Bermula Dengan Sebuah Mesin Jahit Sabella Melangkah Jauh Dan Mampu Miliki Kilang Seluas 30 000 Kaki Persegi



Siapa sangka, bermula dari rumah menggunakan sebuah mesin jahit, dan niat nak bantu menambahkan pendapatan seisi keluarga, jenama Sabella kini mampu berdiri gah dengan pembukaan kilang seluas 30,000 kaki persegi.

Alhamdulillah, pembukaan tahun baru 2020 yang penuh makna dan menjadi sejarah buat Tuan Mohd Sufian Sulaiman dan isteri, Puan Siti Fatimah Abd Samad, pemilik Sabella Holding Sdn Bhd kerana pada tarikh 1 Januari 2020 mereka telah mengadakan majlis perasmian kilang baru yang besar yang dirasmikan oleh Dr Azizan Osman.


Berlokasikan kawasan perindustrian yang kebanyakan kilangnya dimiliki oleh jenama terkenal yang ada di Malaysia, berdiri megah kilang milik ahli Titanium #AnakDidikDrAzizan yang pada asalnya hadir ke Program RichWorks dengan jualan di bawah RM30,000 sebulan.

Cerita Tuan Sufian Sulaiman, Puan Siti Fatimah pernah berniat - "Jika Allah bantu aku hari ini, maka aku akan bantu lebih ramai orang yang susah dari aku sekarang." Itu niat Puan Siti ketika dia berhasrat untuk memulakan perniagaannya. Daripada niat itu, dengan izin Allah ia berubah menjadi datangnya punca rezeki yang melimpah tanpa mereka sedar. Kini, Sabella membantu menjadi sumber pendapatan kepada ejen dan dropship dan juga kepada kakitangannya.





Sambung Tuan Sufian lagi dalam nada sebak sambil mengenang perjalanan bisnesnya, Puan Siti dulunya struggle menjahit 100 helai tempahan hingga jari bengkak, sakit dan tak boleh bergerak. Tetapi Puan Siti tetap berusaha menyiapkan tempahan baju dan memastikan pelanggannya dapat apa yang mereka nak.  Puan Siti  bersungguh-sungguh nak bantu Tuan Sufian menambahkan pendapatan dan beliau sendiri tak nak hidup susah.

Tuan Sufian pernah berkongsi kisah dengan kami, pendapatannya sebagai pelukis pelan dan duduk di tengah bandar membuatkan mereka tergolong dalam golongan miskin bandar.


Alhamdulillah, struggle dan susah payah di waktu awal berniaga membuahkan hasil apabila mereka mula dapat order yang makin banyak. Mereka mula mencari mentor bisnes dan mula bertemu dengan Dr Azizan Osman serta hadir ke Program RichWorks. Asbab berMenThor dengan Dr Azizan Osman, mereka juga boleh upgrade bisnes daripada 1 mesin jahit kepada lebih 30 mesin jahit, mula menyewa 1 kedai ‘corner lot’ dan menambah jumlah pekerja.


Peningkatan perniagaan Sabella yang mengeluarkan dan memasarkan baju kurung tanpa gosok ini sangat pantas. Jika dulu setiap department syarikatnya diisi oleh mereka berdua sahaja, tapi sekarang empayar bisnes Sabella diisi dengan lebih 100 orang kakitangan.



Bukan itu sahaja, jika dulu sales mereka yang hanya RM1 juta setahun meningkat kepada RM24 juta dalam tempoh 3 tahun setelah berMenThorkan Dr Azizan Osman. Dan lebih membanggakan pembukaan kilang baru mereka tidak menggunakan pinjaman daripada bank. Semua itu hasil daripada bisnes beliau.

Tapi bagi Tuan Sufian, apa yang orang nampak kejayaan Sabella hari ini adalah bermula daripada kepayahan hidupnya dulu. “Kami dulu pernah susah sampai tak ada duit nak beli susu untuk anak sehinggakan terpaksa gunakan susu pekat manis yang dibancuh air kosong dan beri kepada anak sebelum tidur. Pada masa ‘tu memang tak ada duit. Kami tak ceritakan ini kepada sesiapa sebab tak nak susahkan orang lain.”


Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada ibu bapanya yang sangat menyokong perniagaan mereka dan juga kepada MenThor kesayangan mereka, Dr Azizan Osman yang sentiasa membimbing mereka.

Kami di RichWorks mengucapkan jutaan tahniah kepada Tuan Sufian Sulaiman dan Puan Siti Fatimah di atas pembukaan kilang Sabella. Kami berharap kisah ini menjadi inspirasi kepada lebih ramai usahawan di luar sana untuk berusaha cari ilmu dan bertindak mengembangkan bisnes mereka sehingga mampu buat jualan mencecah jutaan ringgit setahun.


Kami baru sahaja menutup pendaftaran ke Program Nak Ubah Hidup Januari 2020. Memandangkan masih ramai yang mahu mendaftar ke Program Nak Ubah Hidup dan jika anda seorang usahawan yang nak tingkatkan bisnes 10 kali ganda di tahun 2020, kami mengajak anda untuk mendaftar sekarang dan jadi antara 100 pertama yang dapatkan tawaran ke Program Nak Ubah Hidup 2020.


Klik www.NakUbahHidup2020.com

#AzizanOsman
#TeamRichWorks
#ResultMatters
#NakUbahHidupMac2020



lagi info di : Gosip Artis TerkiniBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2020/01/bermula-dengan-sebuah-mesin-jahit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sabella Pakaian Muslimah Exclusive Mampu Milik Yang Best

Sabella Pakaian Muslimah Exclusive Mampu Milik Yang Best

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 389 hits
SABELLA Pakaian Muslimah Exclusive Mampu Milik Yang Best Hari ni daku nak share tentang satu jenama untuk fesyen kasual wanita bertudung yang bagi daku memang best Kenapa sebab daku cakap best itu semua akan daku kongsikan di dalam artikel ...
Iphone 11 Berjumlah Lebih Rm 475 000 Telah Dicuri Di Dalam Sebuah Kereta Di Oregon

Iphone 11 Berjumlah Lebih Rm 475 000 Telah Dicuri Di Dalam Sebuah Kereta Di Oregon

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 246 hits
Baru baru ini telah berlaku satu kes kecurian melibatkan sejumlah besar Iphone 11 berlaku di Oregon Amerika Syarikat Kejadian tersebut berlaku di tempat parkir kereta di sebuah pusat membeli belah Bridgeport Village Menurut sumber sejumlah ...
Percaya Atau Tidak Kajian Dapati Berjalan Kaki Mampu Kurangkan Risiko Kanser

Percaya Atau Tidak Kajian Dapati Berjalan Kaki Mampu Kurangkan Risiko Kanser

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 179 hits
Berjalan kaki kadang kala meletihkan Terutamanya bagi mereka yang berada di pusat bandar seperti Kuala Lumpur dan menaiki pengangkutan awam Berjalan ke setiap satu stesen yang berlainan rasanya cukup meletihkan Walaupun begitu jangan mengel...
Trip Kuala Lumpur 2019 Bermula Sebuah Perjalanan

Trip Kuala Lumpur 2019 Bermula Sebuah Perjalanan

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 508 hits
Cuti sekolah akhir tahun 2019 kali ini kami memilih untuk bercuti di Kuala Lumpur Sebenarnya sudah lama kami tidak ke sana Pergi ni pun kira last minute punya plan Kalau plan awal kot2 tak jadi nanti frust pula anak2 Hehe Kami bertolak pada...
Ozil Mulai Bayar Operasi 1 000 Anak Tak Mampu

Ozil Mulai Bayar Operasi 1 000 Anak Tak Mampu

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 202 hits
Bintang Arsenal Mesut Ozil mulai menepati janji membayar operasi 1 000 anak tak mampu Total sudah 219 operasi anak miskin yang dibayar mantan pemain Real Madrid itu Janji untuk membayar operasi 1 000 anak yang membutuhkan diungkap Ozil sebe...
Minyak Zaitun Digunakan 8 000 Tahun Dahulu

Minyak Zaitun Digunakan 8 000 Tahun Dahulu

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 391 hits
Minyak zaitun memang mempunyai banyak sekali khasiat yang sangat bagus untuk manusia Minyak ini sudah digunakan sejak lama baik untuk keperluan kesihatan kecantikan sehingga keperluan lain Namun bukti sejarahnya tidak pernah memberikan kete...
Banjir Jakarta Belasan Meninggal Lebih Dari 31 000 Warga Ibu Kota Mengungsi

Banjir Jakarta Belasan Meninggal Lebih Dari 31 000 Warga Ibu Kota Mengungsi

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 222 hits
Seorang ibu dievakuasi dari salah satu titik dari 41 wilayah yang tergenang banjir di Jakarta Banjir Jakarta dan daerah sekitarnya menyebabkan setidaknya 16 orang meninggal dan lebih dari 31 000 orang mengungsi sementara puncak hujan diperk...
Kira Kira 35 000 Isi Rumah Terjejas Gangguan Air Akibat Amonia Di Muar

Kira Kira 35 000 Isi Rumah Terjejas Gangguan Air Akibat Amonia Di Muar

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 187 hits
JOHOR BAHRU Bekalan air kepada 35 000 isi rumah di daerah Muar mengalami gangguan selepas paras amonia yang tinggi dikesan di Sungai Muar Kira kira 35 000 isi rumah terjejas gangguan air akibat amonia di Muar
Lebih 180 000 Tandatangan Minta Maszlee Kekal

Lebih 180 000 Tandatangan Minta Maszlee Kekal

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 302 hits
LEBIH 180 000 tandatangan sudah dikumpul setakat ini melalui satu petisyen dalam talian meminta Dr Maszlee Malik kekal sebagai Menteri Pendidikan Jumlah tandatangan itu diraih setakat jam 11 15 malam ini selepas ia dilancarkan petang tadi y...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin