Cantiknya Mengidam Nak Bercuti Kat Bali Indonesia


Mengidam nak pergi bercuti di Bali, Indonesia || Hello! Syukur masih bernyawa sehingga hari ini. Busy? Yes. Masih. Blog pun tak berupdate kebelakangan ni... Disebabkan tuan blog busy dan terganggu kesihatannya. Time-time camni, datanglah mood nak bercuti tuh. Kan... Mengidam niii oi..

I think..I need to go vacation la..Sambil hilangkan stress..dapat kumpul pengalaman baru... Belajar banyak benda... Kan. Hmm..nak ke mana eh?? Kalau ke Bali pun okay kan? Salah satu wishlist tuh. Kemain cantik cantik tempat nii..Semalam ter survey..terpukau sis! Tengoklah semua gambar gambar tempat di Bali nih!


Dream Beach


Syok sungguh tengok pasirnya yang putih tuu... Mesti sedap je kaki kalau pijak ... Letaknya di Nusa Lembongan. Lagi-lagi dating berdua dengan cinta hati.. mesti sweet... Lari kejar kejar gihtu.. Haha.. Tak pun..bawak family datang berkelah menghadap pantai .. Confirm tenang je...

Mengikut info dari Mr Google, Dream Beach berada pada altitud 1,240m dari aras laut. Fuhh..dapat aku bayangkan kesejukan yang terasa. Suhunya pula boleh mencapai sampai 18 darjah celcius pada waktu malam dan pada waktu siang pula dalam sekitar 24 darjah celcius .. Wow..aku suka sejuk sejuk ni. Muahahaa..

Selain daripada Dream Beach, aku jugak teringin nak singgah ke Tasek Beratan. Macam-macam aktiviti boleh dilakukan seperti ski air, berkayak dan parasailing. Ha.. Si penggemar aktiviti lasak mesti teruja nak datang ke sini tau! Sesekali mencabar diri..lari dari kesibukan bandar. Nak lagi best..lawan berkayak! Sumpah seram..sebab aku sejenis orang yang takutkan air...tapi..pernah je merasa  berkayak .. Dua tahun lepas...hoho..

TAPI dalam masa teruja nak bercuti tu, kena tengok jugak bajet dan lain-lain. Mana berbaloi dan tidak.

Tak boleh sabar lagi, aku start conversation dengan salah seorang member aku yang tahu hal-hal travel ni. Memang Bali, Indonesia tu cantik weh! Dia cakap, sekarang tak perlu risau pasal harga flight, kita boleh dapatkan harga serendah yang mungkin bila nak terbang travel kemana-mana dalam dunia nih. Fuh. Ye ehh? Lagi teruja aku dengar! So, here aku simpan untuk rujukan akan datang.

First, aku kena dapatkan cheap Cathay Pacific flight tickets. Caranya macam mana? Ha, mudah sangat dengan apps Traveloka lah. Apa lagi! Ok, install dulu. Baru ke next step. Dengan Traveloka, kitya boleh buat online booking tau, Let say nak cari flights to Bali promo, kita bukak je website Traveloka atau apps nya dan search 'Cathay Pacific'.

Kemudian :-

1. Isikan details destinasi mana yang ingin dituju, cari tarikh yang ingin dipilih, tetapi disarankan bukan pada musim cuti sekolah atau perayaan.


2. Klik pada 'search flights'. Kita akan nampak senarai flights yang ada pada tarikh yang dipilih.


3. Settle isi segala maklumat penumpang, bolehlah buat payment. Ada banyak cara nak buat pembayaran tapi macam biasa, lebih mudah bayara secara online atau kad kredit.
4. e-ticket akan dihantar ke akaun Traveloka atau emel. TOLONG SIMPAN. Sebab, inilah buktinya masa nak check in di airport nanti.

Bab tolong simpan tiket elok-elok tu, memang member aku highlight berulang kali sebab member dia nii..seorang pelupa..Haha~

Cathay Pacific dah ada sejak tahun 1940 an lagi. So bayangkan dengan pengalaman yang dimiliki, Cathay Pacific sebenarnya menjadi salah satu kebanggaan untuk Hong Kong. Mereka bertapak di di Hong Kong International Airport, dan boleh terbang ke 190 destinasi! Woww!

Ini paling best. Apabila kita menempah 'First Class' seat, tempat duduk tu kita boleh request tukar kepada katil dan siap ada massage aka urut sekali. Hah, barulah lega sikit lenguh-lenguh badan. Wow ker wowww!

Habis tu, 'business class' macam mana? Ok, 'business class' pun boleh tukar kalau nak katil cuma bilangan dalam satu aircarft tu banyak sikit dari 'First class'. Kiranya perbezaan di antara 'first class' dengan 'Business class' seat ialah dari segi PRIVASI penumpang sahaja.

Untuk seat 'premium economy class' dan economy class'? Perbezaan seat berbeza 6 inch luas sahaja. Ok, dah clear pasal tu. Tinggal nak buat pilihan sebenar. Tepuk dada, tanya selera. Sama ada nak pilih yang selesa dengan harga kadar maksimum atau bajet yang rendah tapi tetap selesa.

Sebelum mengakhiri entri hari ni, aku nak share satuuu lagi tempat cantik dan tenang bernama Jatiluwih. Jati bermaksud asli dan Luwih itu maksudnya cantik. Sejuknya mata tengok ciptaanNYA. Hijau hijau sawah padi. Restoran kecil pun banyak di sekitar tu weh.
Seronoknya..Makan dengan tenang..hehe..Aku dah berangan jalan-jalan di tengah tengah sawah padi, sambil buat LIVE video di Instagram. HAHAHA!

Syoknya Holiday! 




So, apa lagi? Jomlah kita booking dan ambil cuti! Yahooooo!!!!!!SENYUM SAJA

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nonasani.blogspot.com/2019/10/cantiknya-mengidam-nak-bercuti-kat-bali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Artis Indonesia Keturunan Jerman Cantiknya Bikin Hati Meleleh

10 Artis Indonesia Keturunan Jerman Cantiknya Bikin Hati Meleleh

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 299 hits
Memiliki paras cantik yang mampu membuat hati kaum adam meleleh rupanya 10 artis Indonesia ini merupakan keturunan Jerman
92 Juta Orang Indonesia Tak Punya Akses Bank Karena Infrastruktur

92 Juta Orang Indonesia Tak Punya Akses Bank Karena Infrastruktur

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 251 hits
Laporan ekonomi digital e Conomy South East Asia 2019 menyebut 92 juta orang Indonesia atau setengah populasi orang dewasa masuk kategori unbanked Artinya mereka tak punya akun bank kartu kredit simpanan maupun asuransi
Kirain Kaya Dari Lahir Ternyata Artis Indonesia Ini Terlahir Dari Keluarga Miskin

Kirain Kaya Dari Lahir Ternyata Artis Indonesia Ini Terlahir Dari Keluarga Miskin

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 313 hits
namun mereka juga sudah memiliki banyak usaha sehingga penghasilan mereka setiap bulannya sangat fantastis
Minim Investasi Petrokimia Penyebab Defisit Neraca Perdagangan Indonesia

Minim Investasi Petrokimia Penyebab Defisit Neraca Perdagangan Indonesia

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 176 hits
Kementerian Perindustrian menyebut minimnya investasi membuat industri kimia khususnya petrokimia menjadi salah satu penyumbang defisit neraca perdagangan Indonesia Lantaran industri tersebut merupakan langganan impor yang cukup besar
Menlu Sebut Pm Belanda Ke Indonesia Khusus Beri Selamat Ke Jokowi

Menlu Sebut Pm Belanda Ke Indonesia Khusus Beri Selamat Ke Jokowi

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 197 hits
Menteri Luar Negeri Retno LP Marsudi menyebut kunjungan Perdana Menteri Belanda Mark Rutte ke Indonesia bukan sekedar bilateral Namun Rutte datang khusus menyampaikan selamat ke Joko Widodo yang kembali terpilih jadi presiden periode 2019 2...
Rahasia Industri Makanan Dan Minuman Tumbuh Subur Di Indonesia

Rahasia Industri Makanan Dan Minuman Tumbuh Subur Di Indonesia

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 160 hits
Adapun faktor yang mendorong suburnya industri makanan minuman adalah karena mudahnya akses memperoleh bahan baku Sebagian besar bahkan hampir semua komponen industri ini dapat diperoleh dari dalam negeri
Daihatsu Indonesia Masih Ketar Ketir Lawan Mitsubishi

Daihatsu Indonesia Masih Ketar Ketir Lawan Mitsubishi

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 157 hits
Daihatsu Indonesia belum berani menegaskan menjadi pemain otomotif kedua terbesar di Indonesia hingga akhir tahun ini berdasarkan kinerja per September Pasalnya pasar mobil per September tahun ini turun 11 persen dibandingkan bulan sebelumn...
4 Artis Indonesia Cantik Ini Punya Rumah Di Luar Negeri

4 Artis Indonesia Cantik Ini Punya Rumah Di Luar Negeri

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 517 hits
Para artis Indonesia ini dikenal kaya raya Kekayaan yang dimiliki mereka manfaatkan dengan cara berinvestasi rumah Namun bukan hanya memiliki rumah di Indonesia Para artis ini juga memiliki rumah di luar negeri
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon