Bila Kakak Berminat Dengan Doodle


Bila kakak menunjukkan minat ke arah ni.. Maka kita layankan sahaja..Memula mama tak amik port sangat hobi baru dia ni..Tapi nampak hasilnya dan kesungguhan dia walaupun tak la nampak wow sangat bagi korang yang tengok, tapi sebabkan hasil usaha anak sendiri maka wow sesgt la bagi mama yang jenis jari tak bape kreatip ni..Hahaha..Patutlah suka beli dan kumpul mcm2 pen..Memula mama bising gak la, asyik2 beli pen dan buku nota manjang..Rupanya ini kerja dia..
Nak tau apa namanya ni..Namanya adalah "DOODLE"Meh mama terangkan skit apa itu DOODLE ye..
Doodle ni adalah lukisan yang dilukis secara santai sebagai lakaran coretan yang dilakukan tanpa perlu memikirkan sesuatu perkara yang berat.

Apa itu Doodle Art? Doodle Art dikategorikan sebagai freehand art, memiliki maksud abstrak dengan identiti hasil dari susunan corak yang terlintas difikiran dengan seimbas lalu, dengan gaya tersendiri, melalui teknik serta cara melukis gambar dengan cara menconteng, dimana gambar doodle sendiri ada yang mempunyai makna dan ada juga yang tidak bermakna langsung.
Karya Doodle biasanya tidak memiliki bentuk jelas dan benar tetapi kelihatan unik dan menarik

Karya doodle biasanya menggambarkan luahan perasaan pencoretnya melalui goresan yang dihasilkan tanpa disedari oleh fikirannya

Dengan Doodle art juga mampu membuatkan hati kita merasa tenang

Biasanya, dengan melukis sepenuh jiwa dan perasaan akan menghasilkan karya Doodle yang semakin menarik, unik dan bermakna yang menjadikan karya Doodle bukan hanya sekadar lakaran biasa

Lukisan Doodle selalunya terdiri dari landskap, watak komik dan TV, corak geometric dan organik atau apa sahaja coretan yang dilukis dengan pantas dan ringkas

Contoh stereotaip contengan doodle yang boleh dilihat adalah pada buku para pelajar yang selalu mengelamun atau kehilangan minat ketika berada di dalam kelas

Terdapat 3 jenis doodle iaitu:

1. Unplanned DoodleDoodle yang dilakukan secara spontan tanpa menggunakan teknik sketch terlebih dahulu

2. Semi Unplanned DoodleDoodle yang dilakukan dengan teknik sketch terlebih dahulu, tetapi ia cuma sketch ringkas sahaja

3. Planned DoodleDoodle yang dirancang dengan teliti termasuklah sketch, konsep lakaran dan segala-galanya


Kat bawah ni ada contoh Doodle yang lain :


Bila mama google kemain cantik diorg doodle ..Kemain kreatip bebenor jari jemari diorg ni..So mama fikir kakak ni kalau betul2 minat ni bagus sesangt ni sebab kecenderungan tu dah ada...Polish betul2 ni hantar gi kelas doodle pun bagus gak..In Sha Allah..Masih dalam perancangan gak ni..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mamafarah4.blogspot.com/2020/08/bila-kakak-berminat-dengan-doodle.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tak Perlu Lelaki Dalam Hidupnya Fatin Afeefa Tak Berminat Nak Kahwin

Hiburan Tak Perlu Lelaki Dalam Hidupnya Fatin Afeefa Tak Berminat Nak Kahwin

papar berkaitan - pada 1/8/2020 - jumlah : 114 hits
Meskipun pernah berdepan dengan kegagalan rumah tangga sebelum ini pelakon Fatin Afeefa mengatakan dia sebenarnya tidak berminat untuk mendirikan rumah tangga buat ketika ini kerana baginya perkahwinan itu memerlukan sebuah pengorbanan Mesk...
Pria Bertato Doa Ibu Yang Dirantai Ternyata Dihabisi Kakak Tiri

Pria Bertato Doa Ibu Yang Dirantai Ternyata Dihabisi Kakak Tiri

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 64 hits
Dari hasil penyelidikan dalam pembunuhan terhadap Rawat adalah saudara tirinya Hasil Sembiring Milala Laki laki itu mengupah Sempurna Ginting Rp6 5 juta untuk menghabisi adik tirinya
Gelagat Kakak Marah Adik Nasib Kau La Dik Dapat Kakak

Gelagat Kakak Marah Adik Nasib Kau La Dik Dapat Kakak

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 65 hits
Baru baru ini tular dengan satu video kanak kanak perempuan yang membebal memarahi adik lelakinya Menerusi video tersebut kelihatan gelagat kakak marah adik lelakinya itu kerana sering bermain Gelagat si kakak yang marah dan membebel itu me...
Microsoft Berminat Untuk Mengambil Alih Tiktok

Microsoft Berminat Untuk Mengambil Alih Tiktok

papar berkaitan - pada 1/8/2020 - jumlah : 60 hits
TikTok merupakan salah satu fenomena media sosial yang mengejutkan ramai pihak dimana ia mempunyai angka pengguna aktif yang tinggi dan meningkat dari hari ke hari Aplikasi berkenaan memudahkan pengguna berkongsi video selama 15 saat yang d...
Tediaa Panas Kasut Kotor Siap Ada Kesan Dipijak Harga Rm380 Berminat

Tediaa Panas Kasut Kotor Siap Ada Kesan Dipijak Harga Rm380 Berminat

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 101 hits
Panas Kasut kotor siap ada kesan dipijak harga RM380 berminat Chuck Taylor All Star Smoke Low Top yang kelihatan kotor dan lusuh dijual pada harga RM380 JIKA membeli sepasang kasut kita pasti akan memilih rekaan yang cantik sesuai dengan ha...
Adun Serom Tidak Lagi Berminat Wakili Amanah

Adun Serom Tidak Lagi Berminat Wakili Amanah

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 96 hits
Adun Serom Faizul Amri Adnan dikatakan melepaskan jawatan sebagai pengerusi jawatan pendidikan dan ahli jawatankuasa parti Amanah Johor Faizul memberi alasan melepaskan jawatan itu kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan parti itu dip...
Sony Playstation 5 Edisi Emas 24k Ditawarkan Kepada Yang Berminat Amanz

Sony Playstation 5 Edisi Emas 24k Ditawarkan Kepada Yang Berminat Amanz

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 81 hits
Sony PlayStation 5 akan diperkenalkan pada penghujung tahun ini dan lebih mengujakan pengawal permainan ini dikatakan kini sedang diuji di laman SIRIM Bagi menambah keterujaan anda semua Truly Exquisite kini mengesahkan bahawa mereka akan h...
Kakak Vivy Yusof Didakwa Pecah Amanah Jumlah Wang Yg Hilang Bukan Sedikit

Kakak Vivy Yusof Didakwa Pecah Amanah Jumlah Wang Yg Hilang Bukan Sedikit

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 308 hits
Kakak kepada usahawan terkenal Datin Vivy Yusof didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur sebentar tadi atas pertuduhan pecah amanah wang RM200 000 milik sebuah syarikat Memetik laporan Kosmo Online tertuduh Intan Safina Yusof 40 bagaimanapun...
Pembunuhan Sadis Di Kolaka Kakak Adik Tewas Dibantai Tetangga Gara Gara Pagar

Pembunuhan Sadis Di Kolaka Kakak Adik Tewas Dibantai Tetangga Gara Gara Pagar

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 61 hits
Pembunuhan sadistis terjadi di Desa Ladahai Kecamatan Wimendaa Kabupaten Kolaka Sulawesi Tenggara Rabu Dua orang kakak adik tewas dibantai tetangganya Nasir alias Dg Tantu dan Aso Kedua korban tewas yaitu Haking dan adik kandungnya Sidung P...
Reaksi Suami Bila Lihat Bakal Isteri Baharu Punca Saya Pinang Syiela Rashid

Maut Selepas Terjun Dari Kondo Putra Majestic

Ustadz Adi Hidayat Bongkar Obat Covid 19 Berdasarkan Hadits Nabi

Baru Je Tersebar Gambar Neelofa Pu Riz Sekali Rizalman Lancar Per4ng

Detik Detik Ulama Dilapor Meninggal Dunia Sebaik Lafaz Lailahaillallah Ketika Sedang Beri Ceramah Agama

Tediaa Didakwa Menyerupai Alat Sulit Lelaki Pihak Berkuasa Robohkan Patung Ikan Kontroversi Selepas Desakan Rakyat

A Slow Atmosphere In The Living Room

Catatan Sejarah Kwsp Ambil Saham Mrcb Tahun 2005



5 Negara Yang Mengalami Diaspora Kaum Unik

Info Dan Sinopsis Filem Kelaster Astro First

Terjawab Ini Senarai Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

Apakah Perkataan Paling Panjang Dalam Bahasa Inggeris

Kenali Sonam Wangchuk Jurutera Yang Menjadi Inspirasi Watak Phunsukh Wangdu Dalam Filem 3 Idiots


300 Gajah Mati Minum Air Tercemar

Prn Sabah Calon Warisan Hina Atm Dan Pdrm Mendapat Bantahan Umum

Selamat Hari Jadi Kembar

Muhyiddin Atau Anwar Ahli Parlimen Umno Bn Bebas Memilih Zahid

10 Interiors That Show Why Decoration In Brown Is A Success

Kpu Nyatakan Agusrin Najamuddin Tidak Memenuhi Syarat Ikut Pilgub Bengkulu 2020