Buat Sampai Jadi


 
Mencari peluang baru sebab kurang yakin dengan peluang sekarang, akan menyebabkan anda kena BERMULA DARI KOSONG semula. Di sini pentingnya anda minat dengan bisnes yang anda buat. Ada sesetengah mengatakan tidak perlu minat yang penting ada sales. Tuan puan sales boleh datang dan pergi, tetapi minat akan sentiasa ada dalam hati. Woha!

 

Jadi pastikan setiap hari anda luangkan masa untuk buat 3 benda ni.

Contohnya, hari Sabtu dan Ahad, belajar benda baru pasal marketing, dan buat.  Hadir seminar dan baca buku. Membaca buku tidak akan menjadikan anda NERD. Para Billionaire dunia semuanya membaca. Ada apa dengan anda?.

 

Hari Selasa - Belajar benda baru pasal sales, dan buat Split Test. Mana satu teknik yang dapat mendatangkan jualan. Kemudian repeat teknik berkenaan dan buat sampai jadi.

Hari Khamis - Perbaiki produk, harga produk, packaging produk, positioning produk, USP dan lain-lain.

Hari Jumaat - Lebihkan dengan amal ibadah, mohon dengan Allah yang memberi jualan. Bukan manusia yang memberi kita duit. Allah yang beri kita duit. 

 

Anda perlu tahu satu perkara,  belajar ilmu marketing dan jualan  memang tidak akan habis. Ianya sentiasa berubah-berubah seperti  Algoritm FB ads yang sentiasa bertukar-tukar dan anda boleh salahkan Mat Jukiberg dalam hal ini.

 

Untuk tidak menyebabkan information overload dalam kepala anda KUASAI 1 jenis channel marketing pada satu-satu masa. Tapi, elakkan hanya guna 1 jenis channel marketing sahaja. Tetapi guna juga channel lain sebagai 'backup'.

 

Marketing tanpa ilmu sales juga agak sia-sia. Ilmu marketing dan jualan ibarat aur dengan tebing. Penat kita buat marketing sampai tak tidur malam untuk panggil lead dan suspek  datang. Tetapi bila tiba masa kita perlu tanya "nak beli tak?" kita menjadi gagap dan berbuih mulut nak berbicara tentang produk yang kita jual.

 

Perkara paling utama dalam ilmu jualan, adalah menguasai ilmu minta orang keluarkan duit dari poket mereka, untuk diberikan kepada anda. Ia juga antara perkara paling sukar dibuat. Jadi kalau tak belajar ilmu jualan, bagaimana mahu buat jualan yang bagus? Dengan ilmu, perkara yang susah boleh menjadi mudah.

 

Secara analoginya, kita nak cari semut dalam rumah. Kalau rumah yang pengotor memangla banyak semut. Kita ambil contoh rumah yang sentiasa dimop. Anda mungkin kata ianya akan mengambil masa untuk mencari seekor semut. Tetapi orang berilmu akan letakkan sedikit gula di ruang tamu. Semestinya semut akan datang dengan sendirinya. Bukan kita yang perlu cari semut. Itula ilmu.

 

Dedikasikan hidup kita dengan ilmu. Bukan saja mencari ilmu baru. Tetapi ilmu yang basic pun, boleh didalami, dan diperkasa.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.risiyusoff.com/2022/08/buat-sampai-jadi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta