Bukannya Memudahkan Doktor Tidak Diberi Pilihan Masa Untuk Beri Kenyataan Kata Peguam


 
FMT Reporters -July 28, 2021 Pengambilan keterangan pada waktu tersebut bertentangan dengan undang-undang dan satu intimidasi terhadap kumpulan doktor berkenaan, kata Asheeq Ali Sethi Alivi.PETALING JAYA: Doktor yang direkodkan kenyataan mereka kepada polis sebelum tengah malam hingga awal pagi berikutan Hartal Doktor Kontrak berkata mereka tidak diberikan pilihan masa untuk memberikan kenyataan.
Ia jelas bertentangan dengan apa yang dinyatakan Ketua Polis Selangor Arjunaidi Mohamed bahawa kenyataan daripada doktor terbabit dibuat mengikut keselesaan mereka.
Bercakap melalui peguam mereka Asheeq Ali Sethi Alivi, beliau memberitahu kumpulan doktor itu mendakwa mereka diarahkan untuk memberikan kenyataan sebaik ketibaan polis di lokasi pada awal pagi tersebut.
“Jika benar polis bertimbang rasa dengan doktor-doktor tersebut, sepatutnya mereka harus diberikan pilihan untuk memilih masa yang sesuai untuk mereka memberikan keterangan,” kata Asheeq.
Terdahulu Arjunaidi ketika mengulas mengenai isu waktu keterangan doktor diambil di di Pusat Kuarantin dan Rawatan Covid-19 (PKRC) Bersepadu 2.0 Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang, kelmarin, berkata waktu itu dipilih iaitu pada tengah malam adalah untuk memudahkan para petugas sendiri.
Polis dilaporkan merekod keterangan doktor terbabit antara jam 11.45 malam hingga 3.50 pagi.
Arjunaidi dilaporkan berkata, doktor yang disoal siasat pada ketika itu kerana waktu kerja mereka adalah 8 pagi hingga 8 malam, sambil menambah bahawa tidak selesa bagi mereka untuk disoal siasat selepas bekerja kerana mereka akan keletihan.
Beliau berkata, doktor terbabit memberikan kenyataan berhubung isu pencerobohan enam orang wartawan yang mahu membuat liputan mogok di PKRC terbabit.
Asheeq berkata, apa-apa kenyataan bagi tujuan siasatan patut diambil mengikut kesesuaian masa doktor terbabit untuk mengelakkan sesuatu keterangan itu diberikan dalam keadaan tertekan atau paksaan.
“Keterangan yang diambil sewaktu lewat malam atau awal pagi adalah bertentangan dengan undang-undang dan tindakan tersebut tidak boleh dipertahankan.
“Apatah lagi dalam kes ini sewaktu para doktor itu sedang bekerja di pusat kuarantin Covid-19. KKM dan polis sepatutnya sedar dan tahu akan tekanan dan bebanan kerja yang dihadapi oleh doktor-doktor tersebut,” katanya.
Katanya, pengambilan keterangan tersebut adalah bertentangan dengan undang- undang dan satu intimidasi terhadap doktor-doktor tersebut dan polis perlu berhenti mengambil kenyataan dalam waktu ganjil seperti itu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/bukannya-memudahkan-doktor-tidak-diberi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pm Kabinet Tiada Pilihan Perlu Berundur Kata Peguam

Pm Kabinet Tiada Pilihan Perlu Berundur Kata Peguam

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 222 hits
July 29 2021 Dua peguam berkata Muhyiddin Yassin dan Kabinetnya bukan sahaja menipu rakyat tetapi juga Agong PETALING JAYA Dua peguam berkata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan Kabinet perlu meletak jawatan kerana mengelirukan Parlimen se...
Doktor Letak Jawatan Beri Notis 24 Jam Kata Kumpulan

Doktor Letak Jawatan Beri Notis 24 Jam Kata Kumpulan

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 250 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Kumpulan Hartal Doktor Kontrak berkata doktor memberi notis 24 jam kerana kepenatan dan kecewa dengan kekurangan peluang kerjaya Dalam satu kempen media sosial Hartal Doktor Kontrak menggesa doktor kontrak bermogo...
Pelbagai Pilihan Permainan Interaktif Atas Talian Percuma Untuk Isi Masa Terluang

Pelbagai Pilihan Permainan Interaktif Atas Talian Percuma Untuk Isi Masa Terluang

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 429 hits
Pelbagai Pilihan Permainan Interaktif Atas Talian Percuma Untuk Isi Masa Terluang Pernah lah dengar orang cakap permainan atas talian atau game ni permainan yang membuang masa melalaikan dan tidak berfaedah Pendapat masing masing kan Tapi b...
Tiada Tindakan Disiplin Doktor Mogok Kata Menteri Kesihatan

Tiada Tindakan Disiplin Doktor Mogok Kata Menteri Kesihatan

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 279 hits
AGENDA DAILY Beberapa doktor dan pegawai kesihatan kontrak mengadakan mogok di seluruh negara semalam tetapi kurang mendapat sambutan Kerajaan memberi jaminan tidak akan mengenakan tindakan disiplin terhadap mana mana doktor atau pegawai ke...
Menteri Kata Doktor Berhak Berhartal Tetapi Polis Rakam Keterangan Fahmi

Menteri Kata Doktor Berhak Berhartal Tetapi Polis Rakam Keterangan Fahmi

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 224 hits
Ahli Parlimen Lembah Pantai Fahmi Fadzil mempersoalkan jaminan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Adham Baba semalam bahawa doktor kontrak yang melakukan hartal pada hari Isnin lalu tidak diambil tindakanMenurut Fahmi laporan media semalam men...
Kita Tak Ada Masa Sampai September Kata Dr M Mengenai Sidang Parlimen

Kita Tak Ada Masa Sampai September Kata Dr M Mengenai Sidang Parlimen

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 158 hits
Dr Mahathir Mohamad mencadangkan sekumpulan pakar dibenarkan menyertai Majlis Pemulihan Negara untuk mengambil alih pengurusan krisis Covid 19 dengan diberikan kuasa dan peruntukan sewajarnya PETALING JAYA Pengerusi Pejuang Dr Mahathir Moha...
Boleh Saman Kerajaan Jika Dijangkiti Covid 19 Di Ppv Kata Peguam

Boleh Saman Kerajaan Jika Dijangkiti Covid 19 Di Ppv Kata Peguam

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 192 hits
Minderjeet KaurOrang ramai menunggu giliran untuk divaksin di Ideal Convention Centre Shah Alam di mana 204 orang petugas di pusat pemberian vaksin itu dilaporkan dijangkiti Covid 19 PETALING JAYA Orang ramai yang dijangkiti Covid 19 di Pus...
Tiba Masa Mahiaddin Berundur Anwar Pm Pilihan Terbaik

Tiba Masa Mahiaddin Berundur Anwar Pm Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 223 hits
Kemelut politik yang berpanjangan melanda Malaysia hanya boleh diselesaikan sekiranya Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin berundur secara terhormat Menurut Ketua Angkatan Muda KEADILAN Damansara Dzulhilmi Zainol tindakan kerajaan Perik...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis