Bulan May Di Jeju Ialah Musim Bunga


 




Saya akan melancong ke Jeju pada bulan May dan mengikut musim pada bulan May ialah Musim Bunga iaitu cuaca yang paling panas tetapi menarik. Musim Bunga di Jeju ialah pada March hingga May.


Spring atau musim bunga, musim yang wajib bagi peminat bunga-bunga especially bunga sakura. Time ni, jalan-jalan rasa blissful sangat. Kiri kanan penuh bunga cantik-cantik dan colorful.
Musim bunga ni ialah antara bulan Mac hingga Mei. Kalau nak lagi best, pergi pada pertengahan bulan 4. Time tu memang boleh nampak sakura di mana-mana sahaja.
Suhu musim bunga pula antara 10 – 22°C. Sekitar bulan 4, cuaca di sana nyaman sahaja kerana tidak terlalu panas dan tidak terlalu sejuk.
Untuk pakaian, anda boleh pakai seperti di Malaysia. Elok juga sediakan sweater sekiranya anda hendak keluar malam.
Sekiranya anda pergi dalam bulan Mac, cuaca masih sejuk, jadi anda perlu pakai sweater dan kasut bertutup.

Yang paling menarik pada musim bunga di Korea adalah Cherry Blossom Festival, Lotus Lantern Festival, Pesta Musim Bunga, dan The Jeju Canola Flower Festival di Jeju.
Jadi pada waktu ini adalah sedikit sesak kerana ramai orang menyambut festival.




Untungnya siapa sekarang ini yang berkesempatan pergi ke Korea Selatan. Sebab apa untung? Sebab sekarang tengah musim bunga. Cuba bayangkan betapa cantiknya pemandangan di sana. Kemudian ditambah lagi dengan cuaca dingin, memang tak mahu balik tanah air rasanya.
Namun bagi anda yang belum pernah menjejakkan kaki di Korea ketika musim bunga, kami kongsikan beberapa tips yang sangat membantu anda ketika berada di sana.


1. Pakaian Yang Sesuai
Pakaian yang sesuai merupakan kunci utama dalam memastikan perjalanan anda sentiasa selesa. Maklumlah kadang-kadang bila sudah sejuk sangat, mulalah mahu berhenti di setiap lokasi bagi memanaskan badan. Pastikan pakaian yang anda beli nanti mudah hangat dan juga ringan sekaligus memudahkan pergerakan anda.


2. Kaji Lokasi & Jarak Perjalanan
Ini adalah perkara asas sebelum anda pergi travel ke mana-mana pun. Ketika berada di tanah air pun sudah boleh rangka perjalanan dan lokasi di mana anda ingin lawati. Jika ikut travel agensi, mungkin sudah disiapkan tapi jika pergi dengan bersendirian, adalah lebih baik anda mengetahui dengan lebih lanjut tentang lokasi yang anda ingin tujui.


3. Kasut Sangat Penting
Jangan berjenaka ingin travel dengan hanya berselipar di Korea ketika musim bunga. Memang tidak sesuai langsung. Kami sarankan anda untuk beli kasut yang mempunyai tapak yang selesa. Kebiasannya ketika travel, kita akan banyak berjalan dan keadaan tapak kaki yang terjaga akan membuatkan anda kurang penat.


4. Kamera
Baju pun sudah sesuai, kasut pun memang terjamin selesa, jadi janganlah terlupa untuk membawa kamera untuk bergambar. Jika anda yang suka ambil video ketika travel, ada baiknya dapatkan video kamera kecil yang sangat mudah untuk didapatkan di mana-mana kedai kamera ini. Sekurang-kurangnya ia tidak berat dan mudah dibawa ke mana-mana.
5. Elakkan Muka Kering
Ini satu perkara yang sangat penting ketika berkunjung ke negara beriklim sejuk. Penjagaan wajah seharusnya diberi keutamaan. Serius, bagi siapa yang pernah pergi ke luar negara ketika musim sejuk, wajah pastinya akan lebih cepat kering.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://haniftravel.blogspot.com/2023/03/bulan-may-di-jeju-ialah-musim-bunga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ringgit May Be The Biggest Casualty Of Bnm S Opr Pause

Ringgit May Be The Biggest Casualty Of Bnm S Opr Pause

papar berkaitan - pada 10/3/2023 - jumlah : 185 hits
BNM s move to leave the OPR unchanged may weaken the local currency against the US dollar and other major currencies PETALING JAYA Bank Negara Malaysia s decision today to maintain the overnight policy rate at 2 75 aims to sustain the econo...
Government May Drop Out Before Next General Election Says Muhyiddin

Government May Drop Out Before Next General Election Says Muhyiddin

papar berkaitan - pada 13/3/2023 - jumlah : 120 hits
The unity government may be forced to drop out from Putrajaya before the next general election says Parti Pribumi Bersatu Malaysia president Tan Sri Muhyiddin YassinHe said that the government of strange bedfellows could be forced out if th...
Govt May Strengthen Akta Sakit Hati Regulate Social Media

Govt May Strengthen Akta Sakit Hati Regulate Social Media

papar berkaitan - pada 13/3/2023 - jumlah : 234 hits
PARLIAMENT The government is reviewing a proposal to give more power to Section 233 of the Communications and Multimedia Act which has come to be known among activists as the Akta Sakit Hati Deputy Communications and Digital Minister Teo Ni...
Meat Supply And Prices May Affect Raya Joy

Meat Supply And Prices May Affect Raya Joy

papar berkaitan - pada 14/3/2023 - jumlah : 156 hits
Going up Osman holding the price tag of imported beef at his stall in George Town Penang GEORGE TOWN Traders here say there will be enough beef mutton and chicken for the coming Ramadan month However some said they do not know if supply wou...
Telegram Reps May Be Called Up By Comms Ministry Says Fahmi

Telegram Reps May Be Called Up By Comms Ministry Says Fahmi

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 98 hits
SHAH ALAM Social media platform provider Telegram may be called up by the Communications and Digital Ministry says its Minister Fahmi Fadzil Yes we have noticed many issues with Telegram with all sorts of information there such as scams At ...
Dr M Govt May Change Electoral Boundaries To Reduce Malay Constituencies

Dr M Govt May Change Electoral Boundaries To Reduce Malay Constituencies

papar berkaitan - pada 5/3/2023 - jumlah : 114 hits
Former prime minister Dr Mahathir Mohamad has claimed that the government may change electoral boundaries to reduce the number of Malay constituencies This in turn he said will increase the number of non Malay constituencies This comes as t...
Pilihan Itinerary 5 Hari 4 Malam Di Jeju

Pilihan Itinerary 5 Hari 4 Malam Di Jeju

papar berkaitan - pada 10/3/2023 - jumlah : 212 hits
ITINERARY 5 HARI 4 MALAM DI JEJUDay 1 Jeju Utara Tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Jeju Check in ke Hotel untuk menyimpan barang barang Makan Tengahari Melawat gunung tertinggi di Korea iaitu Hallasan Mountain Melawat Jeolmul Pine Fores...
Deloitte Malaysia Higher Tax On The Rich May Increase Revenue By 4pct In 2023

Deloitte Malaysia Higher Tax On The Rich May Increase Revenue By 4pct In 2023

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 807 hits
Measures such as taxing the T20 group more and luxury goods and reintroducing a voluntary disclosure programme in the revised Budget 2023 are expected to increase the government s tax collection by four percent over total revenue this year ...
Anwar The Untold Story To Hit Cinemas Nationwide In May

Anwar The Untold Story To Hit Cinemas Nationwide In May

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 215 hits
Anwar The Untold Story which tells the story of Prime Minister Anwar Ibrahim s political exploits is expected to open in cinemas nationwide in May The film s executive producer Zukiflee Anwar Haque who is better known as Zunar said the film...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega