Buat Hati Tak Move On Ini Senarai K Drama Wajib Ada Dalam List Korang


Sejak drama on-going favorite min dah tamat, min jujur hati ni rasa ‘kosong’ sangat. Manakan tidak, kalau sebelum waktu balik kerja la paling dinanti sebab nak layan K-Drama untuk escape daripada realiti. 
Nak move-on rasa berat hati, so min decide untuk ulang balik semua drama ni sambil layan k-drama baru. Min tak perlu risau nak tengok semua cerita ni kat mana, sebab min pengguna Astro.
Disebabkan k-drama tahun ni semua best gila, ni Kimchi Daily nak cadangkan 9 drama WAJIB ada dalam list tontonan korang. Kalau tak tengok korang memang rugi!
1. Business Proposal

Siapa sangka Ahn Hyeongseop yang agak pemalu boleh watak komikal bernama Kang Tae Mu dalam drama adaptasi webtoon A Business Proposal. Kang Tae Mu ni seorang CEO syarikat makanan, handsome dan boleh cakap perfectlah dia ni.
Satu hari datuk dia suruh dia pergi ‘blind date’ untuk cari pasangan sebab Tae Mu ni gila kerja. Tapi keadaan jadi kalut bila perempuan yang Tae Mu sepatutnya ‘blind date’ hantar kawan baik dia, Shin Ha Ri (Kim Sejeong) yang merupakan pekerja kat syarikat Tae Mu. Shin Ha Ri yang terkejut masa nampak Tae-mu buat macam-macam benda yang memalukan supaya Tae Mu reject dia tapi gagal. Nak tau apa yang jadi pada diorang lepas tu, korang kenalah tengok sendiri!
Setiap episod dalam drama ni pasti buat korang tak kering gusi lepas tu tersenyum sendiri sebab jalan ceritanya yang kelakar dan sweet sangat.
Cerita ni baru je tamat dengan 12 episod dan korang boleh saksikannya di aplikasi  Netflix dan melalui Ultra Box.
2. Twenty-Five, Twenty One

Kehidupan remaja merupakan satu fasa kehidupan terindah. Masa inilah korang akan buat banyak memori bersama kawan-kawan. Menerusi drama Twenty-Five, Twenty One korang akan merasai momen kehidupan seorang atlet pedang bernama Na Hee-do dalam perjalanannya menuju ke usia 21 tahun.
Kisah bermula apabila satu hari Na Hee-do berkenalan dengan Baek Yi-jin seorang pekerja sambilan di kedai komik kegemarannya. Daripada pertemuan tu diorang jadi kawan baik dan selalu support satu sama lain. Waktu mereja jumpa ni, Na Hee-do baru berusia 18 tahun dan Yi-jin 22 tahun.
Bersama diorang mencipta banyak memori indha bersama  skuad Taeyang (Yu Rim, Seung Wan dan Ji-woong) sehinggalah sesuatu terjadi ketika masing-masing berumur 21 dan 25 tahun.
Drama ni pun baru tamat bersiaran untuk 16 episod dan korang boleh saksikannya di aplikasi  Netflix dan melalui Ultra Box.
3. Military Prosecutor Doberman

Cerita ni agak serius, mengisahkan seorang lelaki bernama Do Bae-man, dia ni bekerja sebagai pendakwa raya ketenteraan yang pilih pekerjaan tu demi duit je. Do Bae-man ni sebenarnya tak habis sekolah pun sebab dia tak nak masuk tentera. 
Tapi dia menerima sogokan Yong Moon-gu rakan guaman di firma Law and One. Moon- Gu kata Bae-man bakal diterima menjadi peguam di situ kalau dia berkhidmat sebagai pendakwa raya ketenteraan selama 5 tahun.
Semua berubah bila dia berjumpa dengan Cha Woo-in, yang memilih tanggungjawab sebagai pendakwa raya ketenteraan atas sebab nak balas dendam. Sedikit demi sedikit Do Bae-man mula menghapuskan individu jahat dalam ketenteraan dan menjadi pendakwa raya yang sebenar.
Dibintangi Ahn Bo-hyun dan Jo Bo-ah, drama ini masih bersiaran dan korang boleh saksikannya di di tvN saluran 395 atau secare on demand di Ultra Box dan Astro GO.
4. Kill Heel

3 wanita dengan kisah dan kemahuan berbeza di UNI Home Shopping memberikan sedikit kelainan kerana sebagai penonton korang akan berbelah bahagi nak side siapa.
Dilakonkan oleh 3 orang pelakon wanita berbakat dengan aura tersendiri Kim Haneul memegang watak Woo-hyun yang merupakan seorang hos program membeli-belah yang mengimpikan menjadi seorang top host.
Go Mo-Ran (Lee Hye-Young) merupakan Timbalan Presiden di UNI Home Shopping yang meniti tangga kerjayanya daripada seorang pegawai biasa kepada eksekutif. Kejayaannya membuatkan dia tak suka kepada sebarang kesilapan.
Kim Sung Ryung pula memainkan watak Bae Ok-Sun top host di UNI Home Shopping dan dilahirkan daripada keluarga kaya. Walaupun dia sangat dihormati tapi sebenarnya mempunyai satu niat yang hanya dia ketahui.
Apa agaknya takdir yang tertulis untuk ketiga wanita ini? Saksikan Kill Heels di tvN saluran 395 atau secare on demand di Ultra Box dan Astro GO .
5. Grid

Satu lagi drama eksklusif Disney+ Hotstar, Grid merupakan kisah sci-fi yang mempertontonkan tentang sistem jaring ‘grid’ yang mampu menyelamatkan manusia daripada krisis.
Menariknya drama ni ia dibuka dengan persoalan tentang misteri ‘hantu’ wanita yang hilang 24 tahun lalu selepas membina grid, yang kini muncul kembali. Lakonan Seo Kang Joon, Lee Si Young, Kim Ah Jung dan ramai lagi. Korang perlu fokus untuk menonton drama ni bagi merungkai misteri disebalik grid dan siapa sebenarnya hantu wanita tu. 
Selain tu, setiap watak turut mempunyai niat terselindung menjadikan Grid ni lebih mendebarkan untuk dinanti setiap minggu. Apakah yang berselindung di sebalik grid? Saksikannya hanya di Disney+ Hotstar.
6. Rookie Cops

Memaparkan kehidupan di akademi polis. Rookie Cops turut menemui penonton secara eksklusif di Disney+ Hotstar. Drama pertama lakonan idol Daniel Kang ini berjaya menampilkan sisi berbeza dia yang memegang watak sebagai Wi Seung-hyun, seorang pemuda yang lantang menyuarakan ketidakpuasan hatinya apabila melihat rakan pelatihnya di’dera’ dan mempersoalkan layanan yang diberikan.
Bergandingan bersama Go Eun-kang (Chae Soo-bin) yang diterima masuk ke akademi polis sebagai ganti seorang pelatih yang berhenti kerana tidak tahan dengan latihan yang ketat.
Bermula daripada stranger mereka membina persahabatan dan perhubungan dalam mengejar impian menjadi anggota polis. Baru saja tamat ditayangkan Rookie Cops, ia menjadi antara cerita yang popular ditayangkan di Disney+ Hotstar.
7. Thirty Nine

Kalau tadi kisah 3 wanita yang mengejar impian peribadi. Thirty Nine membawakan kisah melodrama tentang persahabatan indah diantara 3 orang rakan wanita yang berumur 39 tahun. 
Bagi korang yang suka layan cerita yang membelai perasaan, drama ni sesuai sangat untuk disaksikan. Melalui watak Cha Mido (Seo Yejin), Kim Ji hyun (Jang Jung hui) dan Jeon Mido (Jeong Cha Young) korang dapat lihat bagaimana realistiknya persahabatan yang terjalin daripada sekolah sehingga masing-masing berumur 39 tahun. 
Namun tragedi datang mengambil salah satu kebahagian mereka apabila salah seorang daripada 3 rakan karib itu tidak dapat bertemu dengan umur 40 tahun. Nak tahu apa yang terjadi, saksikan drama Thirty-Nine di aplikasi Netflix dan Ultra Box.
8. Crazy Love

Satu lagi kisah romantik komedi untuk menghilangkan stress korang. Crazy Love mengisahkan seorang lelaki yang berpura-pura hilang ingatan apabila diberitahu dia akan dibunuh dan seorang wanita yang berlakon menjadi tunangannya.
Dibintangi Krystal sebagai Lee Shin-ah yang merupakan setiausaha kepada Noh Go-jin seorang CEO institusi matematik No.1 di Korea.
Satu insiden tidak dijangka telah berlaku Lee Shin-ah yang dapat tahu dia tak dapat hidup lama sebab kanser otak, mengambil kesempatan untuk berlakon sebagai tunangan Noh Go-jin apabila lelaki tersebut disahkan hilang ingatan.
9. Shooting Star

Yang ni korang kena tunggu sebab drama ni bakal bersiaran bermula 22 April nanti. Ia mengisahkan tentang mereka yang bekerja di belakang tabir industri hiburan. 
Kemunculan kembali Lee Sung-kyung ke dunia drama membawakan watak Oh Han-byul, ketua pasukan PR di sebuah agensi hiburan yang bersilang takdir dengan musuhnya Gong Tae-sung lakonan Kim Young Dae yang merupakan seorang artis gred A yang suka membuat masalah.
Nak tau apa yang menjadi punca permusuhan diantara dua individu ni, jangan lupa standby untuk menonton Shooting Star yang akan ditayangkan di tvN saluran 395 atau secare on demand di Ultra Box dan Astro GO.
One stop center layan drama Korea dengan melanggan Astro Premium Pack 3 Nak layan lagi banyak drama dan rancangan hiburan Korea terbaik? Korang hanya perlu langgan Astro Premium Pack 3 dan korang akan dapat akses terus kepada Netflix dan Disney+ Hotstar. 

Bukan itu je, korang juga boleh menstrim kandungan Korea eksklusif melalui Astro Ultra Box dan Astro GO. Syiok tu!
Semua ni korang boleh nikmati dengan Astro Premium Pack 3 pada harga RM154.99 sahaja sebulan.  Layari laman web atau WhatsApp “GET ASTRO” ke 03-9543 38383 atau layari SINI untuk maklumat lanjut.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/buat-hati-tak-move-on-ini-senarai-k-drama-wajib-ada-dalam-list-korang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Drama Risik Pada Hati

Drama Risik Pada Hati

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 316 hits
Risik Pada Hati sebuah drama adaptasi novel Risik Pada Hati karya Hanni Ramsul lakonan Alif Satar Ummi Nazeera dan Zara Zya Drama Risik Pada Hati full episode akan bersiaran di Slot Akasia TV3 Drama Risik Pada HatiTarikh Tayangan 2022Waktu ...
Senarai Lagu Dalam Drama 7 Hari Mencintaiku 3

Senarai Lagu Dalam Drama 7 Hari Mencintaiku 3

papar berkaitan - pada 17/4/2022 - jumlah : 329 hits
Senarai Lagu Dalam Drama 7 Hari Mencintaiku 3 Drama bersiri yang menjadi fenomena telah pun kembali memeriahkan hari kita 7 Hari Mencintaiku 3 yang dibintangi ramai pelakon hebat ini sudah pun ditayangkan bermula hari ini Kalau korang belum...
Drama Risik Pada Hati Lakonan Alif Satar Ummi Nazeera Zara Zya

Drama Risik Pada Hati Lakonan Alif Satar Ummi Nazeera Zara Zya

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 2053 hits
Tonton drama adaptasi novel Risik Pada Hati Full Episod karya Hanni Ramsul dibintangi oleh Alif Satar Ummi Nazeera dan Zara Zyaa akan menemui penonton di slot Akasia TV3 JUDUL Risik Pada HatiTarikh Tayangan 2022Full Episod 1 28Waktu Siaran ...
Lega Dia Sihat Drama Pertama Lepas 6 Tahun Penampilan Kim Woobin Dalam Our Blues Jadi Bualan

Lega Dia Sihat Drama Pertama Lepas 6 Tahun Penampilan Kim Woobin Dalam Our Blues Jadi Bualan

papar berkaitan - pada 11/4/2022 - jumlah : 195 hits
Umum mengetahui bahawa Kim Woo bin merupakan bekas penghidap kanser dan mengambil masa beberapa tahun untuk melawannya ARTIKEL BERKAITAN Malah sudah 6 tahun lelaki itu berehat daripada dunia lakonan di mana naskhah terakhir ialah Uncontroll...
Im Siwan Sah Bergandingan Dengan Seolhyun Dalam Drama Adaptasi Webtoon Summer Strike

Im Siwan Sah Bergandingan Dengan Seolhyun Dalam Drama Adaptasi Webtoon Summer Strike

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 138 hits
Nampaknya penonton akan dapat lihat gandingan antara Im Si wan dan Seol hyun AOA tidak lama lagi Pada 7 April presiden Kim Chul hyun dari KT StudioGenie telah mengadakan Hari Media Kumpulan KT bagi mengumumkan rancangan kumpulan itu untuk p...
Drama Bisik Bisik Gelora

Drama Bisik Bisik Gelora

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 612 hits
Drama adaptasi novel Bisik Bisik Gelora karya Fauziah Ashari akan mengisi slot Akasia TV3 Drama bersiri 35 episod ini diarahkan oleh Riza Baharudin menggandingkan Redza Rosli dan Raysha Rizrose sebagai pelakon utama Bisik Bisik GeloraEpisod...
Selepas Atasi Kanser Kim Woo Bin Kembali Dengan Drama Baharu Bertajuk Our Blues

Selepas Atasi Kanser Kim Woo Bin Kembali Dengan Drama Baharu Bertajuk Our Blues

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 184 hits
Drama pertama Kim Woo Bin dalam tempoh 6 tahun selepas pulih dari kanser nasofaring telah ditayangkan pada 9 April yang lalu Kim Woo Bin bergandingan dengan barisan pelakon ternama seperti Lee Byung Hun dan Shin The post appeared first on
10 Rekomendasi Drama Korea Genre Dark Comedy Bikin Ngakak Sekaligus Merinding

10 Rekomendasi Drama Korea Genre Dark Comedy Bikin Ngakak Sekaligus Merinding

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 116 hits
Dark jokes yang dilontarkan bukan hanya menyindir konflik dalam drama tapi juga kenyataan di dunia nyata
Drama Terbaru Lee Joon Gi Again My Life Dibuka Dengan Rating No 1

Drama Terbaru Lee Joon Gi Again My Life Dibuka Dengan Rating No 1

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 126 hits
Drama terbaru SBS Again My Life telah membuat tayangan perdana pada 8 April lalu dan berjaya menunjukkan prestasi yang cukup memberansangkan Menurut Nielsen Korea drama lakonan Lee Joon Gi yang dinantikan itu telah memperoleh The post appea...
Check Alat Tulis Anak

Blackrock Umno Dua Kepala

Zaid Hits Out At Ministry S Muslim Friendly Tourism Idea For Langkawi

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Roche Partners With Healthcare Experts To Introduce Accessible Diabetes Care

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Kopi Terbaik Di Cafe Area Utara Aroma Yang Berbeza

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Jangan Bersangka Sudah Beriman

Cara Terbaik Mengemas Barangan Berat Apabila Pindah Rumah

Cara Menetap Di Negeri Belanda Terdapat 4 Jalur Yang Bisa Digunakan

Restoran Line Clear Penang

Only Flirts Your Ticket To Anonymous And Exciting Dates

Sultan Murka Kes Curi Tabung Masjid