Buang Dan Buat Hal Tetapi Palitkan Pihak Atau Orang Lain Yang Punya Angkara 9293



Wednesday, 20 March 2019
Liew Chin Tong Tidak Sengaja Dedah Strategi Dasar Bumi Hangus DAP?
Menarik membaca artikel yang ditulis oleh pakar strategi DAP Liew Chin Tong bertajuk ‘Dasar bumi hangus gabungan UMNO-Pas, MCA-MIC’.
Tulisan Chin Tong yang kini Timbalan Menteri di Kementerian Pertahanan iaitu kementerian penting di negara ini itu boleh dibaca dalam portal berita FMT dipautan
https://www.freemalaysiatoday.com/…/dasar-bumi-hangus-gabu…/
Dalam artikel itu, Chin Tong berkata, UMNO dan Pas telah menyerang Pakatan Harapan (PH) dari sayap Melayu, manakala MCA dan MIC menyerang dari sayap bukan Melayu.
“Serangan dalam konteks etnik ini membuktikan ‘dasar bumi hangus’ sedang giat digunakan. Bumi hangus ialah dasar merujuk kepada strategi menghapuskan semuanya untuk menang dalam apa jua keadaan.
“Perbuatan kejam seperti ini sudah tentu akan menyebabkan rakyat terpaksa menanggung berat keperitan tersebut.
“Sasaran mereka adalah untuk memastikan Malaysia sukar ditadbir oleh Pakatan Harapan kerana kerajaan yang dipilih oleh rakyat terpaksa berhadapan dengan serangan kemarahan etnik daripada kedua-dua pihak, iaitu orang Melayu dan bukan-Melayu.
“Permintaan serangan sayap ini adalah untuk membuatkan orang Melayu dan bukan-Melayu berasa lemah dan serba kekurangan. Semuanya akan dibentangkan sebagai permasalahan etnik binary.
“Selain itu, serangan ini bertujuan untuk memecahkan gabungan pelbagai etnik PH dari dalam kerana sukar bagi golongan politik beraliran sederhana untuk bertahan akibat tuntutan yang bercanggah daripada kedua-dua pihak,” kata Chin Tong dalam artikel tersebut.
Inilah pertama kali rakyat Malaysia didedahkan tentang dasar ‘bumi hangus’. Satu dasar atau teknik yang amat asing dalam pemahaman rakyat biasa. Satu dasar yang tidak dapat difikirkan oleh sesiapa pun kecuali oleh pakar strategi propaganda politik.
Bila difikir-fikirkan semula bagaimana strategi yang dilakukan Pakatan Rakyat iaitu gabungan DAP-PKR -Pas dan selepas itu Pakatan Harapan gabungan DAP-PKR-Amanah-Bersatu untuk mempengaruhi rakyat membenci BN, menunjukkan seolah-olah dasar bumi hangus ini telahpun bermula jauh sebelum perkahwinan UMNO-Pas dan MIC-MCA hari ini.
Adakah dasar bumi hangus yang disebutkan Chin Tong ini telah dilaksanakan sejak PRU-12 dengan DAP menumpukan serangan terhadap bukan Melayu iaitu Cina dan India dan PKR-Pas pula menumpukan sasaran terhadap masyarakat Melayu dengan menyebarkan propaganda membenci kepimpinan BN.
Serangan demi serangan dilakukan dengan memberi DAP memberi fokus kepada pengundi bukan Melayu dan PKR-Pas memberi fokus kepada Melayu, hingga pada PRU-13 kita dapat menyaksikan bagaimana hampir 90 peratus masyarakat Cina mengundi secara blok, untuk memenangkan DAP, sekaligus menyaksikan kekalahan parti MCA dan Gerakan di kawasan-kawasan majoriti pengundi Cina.
Pada pilihan raya itu PKR-Pas gagal mempengaruhi orang Melayu secara besar-besaran untuk menyebelahi Pakatan Rakyat.
Namun pada PRU-14 DAP-PKR memperoleh sinergi baharu dengan penyertaan Amanah dan Bersatu yang membentuk Pakatan Harapan.
Adalah jelas dapat daripada video yang bertebaran di media sosial sebelum PRU-14 ahli propaganda DAP seperti Superman Hew Kuan Yau dan beberapa lagi pemimpin mereka memberi focus ceramah dalam bahasa Cina kepada pengundi Cina.
Sementara pemimpin-pemimpin bangsa Melayu dalam PKR-Amanah-Bersatu menumpukan pengaruh terhadap orang Melayu-Islam.

Startegi yang menyerupai dasar bumi hangus yang dikatakan Chin Tong ini mengakibatkan BN kalah buat pertama kali dalam sejarah pilihan raya Malaysia.

Lebih memedihkan parti komponen yang majoriti ahlinya masyarakat Cina iaitu MCA dan Gerakan tewas teruk ditangan DAP! Kerusi mereka habis disapu DAP di kawasan-kawasan majoriti pengundi Cina!

Jika difikir-fikir dan dikenang semula strategi yang dilakukan DAP-PKR-Amanah-Bersatu dalam serangan mereka terhadap BN sama seperti teori yang dilemparkan oleh Liew Ching Tong dalam tulisannya di FMT itu.

ADAKAH LIEW CHIN TONG SECARA TIDAK SENGAJA MENDEDAHKAN STRATEGI ‘DASAR BUMI HANGUS’ TELAH DIGUNAKAN DAP UNTUK MENEWASKAN BN? Hanya Chin Tong yang merupakan pakar strategi DAP boleh menjawabnya…

SAMAD HUSSEIN
.
https://mindarakyat.blogspot.com/2019/03/liew-chin-tong-tidak-sengaja-dedah.html

Carl Max23 March 2019 at 20:23A scorched-earth policy is a military strategy that aims to destroy anything that might be useful to the enemy while it is advancing through or withdrawing from a location. ... The practice can be carried out by the military in enemy territory, or in its own home territory

https://inforakyatkini.blogspot.com/2019/03/liew-chin-tong-tidak-sengaja-dedah.html
Rossi vs lorenzoAhmad Husen
Diterbitkan pada 15 Sep 2018

Friday, 24 April 2015
Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn III - Rahsia Dato' Onn

Korang kene bace :

"Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn I - Prelim"

and

"Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn II - Aftermath"

untuk faham the whole puzzle. 

Pada orang yang dah memang ditanam sifat kebencian pada raja-raja, dorang nampak Sultan-Sultan Sumatera patut dihapuskan sebab keborosan dan ketamakkan mereka.. kononnye sebagai pengajaran dan daulat 'rakyat'..

Little that they know.. yang buat those atrocities bukan 'rakyat' Sumatra.. tapi pendatang-pendatang yang cemburu.. 

But, dorang x nak tengok semua tu. Dorang cume dengar ape yang dorang nak.. clouded by sentiment.. macai dalam erti kata sebenar.  

SUMATRA PRIOR 1946

Selepas perang dunia ke-2, Sumatra diperintah oleh Pemerintah-Pemerintah setempat, yang di lantik oleh Belanda dan British kerana dorang kekurangan askar untuk menjaga law and order.

Penduduk asal Sumatra pulak ialah dari golongan orang Melayu, Acheh dan Batak. 

Pada 1930's, Belanda mengimport "pendatang" dari Tanah Jawa untuk jadik kuli ladang-ladang kopi, tembakau dan getah kepunyaan Belanda dan Sultan-Sultan Sumatra.

Statistik menunjukkan :
Peningkatan pendatang Tanah Jawa ke Sumatra.. kemuncaknya semasa Perang Dunia ke-2:Setengah juta "pendatang" vs. 300,000 orang Melayu Sumatra.
BRITISH INTERVENTION
Sumatra diletakkan dibawah pemerintahan General Furgeson, ketua unik risik kerajaan British. 
Selepas perang, betul2 SEBULAN sebelum dorang menyarankan Malayan Union kepada Malaya.. this damn Furgeson mengadakan mesyuarat sulit dengan Sultan Langkat:Dia menyarankan Kerajaan Sumatra 'bergabung' dengan Malaysia.. yang memang pulak, ramai Sultan-Sultan Malaysia adalah sedara-mara Kesultanan Langkat, Asahan, Serdang, Siak dan Deli.
Gembiralah Sultan Langkat lalu diberitahu khabar ini kepada Sultan-Sultan Sumatra yang lain... tetapi..:DINAFIKAN oleh Furgeson itu adalah cadangannye. 
COMMUNIST INFLUENCE
Tan Malaka merupakan orang Sumatra yang indoctrined by Communism. Dia merupakan pemimpin Partai Komunis Indonesia yang mempunyai pengaruh dalam menubuhkan Parti MNP di Malaya yang di pimpin oleh Ahmad Boestamam dari Kesatuan Melayu Muda.
President Sukarno pada masa itu pula bergantung kepada sokongan golongan ini:
Partai Komunis Indonesia Tan MelakaSosialis dan golongan-golongan pemuda terpelajar, indoctrined by CommunismParti Islam, Persatuan Ulama etc

So.. yang kurang sekarang.. - cume "api"nya.. which is = British.. became Agent Provocateur
SEBAB REVOLUSI SOSIAL
Sumatra merupakan tanah yang kaya lebih dari tanah Jawa, Sulawesi dan Bali combined.  Sukarno perlukan Sumatra kerana kewangan negara semakin tenat. 
Dia x boleh jadik President kalau takde wang. 
So.. secret deal was made, between him and British.  Korang akan dapat nampak lepas ni.British 'menyarankan' Sultan Langkat bergabung dengan Malaya
Indonesia Sukarno sudah tentu marah.. lalu di rancang 'revolusi sosial' yang diketuai oleh PKIThere.. it was preplanned movement even before March 1946. 
Ape keuntungan British.. and Sukarno??
BRITISH-SUKARNO PLOTS AND HMS ANSON
Tak lama selepas kejatuhan Sumatra.. Sukarno dilapurkan cuba 'mendapatkan' upahnya dari British.. 
Surprisingly.. PADA TAHUN YANG SAMA, 1946.. HMS Anson telah membawa pulang 3 Tonne Jongkong Emas dan 19,000 karat Diamonds dari "Bank-Bank" di Singapura ke UK. Diberitakan oleh pihak British.. harta-harta tersebut merupakan rampasan dari Jepun sepanjang pendudukannya di Malaya dan Sumatera yang di simpan di Bank-Bank Singapura..
Masuk akal??? Jepun menjarah negeri orang.. but, keep the Bank intact.. siap simpan lagi harta dorang dalam Bank.. it's doesn added up.
KONSPIRASI THEORY
Ko dah tau, Sukarno dah jatuh miskin. Indonesia lepas perang takde hasil, duit banyak habis. So.. Sumatera jadi mangsa.. 
Partner-in-crime dorang = British.
Hasilnye.. pernah dengar cerite infamous story about "Emas Sukarno"???Now relate this:Sukarno toned down in reclaiming 'his' gold. Dia nego sampai separuh dari nilai asal on which, British bersetuju. Dia separuh, British separuh. 
That is how they creat "Sukarno Gold" myth..dari hasil daripada penjarahan Kesultanan Sumatra. 
MALAYAN UNION
Dalam tahun yang sama, SEBULAN selepas Sumatra jatuh ke tangan PKI Sukarno.. dan semua Kesultanan Melayu di hapuskan.. British menganjurkan Malayan Union.1 April 1946. 
3 March 1946 : Sumatra hangus - 1 April 1946 : Malayan UnionMalayan Union dirancang sejak October 1945.
Pendukung kuat Malayan Union adalah Sultan Johor yang terkenal tidak sukakan merdeka sendiri melainkan menjadi negara Protectorat British. Dia yang mula-mula sign. Diikuti Sultan-Sultan Lain. Kenape dia berubah fikiran?? 
UMNO 1946
SEBULAN selepas Malayan Union.. on 10th May 1946.. UMNO ditubuhkan..
Dia yang tak nak merdeka.. then, suddenly dia pulak yang jadi host dan penaung kepada UMNO??? pelik isn't it?3 March 1946 : Sumatra hangus - 1 April 1946 : Malayan Union : 10 May 1946 : UMNO
3 peristiwa besar dalam masa 3 bulan. 
RAHSIA DATO' ONN

UMNO ditubuhkan kerana menjaga kewujudan Kesultanan Melayu. 
Ape yang British 'sediakan' sekarang, sejak zaman Dato' Onn lagi.. system, parti etc. adalah sama seperti yang di "sumbangkan" kepada Sumatera dulu sehingga lenyap semua Kesultanan Melayu. 
Golongan-golongan ini yang akan memusnahkan Malaysia dari dalam:
Political party indoctrined by CommunismYought movement indoctrined by liberalismeGolongan-golongan fanatik agamaGolongan-golongan 'pendatang' yang berusaha merampas hak peribumiDato' Onn nampak, tapi tak terluah dari kerongkongnye kerana dia sendiri berada dalam 'system' tersebut.. dan perkara itu adalah cuma 'sangkaan', dia sendiri tak pasti pada zamannya... but he damn knew it's imminent.
But now... korang dapat tengok sendiri zaman sekarang.. semuanya ni macam repeating event... yang lain cume pelakonnye... learn from history



Kreated by : Mo Razzi at 02:29 Untold History: Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn III - Rahsia Dato' Onn



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/03/buang-dan-buat-hal-tetapi-palitkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pembangkang Letak Jawatan Pac Itu Dia Punya Hal Tun M

Pembangkang Letak Jawatan Pac Itu Dia Punya Hal Tun M

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 318 hits
Tun Mahathir tak kisah pembangkang letak jawatan dalam PAC Ketika ditanya mengenai perkara demikian Tun dengan sinis menjawab Mereka nak letak letaklah itu dia punya hal
Galau Mau Beli Atau Sewa Baju Nikah Sebelum Salah Langkah Pertimbangkan Dulu 5 Hal Penting Ini

Galau Mau Beli Atau Sewa Baju Nikah Sebelum Salah Langkah Pertimbangkan Dulu 5 Hal Penting Ini

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 271 hits
Mau beli dan desain yang mewah boleh saja sih kalau bujetnya tumpah tumpah Terserah Tapi kalau pas pasan
Dia Punya Hal Pm Ulas Pembangkang Keluar Pac

Dia Punya Hal Pm Ulas Pembangkang Keluar Pac

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 215 hits
ALOR STAR nbsp Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan tindakan Anggota Parlimen pembangkang yang meletak jawatan daripada Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara adalah hal sendiri Loading var D new Date d docum
Benarkah Penyatuan Pas Dan Umno Hanya Untuk Menyatukan Ummah Atau Ada Niat Lain Disebaliknya Mukhriz

Benarkah Penyatuan Pas Dan Umno Hanya Untuk Menyatukan Ummah Atau Ada Niat Lain Disebaliknya Mukhriz

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 328 hits
Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir hari ini menyuarakan keraguannya berhubung keikhlasan kerjasama Umno PAS yang dikatakan bertujuan untuk penyatuan ummah Ini kerana kata Menteri Besar Kedah ...
Pihak Sekolah Terpaksa Buang Jam Berjarum Sebab Pelajar Tak Reti Baca

Pihak Sekolah Terpaksa Buang Jam Berjarum Sebab Pelajar Tak Reti Baca

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 287 hits
Pihak Sekolah Terpaksa Buang Jam Berjarum Sebab Pelajar Tak Reti Baca Dengan teknologi masa kini yang semakin canggih ramai generasi kini mudah untuk mendapatkan maklumat dihujung jari Malangnya generasi ini semakin melupakan kepayahan oleh...
Ciri Ciri Istri Yang Mudah Tergoda Selingkuh Dengan Pria Lain

Ciri Ciri Istri Yang Mudah Tergoda Selingkuh Dengan Pria Lain

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 323 hits
Selingkuh tidak hanya monopoli kaum pria Wanita sama aja karena baik wanita maupun pria sama sama punya godaan untuk berselingkuh Sejumlah penelitian menunjukkan perselingkuhan yang dilakukan para wanita tidak kalah banyak dibandingkan deng...
Anak Risma Diperiksa Karena Nyanyian Saksi Lain Kasus Jalan Raya Gubeng Ambles

Anak Risma Diperiksa Karena Nyanyian Saksi Lain Kasus Jalan Raya Gubeng Ambles

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 177 hits
Emang betul pada hari ini melakukan pemeriksaan terhadap inisal F terkait perkembangan penanganan perkara Jalan Gubeng yang longsor itu terang Dir Reskrimsus Polda Jawa Timur Kombes Pol Ahmad Yusep Gunawan
Buat Istikharah Kalau Banyak Halangan Datang Mungkin Orang Lain Jodoh Kita

Buat Istikharah Kalau Banyak Halangan Datang Mungkin Orang Lain Jodoh Kita

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 338 hits
Hati sifatnya selalu degil Degil dengan kemahuaannya Berkeras memaksa keadaan sehingga dia sendiri mampu merana Berpaksi kepada nyata Bahawa segala ketentuan Allah itu terbaik untuk kita Jodoh itu rahsia Allah Bila bicara soal hati sifatnya...
Naiklah Tinggi Tanpa Menjatuhkan Orang Lain Dan Berbahagialah Tanpa Menyakiti Orang Lain

Naiklah Tinggi Tanpa Menjatuhkan Orang Lain Dan Berbahagialah Tanpa Menyakiti Orang Lain

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 520 hits
AssalamualaikumAda ketika di malam hari kita rasa sunyi sepi Nak tidur tapi mata terkebil kebil seolah memikirkan sesuatu Golek ke kiri golek ke kanan Masih tak boleh tidur sibuk scroll facebook twitter tapi masih lagi rasa sunyi Rupanya Al...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta