ada yang share video juga mengenai kelebihan zikir tetsebut so betterlah mrs pip...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malaysia Bersedih Kehilangan 10 Wira Negara



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan