Cara Keluarkan Emas Fizikal Daripada Akaun Simpanan Emas Gap


Anda nak keluarkan emas fizikal daripada Akaun Simpanan Emas GAP (Gold Accumulation Program) di Public Gold?
Caranya amat mudah. Ada dua cara yang anda boleh pilih:-
Ambil sendiri di cawangan Public Gold berdekatan dengan bayar Gold Premium secara tunai di kaunter. Buat pesanan di dalam akaun GAP menggunakan kemudahan Gold-In-Transit (GIT) Withdrawal. Bayar Gold Premium dan caj kurier berinsurans secara FPX dan tunggu di rumah. Terpulang kepada keadaan anda. Jika rumah anda terletak berdekatan dengan mana-mana cawangan Public Gold, lebih baik pilih cara 1.
Jika rumah anda jauh dari cawangan Public Gold, lebih baik pilih cara 2.
Kedua-dua cara perlu menepati dua syarat iaitu:-
Anda mempunyai baki minima DUA (2) gram dalam akaun GAP sebab perlu berbaki 1 gram selepas pengeluaran. Anda perlu bayar Gold Premium seperti yang ditunjukkan di bawah:- Gold Premium untuk setiap pengeluaran emas atau perak secara fizikal daripada akaun emas GAP atau akaun perak SAP. Keluarkan emas / perak cara ambil sendiri di cawangan Public Gold Langkah 1: Whatsapp staf di cawangan Public Gold yang terdekat untuk menanyakan stok apa yang ada di sana. Senarai nombor WhatsApp boleh di dapati di sini.
Langkah 2: Tetapkan masa temu janji anda untuk hadir dan ambil stok di cawangan Public Gold tersebut.
Keluarkan emas cara kurier berinsurans Langkah 1: Whatsapp staf di cawangan Public Gold yang terdekat untuk menanyakan stok apa yang ada di sana. Senarai nombor WhatsApp boleh di dapati di sini.
Langkah 2: Dapatkan invois untuk bayar Gold Premium dan caj kurier.
Langkah 3. Buat bayaran mengikut jumlah invois dengan meletakkan nombor CSO (Customer Sales Order) sebagai rujukan.
Langkah 4: Whatsapp screenshot resit bayaran kepada cawangan Public Gold.
Langkah 5: Boleh lihat status shipping dengan login di web Public Gold dan klik My Shipment. Klik nombor merah di jadual untuk kemaskini alamat penghantaran.
Langkah 6: Tunggu dengan senyuman.
Kadar caj kurier berinsurans Kadar caj kurier berinsurans bagi Goldbar dan Dinar serta Silverbar adalah terhad dengan nilai maksima RM5,000 sahaja. Oleh itu, berat satu parsel berubah mengikut harga semasa emas atau perak. Berat satu dinar bersamaan dengan 4.25 gram.
Berikut ialah caj Gold-In-Transit yang boleh didapati di web Public Gold.
Caj kurier berinsurans untuk penghantaran emas mengikut jumlah gram ke alamat rumah anda. Manakala kadar caj Silver-In-Transit di bawah…
Caj kurier berinsurans untuk penghantaran silver mengikut jumlah gram ke alamat rumah anda. Pengeluaran Goldbar atau Dinar Emas Edisi Terhad Namun, kadang kala terdapat Goldbar Edisi Terhad yang boleh dikeluarkan secara Gold-In-Transit (GIT) daripada akaun GAP dengan caj yang berbeza dengan pengeluaran Goldbar atau Dinar emas edisi biasa.
Sebagai contoh terdapat 10,000 keping Edisi Terhad 1g Goldbar Frontliners COVID-19 WIRA NEGARAKU yang boleh dikeluarkan secara GIT dari akaun GAP.
Edisi Terhad 1g Goldbar 24K Frontliners COVID-19 dengan tema WIRA NEGARAKU boleh dikeluarkan dari akaun GAP dengan caj Gold Premium RM15 sekeping untuk 2,000 keping yang pertama. Bermula 13 November 2020, harga Gold Premium dan caj kurier berinsurans bagi setiap keping hanya RM15 terhad untuk 2,000 keping yang pertama dan kedua sahaja. Caj Gold Premium ini bakal dinaikkan setelah batch 2,000 keping yang kedua ini habis dikeluarkan.
Batch 2,000 pertama 1g Goldbar 24k yang boleh dikeluarkan secara GIT dari akaun GAP. Batch 2,000 kedua 1g Goldbar 24k yang boleh dikeluarkan secara GIT dari akaun GAP. Mulai jam 9 pagi, 24 November 2020, pemegang akaun GAP boleh mengeluarkan setengah dinar emas yang mesra Ar-Rahn. Setengah dinar emas ini mempunyai berat 2.125g emas 999.9 dari akaun GAP.
Setengah Dinar 24k (2.125g) mesra Ar-Rahnu jenama Public Gold boleh dikeluarkan dari akaun GAP. Pemegang akaun Gold Accumulation Program (GAP) boleh mengeluarkan setengah dinar (2.125g) menggunakan kaedah Gold-In-Transit (GIT) dengan caj Gold Premium RM15 sekeping.
Kos shipping RM10 (Semenanjung), RM15 (Sabah, Sarawak & Labuan)
Oleh kerana setengah dinar bersamaan dengan 2.125g emas dan syarat minima baki 1.0000g perlu ada selepas keluarkan setengah dinar, oleh itu jika anda nak keluarkan setengah dinar ini, anda perlu pastikan baki akaun GAP anda mencukupi.
Jika tidak cukup baki gram emas dalam akaun GAP anda tidak dapat membuat pengeluaran item half dinar ini. Anda boleh lihat cara pengiraan untuk keluarkan half dinar dari akaun GAP.
Anda tak perlu tambah (Purchase) jika akaun GAP berbaki ..
5g – 2.125g = 2.875g
4g – 2.125g = 1.875g
Tapi jika akaun GAP anda berbaki 3 g.. anda perlu top-up (tambah gram dengan klik butang GAP Buy Now (di web) agar cukup sebab..
3g – 2.125g = 0.875g
Nak tambah gram emas amat mudah melalui transaksi online FPX yang selamat.
Caranya begini…
Step 1: Login di web Public Gold dengan PG code (jika tiada PG code boleh daftar percuma di https://www.pelaburanemas.org/akaun-gap/ dan ikut panduan yang diemel.
Step 2: Tap Menu > My GAP > Go To New Site > Purchase > Pilih FPX > Isi jumlah minima MYR100 atau Gram agar cukup atau melebihi 3.125g dalam akaun.
Step 3: Tap butang PLACE ORDER dan teruskan dengan pembelian secara FPX hingga selesai.
(Nota: Baki akan dikemaskini di akaun dalam tempoh 24 jam. Jika masih belum kemaskini selepas 24 jam boleh whatsapp saya di https://msuhaimee.wasap.my. )
Step 4: Setelah baki mencukupi, boleh Tap Menu > GIT WITHDRAWAL dan ikut Step yang di tunjukkan di Panduan Pengeluaran Emas Fizikal Secara Gold-In-Transit (GIT).
Semoga berjaya top-up gram emas ya.
Mulai 24 November 2020 juga, pemegang akaun GAP boleh mengeluarkan Edisi Terhad 1g Goldbar dengan tema Quantitative Easing.
Edisi Terhad 20,000 keping 1g Goldbar 24k dengan tema Quantitative Easing boleh dikeluarkan dari akaun GAP mulai 24 November 2020. Goldbar ini mempunyai kadar caj Gold Premium sebanyak RM20 untuk setiap 1,000 keping yang pertama. Caj Gold Premium akan dinaikkan selepas kuantiti 1,000 keping yang pertama habis dikeluarkan.
Panduan Pengeluaran Emas Fizikal Secara GIT Anda boleh ikut panduan di bawah untuk pengeluaran secara GIT. Caranya begini:-
Login ke akaun GAP guna web desktop view di fon atau guna PC paling mudah di web Public Gold (klik sini). Nota:
Elakkan guna GAP apps.
Jika masih belum ada PG Code, sila daftar percuma untuk buka akaun GAP dengan klik di sini dan ikuti panduan di emel.
Klik Menu > My GAP > Go To New Site Klik Menu > Klik GIT WITHDRAWAL. Sila refresh web page jika tiada GIT WITHDRAWAL dipaparkan. Klik butang merah Troli dan Add to cart. Isi bilangan gram. Setiap pengeluaran 1g akan dicaj premium RM15 sahaja waktu promosi ini. Terhad 2,000 keping dan caj premium bakal naik selepas itu. Sila refresh web page jika produk habis stok. Maksima pengeluaran guna GIT ialah 10 keping dalam satu parcel dan caj shipping RM10 sahaja. Jika nak keluarkan 20 keping perlu buat 2 kali transaksi GIT WITHDRAWAL. Teruskan dan klik SEND TAC NUMBER untuk bayaran secara FPX Tunggu dengan senyuman di rumah. Anda boleh juga lihat infografik di bawah sebagai panduan.
Sila gunakan Desktop View di fon atau web browser di PC untuk dapat paparan yang lebih mudah. Begitulah cara yang mudah nak keluarkan emas fizikal daripada akaun simpanan emas GAP. Tak perlu ke mana-mana untuk dapatkan emas pelaburan yang anda ingin simpan sendiri.
Semoga kita semua selamat dari bahaya wabak COVID-19. Amin
The post Cara Keluarkan Emas Fizikal Daripada Akaun Simpanan Emas GAP (Gold Accumulation Program) first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/cara-keluarkan-emas-fizikal-daripada-akaun-simpanan-emas-gap-gold-accumulation-program/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cara-keluarkan-emas-fizikal-dar

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Cara Mohon Rm10 000 I Sinar Kwsp Pengeluaran Akaun 1

Panduan Cara Mohon Rm10 000 I Sinar Kwsp Pengeluaran Akaun 1

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 460 hits
Mulai hari ini 21hb Disember 2020 permohonan untuk pengeluaran i Sinar Kategori 1 telah dibuka secara online Di sini ana nak kongsikan cara untuk membuat permohonan i Sinar Kategori 1 sebagai panduan dan rujukan kita bersama Sebagai panduan...
Ini Perkara Yang Korang Kena Tahu Sebelum Buat Keputusan Keluarkan Rm10 000 Akaun 1 Kwsp

Ini Perkara Yang Korang Kena Tahu Sebelum Buat Keputusan Keluarkan Rm10 000 Akaun 1 Kwsp

papar berkaitan - pada 25/12/2020 - jumlah : 412 hits
loading Bermula 21 Disember 2020 haritu meriah di media sosial sampai jadi viral apabila permohonan KWSP i Sinar sudah dibuka untuk kategori 1 Untuk yang belum tahu i Sinar ini adalah satu inisiatif kerajaan membenarkan pencarum KWSP mengel...
Zakat Emas Dan Perak Bagaimana Cara Pengiraan Zakat Emas

Zakat Emas Dan Perak Bagaimana Cara Pengiraan Zakat Emas

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 336 hits
Hai Assalamualaikum semua Selalu kita asyik dengar pasal zakat Dari kecil kita berlajar tentang zakat Tapi secara asas sahaja Dan kita juga sedia maklum zakat ada dalam rukun islam Berzakat ni wajib untuk semua umat islam Terutama pada yang...
Akaun Twitter Digantung Ni Cara Dapatkan Semula Akaun Twitter Digantung

Akaun Twitter Digantung Ni Cara Dapatkan Semula Akaun Twitter Digantung

papar berkaitan - pada 25/12/2020 - jumlah : 338 hits
Yeay Dah aktif semula akaun twitter digantung selama beberapa bulan Ceritanya akaun twitter k fiezz ni kena suspended beberapa bulan Suspended ni bahasa melayunya digantung Mula mula k fiezz tak perasan pun akaun twitter digantung Sebab k f...
Cara Daftar I Akaun Di Kiosk Kwsp Dengan Cepat Mudah

Cara Daftar I Akaun Di Kiosk Kwsp Dengan Cepat Mudah

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 565 hits
Cara Daftar i Akaun Menggunakan Kiosk KWSP Dengan Cepat Mudah Saya tak tahu pun yang kita sebenarnya boleh daftar i Akaun menggunakan Kiosk sahaja Caranya memang mudah dan prosesnya juga sangat cepat Langkah Langkah Pendaftaran i Akaun Di K...
Lupa Id Kata Laluan I Akaun Kwsp Cara Reset Password

Lupa Id Kata Laluan I Akaun Kwsp Cara Reset Password

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 473 hits
LUPA ID KATA LALUAN i AKAUN KWSP CARA RESET PASSWORD Ahli KWSP ada masalah terlupa LUPA ID KATA LALUAN i AKAUN KWSP Kami akan kongsikan cara untuk reset kata laluan i Akaun KWSP bagi kes LUPA ID KATA LALUAN i AKAUN KWSP Sebelum belajar cara...
Cara Mudah Ukur Size Cincin Emas Perempuan Guna Pembaris Dan Kertas

Cara Mudah Ukur Size Cincin Emas Perempuan Guna Pembaris Dan Kertas

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 334 hits
Cara Mudah Ukur Size Cincin Emas Perempuan Guna Pembaris Dan Kertas Bagaimana cara nak dapatkan saiz cincin emas perempuan yang betul Sebenarnya tak ramai yang tahu cara untuk mengukur saiz cincin pada jari masing masing Disebabkan itu jika...
Baki Duit Beli Barang Dapur Jumpa Dalam Mesin Basuh Cara Ibu Ni Buat Simpanan

Baki Duit Beli Barang Dapur Jumpa Dalam Mesin Basuh Cara Ibu Ni Buat Simpanan

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 513 hits
Rezeki setiap orang tak sama Jika dapat hidup senang alhamdulillah Jika cara hidup keluarga kita bersederhana tetap kena bersyukur Asalkan seisi keluarga bahagia dan segala keperluan cukup Anak anak bahagia sihat sempurna pun dah satu nikma...
Cara Semak Nombor Akaun Atau Nombor Telefon Scammer Secara Online

Cara Semak Nombor Akaun Atau Nombor Telefon Scammer Secara Online

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 662 hits
Elak Kena Tipu Dengan Semak Nombor Akaun Atau Nombor Telefon Scammer Secara Online Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua Sudah lama wujud isu scammer di negara kita tetapi ianya masih berleluasa hingga kini Bukan hanya scammer semakin r...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord