Bukan Susah Pun Hargai Isteri Suami Buat Macam Ni Dah Cukup Bermakna


Bagi seorang wanita bila dah bergelar isteri tiada apa yang diharapkannya melainkan mendapat kasih sayang dari suami. Dalam masa yang sama, si isteri juga mahu dirinya rasa dihargai. Bukan setakat hulurkan wang ringgit tetapi usaha untuk bantu melakukan kerja rumah, jaga anak pun dah boleh menggembirakan isteri.
Walaupun begitu, ada juga suami yang masih belum memahami. Mereka anggap cukup bagi nafkah dah memadai dan urusan menguruskan anak, keluarga dan sebagainya terletak pada isteri. Itu silap ya!
Sebenarnya dalam rumah tangga, ‘give and take’ sangat penting. Suami dan isteri harus menghargai setiap pengorbanan bagi memastikan hubungan sentiasa harmoni. Sesekali apa salahnya melakukan kejutan kerana ia boleh mengeratkan hubungan. Selain itu, ciuman di dahi isteri boleh menghilangkan segala kepenatan dan tekanan pada dirinya.
Sekiranya masih tak pasti cara yang sesuai untuk menghargai isteri, berikut antara tip yang suami boleh lakukan dan semestinya si isteri akan tersenyum serta rasa bertuah.
Jadi pendengar setia
Biarpun keputusan terletak di tangan suami tetapi tiada salahnya jika sesekali mendengar juga si isteri memberikan pendapat. Mungkin idea isteri anda lebih bernas untuk dikongsi. Bertukar-tukar pendapat boleh membantu satu sama lain mendapat penyelesaian terbaik dalam sesuatu masalah.
Malah, perbualan mengenai isu-isu semasa juga mampu mencipta komunikasi yang lebih bermanfaat dan isteri akan merasa dihargai. Suami boleh juga bertanya mengenai perkembangan anak-anak manakala si isteri pula boleh membalas dengan soalan berkenaan kerja-kerja suami di pejabat. Perkongsian seperti ini ternyata dapat mewujudkan suasana harmoni dan keprihatinan antara satu sama lain.
Bantu isteri uruskan anak dan rumah tangga
Kebanyakan suami menganggap melakukan kerja rumah adalah tanggungjawab isteri sepenuhnya. Namun suami harus faham, isteri pun ada juga komitmen lain. Apa salahnya bantu apa yang patut. Tak jatuh ego suami jika sama-sama meringankan beban isteri. Tapi anda dilihat suami dan bapa yang hebat.
Malah jika anak-anak lihat pun, mereka akan rasa bangga mempunyai ayah yang terbaik dan ini boleh menjadi contoh kepada mereka bila dah besar nanti.

Anggap isteri seperti diri anda sendiri
Kalau anda inginkan perhatian dan layanan dari seorang isteri, maka begitu jugalah apa yang isteri anda inginkan dari sang suami. Oleh itu, letakkan diri anda di tempat isteri yang sentiasa menginginkan belaian, penghormatan dan kasih sayang. Kalau waktu bercinta boleh mengapa selepas berkahwin menjadi muram? Sepatutnya semakin lama hidup bersama semakin kuatlah daya tarikannya. Buat sesuatu yang dapat menambat hati pasangan. Kerana isteri umpama cermin pada diri anda sendiri. Kemana sahaja pergi, dia akan membawa anda bersama.
Buat kejutan pada isteri
Bunga dan wanita memang tak dapat dipisahkan. Ini antara simbolik bagi seorang wanita. Tanyalah sesiapa pun, jika dapat bunga dari insan tersayang, ibarat dirinya seperti sangat bermakna. Jadi apa salahnya suami buat kejutan dengan memberi bunga pada isteri.
Contohnya masa hari lahir, sambutan ulang tahun perkahwinan atau bila-bila masa sahaja. Ini antara salah satu kegembiraan buat isteri. Jadi bagi yang ingin mendapatkan perkhidmatan gubahan bunga yang cantik dan sesuai dengan bajet anda, Hana Florist mampu merealisasikan kejutan buat insan tersayang.

Selain gubahan jambangan bunga, Hana Florist juga turut memenuhi permintaan pelanggan dengan mengambil tempahan mengikut apa yang diinginkan seperti bunga yang diletakkan dalam kotak khas, pasu, bingkai gambar yang diletakkan gambar dan taburan bunga serta turut menyediakan pakej untuk hari istimewa seperti majlis perkahwinan, majlis ‘gender reveal’ dan sebagainya.
Kepakaran Hana Florist adalah menggunakan bunga artificial dan ia boleh tahan lebih lama jika disimpan buat kenangan. Misi Hana Florist adalah untuk memastikan pelanggan berpuas hati dengan konsep gubahan yang nampak eksklusif.
Bagi yang ingin mendapatkan perkhidmatan gubahan bunga istimewa Hana Florist atau pertanyaan lanjut, boleh hubungi 017 3321237.
Nak lagi mudah layari Instagram Hana Florist atau terus ke alamat 19-2, Jalan Temenggung 27/9, Mahkota Cheras, Cheras, Selangor.
Tunaikan Impian Isteri
Setiap orang ada impiannya yang tersendiri. Begitu jugalah dengan isteri anda, jauh di sudut hatinya pasti ada impian yang ingin dikecapinya. Biarpun tidak semuanya akan tertunai, namun memadailah andai satu dari seribu keinginannya berjaya ditunaikan.
Contohnya, jika ada bajet lebih, boleh belikan barang kemas atau bawa pergi bercuti. Tak perlu ikut orang, tapi kita buat ikut kemampuan sendiri. Yang penting isteri gembira, anak-anak pun rasa tenang melihat hubungan kasih sayang ibu ayahnya.
Ingat setiap pemberian itu melambangkan anda adalah suami yang amat menghargai isteri. Kita yang mencorakkan hubungan tersebut jadi lebih baik.
The post Bukan Susah Pun Hargai Isteri. Suami Buat Macam Ni, Dah Cukup Bermakna! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bukan-susah-pun-hargai-isteri-suami-buat-macam-ni-dah-cukup-bermakna/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Tetap Manja Dengan Suami Rupanya Sebab Dilayan Baik Cukup Perhatian

Isteri Tetap Manja Dengan Suami Rupanya Sebab Dilayan Baik Cukup Perhatian

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 298 hits
Dalam kehidupan berumah tangga kena saling menerima pasangan seadanya Baik atau buruk itulah orangnya yang akan melengkapkan kehidupan kita Setiap hari akan ada perkara baharu yang akan kita belajar tentang pasangan biarpun dah bertahun tah...
Memang Ajar Suami Buat Kerja Rumah Sama Sama Ozlyn Harap Para Suami Hargai Pengorbanan Isteri Masing Masing

Memang Ajar Suami Buat Kerja Rumah Sama Sama Ozlyn Harap Para Suami Hargai Pengorbanan Isteri Masing Masing

papar berkaitan - pada 1/12/2022 - jumlah : 97 hits
Pelakon wanita yang juga ibu kepada enam orang cahayamata Ozlyn sememangnya terkenal sering berkongsi pelbagai cerita rutin hariannya menguruskan rumah tangga dan anak anak di laman Instagram miliknya Dalam perkongsiannya isteri kepada pela...
Buat Kejutan Untuk Birthday Isteri Suami Letak Duit Sebagai Hadiah So Sweet

Buat Kejutan Untuk Birthday Isteri Suami Letak Duit Sebagai Hadiah So Sweet

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 168 hits
Seorang isteri sanggup berkorban apa sahaja demi suami dan anak anak Demi keselesaan keluarga seorang isteri tak pernah berkira sekiranya dia terpaksa membelakangkan keinginannya Semuanya yang dibuat bagi memastikan keadaan dalam rumah tera...
Bonding Time Suami Dan Anak Anak Tanpa Isteri

Bonding Time Suami Dan Anak Anak Tanpa Isteri

papar berkaitan - pada 12/12/2022 - jumlah : 149 hits
Bonding time antara suami dan anak anak tanpa isteri Kali ini rezeki saya tiada untuk keluar bersama mereka untuk pergi menonton wayang bersama Ditakdirkan sakit perut jadi saya tidak mahu keruhkan lagi keadaan dengan ikut sama Masa saya An...
Isteri Boleh Tahu Suami Ada Duit Atau Tak Keajaiban Ni Anugerah Istimewa Isteri

Isteri Boleh Tahu Suami Ada Duit Atau Tak Keajaiban Ni Anugerah Istimewa Isteri

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 117 hits
Kadangkala para suami ni cepat rasa pelik Macamanalah isteri aku tahu ya Kita ini para suami kalau boleh tak nak tunjuk kesusahan diri Dalam dompet kita tinggal RM30 terakhir je Tak tahu macamana nak survive sampai hujung bulan ni ARTIKEL T...
Tular Pengantin Terlantar Atas Katil Isteri Reda Suami Pergi Lepas Sebulan Nikah You Janji Nak Pimpin Tangan I

Tular Pengantin Terlantar Atas Katil Isteri Reda Suami Pergi Lepas Sebulan Nikah You Janji Nak Pimpin Tangan I

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 218 hits
Benarlah ungkapan jodoh pertemuan rezeki dan aj4l di sudah ditetapkan Allah SWT sejak seseorang itu belum lahir lagi ke dunia Sebagai hambaNya kita perlu reda dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan Seperti seorang wanita ini tabah da...
Suami Isteri Upah Pro Gamer Untuk Tewaskan Anak Mereka Dalam Game Kegemaran Sehingga Koyak Teruk

Suami Isteri Upah Pro Gamer Untuk Tewaskan Anak Mereka Dalam Game Kegemaran Sehingga Koyak Teruk

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 191 hits
Suami isteri upah Pro Gamer untuk tewaskan anak mereka dalam game kegemaran sehingga koyak teruk Seorang Pro Gamer di China viral di media sosial baru baru ini selepas dia mendakwa telah dibayar oleh dua pasangan suami isteri untuk menewask...
Penyusuan Anak Perlu Gandingan Suami Isteri Untuk Berjaya Bapa Penyokong Tegar Susu Ibu Kongsi Tip

Penyusuan Anak Perlu Gandingan Suami Isteri Untuk Berjaya Bapa Penyokong Tegar Susu Ibu Kongsi Tip

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 182 hits
Penyusuan anak perlu gandingan suami dan isteri untuk berjaya Penyusuan susu ibu bukan tugas ibu sendirian walaupun hanya ibu sahaja yang menghasilkan susu ibu Golongan bapa perlu mencari ilmu bagaimana cara terbaik mereka boleh membantu da...
Ovari Isteri Dibuang Sebelah Dan Sukar Hamil Suami Ini Reda Dengan Ketentuan Ilahi

Ovari Isteri Dibuang Sebelah Dan Sukar Hamil Suami Ini Reda Dengan Ketentuan Ilahi

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 153 hits
Ujian setiap orang berbeza beza Siapa yang tidak mahu ada zuriat sendiri selepas mendirikan rumah tangga namun tak semua dikurniakan rezeki tersebut Namun jika takdir tidak memihak dan impian untuk bergelar ibu dan ayah tak kesampaian apala...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris