Bersalutkan Teknologi Moden Dan Pantas Kami Kini Berwajah Baru


Dari hari ke hari, teknologi web kian berkembang pantas. Walaupun ada diantaranya berkaitan dengan trend semasa, namun hakikatnya kita tidak boleh mengambil mudah perkembangan teknologi moden dan kehendak pasaran. Itulah dilemma yang dihadapi oleh saya selaku pemilik azmirshah.com.
Permasalahan yang berlaku? Saya mula menggunakan Theme Journey sejak daripada tahun 2015. Saya sukakan theme ini kerana ia punyai kelas, kena dengan citarasa rasa saya dengan ciri yang elegan, dark, tetapi premium. Namun selepas hampir 6 tahun menggunakan theme ini, saya sudah mula dibebani kehendak teknologi semasa.
Theme Journey yang dimaksudkan Pertamanya theme ini sudah terlampau berat sehingga sukar untuk ditakbir urus. Tidak kiralah untuk pengguna desktop atau mobile, keduanya memerlukan masa melebihi 5 saat  untuk dimuat sepenuhnya. Adakalanya tempoh loading melebihi 7 saat dan itu sangat membimbangkan untuk saya. Kesannya bounce rate saya mencecah hampir 86% dan itu bukan sesuatu yang sihat untuk diambil mudah.
Keduanya Theme Journey ini sudah mula diabaikan oleh pembangun theme itu sendiri menyebabkan kerosakan kepada beberapa bahagian seperti gadget tidak diperbaiki. Saya secara jujurnya malas nak betulkan sendiri. Lebih-lebih lagi saya semakin benci dengan WordPress sejak bertukar editor bertukar kepada Guterberg. Ye saya tahu boleh sahaja saya bertukar kepada editor Classic, tapi sampai bila? Bila semua benda nak paksa secara halus, kadang-kadang terasa juga pakai Laravel lagi baik.
Ketiganya saya frust dengan Google. Katanya mahu laman web fokus kepada penggunaan Accelerated Mobile Pages (AMP), jadi saya pakailah AMP sejak daripada tahun 2019 lagi. Tiba-tiba ditahun 2021, Google mula menamatkan sokongan hasil carian berformat AMP di keputusan enjin carian Google tanpa sebab yang tidak diketahui. Dah kenapa? Memandangkan hal responsiveness terhadap pengguna mobil adalah benda yang tetap dititik beratkan, saya terpaksa juga utamakan hal itu.
Mempertingkatkan prestasi laman web Diatas faktor kekecewaan saya itu, saya kini menerapkan penggunaan theme yang lebih baik daripada sebelumnya. Theme yang sesuai untuk permulaan tahun 2022 ini dilengkapi dengan teknologi moden dan mengiurkan. Tidak sabar untuk saya kongsikan. Ini adalah theme terbaru saya.
Laman web azmirshah.com kini berwajah baru Rekaan kali ini lebih bersih dan ringan berbanding sebelumnya. Lebih penting ia memberi keselesaan kepada pembaca yang mengunjungi laman web saya tidak kira mereka menggunakan desktop atau telefon bimbit.
Malahan semenjak saya bertukar kepada theme ini, banyak kelebihan yang dinikmati secara bersama. Antaranya ialah:
1. Kelajuan meningkat sehingga 500% Laman web azmirshah.com kini boleh diakses dengan kelajuan kurang 1 saat berbanding satu ketika dahulu yang memakan masa hampir 5-7 saat. Anda kini tidak perlu menunggu lama untuk membaca kandungan yang disediakan oleh saya. Dengan sekelip mata, kandungan akan segera terpapar di skrin desktop atau skrin telefon mudah alih anda.
2. Dark Mode / Light Mode Kini pembaca laman web saya boleh memilih untuk melayari laman web saya dengan tetapan dark mode atau light mode. Semuanya bergantung kepada keselesaan pembaca untuk membaca penulisan saya dalam mode yang mana. Jika dahulu anda hanya boleh membaca dalam satu mode sahaja, kini tidak lagi.
3. Peningkatan pendapatan adsense Alhamdulillah sejak saya bertukar ke theme terbaru ini, saya berjaya menurunkan bounce rate daripada 86% kepada 17% sahaja. Kesannya adsense memberi kerjasama yang lebih baik kepada saya dari segi pembahagian iklan sehingga meningkatkan pendapatan saya sehingga 36%.
4. Memperkemaskan AMP Walaupun Google mengeluarkan sokongan AMP pada keputusan hasil carian, saya akan terus meneruskan penggunaan AMP pada laman web saya. Laman web versi mobil akan dioptimiskan disamping kosistensi rekaan akan diteruskan bagi membantu meningkatkan hasil carian yang lebih baik.
5. Pemfokusan kepada onpage SEO Selepas percubaan untuk merajinkan diri menulis artikel berkaitan fakta menarik gagal, saya telah pivot penulisan saya pada tahun 2017 dan mula berfokuskan kepada penulisan berkaitan tutorial dan teknologi. Paling penting kesemuanya perlu mesra SEO. Selepas 4 tahun berusaha,  alhamdulillah dapat juga hasilnya walaupun dengan artikel yang sedikit sekitar 94 artikel sahaja. Matlamat kali ini saya akan cuba fokuskan kepada onpage SEO.
Akhir kata Saya jarang sekali berkongsikan penulisan yang menceritakan keluh kesah saya dalam berblog. Kali terakhir saya menulis penulisan peribadi adalah pada tahun 2017 yang menceritakan tentang artikel saya kena rembat.
Tapi kali ini terlebih bersemangat pula saya nak ke tahun 2022. Jadi saya persiapkan laman web saya dengan teknologi moden agar lebih kalis masa depan. Diharapkan ia mampu memberi manfaat kepada saya dan anda dimasa akan datang.
Apa komen anda tentang wajah baru kami? Kongsikan di ruangan komen.
The post Bersalutkan teknologi moden dan pantas, Kami kini berwajah baru appeared first on Azmir Shah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://azmirshah.com/bersalutkan-teknologi-moden-berwajah-baru/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buat Kapal Terbang Kertas Versi Baru Moden

Cara Buat Kapal Terbang Kertas Versi Baru Moden

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 419 hits
Jom lipat kapal terbang cara nie Lama dia terbang Boleh main dgn anak anak Tiba tiba teringat lagu Tolonglah angin bawa kapal terbang kertasku Teringat nostalgia bermain dengan kapal terbang simple but yet enjoyable ni Seiring dengan arus m...
Baru Heboh Kes 1mdb Muncul Skandal Baru Iatu Dnb

Baru Heboh Kes 1mdb Muncul Skandal Baru Iatu Dnb

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 190 hits
Pelantikan DNB oleh Kementerian Kewangan ternyata merungsingkan tatkala perincian tentang penganugerahan kontrak sebesar ini dibuat tanpa penjelasan yang terperinci lantas menginjak prinsip ketelusan Dato Seri Anwar ibrahim bimbang ia akan ...
Baru Bian Sounds Out Against Millions Given To Churches In Lawas Trusan

Baru Bian Sounds Out Against Millions Given To Churches In Lawas Trusan

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 198 hits
There is nothing wrong with churches receiving these funds from the government but the timing of this programme is questionable and raises many red flags When there are over 800 BEM churches in Sarawak why is it that only those in Lawas and...
Baru Raises Red Flags Over Govt Donation To Sarawak Churches

Baru Raises Red Flags Over Govt Donation To Sarawak Churches

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 269 hits
Baru Bian says there are over 800 churches in Sarawak but only those in Lawas and Trusan received the aid KUCHING A Parti Sarawak Bersatu leader has raised questions over a state government agency s move to distribute aid to churches a week...
Aturan Baru Menjelang Nataru Warga Yang Belum Divaksin Dilarang Bepergian Jauh

Aturan Baru Menjelang Nataru Warga Yang Belum Divaksin Dilarang Bepergian Jauh

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 133 hits
Tak hanya itu pemerintah juga mengeluarkan kebijakan mengenai hari libur dan larangan cuti bagi ASN Seperti apa
Tak Nak Serabut Mata Lihat Baju Penuh Bakul Ini Caranya Baru Cepat Siap

Tak Nak Serabut Mata Lihat Baju Penuh Bakul Ini Caranya Baru Cepat Siap

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 183 hits
Bab lipat baju selalu jadi bahan topik mak mak kan Tak kisah dari anak seorang sehinggalah anak dah besar pun inilah yang selalu buat ibu ibu sentiasa dalam dilema Orang kata masa anak kecil nak lipat baju ambil masa sebab baju anak yang ke...
Maskapai Berkonsep Milenial Super Air Jet Buka Rute Penerbangan Baru Ke Pekanbaru Dengan Beragam Fasilitas Menarik

Maskapai Berkonsep Milenial Super Air Jet Buka Rute Penerbangan Baru Ke Pekanbaru Dengan Beragam Fasilitas Menarik

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 178 hits
Selain karena Pekanbaru merupakan destinasi populer bagi berbagai kalangan Super Air Jet buka rute penerbangan ini dengan beragam fasilitas menariknya untuk mendukung sektor UMKM
Pengambilan Tanah Kampung Baru Selesai Januari

Pengambilan Tanah Kampung Baru Selesai Januari

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 175 hits
BH ONLINE Foto hiasan Fail NSTP KUALA LUMPUR Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Shahidan Kassim memberi jaminan isu pengambilan tanah di Sungai Baru Kampung Baru di sini akan dilaksanakan secara adil dan mementingkan kepentingan pemi...
Khalid Samad Dakwa Tanah Di Kampung Baru Antara Rm 850 Rm 1000 Kaki Persegi

Khalid Samad Dakwa Tanah Di Kampung Baru Antara Rm 850 Rm 1000 Kaki Persegi

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 218 hits
Bekas Menteri Wilayah Persekutuan Khalid Samad menegaskan nilai tanah Kampung Sungai Baru Kampung Bharu adalah antara RM850 hingga RM1 000 sekaki persegi sebagaimana nilai tanah di Kampung Bharu di bawah Malay Agriculture Setlement atau Mas...
Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka