Cara Beli Kad Nfc Touch N Go Dengan Mudah Dan Pantas


Dahulu mungkin sukar, namun kini memiliki kad NFC Touch N Go tidaklah sesukar mana asalkan anda mengikuti perkembangan stok di pasaran. Asyik kehabisan stok je? Jangan risau saya akan bagitau cara beli kad NFC Touch N Go ini tanpa perlu beratur panjang.
Kelebihan kad NFC Touch N GO Saya pasti ramai diantara anda yang musykil dan turut terikut sama hype yang dibawakan oleh masyarakat tentang keperluan memiliki kad NFC Touch N Go. Kenapa orang berebut-rebut nak memiliki kad ini? Apakah keistimewaannya?
Sebenarnya ada beberapa sebab mengapa orang sanggup beratur dan berebut sakan untuk memiliki kad ini. Antaranya ialah:
Anda tidak perlu lagi untuk ke stesen minyak, mesin topup atau mesin ATM untuk tambah nilai kad Touch N Go anda. Anda boleh tambah nilai terus menggunakan NFC telefon bimbit anda (pastikan telefon bimbit anda punyai NFC). Kad anda dihubungkan terus dengan ewallet Touch N Go. Itu sahaja.
Akan tetapi disebabkan 2 kemudahan ini, berpusu-pusu orang menyerbu setiap stesen minyak yang menjualnya. Disebabkan sering kehabisan stok, maka scalper mula mengambil kesempatan untuk menjual harga yang tidak masuk akal. Dari harga asal RM10 menjadi RM60. Gila.
Kad yang saya miliki Situasi semasa pembelian kad Dahulu Touch N Go mengendalikan sendiri proses pembelian kad daripada penyediaan stok sehingga ke penjualan di aplikasi ewallet mereka yang dikemaskini setiap 2 minggu. Kini tidak lagi.
Pihak Touch N Go mengambil langkah lebih bijak dengan mengalihkan proses penjualan kepada platform yang lebih stabil iaitu Lazada. Di platform ini, penjualan boleh dilakukan secara pre-order dan ia mampu menampung pengguna yang lebih ramai.
Namun begitu, masalah lain pula timbul. Kad sentiasa kehabisan stok. Macam mana tu?
Jangan risau, saya akan bagitau trick dan cara-cara untuk mendapatkannya.
Cara membeli kad NFC Touch N Go Ini adalah cara-cara untuk anda membeli kad NFC TnG tu.
Sila pastikan anda sudah mendaftar dan memuat turun ewallet Touch N Go. Sila pastikan anda menambah nilai ewallet anda dan punyai baki sekurangnya RM15. Sila daftar masuk ke group telegram ini “TNG NFC Card Stock update“. Peka kemaskini stok kad di telegram. Sila klik pautan dan beli kad sebaik sahaja stok dikemaskini. Situasi dalam group Telegram Group Telegram Touch n Go Saya dapati kad NFC Touch N Go seperti pisang goreng panas, akan habis stok dalam masa beberapa minit sahaja. Jadi sentiasalah mengikuti kemaskini stok kerana ketika saya menulis artikel ini, sudah 100k++ menjadi ahli group ini.
Harapan anda untuk mendapatkan kad ini sangat cerah. Secara puratanya bagi stok kad 500 unit, anda ada masa sekitar 4 minit untuk membelinya. Bagi stok 1000 unit, anda ada masa sekitar 8 minit. Jumlah masa itu bagi pendapat saya cukup untuk anda mendapatkan sekeping kad.
Bagaimana kad dihantar kepada anda Kad akan dihantar kepada anda menerusi pos. Disebabkan kad ini ialah pre-order, jadi ia mengambil sekurangnya 14 hari untuk di pos.
Saya sebenarnya sudah memiliki kad Touch N Go ini memandangkan pejabat saya pun berdekatan dengan TnG HQ di Bangsar South. Tetapi atas dasar ingin mencuba, saya beli juga lagi sekeping menerusi Lazada untuk mencuba berapa lama masa diambil.
Kad dihantar kepada saya menggunakan perkhidmatan Ninja Van. Masa yang diambil pula agak pantas iaitu kira-kira 4 hari sahaja. Mungkin nasib saya baik rasanya.
Ini pula kondisi kad saya.
Kad yang saya beli di Lazada Kad yang saya beli di HQ TnG dan di Lazada Kesimpulannya Jika peringkat awal haritu, saya mengakui yang agak sedikit sukar untuk memiliki sekeping kad NFC Touch N Go ini. Namun kini tidak lagi. Penjualan di Lazada benar-benar memudahkan urusan dan membuka peluang kepada pengguna terutama dari luar Kuala Lumpur untuk memilikinya.
Cuma satu saya nak pesan, anda hanya boleh membeli sekeping sahaja kad ini bagi setiap akaun Lazada. Jadi jangan pelik jika anda berkeinginan untuk beli kad kedua, anda tidak boleh checkout.
Baca juga: Ulasan projektor murah Q3 Pro dan pengalaman menggunakannya
Diharapkan juga penulisan ini membantu anda untuk mendapatkan kad terbaru TnG ini. Jangan lupa ajukan sebarang pertanyaan di ruangan komen.
The post Cara beli kad NFC Touch N Go dengan mudah dan pantas appeared first on Azmir Shah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://azmirshah.com/cara-beli-kad-nfc-touch-n-go/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mudah Dukung Baby Belakang Badan Pun Tak Sakit Mona Allen Kongsi Cara Guna Swaddle Je

Mudah Dukung Baby Belakang Badan Pun Tak Sakit Mona Allen Kongsi Cara Guna Swaddle Je

papar berkaitan - pada 30/1/2023 - jumlah : 105 hits
Bila nak bawa bayi berjalan kadang kadang renyah juga perlu bawa stroller dan sebagainya Nak guna baby carrier tetapi teringgal pula Lenguh juga kalau perlu dukung si manja yang dah semakin sihat tu Bukan saja akan menyebabkan ibu atau ayah...
Cara Top Up Touch N Go Melalui Cimb Clicks

Cara Top Up Touch N Go Melalui Cimb Clicks

papar berkaitan - pada 5/2/2023 - jumlah : 335 hits
Ada lagi satu lagi cara top up touch n go yang lebih cepat iaitu terus melalui CIMB Clicks Jika sebelum ni untuk tambah nilai anda perlu buat beberapa step sebelum nilai top up anda tu berjaya masuk ke akaun touch n go anda jadi dengan
Cara Mudah Meredakan Biang Keringat Pada Tubuh Anak Bisa Ibu Terapkan Di Rumah Lho

Cara Mudah Meredakan Biang Keringat Pada Tubuh Anak Bisa Ibu Terapkan Di Rumah Lho

papar berkaitan - pada 17/2/2023 - jumlah : 99 hits
menjadi tugas buat ibu untuk mencari solusi agar berbagai gejala biang keringat yang menyerang tubuh anak bisa segera mereda Namun jika belum mengetahuinya maka bisa juga membaca informasi di bawah ini
Jangan Panik Ini Cara Mudah Mengurus Kartu Atm Bri Hilang

Jangan Panik Ini Cara Mudah Mengurus Kartu Atm Bri Hilang

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 120 hits
Pertama nasabah bisa melakukan penonaktifan kartu secara mandiri menggunakan layanan Internet Banking Mobile Banking apabila sudah terdaftar di layanan tersebut
Cara Buat Duit Online Mudah Usd

Cara Buat Duit Online Mudah Usd

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 357 hits
Cara Buat Duit Online Mudah USD Setiap BulanArtikel ini akan berkongsi dengan semua bagaimana cara buat duit online mudah USD yang sesuai kepada semua yang berminat Diakui bahawa ramai dikalangan kita tentu sekali mencari peluang dan sumber...
5 Cara Lajukan Internet Laptop Smartphone Dengan Mudah

5 Cara Lajukan Internet Laptop Smartphone Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 7/2/2023 - jumlah : 173 hits
5 Cara Lajukan Internet Ibarat laut dan pantai begitu juga internet dan kehidupan kita di masa kini dimana boleh dikatakan keseluruhan pekerjaan memerlukan sambungan internet yang laju bagi memastikan kelancaran proses seharian Yang menjadi...
Cara Memilih Trucukan Yang Fighter Di Ombyokan Paling Mudah

Cara Memilih Trucukan Yang Fighter Di Ombyokan Paling Mudah

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 171 hits
CARA MEMILIH TRUCUKAN YANG FIGHTER DI OMBYOKANHalo sahabat kicaukan jumpa lagi dengan kicaukan tempatnya berbagi informasi dan tips seputar burung kicau Di tahun 2023 ini banyak sekali kicaumania yang gemar memelihara burung trucukan Ini di...
Cara Nak Bercuti Menaiki Genting Dream Cruise Yang Mewah Dan Bergaya Dengan Mudah

Cara Nak Bercuti Menaiki Genting Dream Cruise Yang Mewah Dan Bergaya Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 212 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Hari tu Maha dah kongsikan percutian dalam hutan melihat kehijauan alam semulajadi yang masih terpelihara Mungkin ramai yang b...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keuntungan Arenamall Reit Meningkat Hampir Dua Kali Ganda Setahun

Pelancaran Sony Xperia 1 Vi Mungkin Berlaku Pada 17 Mei

Caam Keluar Amaran Bahaya Debu Gunung Berapi Ruang

Tarif Air Perak 75 Sen Semeter Padu Mulai 1 Mei

Kalau Boleh Aku Nak Korek Balik Kubur Mak Kau Dituduh Calarkan Kereta 3 Adik Beradik Yatim Teruk Dihina Ibu Saudara

Tahun Ini Lain Macam Sikit Beraya Di Kampung Adira Datuk Red Gementar Ingin Berhadapan Dengan Keluarga Mentua