Bertopengkan Politik Matang 9049





17 January 2019
Gandingan Anwar - Muhyiddin...
Mereka yang tidak senang dengan Anwar Ibrahim atas berbagai sebab dengan mudah mengatakan dan membawa cerita yang Dr Mahathir Mohamad sayangkan Azmin Ali. Dibuat bebagai perkiraan, kononnya Azmin orang yang berada dekat bahkan dalam hati Dr Mahathir bukannya orang lain?
Dalam hal ini, tentulah ditundingkan kepada Anwar Ibrahim. Anwar digambarkan berada jauh dengan Dr Mahathir dan dalam masa sama dikesampingkan.
Diambil kemasukan Azmin dalam kabinet Dr Mahathir sebagai alasan. Hujah mudah, jika Dr Mahathir tidak mahukan Azmin atau kalau bukan ada mengada, masakan Azmin di tarik ke Putrajaya. 
Kisah burung tempua dijadikan pantulan.
Sekali pandang kejadian itu menampakkan keadaan yang kita lihat begitu. Tetapi jarang pula orang berfikir dari aspek lain. Tidak mudah untuk mengatakan Dr Mahathir ada agenda untuk mengkesampingkan Anwar. Orang yang bencikan Anwar akan membuat kesimpulan begitu dengan berbagai tokok tambahnya.Dr Mahathir mahukan seseorang yang ada pengalaman untuk diletak di kementerian itu. Dalam hal ini, Azmin lah yang ada, seperti mana Guan Eng untuk kementerian kewangan. Hanya mereka berdua ada pengalaman pernah memimpin kerajaan. Jarang orang cuba menganalisa hakikat ini.
Mengenai gambaran Dr Mahathir mahukan Azmin menjadi PM, ia jauh panggang dari api. Dr. Mahathir tentu membuat perhitungan rapi kepada doa-doa orang tertentu mengenai hal itu. Dalam PH ada Majlis Presiden. 
Dr Mahathir bukan Presiden yang memiliki kuasa penuh yang boleh menunjukkan kemahuannya secara diktator. Majlis Presiden lebih berkuasa daripada kehendak peribadi seorang Perdana Menteri. Dr Mahathir, kuasanya masih terbatas dan dikawal oleh majlis itu.Kalau pun Dr Mahathir ada hasrat itu, ia bukan mudah. Dr Mahathir juga ada partinya sendiri. Hendak tidak hendak dia perlu akur kepada hierarki dalam partinya. Bukankah Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin, dari segi kelayakannya berbanding Azmin Muhyiddin jauh lebih layak. Masakan Dr Mahathir melupai Muhyiddin dan ingin mengambil orang luar sebagai penggantinya. 
Jadi berdasarkan hujah dan alasan ini, Azmin kononnya menjadi pilihan Dr Mahathir untuk jadi PM menggantinya hanya satu igauan dan imiginasi syok sendiri. Satu usikan nakal untuk mencemaskan Anwar. Sebab itu saya kata, suka atau tidak, benci atau sayang, PM selepas Dr Mahathir adalah Anwar Ibrahim. Anwar jadi PM kehendak rakyat, kehendak rakyat tidak boleh ditolak.
Jika Anwar PM, timbalannya paling sesuai adalah Muhyiddin Yassin. Gabungan Anwar - Muhyiddin bakal membuka lembaran baru dalam kancah politik dan pentadbiran Malaysia. AM - Malaysia Aman. - MSOSerangan anjing gila serlahkan politik macai PKR yang bertopengkan politik matang... 
Apabila anjing peliharaan yang berpenyakit anjing gila dihantar oleh tuan mereka untuk menjadi pelacur politik, sebenarnya ia mencerminkan budaya politik jijik yang melahirkan watak-watak ini. Salakan Zuraida Kamaruddin yang berterusan hingga ke halaman Utusan Malaysia adalah salah satu daripada perlakuan politik jelek. 
Pada dasarnya, dia menuntut perlantikan mengikuti keputusan pemilihan parti agar parti menjadi lebih demoktratik sedangkan dengan tidak secara langsung dia telah mengkritik dan mempersoalkan secara terbuka hak prerogatif presidennya sebagaimana termaktub dalam perlembagaan parti. 
Begitu dangkal dan naif! Apa falsafah politik yang diamalkan sebenarnya? Mungkin inilah hasil dari Sekolah Politik Anak Abu dicampur dengan politik kiasu yang dipelajarinya di Singapura, tempat dia membesar dan bersekolah? 
Jika andaian itu satu kebenaran maka tidak perlulah kuasa diperuntukkan kepada presiden untuk buat perlantikan. Perlembagaan parti patutnya beri kuasa lantikan kepada Presiden ikut formula pakar matematik. Tetapi sebenarnya semua ahli telah ambil maklum bahawa Presiden yang akan dipilih mempunyai kuasa yang selaras dengan kedudukannya sebagai Presiden. 
Ini adalah ruang yang diperuntukkan bagi Presiden menggunakan kebijaksanaannya untuk melantik sesiapa yang dirasakan perlu demi maslahat yang lebih besar buat parti. Semua orang yang faham politik tahu akan hakikat ini. Itulah sebabnya Dr Mahathir melantik Waythaya Moorthy yang tidak mempunyai parti atau parti yang tidak mengganggotai PH dan Liew Chin Tong yang kalah dalam pilihanraya dilantik menganggotai kabinetnya tanpa soal. Kenapa tak ada salakan anjing gila terhadap lantikan mereka berdua itu? Dari kem Najib pun tak ada? Ia adalah P-R-E-R-O-G-A-T-I-F Tun Dr Mahathir. Sila ulang ungkapan ini, wahai gadisku! 
Dari sudut politik, ia bermakna bahawa dia boleh melantik sesiapa sahaja yang difikirkannya layak. Atau adakah kita akan mempersoalkan PM-PM yang lalu atau lantikan presiden Majlis Tertinggi Umno ke Dewan Negara, hanya kerana kita nak menyekolahkan menteri ini? 
Ia sebenarnya sangat asas, dan untuk mempersoalkannya, akan mendedahkan kelemahan dan kejumudan politik seseorang. Tetapi malangnya, anjing gila itu dihantar hanya untuk menyalak menjadi abdi suruhan tuannya dan bukan hasil analisis pemikiran politik yang mendalam. 
Kenapa seorang menteri meletakkan dirinya menjadi abdi begitu rendah untuk menyerang pemimpinnya sendiri di khalayak ramai? Adakah ia nak memaparkan kepada seseorang tertentu bahawa kemelut dan permusuhan masih wujud dan kem-kem yang berseteru masih ada walaupun pihak yang bertanding telah bersalaman dan berpelukan ketika Kongres Tahunan yang lalu? Pastinya imej parti tercalar di mata rakyat! 
Semasa saya membesar dalam tahun lima puluhan, ramai isteri orang kampung yang tinggal di barak buatan British ketika zaman Darurat mempunyai perangai suka bertengkar dan berkelahi antara satu sama lain, sehingga ada di antara mereka suka mengangkat kain sarung mereka.Anak-anak memanggilnya "Selak-selak". Bagaimana mendedahkan alat kelamin sendiri kepada orang lain adalah cara membuktikan hujah dan kononnya ia adalah kebenaran. Zuraida mungkin memiliki jawapan dari contoh yang saya berikan itu.
Singapura mempunyai banyak barak-barak seperti itu. Kami memanggilnya, "perangai budak barak" seperti yang dipamerkan oleh Zuraidah. Menteri ini mungkin merupakan salah seorang daripada mereka yang mendapat maklumat dalaman bahawa baton tidak akan diserahkan kepada presidennya. Jika tidak, kenapa dia melepaskan geram dan mengherdik PM menanti.
Justeru bagi watak yang berkepentingan ini, perlumbaan untuk menjadi ketua macai kepada PM alternatif telah bermula. Seolah-olah politik peribadi mengatasi integriti parti. Kelebihan baginya adalah bahawa dia mempunyai pesaing yang memiliki taraf dan kelas yang lebih tinggi darinya dalam pertempuran sebelumnya. Janganlah jadi seperti Najib dengan cerita nenek kebayannya di Facebook.
Jika peraturan parti tidak dapat dipertahankan, kenapa dia tidak tinggalkan parti itu! Kecuali melainkan itulah perancangan dan matlamatnya. - Umar MukhtarApa hak pengguna...The “Mamak” Who Disguised As A Good Muslim To Steal, Loot and Plunder... 
The genuine Malay Muslims in this country should stop worrying about losing their Malay privilege or Islam supremacy to non-Muslims. In the same breath, they should also stop worrying that the special position of Malay Rulers would disappear overnight. The rights of the Malays, Islam and Monarchy are strongly guarded and enshrined in the Constitution.
In reality, the minority non-Muslims couldn’t care less about the Malays or Bumiputera (son of the soil), as long as they do not force their extreme, radical and racist belief or policies on the minorities. The real enemies of Malay Muslims are not the ethnic Chinese or ethnic Indian but rather the fake Malay Muslims who have infiltrated into the system and take advantage of the racism policies.
We’re talking about people like Abdul Azeez Abdul Rahim, whose ancestors came from India and landed in Malaya (modern day Malaysia) by boat, the same way Prime Minister Mahathir Mohamad’s ancestors originated from Kerala did. In fact, due to his South Indian descent, Abdul Azeez speaks fluent Tamil in addition to Malay. But being proud of his roots can only bring him so far.
Fortunately for Abdul Azeez, the Federal Constitution defines a Malay as a person who professes the religion of Islam, habitually speaks the Malay language, and who conforms to Malay customs. So, Mr. Azeez transforms himself as a Malay and enjoys all the perks and privileges as if he is a genuine Malay, when in fact he’s just a “Mamak” (Indian Muslim).
There’s nothing wrong with Mamaks. After all, they make the best “teh tarik” and “roti canai” money can buy. However, a Mamak like Abdul Azeez, who disguised as a good Muslim had been scamming the real Malay Muslims for as long as one can remember, until the downfall of the extremely corrupted and racist UMNO party, of which he is the supreme council member.
On Tuesday, Abdul Azeez Rahim and his brother Abdul Latiff Abdul Rahim were arrested and will be brought to court to face charges the following day (Wednesday, Jan 16). Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) investigators revealed that both the Baling MP and Abdul Latif were arrested in connection with investigations into graft and money-laundering.Apparently, the Malay Muslim wannabes has been slapped with 12 charges of corruption and money laundering amounting to a staggering RM144.5 million – more than former Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi’s 45 charges of CBT (criminal breach of trust) and money laundering involving RM114 million.
This is not the first time Abdul Azeez has been arrested though? In May last year, the same month Najib regime stunningly lost power, the anti-corruption agency raided and seized RM500,000 in cash of various currencies from Azeez’s home as part of an investigation into the appointment of contractors for Tabung Haji (Hajj Pilgrims Fund) projects.
In September the same year, Azeez and his brother Latif were arrested after being called in for questioning over allegations of soliciting bribes. After his 10-day MACC remand ended, Azeez’s release saw the arrest of his own son on the same day, also on allegations of corruption and money laundering. It seems the family of Abdul Azeez, like ex-PM Najib Razak, were crooks after all.
Yes, Abdul Azeez was one of the UMNO crooks who tried very hard to be more Malay than the original ethnic Malay and more Muslim than the Arabs in the Middle East. Like Michael Jackson, who had wanted to be transform himself into a white man, this UMNO warlord was fabulously offended when he was called “thambi” (younger brother in Tamil) or “mamak”.
His desire to become a Malay Muslim was so strong that he chose to prove it by mocking and insulting the non-Muslims. He told an opposition Member of Parliament of Chinese ethnicity in 2015 to “balik tongsan” (go back to China). His outburst was both racist and derogatory; although it was hilarious coming from the mouth of someone whose forefathers came from Southern India.
To project his image as a good Muslim, he had done a marvellous job as the champion of the Palestinians, so much so he was appointed honorary ambassador for Palestine in 2012. That was why when his houses were raided by the anti-corruption officers, he conveniently claimed the RM500,000 seized was to finance a mission to Gaza, Palestine.
Unlike the Chinese, however, 52-year-old Abdul Azeez feels deplorable of his roots with regard to ethnicity and ancestry. At least Mahathir Mohamad is open about his ancestry, acknowledging it could be traced to Kerala in India. But if Azeez could even claim to possess a Master in Business Administration degree from the unrecognised Preston University, USA, he has no shame at all.Under the previous Najib administration, bootlicker Azeez became a director of Tabung Haji (Hajj Pilgrims Fund) in 2011. After his election to Parliament in 2013, he became Tabung Haji’s chairman. It was like inviting the wolf to take good care of the sheep. The crook, together with former CEOs Ismee Ismail and Johan Abdullah, happily plundered the Hajj pilgrims’ money.
According to Singapore “The Sunday Times”, the hard-earned savings fund for Muslims to perform the mandatory hajj pilgrimage should have RM64 billion in assets, but has been found to be short of RM4 billion in deposits in 2016. The Tabung Haji management had also “faked 2017’s accounts to justify its dividend payout” of up to 6.25% just before the May 9 elections.
Interestingly, the pilgrim’s fund was used to bailout 1MDB when it was revealed that Tabung Haji, under the same leadership of Abdul Azeez Abdul Rahim, had agreed to buy one piece of land in TRX (Tun Razak Exchange) to develop a 40-storey serviced apartment block at a hugely inflated price – RM188.5 million when the one and a half acres land cost only RM4.15 million.
Among the UMNO warlords, Mr. Azeez was on top of the food chain, given tons of government projects and contracts of gigantic size. He was so powerful and greedy that Chief Secretary Ali Hamsa, Treasury Secretary-General Mohd Irwan Serigar Abdullah and even the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) were in his pocket.
Known as the “King of Mamak Gang” in the previous administration, all the roads and sewerage systems worth above RM100 million practically had his fingerprints. Even UMNO warlords had complained why the procurement of fire trucks and ambulances were awarded to Azeez Rahim on a silver platter. The crook essentially controlled all the secretaries of every government agency.
With access to unlimited funds under the Najib regime, Azeez was the man the former disgraced prime minister would approach to fix problems. As the fixer from the North, the former Tabung Haji chairman SOP would call and offer bribes to close cases – from lucky draws to buy voters to giving hard cold cash to minister to close the infamous 1MDB scandal investigation. - FTWe saw final moments of MH370...To ask Goldman Sachs to pay $7.5 billion..Ni ostad salib terbesar di M'sia...

Even the hardcore criminals were invited.cheers.Posted by ali allah ditta at 12:21:00 AM 
ruj:
http://alditta.blogspot.com/2019/01/gandingan-anwar-muhyiddin.html
tumpang sekole...?: Gandingan Anwar - Muhyiddin...

We saw final moments of MH370, say fishermen
Ainaa Aiman - January 16, 2019 2:43 PM
Rusli Kusmin (left) explaining how the plane had gone down. With him is the Consumers Association of Subang and Shah Alam’s Indonesia coordinator, Wagirin Jamal.
SUBANG JAYA: An Indonesian fisherman today said he and three others had witnessed the final minutes of Malaysia Airlines flight MH370 which disappeared en route to China five years ago.

Rusli Kusmin said they had seen the plane descending as if about to land at the Straits of Melaka while they were out fishing on the morning of March 8, 2014.

Rusli, who is in his 30s, claimed his boat had been about 2km away from where the plane hit the water.

“The plane came from the north, moving towards the south,” he said at a press conference organised by a consumer group. “There was no explosion, nor were there any loud engine noises.
Jacob George (second from left), with Rusli Kusmin beside him.“As it landed, there was thick black smoke all around with the smell of acid in the air. It resembled a kite, leaning from left to right.”
Rusli added that he and his three fishing crew, nicknamed Eri, Beko and Kadapi, had seen the plane at about 7.30am that day. However, when they rushed to the scene, the plane had already sunk.
Rusli also swore by the Quran to show that he was serious in his claim. Rusli said they had searched the area for two days but saw no debris or bodies. “Just black smoke and a strong acidic stench.”Rusli Kumin holds a map as he explains his sighting of flight MH370 during its final moments on March 8, 2014.
As their boats were not furnished with high-technology equipment, he said, they could only record the coordinates through the onboard GPS system which he claimed had shown an image of the aircraft beneath the water.
When asked why he was only making it public now, Rusli said they had notified Malaysian and Indonesian authorities upon returning to the mainland. However, he did not identify the individuals through whom they had contacted the authorities.
He said several people had then sought them out, even promising them rewards. However, he claimed they had milked them for information and left him and his friends “humiliated”.
Because of this, he said, they decided to withdraw from public view. They only emerged after being persuaded to do so by the Consumers Association of Subang and Shah Alam (Cassa).
Cassa president Jacob George said he had met Rusli in 2017. George, who has been commenting about the plane’s mysterious disappearance on his blog since March 9, 2014, said he visited Rusli in Pengkalan Susu, Indonesia, to look into his account.
He said Cassa had been collaborating with retired security officials, aviation experts, media and members of civil society from Canada, the US, Australia, the UK, Indonesia, Korea and Malaysia to trace the plane.
“We have been monitoring this very closely. We found that the narratives given until now don’t make sense.”
He claimed that that prior to arranging the press conference today, he had received death threats from “various parties” warning him about challenging the common narrative put forth that the pilot of MH370 might have been suicidal.
But George, who said he had many friends on the flight, said the pilot was also one of them.
“He was not that kind of person.
“We have a reputation and we would not come out and say something we do not trust,” he added.
He urged the authorities to consider a third search in the area, following two failed searches in the South Indian Ocean.
He said Western experts stood to benefit from the existing narrative of the tragedy, as many of them were writing books, and might be getting consultation fees for their knowledge on the plane crash for movie-documentaries.
He added that MH370 was a Malaysian plane with a Malaysian crew, therefore the narrative should be brought back to Malaysia.
“I urge Prime Minister Dr Mahathir Mohamad and the relevant ministries to take Rusli’s eyewitness account into consideration. Go there and use the high-tech equipment that we have to investigate if there’s anything there,” he said.
MH370 disappeared from radar with 239 people on board, becoming one of the world’s greatest aviation mysteries.
A deep-sea search mission carried out for almost three years by Australia, China and Malaysia to locate the missing aircraft in the Indian Ocean covered 120,000 sq km. The search was called off after futile attempts at locating the debris of the plane.
ref:
We saw final moments of MH370, say fishermen | Free Malaysia Today

Ni ostad salib terbesar di M'sia...PAS dakwa pemaju 'bangunan salib' sebar Kristian
News  |  Diterbitkan 16 Jan 2019, 4:44 petang  |  Dikemaskini 16 Jan 2019, 4:44 petang
PAS mendakwa pemaju bangunan kediaman di Pulau Pinang yang didakwa memaparkan cahaya lampu berlambangkan salib pada waktu malam terlibat dalam kegiatan agenda Kristianisasi.
Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan berkata salah seorang pengasas Nova Mulia Development Sdn Bhd yang tidak dinamakannya terlibat dalam kumpulan perniagaan Kristian yang berpengkalan di Amerika Syarikat.
"Tambahan pula, pengasas dan pengarah urusan pemaju projek berkenaan ialah seorang yang aktif terlibat dengan Nehemiah Project (Biblical Entrepreneurship) dan giat mempromosikan agenda kristianisasi," dakwa Nasrudin.
Pemimpin PAS itu merujuk kepada Annie Choo yang dinamakan Projek Nehemiah sebagai "rookie of the year" bagi tahun 2015, menurut suatu hantaran Facebook syarikat itu. Halaman Facebook itu tidak lagi dapat diakses petang tadi.
Bangunan yang dimaksudkan, Grace Residences, merupakan kondominium setinggi 44 tingkat di Jelutong yang masih belum siap lagi.
Baru-baru ini, gambar bangunan berkenaan tular di media sosial kerana pencahayaan dari bangunan itu memaparkan lambang salib.
Pihak yang berang dengan perkara itu sudah membuat laporan polis.
Projek Nehemiah
Sementara itu, mengenai Projek Nehemiah, Nasrudin merujuk kepada Nehemiah Project International Ministries (NPIM), yang beribu pejabat di Oregon.
Pada laman webnya, NPIM menyatakan ia merupakan organisasi perniagaan dan sokongan melalui latihan keusahawanan berdasarkan ajaran Bible, latihan dan akses modal.
"(Misi kami untuk) mentransformasikan pasaran dengan prinsip Lord Jesus Christ, seorang usahawan pada suatu masa," kata NPIM.
Malaysiakini masih belum menerima maklum balas daripada Nova Mulia mengenai dakwaan Nasrudin ini.
BACA: Isu bangunan salib: Mujahid lemah pertahan Islam, dakwa PAS
Terdahulu, jurucakap Nova Mulia Development Sdn Bhd pada 14 Januari menjelaskan oleh kerana gambar diambil ketika bangunan itu masih belum siap sepenuhnya, ia kebetulan kelihatan seperti salib.
“Mungkin bila gambar diambil, cahayanya menunjukkan salib. Tetapi cahaya itu sepatutnya bukan untuk menunjukkan salib,” katanya yang menjelaskan bangunan Grace Residence di Jelutong, Pulau Pinang sepatutnya menunjukkan abjad Cina (王) bermaksud wang (raja) atau ong (nasib baik)," kata pemaju.
Pada hari yang sama Ketua Menteri Pulau Pinang Chow Kon Yeow menjelaskan bangunan yang menjadi kontroversi di media sosial itu sudah tidak lagi memaparkan cahaya berbentuk salib.
Susulan itu, Mufti Pulau Pinang Wan Salim Wan Mohd Noor menggesak pihak berkuasa tempatan menyelesaikan isu berkenaan.
ruj: PAS dakwa pemaju 'bangunan salib' sebar Kristian

Pentingkah Mencari Ilmu Pernikahan Setelah Menikah? – Ust. Tri Asmoro Kamis, 17 Januari 2019 13:54   0 KomentarKIBLAT.NET – Ilmu menjadi orang kaya dan menjadi orang miskin itu berbeda. Begitu juga ilmu menjadi orang sehat dan orang sakit. Karena tata cara beribadah antara orang-orang tersebut juga berbeda.Video dapat dilihat dan diunduh di sini.Editor: Ghulam NazihPentingkah Mencari Ilmu Pernikahan Setelah Menikah? - Ust. Tri Asmoro - Kiblat

Cerita “Teroris” Penyerang Gedung Putih: Jebakan Senjata Berujung Penangkapan 
Kamis, 17 Januari 2019 14:00 
Foto: Gedung Putih. 
KIBLAT.NET, Washington – Seorang pria Georgia yang berencana menyerang Gedung Putih dengan roket anti-tank ditangkap usai menukar mobilnya dengan senjata dan bahan peledak.
Menurut Jaksa AS Byung J. “BJay” Pak, Hasher Jallal Taheb (21) asal Cumming ditangkap atas dugaan merusak sebuah bangunan milik pemerintah Amerika Serikat menggunakan api atau bahan peledak.
Di balik penangkapan Taheb, ada cerita mengejutkan dari seorang agen FBI yang memberikan pernyataan di pengadilan. Mulai dari dugaan Taheb telah diradikalisasi, hingga cara dia mendapatkan senjata.
Agen itu menuturkan bahwa sebuah badan penegak hukum setempat menghubungi FBI pada bulan Maret setelah mendapat informasi dari “seseorang” yang mengatakan bahwa Taheb telah diradikalisasi. Taheb berencana mengubah namanya, dan pada bulan Oktober akan pergi ke salah satu negara yang didominasi ISIS
Karena dia tidak memiliki paspor, Taheb tidak bisa bepergian ke luar negeri. Taheb lalu memberi tahu “orang” itu bahwa dia ingin melakukan serangan di AS terhadap Gedung Putih dan Patung Liberty.
Taheb telah bertemu dengan “orang” yang menjadi sumber FBI itu beberapa kali bulan lalu. Dia juga sering berhubungan menggunakan aplikasi pesan terenkripsi.
Dalam sebuah pertemuan, “orang” tersebut menyarankan bahwa pergi ke negara lain adalah sebuah hal yang lumrah. Tetapi jika tetap di Amerika Serikat, akan dapat melakukan lebih banyak kerusakan.
BACA JUGA  Trump Klaim Pasukan AS Tewaskan Penyerang Kapal USS Cole

Taheb lalu mengatakan bahwa jihad adalah kewajiban. Dia ingin melakukan kerusakan sebanyak mungkin, dan berharap mati “syahid” ketika melakukan serangan.
Dalam pertemuan lain, Taheb menunjukkan kepada “orang” asing itu sebuah gambaran serangan dengan menyertakan ilustrasi Gedung Putih. Dia pun meminta “orang” tersebut mendapatkan senjata dan bahan peledak yang diperlukan untuk melakukan serangan. Mereka akhirnya membahas transaksi senjata dengan ditukar mobil.
Kepada “orang” itu, dia mengatakan butuh “titik pertemuan” untuk dapat berkumpul kembali dan dapat merekam video propaganda. “Dia menyatakan dia akan menjadi narator, klip-klip Muslim yang tertindas akan diperlihatkan, dan bendera Amerika dan Israel ditampilkan terbakar menjadi latar belakang,” kata pernyataan agen FBI tersebut.
Pekan lalu, Taheb mengatakan kepada “orang” tersebut akan mengambil senjata minggu ini dan langsung pergi ke Washington untuk melakukan serangan.
Taheb mengatakan mereka akan mendekati Gedung Putih dari jalan belakang, menyerang polisi kemudian Gedung Putih menggunakan senjata anti-tank untuk membuka pintu, lalu menurunkan sebanyak mungkin orang dan melakukan sebanyak mungkin kerusakan.
Taheb mengaku kepada “orang” itu bahwa dirinya tidak pernah menembakkan senjata, tetapi bisa belajar dengan mudah. Dia juga mengatakan telah menonton beberapa video tentang bagaimana meledakkan granat.
Taheb akhirnya bertemu dengan “orang” tersebut pada Kamis (17/01/2019) di tempat parkir di Buford untuk menukar mobil dengan senapan serbu semi-otomatis, tiga perangkat peledak dengan detonator jarak jauh dan roket anti-tank.
BACA JUGA  Aktivis Muda Pendukung Donald Trump Tuding Islam Sumber Terorisme

Seorang rekan “orang” asing tersebut akhirnya bertemu dengan mereka berdua dan memeriksa kendaraan. Dia tiba dengan senjata dan bahan peledak yang telah direncanakan. Saat itu, Taheb dan “orang” itu sedang berbicara mengenai cara menggunakan senjata dan meledakkan bahan peledak dan cara menggunakan roket anti-tank.
Taheb dan “orang” yang ia anggap sebagai teman itu kemudian menyerahkan kunci mobil ke rekannya. Lalu dimasukkanlah bahan peledak dan senjata itu ke mobil sewaan. Setelah mereka masuk ke mobil dan menutup pintu, “orang” yang ternyata seorang agen intelijen itu pun menangkap Taheb.
Sumber: TVNZ
Redaktur: Ibas FuadiCerita "Teroris" Penyerang Gedung Putih: Jebakan Senjata Berujung Penangkapan - Kiblat

BERITA TERKAITSerangan Mobil 9/11 di China Tewaskan 11 Orang Kamis, 13 September 2018 18:38Forum Masyarakat Minang Desak Pengamat Terorisme Al-Chaidar Minta Maaf Kamis, 16 Agustus 2018 13:03Soal 3.000 Teroris di Sumbar, FMM: Ini Tuduhan Tendensius Rabu, 15 Agustus 2018 21:24Sebut Ada 3.000 Teroris di Sumbar, Al-Chaidar Diprotes Rabu, 15 Agustus 2018 20:08Koalisi Masyarakat Sipil Kritisi Pembunuhan di Luar Pengadilan oleh Polisi Ahad, 22 Juli 2018 17:26

BERITA LAINNYAVideo KajianPentingkah Mencari Ilmu Pernikahan Setelah Menikah? – Ust. Tri AsmoroKIBLAT.NET – Ilmu menjadi orang kaya dan menjadi orang miskin itu berbeda. Begitu juga ilmu... Kamis, 17/01/2019 13:54   0  Video NewsRombongan Uighur Salurkan Bantuan untuk Korban TsunamiKIBLAT.NET – Rombongan Muslim Uighur yang dipimpin Seyyit Tumturk, Ketua Majelis Nasional Turkistan Timur, menyalurkan... Kamis, 17/01/2019 13:46   0  IndonesiaKader Muhammadiyah Tolak Keras Bedah Buku Prahara Suriah yang Hadirkan Dina Sulaeman"Kokam PCPM Blimbing menyatakan menolak keras acara bedah buku tersebut diadakan di rumah besar kami Gedung Pusat Dakwah Muhammadiyah," Kamis, 17/01/2019 13:20   0  FotoPenuh Haru, Momen Ketika Diaspora Uighur Temui Korban Tsunami BantenGulbakhar juga menangis ketika memegang tumpukan Al-Quran yang rusak terkena tsunami. Kamis, 17/01/2019 10:27   0  IndonesiaKontribusi Ma’ruf Amin Terhadap Elektabilitas Jokowi Sangat MinimSedikit sekali responden yang mengaku memilih Jokowi-Ma'ruf karena suka dengan Ketua MUI nonaktif tersebut Kamis, 17/01/2019 05:18   0  IndonesiaJAKI Desak Negara Bebaskan Korban Kriminalisasi Rezim JokowiKoordintor Eksekutif Jaringan Aktivis Kemanusiaan International (JAKI), Yudi Syamhudi Suyuti menuntut ketidakadilan hukum di era rezim Jokowi. Rabu, 16/01/2019 19:10   0  Video NewsSri Bintang Pamungkas Bandingkan Kejahatan HAM Era Jokowi dan Era SebelumnyaKIBLAT.NET – Sri Bintang Pamungkas Bandingkan Pelanggaran HAM Era Jokowi dan Era Soeharto, Habibie,Gusdur, Megawati, dan... Rabu, 16/01/2019 16:17   0  IndonesiaBersama AQL Peduli, Rombongan Uighur Salurkan Bantuan untuk Korban TsunamiBantuan berupa uang senilai USD 30.000 atau sekitar Rp423 juta disalurkan untuk korban bencana tsunami Selat Sunda di Banten dan Lampung. Rabu, 16/01/2019 15:32   0  IndonesiaMosaik Mirip Salib di Depan Balkot Solo, LUIS Layangkan ProtesEndro menilai, renovasi dan kreasi yang mengarah pada peningkatan pariwisata tidaklah harus berpolemik dan menciptakan isu SARA. Rabu, 16/01/2019 14:49   0  IndonesiaUtang Luar Negeri Indonesia Naik Tujuh PersenBI dalam publikasi terbarunya menyatakan bahwa ULN Indonesia naik tujuh persen. Rabu, 16/01/2019 14:05TITIANManhajSyariat Islam, Mencegah Zina dari Hulu ke Hilir 14 Januari 2019ManhajStop Menyebarkan Berita Perzinaan, Ini Alasannya 9 Januari 2019SiyasahTurkistan Timur, Negeri Islam yang Dibunuh dalam Diam 22 Desember 2018ManhajPoligami, Ijma Ulama yang Digugat PSI 20 Desember 2018





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/01/bertopengkan-politik-matang-9049.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Khairy Lihat Anwar Pilihan Terbaik Satukan Negara Akibat Politik Kaum

Khairy Lihat Anwar Pilihan Terbaik Satukan Negara Akibat Politik Kaum

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 274 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim pemimpin terbaik untuk menyatukan negara yang kini terpecah oleh politik perkauman kata Khairy Jamaluddin Anwar bercakap bahasa kemodenan dan beliau bercakap bahasa tradisi terutamanya mengenai Islam dan juga identi...
Megawati Heran Sering Diserang Kubu Prabowo Sebut Perbedaan Sikap Politik Hal Biasa

Megawati Heran Sering Diserang Kubu Prabowo Sebut Perbedaan Sikap Politik Hal Biasa

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 171 hits
Ketua Umum PDIP Megawati Soekarnoputri merasa heran sering diserang oleh anak buah Ketua Umum Partai Gerindra Prabowo Subianto Hal itu disampaikan dalam pidato acara HUT PDIP ke 56 di JIExpo Kemayoran Jakarta Kamis
Gagal Curi Mp Umno Dr Mahathir Gunakan Prk Cameron Highland Untuk Dapatkan Nyawa Politik Dari Dap

Gagal Curi Mp Umno Dr Mahathir Gunakan Prk Cameron Highland Untuk Dapatkan Nyawa Politik Dari Dap

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 611 hits
Saya tahu ada pendapat mengatakan DAP parti musuh tapi saya nak bagi tahu bahawa yang tentukan saya akan jadi pengerusi PH dan bakal jadi Perdana Menteri jikalau menang dalam PRU lalu adalah DAP kata Dr Mahathir di Terengganu Ucapan ini mun...
Politik Anwar Musa Setaraf Lokman Adam Makin Murahan

Politik Anwar Musa Setaraf Lokman Adam Makin Murahan

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 354 hits
Anuar Musa sudah benar bermain POLITIK murahan dengan menjadikan ISU perletakan jawatan YDP sebagai ISU POLITIK ke arah fitnah apakah masih terbawa kebiasaan POLITIK umno Tak berubah ubah YDP letak jawatan atas keputusan peribadi yang baik ...
Capres Cawapres Fiktif Nurhadi Aldo Dinilai Menghibur Kegaduhan Suasana Politik

Capres Cawapres Fiktif Nurhadi Aldo Dinilai Menghibur Kegaduhan Suasana Politik

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 206 hits
Menanggapi konten tersebut Komisioner KPU RI Viryan Azis mengaku juga mengikuti akun tersebut Dengan adanya akun itu ia menganggap justru menjadi hiburan terhadap penyelenggaraan Pemilu 2019
Mendagri Orang Yang Mendelegitimasi Kpu Adalah Penjahat Politik

Mendagri Orang Yang Mendelegitimasi Kpu Adalah Penjahat Politik

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 150 hits
Menteri Dalam Negeri Tjahjo Kumolo menyesalkan penggunaan isu hoaks jelang pemilu 2019
Pengakuan Tun M Bukti Politik Bangsat Melayu Pasca Pru14

Pengakuan Tun M Bukti Politik Bangsat Melayu Pasca Pru14

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 438 hits
2 Jamadilawal 1440H Selasa Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa DAP yang memilih siapa bakal menduduki kerusi dalam pentadbiran termasuk jawatan perdana menteri membuktikan betapa bangsatnya politik Melayu sekarang ini Dalam ucapannya d...
Strategi Sby Bangun Citra Politik Santun Bisa Terkikis Perilaku Andi Arief

Strategi Sby Bangun Citra Politik Santun Bisa Terkikis Perilaku Andi Arief

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 185 hits
Perilaku Andi Arief dinilai bisa membuat citra Ketua Umum Demokrat Susilo Bambang Yudhoyono terdegradasi
Tak Bahas Politik Agnes Monica Hanya Ngobrol Nge Vlog Bareng Jokowi

Tak Bahas Politik Agnes Monica Hanya Ngobrol Nge Vlog Bareng Jokowi

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 163 hits
Agnes mengaku tak membicarakan masalah politik terkait pemilihan presiden 2019 Kendati begitu Agnes memastikan akan ikut mengampanyekan politik yang bersih dari kabar bohong alias hoaks
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping