Cara Buat Affiliate Tiktok Tanpa 1000 Followers


Saya rasa anda pasti dah tahu yang kita boleh buat duit di Tiktok tanpa modal iaitu dengan cara affiliate. Disebabkan Tiktok merupakan platform media sosial paling popular sekarang, yang bukan sahaja boleh berhibur, malah ia berpotensi untuk berniaga dan jana pendapatan. 
Apa itu affiliate?
Dalam bahasa mudah, affiliate adalah mempromosi / mengiklankan produk orang lain menggunakan link khas. Anda akan mendapat komisen melalui setiap jualan yang terhasil dari link tersebut.  


Sebenarnya di Malaysia ni dah banyak program affiliate yang wujud. Saya sendiri dah bertahun-tahun buat duit dengan affiliate. Antara program affiliate yang menjadi pilihan influencers tempatan adalah Klikjer, Involve Asia, AccessTrade, dan Shopee Affiliate. Anda boleh cuba kerana pendaftaran adalah percuma.
Tiktok affiliate program Malaysia juga  iaitu mempromosikan produk orang lain, kemudian terima komisen sekiranya berjaya membuat jualan. Hasilnya memang lumayan!

Kelebihan buat duit dengan affiliate Tiktok
Nilai komisen yang tinggi. Jumlah 10% hingga 50% bergantung kepada jenis dan harga barang tersebut.   Tak perlu modal, simpan stok, atau pos barang kepada pelanggan.  Boleh request sample dari seller untuk buat produk review.  Namun, ada yang tanya "Followers saya cuma 140 orang, boleh ke buat affiliate?". Jawapannya BOLEH!  


Cara Buat Affiliate Tiktok Tanpa 1000 Followers
Ramai yang beranggapan cara daftar Tiktok affiliate Malaysia perlu ada sekurang-kurangnya 1000 followers. Anda salah! Ini cara daftar Tiktok affiliate tanpa followers ramai. Anda cuma perlu:

Ada akaun Tiktok Berumur 18 tahun dan ke atas Daftar sebagai penjual melalui website Tiktok Seller, dan bukan melalui app Tiktok. LANGKAH 1

Layari https://seller-my.tiktok.com/. Pilih 'Sign up with Tiktok Shop'.

LANGKAH 2
Di bahagian 'Seller information'. Kemudian and boleh pilih sama ada nak 'Individual' atau 'Corporate'. Kalau nak buat affiliate sebagai side income, pilih Individual. Kalau anda ada bisnes sendiri dan merancang nak berniaga di Tiktok kelak, pilih Corporate.  


LANGKAH 3
Di bahagian Verify Personal Information, kalau pilih:

Individual - Muat naik gambar kad pengenalan dan nombor akaun bank.  Corporate - Muat naik gambar lesen SSM dan nombor akaun bank  * Kemudian tunggu sehingga permohonan anda diluluskan. Kebiasannya cuma ambil masa beberapa minit sahaja. Semak email, sekiranya berjaya anda akan dapat email seperti di bawah.

LANGKAH 4
Muat turun Tiktok Seller melalui Apps Store atau Play Store. Atau, anda boleh guna laptop dan layari https://seller-my.tiktok.com/ semula.  

Pilih 'Log in with Tiktok'. 
Baca: 9 Laptop Terbaik Untuk Student/Kerja 2023 

LANGKAH 5
Lepas dah log in, pilih 'Authorize' untuk mengesahkan yang anda nak link kan account Tiktok dengan Tiktok Seller. 
TAHNIAH, ANDA KINI SEDIA UNTUK BUAT DUIT DENGAN AFFILIATE TIKTOK!

Dah settle semua langkah di atas, sekarang anda dah boleh buat affiliate dan profile anda dah ada logo beg Tiktok Shop.  



LANGKAH 6 
Mula pilih produk

Cara add product affiliate tiktok ni senang je. Tekan logo Tiktok Shop pada profile anda. Tekan 'Manage Product', dan 'Add Products'. Anda akan dipaparkan produk yang kini dijual di Tiktok Shop. Pilih produk pilihan dan tekan 'Add'. 

Yang warna merah tu adalah jumlah Tiktok affiliate commission

LANGKAH 7
Masukkan beg kuning dalam video.
Pada langkah terakhir sebelum anda muat naik video Tiktok, pilih 'Add Link' dan pilih produk yang nak promote. Anda boleh pilih beberapa produk dalam satu video. Kemudian anda boleh post video tersebut.   



Beg kuning akan terpapar pada video dan anda akan mendapat komisen sekiranya mendapat jualan. 
SIAP! 
Tips dapatkan sales affiliate Tiktok
Pilih produk yang anda suka & minat supaya anda boleh terangkan dengan jelas kepada penonton. Promote produk yang tengah viral dan diminati ramai seperti Amora's Soft Cookies, Nogula Caffe/Chocolate, Teh Tarik Aik Cheong, atau serum glowing Axis Y. Pilih produk dari niche yang sama. Elak tukar-tukar niche.  Post sekurang-kurangnya satu video setiap hari supaya dapat FYP, dan kekalkan algorithm.  Kalau nak tahu tips dapatkan sales RM2k sehari, anda boleh rujuk - Panduan Bisnes Tiktok.  
Panduan ini akan bantu anda dengan lebih jelas bagaimana nak capai komisen 2k sehari macam influencers popular. 
Kandungan Panduan Bisnes Tiktok:
Waktu terbaik untuk post video Senarai produk panas dan yang senang untuk dijual Cara naikkan jualan dengan diskaun, voucher, dan campaign Tips supaya video anda sentiasa FYP Ambil peluang untuk belajar terlebih dahulu, sebab berniaga tanpa ilmu ini susah sikit bak kata KhairulAming. Baca dulu - Panduan Bisnes Tiktok. 
Semoa artikel cara buat affiliate Tiktok tanpa 1000 Followers ini membantu anda jana pendapatan sampingan. Good luck!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2023/10/cara-buat-affiliate-tiktok-tanpa-1000-followers.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Naskah Khutbah Jum At 5 Cara Rasulullah Menghadapi Perundungan Dan Bullying

Naskah Khutbah Jum At 5 Cara Rasulullah Menghadapi Perundungan Dan Bullying

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 66 hits
Dibawakan oleh Ustadz Ubaidullah Murjani Yatim S Pd I M Pd Pembina Dakwah Centre Indonesia Nurul Musthofa Pembina Ikatan Imam dan Khatib Kalimantan Barat Founder Pusat Kaderisasi Da i Indonesia Hadirin Jama ah Jum at Rahimakumullah Maka dal...
Stress Punca Dan Tanda Stress Kesan Stress Cara Hilangkan Stress Yang Berkesan

Stress Punca Dan Tanda Stress Kesan Stress Cara Hilangkan Stress Yang Berkesan

papar berkaitan - pada 6/10/2023 - jumlah : 178 hits
Stress adalah lumrah dalam kehidupan semua manusia Setiap orang pasti akan diuji dalam hidup dan menyebabkannya terpaksa berdepan dengan stress Yang membezakan ialah cara seseorang menangani stress mereka Dalam artikel ni saya akan membinca...
Rezeki Datang Melalui 3 Cara

Rezeki Datang Melalui 3 Cara

papar berkaitan - pada 6/10/2023 - jumlah : 122 hits
Assalamualaikum Selamat Pagi Mulakan pagi ini dengan senyuman dan ucapan Alhamdulillah syukur dengan nikmat yang Allah berikan Tips kekalkan ENERGI POSITIF Sentiasa senyum Motivasi diri dengan semangat kata kata yang baik di waktu pagi Teru...
Cara Mohon Kerja Di Nasken Coffee Yang Menawarkan Lebih 3 Jawatan Di Pelbagai Cawangan Berdekatan Anda

Cara Mohon Kerja Di Nasken Coffee Yang Menawarkan Lebih 3 Jawatan Di Pelbagai Cawangan Berdekatan Anda

papar berkaitan - pada 7/10/2023 - jumlah : 175 hits
Mohon kerja di Nasken Coffee adalah merupakan kerja yang memberi pengalaman baharu kepada anda Memulakan kerjaya di restoran yang mempunyai cawangan yang meluas akan memberi anda keseronokan dan pengalaman berharga sepanjang berkhidmat deng...
Stress Akibat Batuk Baca Sini Tentang Ubat Batuk Cara Hilangkan Batuk Yang Paling Berkesan

Stress Akibat Batuk Baca Sini Tentang Ubat Batuk Cara Hilangkan Batuk Yang Paling Berkesan

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 253 hits
Batuk mungkin adalah salah satu masalah kesihatan yang paling sering dialami oleh hampir semua orang pada sekurang kurangnya sekali dalam hidup mereka Batuk boleh menjadi penyakit ringan atau mungkin menjati tanda kepada masalah kesihatan y...
9 Cara Berkesan Kejut Anak Bangun Pagi

9 Cara Berkesan Kejut Anak Bangun Pagi

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 246 hits
9 Cara Berkesan Kejut Anak Bangun Pagi Kejut anak bangun pagi Satu cabaran buat mak ayah Ada yang jadi tarzan pepagi kan MF memula cam tu juga Tapi lama lama biasa Tapi ada beberapa cara MF buat untuk mudahkan anak bangun pagi dan memang 9 ...
Strok Haba Punca Dan Cara Merawatnya

Strok Haba Punca Dan Cara Merawatnya

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 220 hits
Strok Haba adalah suatu keadaan yang amat serius dimana ia boleh menyebabkan badan kita tidak mampu untuk menstabilkan suhu badan yang tinggi Ia boleh membawa kepada punca kematian dan terdapat 14 kes yang direkodkan pada tahun ini sahaja J...
Cara Mendapatkan Uang Rp 100 000 Dari Pintarnya Com

Cara Mendapatkan Uang Rp 100 000 Dari Pintarnya Com

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 197 hits
Selamat Datang di Blog Orang IT Bagi anda yang sedang mencari peluang penghasilan tambahan dari pekerjaan sampingan yang tidak menggangu pekerjaan utama atau mencari alternatif penghasilan disela sela bekerja maka saya sarankan untuk mencob...
Cara Memilih Layanan Jasa Publikasi Media Online Nasional Yang Tepat

Cara Memilih Layanan Jasa Publikasi Media Online Nasional Yang Tepat

papar berkaitan - pada 5/10/2023 - jumlah : 169 hits
Jasa Publikasi Media Dalam era digital yang terus berkembang media online nasional telah menjadi salah satu alat paling efektif dalam menyebarkan informasi membangun merek dan mencapai audiens yang luas Di dalam panduan ini kami akan membah...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia