Buang Masa Fikirkan Pada Si Dia 10 Cara Nak Move On Dari Kisah Silam


“Buang Masa Fikirkan Pada Si DIA” – 10 Cara Nak Move On Dari Kisah Silam. Move on senang? Sebenarnya pada pendapat sis Katy nak move on ni susah. Walaupun mulut kita cakap dah, tapi dalam hati tu kan hanya Tuhan je yang tahu.
1. Reformat dan refresh diri korang Apa maksud reformat tu? Yelah selama ni nak buat apa-apa je mesti berdua. Korang jangan lah rasa down, lepastu cakap kat diri sendiri “kalau ada dia kan best“.
Sebenarnya, kalau takda si dia korang boleh je buat apa yang korang buat sebelum ada si dia. Betul tak? Jadi korang kena reformat and refresh balik diri korang untuk jadi lebih berdikari. Kata dekat diri korang “SAYA BOLEH! ALL IS WELL“.
2. Jangan stalk si ‘dia‘ Ni lah salah satu sebab kenapa korang susah nak move on. Di sebabkan diri korang tu selalu nak tahu apa si dia buat, tiap 10 minit je korang mesti buka media sosial dia.
“Susah lah sis Katy, saya rindu dia”. Okay, bunyi macam kasar tapi si dia tu ada rindu dekat korang tak? Kalau takda jangan buang masa ye awak! Nanti diri sendiri yang penat sebab kita je yang rindu dekat dia. Tapi si dia tak rindu pun.

3. Dekatkan diri dengan Pencipta kita Ni apa yang sis Katy buat bila sis Katy dah putus dengan kekasih lama sis Katy. Sis pergi ke kelas mengaji. Sebabnya selama ni kita leka. Kita terlampau sibuk kejar cinta manusia. Sampai lupa pada Pencipta kita.
Masa ni lah korang boleh guna untuk dekatkan diri dengan Pencipta. Supaya kita takdalah rasa kesunyian dan terlampau sedih sangat. Tuhan tu kan kekasih abadi kita.
4. Mencari hobi baru Bila kita dah single ni mesti ada banyak waktu lapang kan bila time cuti. Korang carilah hobi baru masa korang takda nak buat apa tu. Pergi Gym ke, pergi belajar menjahit ke kan? Korang kena berani mencuba benda baru.
Sebab hobi baru ni akan buat korang leka. Contohnya bila korang pergi rock climbing first time, pengetahuan kita zero kan? Jadi dari situ korang akan fokus nak belajar hobi baru korang tu. Best kan bila dapat achieve sesuatu?

5.’Know your worth‘ Sedarlah bahawa diri korang tu begitu berharga. Bila dah putus cinta ni, belajar cinta pada diri sendiri. Jangan dikejar cinta yang lama tu. Biar pun susah, tapi korang kena tahu yang diri korang tu lagi penting dari kejar orang yang belum tentu jadi jodoh kita.
6. Delete gambar korang berdua ‘Slowly but surely!‘. Okay part ni sejujurnya memang tak boleh dipaksa. Ambillah masa korang untuk nak delete gambar atau video korang berdua. Cuma korang kena kuatkan semangat korang untuk move foward okay?
Sebab apa kena kuatkan semangat? Sebab ada banyak lagi good things yang tengah menanti korang kat luar sana. Kalau korang terlalu melayan sangat kesedihan korang tu nanti benda yang baik tu pun takut nak mai dekat. So cheer up guys!
7. Practice tidur awal Korang pernah tak bila start je 1 pagi ke atas korang mula rasa moody atau emosi tanpa sebab? Mesti pernah kann! Sebabnya waktu macam tu kita takda buat apa selain dari memikirkan apa yang kita buat harini dan apa akan jadi masa akan datang.
Waktu macam ni lah yang korang akan jadi emosi dan reka senario yang tak patut direka pun. Dalam erti kata mudah orang panggil ‘overthinking‘. Overthinking ni kekadang memenatkan tau. Jadi taknak overthinking kena tidur sebelum 11pm. Okay?

8. Luangkan lebih masa dengan kawan dan keluarga Stop kurungkan diri dalam bilik. Bangun dan keluar dengan kawan or keluarga korang. Pergi cuti ataupun just duduk minum kopi je. Yang penting jangan biarkan diri korang seorang! Bila sorang ni takut nanti kita asyik terpikirkan si dia yang tak mendatangkan faedah pun.
9. Ambil masa untuk move on Takda siapa yang boleh paksa korang untuk move on. Diri korang je yang boleh buat inisiatif tu tau. Ambil banyak masa untuk move on sebelum korang nak ke relationship seterusnya.
Kadang-kadang bila kita terus bercinta dengan orang lain lepas putus cinta, kita jadi tak serius. Sebab kita paksa diri kita untuk move on which is dalam masa yang sama juga korang memaksa diri kita untuk suka apa yang kita tak suka. So don’t rush things okay!
10. Penuhkan jadual harian korang Tips ni macam biasalah. Korang kena penuhkan jadual seharian korang. Contohnya macam pagi sampai petang korang kerja. Lepas habis kerja tu korang pergilah gym.
Lepas je habis gym tu balik rumah boleh tidur awal. Ha, termasuk sekali dengan tips yang lain kan? Hehe. Takdalah masa lapang untuk korang nak fikir tentang si dia yang tak fikirkan kita tu.
Sumber: Oh Bulan!
The post “Buang Masa Fikirkan Pada Si DIA” – 10 Cara Nak Move On Dari Kisah Silam appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/buang-masa-fikirkan-pada-si-dia-10-cara-nak-move-on-dari-kisah-silam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Cara Nak Buang Malu Untuk Bercakap Dengan Perempuan

5 Cara Nak Buang Malu Untuk Bercakap Dengan Perempuan

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 512 hits
5 CARA NAK BUANG MALU UNTUK BERCAKAP DENGAN PEREMPUANRamai lelaki ada masalah macam ni Korang rasa korang dah cukup handsome dah tapi ada satu masalah yang menggangu korang untuk bercakap dengan perempuan iaitu MALU Rileks Benda ni bukan ja...
Cara Nak Dapat Herd Immunity Adalah Melalui Vaksinasi Penyakit Berjangkit Tak Dapat Menyerang Kerana Ada Imuniti

Cara Nak Dapat Herd Immunity Adalah Melalui Vaksinasi Penyakit Berjangkit Tak Dapat Menyerang Kerana Ada Imuniti

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 459 hits
Dr Izzar Anwari suami kepada pelakon popular Ummi Nazeera tampil menjelaskan tentang Herd Immunity melalui instagramnya Selepas viralnya program debat di TV AlHijrah tentang Vaksin Perlindungan atau Kemudaratan ramai yang membahaskan tentan...
Cara Nak Kitar Semula Baju Raya Lama Supaya Berwajah Baru

Cara Nak Kitar Semula Baju Raya Lama Supaya Berwajah Baru

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 2008 hits
Dah pertengahan bulan Febuari Tak lama lagi dah nak masuk march Insya Allah Bulan Mei kita akan menyambut bulan ramadhan lepas ramdhan dah tentu syawal menjelma Alah takkan tak paham kot kalau dah masuk syawal tu bermakna raya la kan Nak sa...
Susah Jugak Nak Move On Ni Rupanya

Susah Jugak Nak Move On Ni Rupanya

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 1247 hits
Sebelum ni aku pernah post entri Tapi yang tu lebih kepada hiburan kat blog ni Tapi kali ni real story yang aku nak cite Cerita tentang susahnya nak move on Kalau korang ada baca entri tentang dan entri korang mungkin dah tahu perangai aku ...
Rasa Nak Bagi 50 Snaps Kat Dia Mahu Bergambar Sama Fazura Patuhi Cara Ini Dulu Sebab

Rasa Nak Bagi 50 Snaps Kat Dia Mahu Bergambar Sama Fazura Patuhi Cara Ini Dulu Sebab

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 292 hits
Aktres jelita Nur Fazura merasakan dirinya lebih selesa sekiranya para peminat menyapa dan memberi salam sebelum mengambil gambar bersamanya terlebih dahulu Katanya jika para peminat melakukan hal yang sedemikian dia sanggup untuk mengambil...
7 Cara Mudah Jika Nak Sejukkan Rumah Dan Badan Pada Musim Panas Tanpa Guna Air Cond

7 Cara Mudah Jika Nak Sejukkan Rumah Dan Badan Pada Musim Panas Tanpa Guna Air Cond

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 727 hits
Musim panas yang melanda masa kini adalah susulan tempias Taufan Lan yang menggegarkan timur Filipina pada hari Selasa lalu Disebabkan itu kita dinasihatkan untuk tidak berada di luar kawasan rumah dan sentiasa pastikan badan dan rumah kita...
Tips Kerja 4 Cara Nak Kawal Bos Yang Suka Mendesak

Tips Kerja 4 Cara Nak Kawal Bos Yang Suka Mendesak

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 318 hits
Menyampahnya malam malam dapat lagi Whatsapp dari bos suruh buat itu ini Lebih teruk senarai tugasan yang dihantar pada malam hujung minggu Terus rasa spoil sahaja mood hendak bermalasan Pasti diantara kita pernah bekerja dengan ketua yang ...
Cara Nak Dapatkan Sponser Van Air Milo Nestle

Cara Nak Dapatkan Sponser Van Air Milo Nestle

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1863 hits
Assalamualaikum hai semua Tengah planning nak organize hari sukan ke tu Ha alang alang tu boleh cuba dapatkan sponser air Milo dari Nestle event korang Boleh la peserta organizer dan tetamu minum air milo percuma yang sedap tu Nestle membuk...
Ustaz Ini Ajar Cara Nak Tahu Siapa Yang Santau Kita

Ustaz Ini Ajar Cara Nak Tahu Siapa Yang Santau Kita

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 356 hits
Selalu kita dengar kisah orang disantau Kadang kadang santau ini berpunca atas dasar perniagaan atau bekas kekasih ada bermacam macam sebab kenapa dia sanggup menjadi syirik dengan menghantar santau Nak Tahu Siapa Yang Santau Kita Bagi sese...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang