Cara Kempiskan Perut Buncit Singkirkan Lemak Jahat Daripada Perut


Timbunan lemak yang terlalu banyak dalam badan akhirnya mengurangkan pembentukan otot. Kita sangat-sangat perlukan otot untuk proses metabolisma (proses membakar makanan kepada tenaga). Bila lemak lebih banyak terkumpul berbanding otot, maka makanan yang dimakan akan terkumpul begitu sahaja, tepu menjadi lemak dan toksin. Akhirnya, badan bertambah gemuk, perut jadi buncit dan penyakit pun mula datang.
Antara lemak yang paling ‘jahat’ ialah visceral fat (lemak visceral).  Sebab lemak ini yang banyak berkumpul di bahagian perut dan sangat degil! Lemak ni juga boleh mengundang banyak penyakit.
 
 
VISCERAL FAT Visceral fat atau lemak visceral ni adalah lemak yang paling dalam yang menyelaputi organ dalaman yang bawa banyak masalah kesihatan. Macam mana nak tau samada seseorang tu ada visceral fat atau tak?
Tandanya ialah PERUT BUNCIT!
Visceral fat mengundang risiko kencing manis, serangan jantung, stroke dan juga dementia.
Visceral fat memainkan peranan yang sangat besar dalam daya tahan insulin yang mana ia meningkatkan risiko kencing manis berbanding lemak lain.
Orang yang perutnya buncit juga mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat dementia berbanding mereka yang tidak walaupun jika badan mereka kurus. Sebab ada jugak orang yang agak kurus tetapi masih berperut buncit.
Dementia dikaitkan dengan leptin, sejenis hormon yang dilepaskan oleh lemak diperut yang mungkin ada kesan adverse pada otak. Leptin memainkan peranan yang sangat penting dalam regulasi selera, pembelajaran dan memori.
Beginilah gambarannya apabila organ di dalam perut sudah dilitupi oleh lemak atau visceral fat  
Jadi, perlu ke kita simpan lemak jahat ni??. Cepat-cepat ambil langkah dan cara kempiskan perut buncit yang paling selamat & berkesan. Jangan kerana nak cepat kempiskan perut atau kurus, anda buat keputusan untuk ambil sembarangan ubat kurus atau pil kurus yang tak tau asal usulnya.
Hati-hati dengan ubat dan pil kurus sekarang ni mengandungi dadah, kafein yang tinggi dan steroid kerana bahan-bahan ini boleh beri efek yang cepat… tapi memberi risiko jangka panjang kepada kesihatan.
 
SUPLEMEN SHAKLEE YANG BOLEH DIAMBIL SEBAGAI CARA KEMPISKAN PERUT BUNCIT BAGI LELAKI YANG PALING SELAMAT & BERKESAN

 
Cinch Shake Mix – meal replacement yang lengkap dengan karbohidrat, kalori, lemak, protein & serat yang diperlukan oleh tubuh. Kenapa kena ada kalori & lemak? Sebab badan kita perlukan kalori & lemak untuk metabolisma & fungsi hormon. Kalau badan kita tak cukup kalori & lemak, ia boleh beri kesan kepada sel-sel tubuh kita especially sel otot. Hasilnya, berat badan mudah sangat naik bila kita berenti daripada program kurus.
Details tentang Cinch Shake Mix boleh rujuk di website Shaklee for Physicians & Health Care Professionals ni ====> http://goo.gl/Jr8sya
Cinch Tea Mix – teh ni adalah gabungan teh ijau, putih & merah. Terbaik sebagai gantian untuk minum petang. Biasa bila petang metabolism kita akan drop pastu kita biasanya ada minum petang kan. Untuk yang ikuti program kurus ni, gantikan kuih-kuih manis atau bergoreng & teh minum petang tu dengan Cinch Tea. Cinch Tea ni bukan boleh buatkan mata jadi segar jer tau… tapi ia juga bantu untuk rasa tak nak menguyah especially antara waktu makan.
 
Vita-Lea – Nak tau apa kaitan Vita-Lea (multivitamin) ni dengan nak kurus? Vita-Lea ni, sama macam nama dia, ia adalah VITAL @ SANGAT PENTING & SANGAT PERLU, sebab ia bekalkan semua vitamin & minerals yang badan kita perlu. Kita ni sebenarnya kekurangan 90% daripada zat yg badan kita perlukan. Kita rasa macam dah seimbang semua dah, tapi hakikatnya banyak proses penghasilan makanan tu yang mengurangkan zatnya.
 
Herb-Lax & Alfalfa Complex – Herb-Lax & Alfalfa Complex ni sangatlah bagus untuk perkara berkaitan kebersihan usus, detoks dan pembuangan air besar… ia sebenarnya sangat penting untuk kita cuci usus kita… sebab zat makanan kita diserap di bahagian usus. Kalau usus penuh dengan toksin, macam mana zat makanan nak diserap dengan baik kan?

Lecithin – ini adalah pengemulsi lemak. Satu kajian dari Huntington College of Health Sciences menunjukkan bahawa Lecithin membantu badan kita memecahkan lemak yang ada dalam darah tu menjadi partikel yang kecil. Lecithin bantu badan kita bakar lemak dengan lebih efisen & tak simpan dalam tisu.

BERJAYA KEMPISKAN PERUT & TURUNKAN 10KG SELEPAS MENGAMBIL SUPLEMEN SHAKLEE
SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3 TESTIMONI 38: NADIA EZDANIE (FIRAS) [BERAT BADAN TURUN SEBANYAK 10KG SELEPAS AMALKAN SET KURUS SHAKLEE] .Permulaan saya bersama product Shaklee selepas saya menceritakan masalah tahap kesihatan saya kepada isteri saya Nadia Ezdianie Norazaman. Masalah saya bermula apabila saya kurang selesa dengan fizikal tubuh badan saya (gemuk) dan disebabkan kegemukan itu muncul la simptom-simptom yang lain seperti mudah letih, tercungap-cungap dan yang paling ketara masalah sakit belakang. . Masalah ini telah lama berlaku dan telah banyak cara, usaha dan ikthiar dilakukan tetapi hasilnya tidak seperti yang digambarkan.
Pada mulanya seperti biasa saya menjaga pemakanan saya (mengamalkan diet yang sihat) dan bersenaman tanpa pengambilan vitamin dan supplement sampingan. Setelah hampir setengah tahun mengamalkan gaya hidup yang sihat masalah saya tetap sama dan kerap berulang. Dengan hasil berat badan yang tidak memberangsangkan ini serta simptom-simptom di atas tidak dapat dipulihkan, saya rasa tertekan. Nekad untuk mengubah tahap kesihatan dan bermula mencari jalan penyelesaian.
Bermula dari situ isteri saya telah membuat kajian dan pembacaan untuk menolong mengurangkan masalah saya ini. Setelah yakin dengan hasil kajian dan pembacaan, kami bercadang untuk menggunakan vitamin dan supplement dari Shaklee untuk membantu tubuh badan untuk bekerja dengan lebih effisyen. Akhirnya bertemu kami dengan blog celikvitamin dan isteri saya menghubungi Puan Adilah Manaf.
Setelah membuat perbincangan, beliau mencadangkan set kurus kepada kami (Lecithin, Omega Guard, Alfafa, Herb-Lax, ESP dan Cinch). Puan Adilah telah memberikan konsultasi yang excellent!!!! . Dengan semangat yang berkobar-kobar saya mengikut segala arahan dan peraturan yang diberikan. Permulaan sessi untuk meningkatkan tahap kesihatan saya bermula dengan DETOX. DETOX selama seminggu dan seterusnya mengambil vitamin dan supplement dari Shaklee secara konsisten berserta senaman yang berterusan. Program diet saya bermula dari 17 Disember 2016 sehinggalah ke hari ini.
Alhamdulillah setelah hampir 3 bulan bersama Shaklee berat saya berkurang sebanyak 10kg dari 86.4kg kepada 76.8kg. Selain berat badan turun saya mendapat bonus yang lain iaitu kurangnya ukur lilit badan dari pinggang saiz 40 inchi sekarang saiz pinggang menjadi 36 inchi.
Simptom-simptom yang saya hadapi juga dapat diselesaikan. Sekarang kehidupan dan tahap kesihatan tubuh badan saya bertambah baik dengan Shaklee. . Setelah mengamalkan gaya hidup yang sihat dan mengamalkan pengambilan vitamin dan supplement dari Shaklee kesihatan saya bertambah baik. Percayalah tubuh badan kita memerlukan vitamin dan supplement untuk melancarkan lagi sistem-sistem dalam tubuh badan kita untuk berfungsi dengan lebih effisyen.
Dengan mengamalkan supplement dan vitamin akan mencukupkan keperluan zat harian selain dari makanan yang di makan setiap hari sebagai pencegahan kepada penyakit , letih lesu dan masalah kesihatan apabila usia meningkat tua. It is amazing effect on my body. Thanks Shaklee.

 

 
KENAPA MESTI BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN SAYA?
Dapatkan konsultasi eksklusif secara berterusan apabila membuat belian produk Shaklee melalui saya. Dan ketahui juga tawaran-tawaran dan diskaun hebat yang Shaklee berikan kepada semua penggunanya yang berdaftar sebagai ahli
Cara Dapatkan Produk Shaklee? Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:
Hawa Rashid
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Kuala Nerus,UMT,UNISZA, Kuala Terengganu & Postage Seluruh Malaysia
Call | SMS | Whatsapp:
013 – 4076351
SID No.:
915471
Email:
[email protected]
The post Cara Kempiskan Perut Buncit & Singkirkan Lemak Jahat Daripada Perut appeared first on Hawa2u.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hawa2u.com/cara-kempiskan-perut-buncit-singkirkan-lemak-jahat-daripada-perut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Losyen Dara Bonda Ning Salmah Bantu Kempiskan Perut Dan Kurangkan Selulit

Losyen Dara Bonda Ning Salmah Bantu Kempiskan Perut Dan Kurangkan Selulit

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 432 hits
LOSYEN DARA BONDA NING SALMAHBANTU KEMPISKAN PERUT DANKURANGKAN SELULITMasa bersalin kan harraz hari tu TB tak dapat nak jaga perut sangat sebab TB ditakdirkan bersalin melalui pembedahan CZER Untuk mereka yang bersalin Czer pastinya tahu y...
Kurangkan Masalah Perut Buncit Dengan Minuman Detoks Mintox

Kurangkan Masalah Perut Buncit Dengan Minuman Detoks Mintox

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 286 hits
Kurangkan Masalah Perut Buncit Dengan Mintox Asal nampak perut buncit je dikatanya kita ni mengandung Itulah yang sering berlaku bila jumpa saudara mara ataupun kawan lama Korang pun sama kan Selalu diajukan soalan seperti tu Kekadang tu ma...
7 Senaman Untuk Kempiskan Perut Yang Paling Berkesan

7 Senaman Untuk Kempiskan Perut Yang Paling Berkesan

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 530 hits
Ya terdapat pelbagai cara untuk kempiskan perut buncit tetapi itu semua bukan mudah untuk kita lakukan tanpa usaha Untuk Anda yang sedang berusaha untuk kempiskan perut tu anda boleh buat beberapa senaman yang saya kongsikan ini Aktiviti ya...
Cara Sembelihan Unta

Cara Sembelihan Unta

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 1345 hits
Soalan Saya ada mendengar yang unta tidak disembelih dengan cara biasa tapi ditikam atau dicucuk di lehernya Benarkah begitu Mohon pencerahan Jawapan Penyembelihan haiwan adalah cara untuk menghalalkan haiwan tersebut agar dagingnya boleh d...
Tips Cara Simpan Uang Di Rumah Agar Tak Dimakan Rayap

Tips Cara Simpan Uang Di Rumah Agar Tak Dimakan Rayap

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 391 hits
Pilih tempat yang kering saat akan menyimpan uang di rumah Misalnya saja di tempat berbahan besi atau tempat kering yang sulit dirusak oleh rayap
Cara Off Perkongsian Posting Instagram Ke Instagram Story

Cara Off Perkongsian Posting Instagram Ke Instagram Story

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 365 hits
Cara Off Perkongsian Posting Instagram Ke Instagram Story Salam korang jumpa lagi tengahari ni kita Ok semalam KakYa ada kongsi mengenai cara untuk kongsi post kita atau post awam orang lain ke instagram story untuk korang harini KakYa nak ...
Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 562 hits
Cara Kongsi Postingan Feed Ke Story Instagram Hari ni KakYa ada masa sikit jadi KakYa nak kongsi ngan korang cara bagaimana untuk kongsi post feed dekat instagram terus ke story instagram korang Camne boleh timbul nak share tentang ni Seben...
8 Cara Mempertahankan Hubungan Agar Langgeng Sampai Menikah

8 Cara Mempertahankan Hubungan Agar Langgeng Sampai Menikah

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 291 hits
Ketika menjalin sebuah hubungan asmara dengan seorang kekasih tentunya Anda ingin agar hubungan tersebut langgeng hingga ke pelaminan Namun mempertahankan sebuah hubungan bukan perkara yang mudah Meski demikian jika hubungan Anda retak atau...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live