Best Chiang Mai Flight Hotel Booking



Tahun 2018 bakal melabuhkan tirai tak lama lagi. Tinggal satu bulan lebih je lagi nak masuk 2019. Sangat tak terasa. Sekarang kepala aku dah mula aktif berfikir kemana lagi aku nak jejakkan kaki untuk tahun baru kelak. Dah siap buat perhitungan secara kasar okay. Memandangkan tahun ni aku dah repeat Korea dua kali dan tabung pun dah bocor dengan dasyatnya, so trip seterusnya haruslah yang agak low budget sikit. Hihi. Less money don’t care yang penting kena travel at least setahun sekali untuk buang stress.

Sebab tu aku suka dan sayang Traveloka! Tak pernah menghampakan bila buat deal atau promotion. Bila buka website mereka mesti ter-wowww sebab banyak betul benda best yang menggembirakan hati seorang kaki travel!

Traveloka Flight + Hotel Packages! 
Buy together, save together! Sekarang Traveloka tengah ada promosi pakej kombo untuk flight + hotel. Traveloka ni tak macam website lain. Boleh je terus booking hotel mana kau nak. Tak perlu nak bukak tab banyak sangat. Buat booking untuk flight dan hotel sekaligus dengan Traveloka siap boleh dapat diskaun 15%. Suka sangat okay! Tipu lah kalau tak gembira bila baca perkataan diskaun kan. Unless duit kau juta-juta mungkin kau tak hiraukan pun benda ni. Tapi bagi aku benda ni adalah point paling penting sekali dalam kamus travel aku!

Chiang Mai Tour Packages 
Aku memang jenis yang suka explore website. So-called internet freak lah katakan. Dah puas click sana click sini, terjumpalah page tentang Chiang Mai tour packages dalam Traveloka. Kalau anda nak tahu, Chiang Mai merupakan salah satu bandar terbesar di Thailand yang terletak berdekatan dengan Sungai Ping. Ada bermacam tempat menarik yang boleh dilawat dan aktiviti yang boleh dibuat ketika berada disana.

Dulu aku pernah sampai Bangkok je. Pengalaman aku ke sana rasanya macam susah nak cari makanan halal. Ada certain tempat yang memang senang nak cari. Dan bila kau dah jumpa makanan yang halalan toyyiban ni, memang sedap okay! Mungkin tahun depan boleh jejak kaki ke Chiang Mai agaknya memandangkan cun ada promosi dari Traveloka sekarang. Destinasi ni pun tak jauh lari dari plan asal yang ada dalam kepala aku ni. Meh aku nak share sikit research yang aku dah buat.

Menarik Tentang Traveloka Flight + Hotel Booking Booking untuk travel ni lebih kurang sama macam membeli barang di pasar tamu. Kalau kau beli banyak, makcik jual tu akan kasi diskaun, kasi harga murah sikit. Kalau Traveloka kau booking flight + hotel sekaligus, mereka jugak akan kasi diskaun. Hebatkan persamaan aku. Hehe. But make sense lah jugak. Dan tak kisah lah kemana kau nak pergi, kod kupon akan diberikan jika anda membuat transaksi minimum sebanyak RM400. Benda ni pastinya membuat hati kau berdansa sebab dahlah dapat diskaun, dapat kupon lagi. Ia juga sangat memudahkan sebab boleh settle semua benda sekali. Kalau nak buat pembayaran dan trace budget pun senang.

Cara Dapatkan Traveloka Best Deals Okay untuk perkara yang telah aku bahaskan diatas, caranya sangatlah senang. Tutup mata pun boleh buat. Okay tipu je. Sebelum aku proceed, promosi ni sah jika anda buat booking melalui website Traveloka (desktop), mobile site dan aplikasi Traveloka. Untuk sementara ni hanya Android user je dapat bergembira. IOS user sabar jap. It’s coming soon!

Bila dah masuk website Traveloka, pastikan anda click yang Flight + Hotel tu okay. Jangan ngegeh (maksudnya mengada dalam bahasa sarawak) nak tekan yang lain pulak. Yang lain tu tak sama dengan promosi ni.

Bila dah isi details, nampak tak part hotel destination tu? Traveloka dah senaraikan dekat 3000 tempat untuk anda okay. Tinggal pilih mana yang berkenan dan bersesuaian dengan tarikh travel je. Sayang betul Traveloka dengan pengguna servis dia. Memang disuap manja lah. Nak apa lagi? 

Tempoh Booking Untuk ini pulak, sila ambil perhatian jika nak travel tahun depan, tempoh booking berlangsung sejak dari 15 Oktober lepas sampailah 15 November ni. Ada masa lagi geng! Tempoh travel pulak adalah bila-bila masa. Nak pergi bulan 1 ke bulan 2 ke terpulang. Nak travel hujung tahun ni pun boleh asal tabung kau masih mempunyai dana yang mencukupi je. Yang penting kena settle awal segala persiapan melancong kau.

Secara langsung atau tak langsung, bila kau baca bebelan aku tentang promosi Traveloka ni, kau dah pun dapat tips macam mana nak travel dengan jimat dan low budget kan. Kena tahu dan alert bila website buat promosi gila-gila macam ni. Kalau melepas memang rugi dan berhuhu lah anda.

Travel Homework Bagi aku melancong bukan sekadar melancong. Melancong ni perlu buat homework tau. Lepas dah buat keputusan tempat mana nak pergi, dah pilih tarikh, benda seterusnya adalah mesti buat research tentang destinasi idaman kita. Tengok flight mana murah, website mana ada hot deals dan promotions, tempat apa yang menarik nak dilawat, makanan apa best semualah kau kena tahu. Jangan terlalu clueless dengan plan sendiri.


Korang dah ada plan atau belum untuk percutian seterusnya? Kalau belum cepat-cepatlah stalk website Traveloka! Atau nak join aku pergi Chiang Mai? :D

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.eecashyaa.com/2018/11/best-chiang-mai-flight-hotel-booking.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakej Percutian Ke Lombok Dengan Traveloka Pakej Kombo Flight Hotel Sangat Menarik Dan Menguntungkan

Pakej Percutian Ke Lombok Dengan Traveloka Pakej Kombo Flight Hotel Sangat Menarik Dan Menguntungkan

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 457 hits
Seri Wangi dah lama tak makan angin jauh jauh nampaknya Seri Wangi nak berjalan jauh pulak tengok negeri orang bersama cik abang tersayang Honeymoon kata orang Haaaa jangan nak muntah pulak Uoll rasa kat mana yang best nak bercuti dengan ya...
Grab Menerima Suntikan Dana Rm800 Juta Daripada Pemilik Perkhidmatan Tempahan Hotel Booking Com

Grab Menerima Suntikan Dana Rm800 Juta Daripada Pemilik Perkhidmatan Tempahan Hotel Booking Com

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 370 hits
Grab baru baru ini dilihat mendapat suntikan dana sebanyak 200 juta daripada Microsoft untuk mengembangkan teknologi kecerdasan buatan dan dataraya mereka Syarikat perkongsian kenderaan tersebut nampaknya telah menerima suntikan data lagi d...
Pakej Murah Flight Dan Hotel Di Traveloka

Pakej Murah Flight Dan Hotel Di Traveloka

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 427 hits
Akhir tahun ramai kawan kawan dan saudara mara pergi bercuti Wall socmedia di penuhi dengan kisah kisah travel mereka Seronok Tak kisahlah bercuti di dalam negara mahupun di luar negara Pastinya ia satu pengalaman baru yang menyeronokkan bu...
Rancang Percutian Ke Phuket Dengan Mudah Dengan Pakej Flight Dan Hotel Daripada Traveloka

Rancang Percutian Ke Phuket Dengan Mudah Dengan Pakej Flight Dan Hotel Daripada Traveloka

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 493 hits
Phuket terkenal di serata dunia sebagai tempat pelancongan yang sangat cantik serta menarik untuk dikunjungi Phuket mempunyai pantai yang cantik pulau pulau yang menarik makanan yang pelbagai jenis serta pelbagai lagi tempat menarik yang bo...
Bali Tour Packages Pakej Kombo Flight Dan Hotel Dengan Traveloka

Bali Tour Packages Pakej Kombo Flight Dan Hotel Dengan Traveloka

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 428 hits
BALI TOUR PACKAGES PAKEJ KOMBO FLIGHT DAN HOTEL DENGAN TRAVELOKA Assalamualaikum semua Bila dah sampai hujung tahun ni semua dok sibuk bercerita nak pi melancong Ada yang nak bercuti dalam negara dan ada juga yang nak melancong nun jauh di ...
Bercuti Ke Chiang Mai Dengan Traveloka

Bercuti Ke Chiang Mai Dengan Traveloka

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 335 hits
Setiap daripada kita pastinya inginkan mengunjungi atau melancong keluar negara dan bagi ana salah satu tempat yang ana ingin kunjungi tak adalah jauh sangat hanya seberang negara kita Chiang Mai di Thailand merupakan salah satu tempat yang...
Menginap Di Muzaffar Hotel Melaka

Menginap Di Muzaffar Hotel Melaka

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 1230 hits
Selama ini kalau datang Melaka pastinya akan duduk di rumah pakcik atau makcik bibah Tapi la ni tak boleh lah nak elak Kena duduk hotel sebab datang Melaka atas urusan kerja Dok pening juga pada asalnya nak pilih hotel mana yang sesuai Tuga...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli