Bn Ph Dan Pn Pencabar Utama Prn Johor



JOHOR BAHRU – Pakatan Harapan (PH), Perikatan Nasional (PN) dan Barisan Nasional (BN) merupakan pencabar utama dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.
Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim berkata, rakyat boleh membuat penilaian kerana semua gabungan itu pernah menjadi kerajaan.
“Ketiga-tiga gabungan politik ini mempunyai pengalaman dalam mentadbir kerajaan negeri Johor. BN paling lama memerintah di Johor sehingga ia ditumbangkan pada 2018 dalam Pilihan Raya Umum ke-14.
“PH pula mempunyai pengalaman mentadbir kerajaan Johor selama 22 bulan sehingga ia ditumbangkan angkara pengkhianatan melalui Langkah Sheraton pada Februari 2020.
“PN yang terdiri daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) juga ada pengalaman mentadbir di Johor ketika berada dalam gabungan PH dan kemudian dalam kerajaan campuran BN-PN selepas Langkah Sheraton,” katanya dalam kenyataan pada Sabtu.
Selain tiga gabungan politik tersebut, Parti Bangsa Malaysia (PBM) juga akan meletakkan calon untuk bertanding di dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dengan iltizam mengukuhkan aspirasi demokrasi di Johor.
Parti Warisan (Warisan) juga dijangka bertanding dan keputusan tersebut akan diumumkan pada 15 Februari ini manakala Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) akan memperkenal semua 42 calonnya pada 24 Februari ini.
PBM dan Warisan masih belum menyatakan untuk menyertai mana-mana gabungan manakala Pejuang sebelum ini membuat keputusan untuk bertanding secara solo dalam PRN tersebut.
Mengulas lanjut, Hassan yang juga bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Johor mengakui, semasa PH mentadbir Johor selama 22 bulan terdapat kelemahan dan kegagalan.
“Fakta ini tidak dinafikan malah perlu diakui. Tetapi PH berjaya dalam banyak perkara ketika mentadbir Johor kurang dua bulan selama dua tahun,” katanya.
Jelasnya, satu perkara yang menjadi kejayaan utama kerajaan PH di Johor ialah menarik pelaburan asing (FDI) dengan mengadakan lawatan menarik pelaburan asing secara agresif dalam tempoh 22 bulan mereka berkuasa.
Beliau berkata, hampir setiap bulan Exco kerajaan negeri yang bertanggungjawab dalam perusahaan antarabangsa telah dihantar ke beberapa pusat ekonomi dunia untuk membawa pelaburan ke Johor.
“Hasil dari usaha yang bersungguh-sungguh itu, maka negeri Johor telah muncul sebagai negeri yang paling banyak menarik modal asing dari pertengahan 2018 sehingga awal 2020 sebelum kerajaan PH Johor ditumbangkan angkara pengkhianatan politik,
“Kejayaan ini adalah fakta, bukan retorik, bukan propaganda pilihan raya,” ujarnya.
 
BN, PH, dan PN pencabar utama PRN Johor
Baca Artikel Menarik:
Menara TM untuk dijual Satu hantaran Ronaldo jana RM9.76 juta di Instagram Najib sekolahkan Azmin Ali Janda gila harta Farhash lawan Amirudin, PKR Selangor kecewa Bersatu takut tekan butang sebab akan hilang jawatan Cikgu Pendidikan Jasmani Berwajah Jelita Kantoi Dituduh Hubungan Seks Dengan Pelajar Lelaki Punca Lelaki Pendam Masalah ‘Dalam Seluar’ Adalah Ego Dan Malu, Mungkin Ini Boleh Bantu! Wan Saiful beri amaran kepada UMNO Tips Halau Semut Dalam Gula, Letak 1 Bahan Saja Saya diugut pembantu Muhyiddin dan timbalan menteri – Rozman Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Resepi Mee Sup Pedas Cina, Bikin Terliur

Juri program ‘najis’, tak hadap kau sekolah tak? – Diva AA

The post BN, PH, dan PN pencabar utama PRN Johor appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/02/12/bn-ph-dan-pn-pencabar-utama-prn-johor/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kos Sara Hidup Kempen Utama Di Prn Johor

Kos Sara Hidup Kempen Utama Di Prn Johor

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 116 hits
Kos sara hidup yang melambung sejak kebelakangan ini tidak mengecualikan bangsa Johor Menurut Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim harga ayam di pasar yang mencecah RM9 sekilogram dan bekalan ayam di kebanyakan tempat di Johor yang...
Isu Utama Prn Johor Rasuah Hassan Karim

Isu Utama Prn Johor Rasuah Hassan Karim

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 187 hits
Gejala rasuah yang semakin berleluasa atau pun sistemik di Malaysia perlu dihadam oleh pengundi Johor untuk diterjemahkan ke dalam peti undi pada bulan Mac ini Menurut Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim gejala rasuah yang telah m...
Ini Bukan Konspirasi Kj Nak Menafikan Hari Raya Kj Tampil Nafi Dakwaan Rakyat Juga Beri Lampu Hijau Untuk Prn Johor

Ini Bukan Konspirasi Kj Nak Menafikan Hari Raya Kj Tampil Nafi Dakwaan Rakyat Juga Beri Lampu Hijau Untuk Prn Johor

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 163 hits
Peningkatan jumlah kes Covid 19 mendadak sejak beberapa hari lalu ternyata mengusarkan banyak pihak terutama orang awam yang telah menyimpan untuk menyambut perayaan Hari Raya pada Mei akan datang Sehingga ada yang mendakwa ini semua adalah...
Ngo Rayu Agong Isytihar Darurat Tangguh Prn Johor

Ngo Rayu Agong Isytihar Darurat Tangguh Prn Johor

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 119 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONBekas Pengerusi Lembaga Pertubuhan Peladang Datuk Mazlan Aliman merayu Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah untuk mengisytiharkan darurat di Johor bagi menangguhkan Pilihan Raya ...
Jenuh Geng Umno Bagi Pelbagai Alasan Nak Buat Prn Johor

Jenuh Geng Umno Bagi Pelbagai Alasan Nak Buat Prn Johor

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 134 hits
LIAYA MARZUKIKatanya perlu pulangkan kembali mandat rakyat Sebabnya Kerajaan goyang dek geng satu kolam mereka ancam hendak tekan butang Maka PM6 dan PM8 pun bergaduh sakan dalam FB membahan satu sama lain Yang pastinya kalau betul nak pula...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Jangan Bersangka Sudah Beriman

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Plan Nak Pergi Holiday

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Pakar Tak Semestinya Tinggi Kelulusan Akademik



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World

Confidence Starts Here Invest In Yourself At Your Orlando Med Spa

Isu Projek Rm1 2 Bilion Pegawai Felcra Ditangkap

Rafizi Govt Studying The Need For Ron95 Subsidy Rationalisation

Pac Sahkan Penangkapan Pegawai Felcra Isu Projek Rm1 2 Bilion

Tinjauan L 96 Peratus Mahu Pencen Mp Ditukar Ke Caruman Kwsp