Buffet Buka Puasa Rm58 00 Seorang Di Villa Zamara Kg Sungai Penchala


Assalamualaikum pembaca kesayangan,
Bulan puasa masih berbaki lapan (7) hari lagi. Di penghujung bulan puasa ni, ada kalanya kita terputus idea, tak tau nak masak apa atau mungkin rasanya selepas berpenat-penatan di dapur menyediakan juadah buat kesayangan, kali ni kita nak meluangkan masa bersama kesayangan di luar rumah pulak.
Kali ini Misz-ella nak kongsi tentang Villa Zamara yang terletak di Kg. Sungai Penchala. Misz-ella memang suka area Sg. Penchala ni, sebuah perkampungan yang berjiran dengan kawasan-kawasan elit yang lain seperti Taman Tun Dr. Ismail, Bandar Utama dan Damansara. Kawasan ini bukanlah asing buat Misz-ella .. sejak 12 tahun dulu Misz-ella dah explore tempat ni. Sg. Penchala ni ada sentimental value kat I la you alls ...



Ini dia Villa Zamara yang menjadi topik utama blog post ini (dulu masa i muda-muda i lepak sini nama dia Bora Asmara lepas tu tukar nama lain, now dah di take over by Villa Zamara).


Tak banyak perubahan tempat ni. Off course building structure tak boleh ditukar, but it was well maintained by the new owner. Anyway, Villa Zamara has a beautiful natural landscape. If you all buka puasa di sini, please come early and take a lot of pics! It's so Insta-worthy!



Kaunter 'main dishes' bila Misz-ella tengok je terus WOW (baru tengok, belum makan lagi). Teruja you alls .. tengok variasi lauk pauk kampung dan  'asian cusine' yang lain yang disusun kemas dan teratur. Lauk pauk nampak "fresh" dan menyelerakan.


Villa Zamara practised strict SOP - meja antara meja disusun berjarak dan setiap pengunjung harus menggunakan sarung tangan plastik yang disediakan.

Kaunter ulam-ulaman dan dibelakang tu adalah kaunter minuman panas dan sejuk. Banyak pilihan .. macam-macam jenis minuman ada

Ada jugak "LIVE COOKING STATION" menyediakan Penang Char Kuay Teow panas-panas. Sebelah gerai Char kuay teow ada gerai ABC.

Di kaunter masakan Barat ada Roasted chicken (Villa Zamara style) lengkap dengan baked potatoes dan salad, ada mushroom soup with garlic bread dan ada spagetthi.
Di sebelahnya pulak ada kaunter Asam pedas, masak lemak, lontong, roti canai, bubur lambuk dan macam-macam lagi (saya lupa ambik gambar). Selain dari itu da jugak kaunter kuih muih Melayu dan kurma.


Semua ini boleh dinikmati pada harga RM58 sahaja seorang (hari biasa) manakala di hujung minggu harganya adalah RM65 seorang. 



Kesimpulannya :-Villa Zamara sangat luas, bersih selesa.Parking sedia ada di hadapan restoran ataupun di bahagian belakang.Kemudahan surau, tandas disediakan.


Pilihan makanan sangat banyak dan semuanya sangat sedap .. dari kuih muih Melayu sampai lah ke 'main dishes' .. sup tomyam dan mushroom soup tu pun .. yummy!


Lepas makan, bawa token number yang disediakan di meja untuk tujuan pembayaran .. tapi Misz-ella bayar sebelum makan .. malas nak beratur tunggu giliran untuk bayar lepas makan.

All in .. all in .. me and my best friend Kak Yun had a good time having our buka puasa at Villa Zamara. Wide buffet spread, spacious area, clean and nice ambiance, very wallet-friendly price plus the service is good too (their staffs are very friendly).

More info about Villa Zamara:-
Address:Lot 2933 Jalan Sungai PechalaKampung Sungai PenchalaKuala LumpurTel : 0167252603
Instagram:https://www.instagram.com/ss_villazamara/


























Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2021/05/buffet-buka-puasa-rm5800-seorang-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buka Puasa Bersama Fokus Ketua Dpd Ri Sampaikan Pentingnya Peran Staf

Buka Puasa Bersama Fokus Ketua Dpd Ri Sampaikan Pentingnya Peran Staf

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 167 hits
Tugas senator untuk memperjuangkan aspirasi dari daerah dinilai Ketua DPD RI AA LaNyalla Mahmud Mattalitti tidak mudah Oleh karena itu LaNyalla mengatakan DPD harus didukung dengan staf yang memiliki kemampuan
Buka Puasa Bersama Cik Fatin Di Mr Dakgalbi

Buka Puasa Bersama Cik Fatin Di Mr Dakgalbi

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 403 hits
Assalamualaikum dan Selamat Petang Salam Ramadhan ke semua baru Bonde berkesempatan nak kongsikan Buka Puasa Bersama Cik Fatin Di Mr Dakgalbi Cik Fatin yang teringin nak makan sebelum This is a content summary only Visit my website for full...
Buka Puasa Di Tokyo Teppan Pavilion Makan Jepun Kita Hah

Buka Puasa Di Tokyo Teppan Pavilion Makan Jepun Kita Hah

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 472 hits
Hi Korang Muak sangat nak makan nasi hari hari untuk berbuka puasa so ktorang bertukar selera plak So jumaat lepas malas nak buka ktorang jalan jalan kat Pavilion ni amik air cond sejuk dulu hehehhe sambil jalan jalan surveylah kedai kat ar...
Majlis Buka Puasa Tak Ikut Sop Dihadiri Selebriti Terkenal Netizen Minta Buat Iaporan Poiis

Majlis Buka Puasa Tak Ikut Sop Dihadiri Selebriti Terkenal Netizen Minta Buat Iaporan Poiis

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 309 hits
nbsp Seperti yang kita tahu setiap kali menjelang bulan ramadhan mesti ada yang akan menganjurkan majlis berbuka puasa Namun dikala negara masih terkesan dek kerana C0VID 19 majlis berbuka puasa atau apa saja majlis yang melibatkan orang ra...
Buka Puasa Dengan Menu Ramadhan Raya Feisty Arabic Ikan Bakar Di The Manhattan Fish Market

Buka Puasa Dengan Menu Ramadhan Raya Feisty Arabic Ikan Bakar Di The Manhattan Fish Market

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 671 hits
Buka Puasa Dengan Menu Ramadhan Raya Feisty Arabic Ikan Bakar di The Manhattan FISH MARKET Salam semua Sihat tak tu Alhamdulillah walaupon dah uzu masih berpatang tapi tetap nak spend time dengan suami Hehehe Selalu kiterang berbuka kat rum...
Lebih 100 Buka Puasa Depan Parlimen Tanda Protes

Lebih 100 Buka Puasa Depan Parlimen Tanda Protes

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 221 hits
April 30 2021 Turut hadir berbuka puasa di hadapan bangunan Parlimen ialah Presiden Pejuang Mukhriz Mahathir KUALA LUMPUR Lebih 100 anak muda daripada Sekretariat Solidariti Rakyat berbuka puasa di hadapan bangunan Parlimen sebagai tanda pr...
Cops To Question Buka Puasa Buka Parliament Participants

Cops To Question Buka Puasa Buka Parliament Participants

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 185 hits
Dang Wangi police plan to summon participants of yesterday s Buka Puasa Buka Parlimen for questioning District s police chief Mohamad Zainal Abdullah shared a statement today that said the participants were being investigated under Section ...
Tulis Status Buka Pendaftaran Gam Di Facebook Seorang Petani Ditangkap Polda Aceh

Tulis Status Buka Pendaftaran Gam Di Facebook Seorang Petani Ditangkap Polda Aceh

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 205 hits
Personel Direktorat Reserse Kriminal Khusus Polda Aceh menangkap seorang petani di Kabupaten Aceh Utara karena diduga membuat konten bersifat provokatif di media sosial
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation