Bitcoin Meroket Naik Rm10 000 Dalam Masa Dua Minggu



Selepas sekian lama mengalami zaman merudum, kini pemnyimpan matawang digital Bitcoin(BTC) menarik nafas lega apabila berlaku kenaikan harga mendadak sejak akhir-akhir ini. 

Pernah satu ketika kejatuhan nilai Bitcoin hingga ke paras dibawah RM15,000. Ramai pemain dan penyimpan matawang itu menjual dalam jumlah yang besar kerana takut harganya terus menjunam.

Namun, siapa tahu tiba-tiba harga Bitcoin "meroket" naik secara mendadak hingga mencecah ke paras RM34,000 pada hari semalam. 



Bahkan, lebih mengejutkan dua minggu lepas harganya baru dalam RM23,000 sahaja. Ini bermakna, dalam masa dua minggu Bitcoin menaik hingga RM10,000.

Ia sungguh mengejutkan ramai pihak, namun ia bukan sesuatu yang mustahil bagi matawang kripto yang menjadi "mothers of coin" itu. Pada penghunjung 2017, nilai Bitcoin pernah melebihi RM80,000. Ramai yang menjadi kaya-raya secara tiba-tiba ketika itu. 

Apa tidaknya, mereka hanya membeli dan menyimpan pada harga murah dibawah parasRM5,000 ketika itu. Bila harga naik ke paras tertinggi bermakna masing-masing menikmati keuntungan lumayan yang tidak pernah dikecapi selama ini. 

Itulah untungnya mereka yang mengambil peluang dan kesempatan diketika orang lain tidak tahu serta menolak teknologi Cryptocurrecy ini. 



Malah, ada ramai yang megeluh kerana tidak membeli dan memiliki pada harga murah. Ada yang menerima Bitcoin pada harga RM700 malah dibawah paras itu beberapa tahun lalu. 



Namun, akibat menganggap ia sekadar "angan-angan kosong", maka mereka menolak semua itu. Ada pula yang tersalah langkah, mahu cepat kaya mereka bukan membeli Bitcoin tetapi Scam. Mereka sertai berbagai program yang diwujudka oleh pemain Bitcoin dengan menawarkan pelan Return On Investment (ROI) yang cukup lumayan (10%-15% setiap hari).

Disamping itu mereka ditawarkan plan pemasaran yang menjanjikan pulangan menakjubkan dari segi bonus sponsor, pairing, matching dan sebagainya. Mula-mula program ini berjalan cantik sebab pihak terbabit mahu megaburi mata orang ramai.

Selang beberapa bulan berikutnya bayaran yang dijanjikan mula bermasalah. Ada saja alasan yang diberikan oleh pihak atasan seperti "upgrade server" dan sebagainya. Apa yang ditunggu akhirnya tidak menjadi kenyataan. Janji ditabur tapi modal lebur untuk berterabur. Ramai yang jadi mangsa di sekeliling kita.

Ada yang sanggup bergolok bergadai menjual harta benda akibat terpedaya dengan janji  manis pihak terbabit. Inilah senario yang melanda, namun ramai yang tidak serik malah terus menjerumuskan diri menyertai program seperti itu. Atas alasan untuk mantapkan ekonomi keluarga, mereka teruskan pencarian platform untuk menjana pendapatan.

Justeru bagi anda yang terlepas untuk memiliki Bitcoin beberapa tahun yang lalu, ini berita baik untuk anda. Kini anda tidak perlu gusar dan takut lagi untuk menceburi bidang kripto terutamanya Bitcoin. 



Kami sedang mempromosikan "Bank Digital" kepada anda yang berminat. Ada matawang kripo tapi tiada akaun bank digital bermakna anda berhadapan dengan risiko. Sebab itu ramai yang ada banyak duit dengan kripto, tapi ia tersimpan dalam akaun program scam yang mereka libatkan diri. Sekadar boleh melihat jumlah, tapi tidak boleh untuk buat apa-apa transaksi lagi akibat program sudah bermasalah.



Inilah senario yang melanda pemain matawang digital atau mereka yang terjebak dengan program-program scam yang "tumbuh bagaikan cendawan lepas hujan" di pasaran. 

Apa hebatnya bank digital yang kami tawarkan?. Anda hanya tukarkan wang Ringgit Malayia (R) di bank biasa ke bang digital. Anda akan terkejut dengan keuntungan yang cukup luar biasa. Jika anda ada wang RM10,000 di dalam akaun bank sekarang, dua bulan lagi atau setahun lagi nilainya mungkin masih RM10,000 atau lebih sikit. Itu pun bergantung kepada kadar faedah yang ditawarkan oleh bank tempatan.



Tapi di bank digital, anda simpan RM10,000 mungkin esok lusa nilai menjadi RM20,000 atau RM100,000 !!. Menakjubkan bukan?. Inilah penangan matawang kripto yang telah melahirkan ramai jutawan senyap di negara kita hari ini.



Malah, kajian pakar ekonomi negara menunjukkan jumlah rakyat Malaysia yang amat kaya meningkat 11%. Manakala pelaburan kripto termasuk dalam senarai ketiga iaitu 21%. 


Ini bukti jelas bahawa merea yang melabur dalam Bitcoin dan matawang kripto yang lain bakal menjadi jutawan senyap jika mengeluarkan modal yang sesuai dan sepatutnya. Semua ini adala fakta bukan auta. 



Malah lebih menarik lagi, dalam buku teks Ekonomi tingkatan empat silibus berkaitan Bitcoin juga turut dimasukkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KKM). Ini menunjukkan fenemona Bitcoin bukan sekadar teori semata-mata, tapi ia sudah jadi realiti.

Semenara itu Bitcoin kini sudah diterima sebagai pertukaran matawang dunia, cuma ia tidak dikawal oleh mana-mana pihak. Ia bergantung kepada tawaran di pasara itu sendiri.


Dalam XE Currency iaitu "The World's Trusted Currency Authoity" ada terdapat matawang Bitcoin yang dilabelkan sebagai XBT.  Ia duduk sebaris dengan matawang lain di dalam dunia termasuk Ringgit Malaysia (RM). Pada tahun 2016 harga 1BTC baru RM1,829 sahaja. Tapi ketika itu berapa ramai rakan-rakan anda yang mahu memiliki Bitcoin?. 



Kini, semuanya belum terlambat. Sertai kami buka akaun bank digital secara percuma dan kemudan anda sendiri yang membuat piihan mahu menyimpan berapa banyak Bitcoin di dalamnya. Tiada risiko kerana anda boleh keluarkan modal (deposit) anda bila-bla masa tanpa sekatan. 

Modal tak hilang, sama seperti anda menyimpan wang di ASB dan lain-lain bank tempatan. Simpan dan nikmati faedah keaikan harga. Bila tiba masa nak pakai wang, boleh jual sikit-sikit, selebihnya kekalkan dalam akan bank digital anda.


Paling terbaik anda sendiri yang uruskan akaun bank digital anda. Inilah kehebatan Bitcoin, tidak perlu terlibat dengan program scam hingga menyusahkan masa depan anda. 

Beli dan simpan hari ini, tak perlu menaja orang (sponsor) dan tak perlu segalanya. Anda dapat untung bila harga naik mendadak, dijangka mencecah RM100,000 penghujung tahun ini. Beli dan simpan berdasarkan berapa modal yang anda ada. Tiada tekanan, tiada risio dan inilah yang dinantikan oleh seluruh rakyat Malaysia sebenarnya.

Berminat untuk menyimpan Bitcoin serta dapatkan pencerahan dan info lanjut di seluruh negara, sila klik www.wasap.my/60166156910/BITCOIN untuk janjitemu. #PDOhttp://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2019/05/bitcoin-mula-meroket-naik-rm10000-dalam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isabella Kuat Sejak Dalam Perut Masa 5 Minggu Hamil Nourul Sahkan Ada Abnormal Cell

Isabella Kuat Sejak Dalam Perut Masa 5 Minggu Hamil Nourul Sahkan Ada Abnormal Cell

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 253 hits
Orang Tengok Saya Ok Hamil Hakikatnya Nourul Alami Abnormal Cell Di Serviks Ketika 5 Minggu Isabella Dalam Perut Selepas selamat melahirkan bayi perempuan yang diberi nama Isabella Depp Nourul Depp telah berkongsi perjalanan kehamilannya se...
Pu Abu Beri Rm10 000 Untuk Bekas Isteri

Pu Abu Beri Rm10 000 Untuk Bekas Isteri

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 300 hits
Walaupun sehingga ke hari ini masih belum ada apa apa kenyataan rasmi tentang status beliau yang dikatakan sudah berkahwin lain meninggalkan isterinya The post appeared first on
Hiburan Saya Bagi Rm10 000 Kepada Bekas Isteri Untuk Nafkah Dan Barang Anak Pu Abu

Hiburan Saya Bagi Rm10 000 Kepada Bekas Isteri Untuk Nafkah Dan Barang Anak Pu Abu

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 461 hits
Kisah pendakwah PU Abu diakui memang menjadi perhatian ramai Sehingga hari ini masih ada yang bengang dengan tindakannya menceraikan isteri yang sedang sarat hamil demi mengejar cinta seorang janda anak satu Walaupun dikecam teruk PU Abu ma...
Youbeli Rm10 000 Duit Raya To Be Won

Youbeli Rm10 000 Duit Raya To Be Won

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 346 hits
Youbeli RM10 000 Duit Raya to be won Claim your duit raya now Here s how 1 Register yourself as Youbeli member here 2 Key in your mobile number to receive your Duit Raya via SMS 3 Use the code you receive upon checkout Selamat membeli Yoube...
Sofi Jikan Dituduh Hisap Ganja Boleh Didenda Rm5 000 Atau Penjara Dua Tahun

Sofi Jikan Dituduh Hisap Ganja Boleh Didenda Rm5 000 Atau Penjara Dua Tahun

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 387 hits
Selepas pihak pendakwaan berjaya membangkitkan kes prima facie pada akhir pendakwaan Sofi Jikan diperintah bela diri oleh Mahkamah Majistret Petaling Jaya pada 28 Jun ini terhadap pertuduhan menggunakan ganja tahun lalu BACA Pada 13 Februar...
Secara Purata Apple Membeli Syarikat Kecil Lain Setiap Dua Ke Tiga Minggu Sekali

Secara Purata Apple Membeli Syarikat Kecil Lain Setiap Dua Ke Tiga Minggu Sekali

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 213 hits
Apple merupakan salah satu syarikat teknologi gergasi yang mempunyai lebihan kewangan yang sangat tinggi Ia sering menjadi bahan perbualan ramai penganalisa dalam menyasarkan syarikat syarikat yang mungkin menjadi sasaran dan melengkapkan l...
7 000 Bitcoin Hilang Selepas Laman Web Di Godam

7 000 Bitcoin Hilang Selepas Laman Web Di Godam

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 299 hits
Menyebut tentang bitcoin pasti ramai yang cukup kenal dan tahu mengenai kripto wang digital paling popular di dunia ini yang telah mula ditawarkan untuk transaksi secara online dengan meluas sejak beberapa tahun lalu Disebalik penggunaannya...
Bitcoin Telah Mencapai Paras Tinggi As 8 000 14 Mei 2019

Bitcoin Telah Mencapai Paras Tinggi As 8 000 14 Mei 2019

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 342 hits
Dagangan BITCOIN memantul ke arah kawasan AS 7 500 di tengah tengah momentum kenaikan harga impulsif seperti yang dijangkakan Oleh itu BTC mencapai tahap harga tinggi seterusnya iaitu AS 8 000 dalam perdagangan semalaman dalam masa yang sin...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm