Biodata Penuh Pu Riz Tunang Neelofa Rupanya Bukan Calang Calang Orangnya




Biodata Penuh PU Riz, Tunang Neelofa - Selebriti dan usahawan ternama, Neelofa hari ini menerima kunjungan keluarga PU Riz pada Ahad.Astro AWANI difahamkan, kunjungan itu adalah bagi menyempurnakan acara merlsik.
Majlis yang diadakan secara sederhana itu hanya dihadiri oleh keluarga terdekat pasangan berkenaan.Sumber keluarga pasangan berkenaan memberitahu, Neelofa yang baru-baru ini membuat keputusan untuk berniqab menerima sebentuk cincin sebagai tanda dia sudah disuntlng.
Neelofa dan PU Riz juga difahamkan bakal disatukan sebagai suami isteri pada penghujung Mac 2021.
Sebelum majlis merlsik diadakan di sebuah kediaman di Taman Tun Dr Ismail, di sini itu, seluruh anggota keluarga pasangan berkenaan terlebih dahulu menunaikan solat Asar yang diimamkan oleh PU Riz.
Sumber yang turut menghadiri majlis merisik itu memaklumkan, keluarga kedua-dua pihak juga menyerahkan kepada Neelofa dan PU Riz untuk menentukan perancangan perkahwinan mereka termasuk jumlah hantaran.
Hubungan akrab Neelofa atau nama sebenarnya Neelofa Mohd Noor, 31, dan PU Riz atau Muhammad Haris Mohd Ismail, 25, dihidu oleh media sejak beberapa bulan kebelakangan ini.
Bagaimanapun, Neelofa yang juga pengasas syarikat Naelofar Hijab dan Nilofa Group dan PU Riz tidak pernah mengiaya atau menafikan hubungan akrab mereka.
Kedua-dua mereka sering dilihat bekerjasama dalam pelbagai program keagamaan selain aktif dalam kerja-kerja kebajikan Pertubuhan Kasih Neelofa yang diasaskan selebriti wanita yang mempunyai lapan juta pengikut di akaun Instagram.
Kartini mengatakan diirnya bahagia kerana Neelofa sudah menemukan insan istimewa yang bakal membimbing bidadarinya.
“Bismillahhirohmanirohim
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.. syukur ku padamu Ya Rabb .. saat yang ku tunggu2 dah pun tiba, kau hadirkan insan istimewa yg bakal membimbing bidadari kesayangan ku.. aku yakin dgn ketentuanmu, yang mana insan ini dapat membahagiakannya, dapat menyerikan dan melengkapi hidupnya,yang akan menyokong setiap apa saja urusan nya..
“Ya Allah jadilah mereka penyebab kami menjadi tetamu istimewamu disyurga mu nanti .. amiinn
@neelofa ku sayang, jantung hatiku, intan permataku, setiap detik dan setiap saat mama mendoakan yang terbaik untuk mu sayang .. mama love you very much,” tulis Kartini.
PU Riz merupakan salah seorang peserta program Pencetus Ummah pada 2016 dan merupakan seorang pendakwah bebas serta pelakon.
Astro AWANI sedang berusaha menghubungi pengurusan Neelofa dan PU Riz bagi mendapatkan maklum balas mereka.

Berikut sedikit info mengenai Pu Rizz, bakal Suami kepada selebriti paling berpengaruh di Malaysia, Neelofa.
Biodata PU Riz
1. Nama penuhnya, Muhammad Haris bin Mohd Ismail.
2. Dikenali sebagai PU (Pencetus Ummah) Rizz dan Riz Ismail.
3. Kelahiran negeri Selangor.
4. Berusia 24 tahun (lahir pada tahun 1995).
5. Anak kedua daripada tiga orang adik-beradik.
6. Pemegang Diploma Pengajian Islam dalam bidang undang-undang.
7. Merupakan pendakwah dan pelakon yang mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2016.
8. Mula popular selepas penyertaannya dalam program realiti Pencetvs Ummah musim keempat pada 2016.
9. Juga pernah bersaing dalam Akademi Sahur Asia (AKSl Asia) 2017 yang turut melibatkan peserta dari Singapura, Indonesia dan Brunei.
10. Antara drama dibintanginya seperti Selafaz Cinta, Air Mata Di Bumi Matador, Lelaki Kiriman Tuhan, Dosanya Perempuan, Kelip Kelip Kota London, Geng Tadarus, Anugerah Cinta Aisyah dan banyak lagi.
11. Pembabitannya di layar perak menerusi filem Ada Apa Dengan D0sa pada 2019.

Fakta Menarik
Pelajar jurusan Undang-Undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA).
Pernah menuntut di Universiti Al-Azhar, Mesir, meskipun hanya bertahan selama setahun kerana terpaksa pulang ke Malaysia selepas p3rang yang berlaku di sana.
Sering diundang Neelofa sebagai pendakwah dalam majlis ilmu anjuran pengacara dan usahawan terkenal itu.
Gemar bermain futsal.
Instagram miliknya yang menggunakan nama @pu_rizz sehingga kini mengumpul lebih 90 ribu pengikut.
Sebelum ini Neelofa pernah berkata, dia tidak akan menyembunyikan siapa pilihan hatinya, sekali gus pastinya berkongsi hari bahagia sekiranya sudah tiba jodoh.

Kenapa Neelofa Pilih Pu Rizz Sebagai Jurucakap Pertubuhan Amal
“Saya pilih dia sebab nak ada seseorang yang ada platform dalam bidang seni dan boleh menjadi jurucakap supaya tiada yang salah faham memandangkan saya tiada latar belakang ilmu agama yang luas” iajar Neelofa
“Saya akan kongsi dengan siapa sahaja saya pilih dan akan berkahwin. Bagaimanapun, saya menafikan bercinta dengan PU Riz.
“Saya kenal PU Riz sejak tiga tahun. Kami sudah lama bekerjasama daripada program 99 Names, majlis buka puasa dan terawih di rumah hinggalah aktiviti berkaitan dengan Pertubuhan Kasih Neelofa. Bukan sahaja rapat dengan saya, malah PU Riz juga berkawan dengan kebanyakan ahli keluarga saya.
“Jadi, hubungan kami lebih daripada soal kerja kerana dia juga berkawan dengan ahli keluarga saya. Disebabkan itu, PU Riz dijemput hadir ke majlis perkahwinan adik saya.
“Pasangan pengantin, Aqief dan Aqief yang menjemput PU Riz, bukan saya. Jadi, tentulah anda semua melihat PU Riz pada majlis berkenaan bersama keluarga saya. Ini disebabkan hubungan baik ini,” katanya kepada BH Online.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://plbgaimacam.blogspot.com/2020/11/biodata-penuh-pu-riz-tunang-neelofa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saat Yang Ku Tunggu2 Dah Pun Tiba Neelofa Sudah Dirisik Pu Riz Ibu Neelofa Buka Rahsia

Saat Yang Ku Tunggu2 Dah Pun Tiba Neelofa Sudah Dirisik Pu Riz Ibu Neelofa Buka Rahsia

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 752 hits
Ibu pengacara Neelofa Noorkartini Noor Mohamed mengesahkan spekulasi anak perempuannya dirisik Pu Rizz melalui muat naik foto dan kemas kini di akaun Instagramnya sebentar tadi Kartini mengatakan diirnya bahagia kerana Neelofa sudah menemuk...
Tahniah Neelofa Dan Pu Riz Bakal Mendirikan Rumahtangga

Tahniah Neelofa Dan Pu Riz Bakal Mendirikan Rumahtangga

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 361 hits
Tahniah Neelofa Dan PU Riz Bakal Mendirikan Rumahtangga Kelibat pasangan ini kini menjadi intaian peminat mereka Akhir persoalan terjawab apabila media mengumumkan mereka bakal mendirikan rumahtangga Tahniah kepada pasangan Neelofa dan PU R...
Hiburan Ibu Sahkan Neelofa Dirisik Pu Riz

Hiburan Ibu Sahkan Neelofa Dirisik Pu Riz

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 575 hits
Segala desas desus mengenai status hubungannya kini terjawab selepas ibu kepada pengacara Neelofa iaitu Datin Noor Kartini kini tampil mengesahkan bahawa anak perempuannya itu telah sah dirisik pendakwah bebas PU Riz Perkara itu dikongsi se...
Hiburan Perkongsian Ilmu Bersama Pu Riz Raih Pujian Netizen Neelofa Dedah Sebab Berniqab

Hiburan Perkongsian Ilmu Bersama Pu Riz Raih Pujian Netizen Neelofa Dedah Sebab Berniqab

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 540 hits
Mendedahkan sebab mengapa beliau bertindak mengenakan niqab pengacara dan usahawan termuka tanah air Neelofa kongsi perkara tersebut menerusi sesi live di Instagram Kasih Neelofa sempena sambutan Maulidur Rasul semalam Menurutnya meskipun a...
Neelofa Pu Riz Bakal Nikah Hujung Mac 2021

Neelofa Pu Riz Bakal Nikah Hujung Mac 2021

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 468 hits
Menerusi laporan Astro Awani hari ini Neelofa hari ini menerima kunjungan keluarga PU Riz bagi menyempurnakan acara merisik BACA Video Pendek Pesanan Ayah Kepada Menantu Ini Menyentuh Jiwa amp Emosi Netizen Menurut sumber majlis yang diadak...
Dijangka Disatukan Sebagai Suami Isteri Pada Penghujung Mac 2021 Terkini Neelofa Sah Dirisik Oleh Pu Riz

Dijangka Disatukan Sebagai Suami Isteri Pada Penghujung Mac 2021 Terkini Neelofa Sah Dirisik Oleh Pu Riz

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 605 hits
Selebriti dan usahawan ternama Neelofa hari ini menerima kunjungan keluarga PU Riz pada Ahad Astro AWANI difahamkan kunjungan itu adalah bagi menyempurnakan acara merisik Majlis yang diadakan secara sederhana itu hanya dihadiri oleh keluarg...
Jarak Umur Neelofa Dan Pu Riz Dipertikai Rosnah Mat Aris Tetap Bahagia

Jarak Umur Neelofa Dan Pu Riz Dipertikai Rosnah Mat Aris Tetap Bahagia

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 303 hits
PETANG tadi nama Irfan Azlan menjadi antara carian tertinggi di laman sosial Twitter Masalahnya siapa Irfan Azlan ini Rupanya lelaki ini dikecam pengguna Twitter kerana mempertikaikan jarak umur antara pasangan yang baru bertunang iaitu sel...
Hiburan Neelofa Dan Pu Riz Dijangka Nikah Bulan Mac Tahun Hadapan

Hiburan Neelofa Dan Pu Riz Dijangka Nikah Bulan Mac Tahun Hadapan

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 725 hits
Nampaknya hubungan istimewa selebriti popular Neelofa 31 dan pendakwah bebas Haris Ismail atau lebih dikenali sebagai PU Riz 25 telah menjadi tumpuan ramai apabila ibu Neelofa mengesahkan bahawa anaknya itu telah dirisik pihak lelaki di ked...
Isu Bekas Kekasih Pu Riz Muncul Selepas Berita Pertunangan Neelofa

Isu Bekas Kekasih Pu Riz Muncul Selepas Berita Pertunangan Neelofa

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 1234 hits
ISU BEKAS KEKASIH PU RIZ MUNCUL SELEPAS BERITA PERTUNANGAN NEELOFA Sejak tersebarnya berita tentang pertunangan Neelofa ramai yang cuba mencari gali kisah kisah lama bakal imam neelofa ni Mungkin sebab mereka terlalu sayangkan Neelofa Tapi ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat

Rights Group Calls For Police Probe Into Inciting Statements On Allah Socks

In Src International Civil Suit Former Director Says Najib Was Chess Grandmaster In Company S Scheme Of Things