Cabaran Hubungan Jarak Jauh Ni


PJJ..Perhubungan jarak jauh..Percintaan jarak jauh..Perkahwinan jarak jauh..Tak kisah yang mana pun tapi maksudnya sama iaitu hubungan jarak jauh di antara pasangan yang bercinta, berkahwin..Siapa yang dalam hubungan jarak jauh ni?Share sikit pengalaman korang. 
K.fiezz kena pjj ke yang nak tahu ni?
Eh tak lah..Saja nak share pendapat peribadi k.fiezz je..
BUKAN SENANG HUBUNGAN JARAK JAUH NIDengan teknologi yang dihujung jari ni, tak ada masalah benornya dalam hubungan jarak jauh ni tapi sejujurnya k.fiezz tak minat atau tak setuju dengan pjj ni sebab bukan senang nak kekalkan hubungan jarak jauh. Untuk k.fiezz setiap individu yang terlibat dalam hubungan jarak jauh ni sangat kuat dan kental untuk kekalkan hubungan jarak jauh ni terutama bagi yang dah berkahwin cuma dari pemerhatian melalui pembacaan di sosial media, banyak kes PJJ ni pasangan ada orang ke-3 sebab sunyi. Mula-mula kawan je, dari kawan eh tetiba tersuka sebab dah hari-hari jumpa dengan orang yang sama je..Jadi hati tu sikit demi sikit dah terbuka pada orang ke-3. 
Eh ada je yang duk serumah pun curang juga. Betul tapi bila pjj ni, peluang pasangan untuk beralih arah lagi tinggi sebab kita tak berada di samping dia. Untuk k.fiezz, macam kita ni sendiri yang bagi peluang kat pasangan tu untuk membuka pintu hati dia kat orang lain. Memang kita harapkan pasangan kita tu setia dengan kita tapi bila kita sendiri tak berada di samping dia, langkah dia makin panjang lah. Jumpa pula orang ke-3 yang sudi melayan karenah dia, dengar cerita-cerita dia. Tak mustahil pasangan kita tu beralih arah. Walaupun kita rasa 'eh takkan curang lah..baik kot..ada anak kot, takkan lah buat hal'..Hah, jangan tau..Bila PJJ ni macam-macam kemungkinan boleh jadi..
Bukan lah k.fiezz cakap setiap orang yang PJJ ni confirm akan beralih arah. Tapi kebanyakkan macam tu. Beralih arah kepada orang lain..sebab sunyi..Bak kata mr hubby, bior terlepas tak ada sapa nengok, itu yang langkah panjang..Mr hubby dulu pun PJJ juga dengan ex tunang dia..Sebabkan PJJ tu juga, dia putus dulu..Alhamdulillah..Jodoh k.fiezz..hehe..
PJJ BUKAN PILIHAN TAPI KITA YANG PILIHBak kata kawan pejabat k.fiezz, hubungan jarak jauh ni bukan pilihan tapi kita sendiri yang pilih untuk pjj.. Kebanyakan yang PJJ ni pun atas faktor kerja. Bagi k.fiezz untuk penjawat awam yang PJJ ni agak susah sikit nak bertukar, boleh lah minta tukar tapi ambil masa..Cuma kebanyakan penjawat awam yang dalam hubungan jarak jauh ni akan usaha juga untuk minta tukar..Bagi kakitangan swasta pula, samaada boleh tukar tempat kerja di tempat pasangan berada ataupun berhenti. Eh senang je suruh orang berhenti, udah lah kos sara hidup sekarang makin tinggi. Kemain sedap suh berhenti..hehe. Ini pada pendapat sis lah. Kalau rasa sayangkan pasangan, usahakan lah untuk duduk sekali dengan pasangan. Rezeki ada di mana-mana. Kerja pun mana-mana pun sama je. Cuma untuk sesuaikan diri tu je akan ambil masa sikit tapi as long kita dah berada di samping pasangan, rasanya tak ada masalah sebab penguat semangat ada kat sisi.Betul tak..
LELAKI SUSAH DI KAWAL BILA TAK BERADA KAT DEPAN MATA..Bagi k.fiezz, orang lelaki ni bila berjauhan agak susah nak dikawal sebab tak ada depan mata kita. Untuk yang berkahwin, pernah dengar tak orang cakap 'lelaki ni kena jaga 2..Perut & bawah perut'..K.fiezz pernah terbaca pasal ni..K.fiezz setuju dengan statement ni. Sebab bila dah berkahwin, sebagai isteri kita kena jaga makan minum, pakaian suami dan juga yang satu lagi tu..Bukan lah nak kata gila s**s ke apa tapi itu ada lah fitrah orang yang dah berkahwin. Tak ada istilah gila s**s tu tau..Memang keperluan setiap orang yang dah berkahwin terutama lelaki. Untuk kita kaum perempuan ni, kita okey boleh control tapi lelaki lain tau..Dia tetiberrr nak menggatal tapi isteri tak ada kat sebelah, hah itu yang mengundang tu...
Jadi pada k.fiezz PJJ ni banyak risikonya..Untuk orang yang betul-betul hati kental & kuat iman je boleh bertahan dengan hubungan jarak jauh ni..Ada juga  orang sekeliling k.fiezz yang menjalinkan hubungan jarak jauh mampu bertahan sampai sekarang. Alhamdulillah..Moga berkekalan..
CURANG?K.fiezz tertarik nak tulis isu ni sebab baru-baru ni tertengok dalam Tik Tok, ada perkongsian dari seorang isteri yang suaminya curang dengan perempuan lain sampai mengandung. Kebetulan pasangan ni pula belum ada anak lagi. Kisahnya dia & suami PJJ. Suami dia di luar negara. Suami dia tak sengaja tidur dengan perempuan lain dalam keadaan tak sedar (mabuk). Kata si isteri ni, negara tempat suami dia bekerja ni, habit minum (alkohol) adalah perkara biasa walaupun islam. Jadi si suami ni &  kawan-kawannya pergi ke mana (tak pasti) dan minum (alkohol) jadi suami dia tertidur dengan perempuan tu dalam keadaan mabuk. Atas dasar tanggungjawab, si suami tadi nak nikah dengan perempuan tu sebab dah termengandung anak suami..Tambahan pula, perempuan tadi pula cara hidup dia sosial & dah ada 2 anak luar nikah. Jadi suami dia nak selamatkan anak dia yang berada dalam kandungan perempuan tu untuk di bin/binti kan nama suami..
See nampak tak?Ni baru 1 kes melibatkan pasangan PJJ.. Banyak lagi benornya..Tapi apapun ikut pada hati lah kan. Untuk k.fiezz, kalau boleh elak, cuba lah elakkan dari PJJ ni..
ANAK PERLUKAN DUA-DUA
Yang dah ada anak, kesian pada anak-anak sebab tak rasa kehidupan berkeluarga..Anak perlukan dua-dua, bukan seorang full time  & seorang lagi part time..Mungkin kita rasa & tengok, eleh anak okey je..tak ada complaint apa-apa pun tapi kita jangan pentingkan diri sendiri..Kalau anak lelaki, dia nak kan ayah dia..Memang manja dengan mak tapi kalau ayah dia depan mata mesti dia akan cari ayah dia dulu. Begitu juga kalau anak perempuan. Apa-apa mesti nak mak dulu, lepas tu baru ayah. Jadi memang anak-anak perlukan dua-dua sekali bukan seorang full time, seorang lagi part time...Kita dulu pun membesar dengan mak & ayah dua-dua depan mata..Betul ke tidak. 
Eh bukan lah k.fiezz mengata pula tau pasangan yang dalam hubungan jarak jauh ni. Ramai je orang sekeliling k.fiezz yang PJJ ni & alhamdulillah takat ni tak ada lah dengar cerita yang tak best pasal perhubungan diaorang tu. Harapnya berkekalan..
K.fiezz tahu sekarang ni komitmen & kos sara hidup tinggi yang menyebabkan ramai pasangan terpaksa menjalani kehidupan dalam hubungan jarak jauh. Tapi entah lah k.fiezz rasa duduk berjauhan ni kos lagi tinggi ada lah contohnya -
> Kos barang dapur jadi 2  (satu belah isteri, satu belah suami)..
> Kos elektrik/air/sewa rumah (sama juga jadi 2 rumah nak kena bayar)..
> Kos pengangkutan (berulang alik beberapa kali dalam sebulan atau sebulan sekali untuk berjumpa)..
Jadi k.fiezz tak nampak kat mana boleh menambah kewangan tu sebab semua kos jadi double. Tapi ni pada pendapat k.fiezz je lah yeak. Mungkin untuk korang sendiri yang dalam situasi ni, korang lebih tahu detail nya. 
Tapi apapun, i'm not really agree with long distance relationship..Ini cuma pendapat peribadi k.fiezz saja yea. 
Tak salah pun nak perhubungan jarak jauh ni tapi bukan k.fiezz & mr hubby. Mr hubby ada lah kadang-kadang buat lawak, kalau dia kena transfer ke Singapore (sebab syarikat dia kerja sekarang ada cawangan juga kat sana) macamana. Sis cakap 'i follow. k.fiezz ambil cuti tanpa gaji atas alasan ikut suami ke luar negeri'..haha..
SIAPA YANG DALAM LONG DISTANCE RELATIONSHIP, JOM SHARE EXPERIENCE KORANG...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2023/01/Cabaran-Hubungan-Jarak-Jauh-Ni.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kereta Api Jarak Jauh Thailand Mula Operasi Di Terminal Baharu 19 Januari

Kereta Api Jarak Jauh Thailand Mula Operasi Di Terminal Baharu 19 Januari

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 75 hits
KESEMUA 52 jenis perkhidmatan kereta api di Stesen Kereta Api Bangkok akan dipindahkan ke terminal baharu iaitu Terminal Sentral Krung Thep Aphiwat bermula 19 Januari Stesen Kereta Api Bangkok yang lebih dikenali sebagai stesen kereta api H...
Demi Secebis Wang Rm500 Rm800 Sanggup Travel Jauh Untuk Simbat Cat Khianat Dengan Api

Demi Secebis Wang Rm500 Rm800 Sanggup Travel Jauh Untuk Simbat Cat Khianat Dengan Api

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 174 hits
Sanggup mengharungi perjalanan dari Kuala Lumpur ke Johor demi bayaran antara RM500 hingga RM800 untuk melakukan ugutan jenayah dengan menyimbah cat dan khianat dengan api Itu taktik dilakukan lapan ahli sindiket pinjaman wang tanpa lesen a...
Jarak Dan Waktu

Jarak Dan Waktu

papar berkaitan - pada 29/12/2022 - jumlah : 207 hits
JARAK DAN WAKTU Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih Assalammualaikum semua TEWAS atau menang dek jarak dan waktu Ada masanya manusia tewas kerana jarak dan waktu Tidak kurang yang memang dan terus mara kerana jarak dan wa...
Hugh Jackman Goda Hubungan Deadpool Wolverine Dalam Deadpool 3

Hugh Jackman Goda Hubungan Deadpool Wolverine Dalam Deadpool 3

papar berkaitan - pada 29/12/2022 - jumlah : 64 hits
Semasa bercakap denganThe Empire Film Podcast pelakon Wolverine Hugh Jackman bercakap mengenai hubungan antara Logan dan Deadpool dalam sekuel Deadpool 3 yang akan datang Memandangkan kedua dua watak itu mempunyai perbezaan yang ketara Jack...
10 Geo Penilaian Harian 2 Kd 3 2 Memahami Dasar Dasar Pemetaan Pengindraan Jauh Dan Sig

10 Geo Penilaian Harian 2 Kd 3 2 Memahami Dasar Dasar Pemetaan Pengindraan Jauh Dan Sig

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 181 hits
PH2 GEOGRAFI 10 IPS Nama KD 3 2 Dasar dasar pemetaan indraja dan SIG Kamis 10 11 2022 pukul 11 00 12 00 WIB No Pertanyaan Jawaban 1 Proses mengubah bentuk bumi dari bidang lengkung ke bidang datar disebut 2 Wilayah yang mengalami distorsi p...
Yuk Kenalan Lebih Jauh Dengan Gen Sy Yang Saat Ini Berumur 1 Tahun

Yuk Kenalan Lebih Jauh Dengan Gen Sy Yang Saat Ini Berumur 1 Tahun

papar berkaitan - pada 27/12/2022 - jumlah : 81 hits
Dicetuskan oleh Bank Syariah Indonesia Gen Sy adalah generasi unik yang unik karena didefinisikan bukan berdasarkan kelompok usia
Mudarat Bekerjasama Dengan Pn Jauh Lebih Bahaya Berbanding Ph Kata Zahid

Mudarat Bekerjasama Dengan Pn Jauh Lebih Bahaya Berbanding Ph Kata Zahid

papar berkaitan - pada 28/12/2022 - jumlah : 225 hits
Presiden Umno merangkap Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata keputusan memilih PH bagi membentuk kerajaan adalah selepas mengambil kira mudarat jauh lebih berbahaya apabila bekerjasama dengan Perikatan Nasiona...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keputusan Ujian Penilaian Kelas Al Quran Dan Fardu Ain Tahun 2023

Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah