Berminat Bekerja Di Rumah



Berdasarkan satu kajian yang pernah dijalankan, wanita didapati menyifatkan kebahagiaan hidup berkeluarga sebagai satu kejayaan di samping kerjaya stabil. Jelas sekali, masa untuk bersama keluarga terutama anak menjadi keutamaan wanita walau setinggi mana jawatan disandang.

Justeru, tidak hairanlah ramai wanita mula mempertimbangkan untuk bekerja di rumah dan dalam masa yang sama dapat memainkan peranan sebagai ibu sepenuh masa. Sememangnya, inilah yang sentiasa bermain di minda wanita bekerja iaitu memiliki pendapatan sendiri, tetapi tidak perlu mengorbankan terlalu banyak masa untuk bersama anak dan keluarga.

Bagaimanapun, apakah konsep bekerja di rumah yang semakin popular sejak sedekad lalu ini cukup ideal untuk semua wanita? Bekerja di rumah memang kedengarannya amat menarik dan mudah sekali. Maklum saja, anda adalah bos kepada diri sendiri!

Persoalannya, apakah semua wanita mampu melakukan dua tugas dalam satu masa? Hakikatnya bekerja di rumah bukanlah satu tugas mudah. Bijak menguruskan masa adalah faktor utama apabila bekerja di rumah.

Anda juga perlu mempunyai disiplin tinggi dan tidak berkompromi dalam memisahkan waktu bekerja dengan menguruskan keluarga.

Begitu pun, tiada maknanya jika hanya diri anda saja berada di rumah, tetapi asyik sibuk bekerja hingga tiada masa untuk bersama anak, sedangkan matlamat sebenar untuk mempunyai masa bersama si kecil.

Selepas memiliki cahaya mata, merasakan sudah sampai masanya untuk berhenti kerja dan menumpukan sepenuh perhatian kepada mereka.

Menjalankan pelbagai perniagaan di rumah, sebaiknya jika ingin bekerja sendiri, elakkan menggunakan modal yang terlalu banyak. 

Apa yang penting, seseorang itu perlu memasuki bidang yang selari dengan minat dan kemahiran masing-masing. Kalau boleh berbincanglah dengan suami dan keluarga. Sokongan mereka penting kerana corak kerja anda yang kini sudah berbeza dengan dulu. Anak juga perlu faham bila anda sedang membuat kerja dan bila anda berperanan sebagai ibu.

Anda perlu bersikap adil terhadap anak dengan membahagikan masa bekerja dengan lebih bijak. Misalnya, anda boleh mula bekerja apabila anak sedang tidur atau pada awal pagi ketika anak ke sekolah. Pastikan apakah kepentingan waktu itu. Jika anak perlukan perhatian, utamakan daripada melakukan kerja lain.

Saudara mara terdekat juga perlu tahu bahawa anda kini sedang bekerja di rumah agar mereka tidak mengganggu waktu bekerja anda. Bantuan pembantu rumah juga masih diperlukan, malah meringankan beban bagi mereka yang tidak mampu melakukan dua tugas dalam satu masa.

Sebagai strategi awal, mereka yang sedang bercadang untuk bekerja di rumah agar mula membina jaringan kerja sebelum berhenti kerja. Mengenali ramai orang adalah satu faktor penting sebagai strategi pemasaran.

Jangan tunggu sehingga berhenti kerja baru hendak tercari-cari pelanggan. Hubungan baik dengan orang sekeliling mewujudkan peluang luas memasarkan barangan mahupun perkhidmatan yang anda tawarkan.

Pada masa inilah kena pandai gunakan peluang yang ada seperti menghadiri kursus keusahawanan dan kemahiran lain yang boleh dijadikan sumber pendapatan kemudian hari.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bicaramentari.blogspot.com/2018/10/gww.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Peluang Wanita Bekerja Dari Rumah

Peluang Wanita Bekerja Dari Rumah

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 273 hits
Program ini merujuk kepada kerja kerja yang ditawarkan oleh syarikat sama ada secara langsung atau melalui pihak ketiga yang dijalankan secara individu atau kumpulan di premis tertentu yang digunakan untuk menjalankan operasi pekerjaan Seba...
Cara Daftar Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highland

Cara Daftar Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highland

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 695 hits
Cara Daftar Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highland l Kali pertama check in di Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highlands berbaloi bayar RM150 00 untuk 4 hari 3 malam di sini Lokasi RPP Cameron Highland terletak di tanah rata Pema...
Jangan Bina Rumah Ibadat Ikut Sedap Nak Pacak Ridhuan Tee

Jangan Bina Rumah Ibadat Ikut Sedap Nak Pacak Ridhuan Tee

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 343 hits
ISMA WEB Umat Islam sudah lama bertolak ansur sehingga ditolak beransur ansurBANGI Pemimpin semua agama di negara ini dinasihatkan supaya membina rumah ibadat mengikut formula bagi mengelakkan berlakunya suasana haru biru kata pendakwah beb...
Ini Rahsia Besar Bagaimana Michelle Obama Dan Melania Trump Jadikan Rumah Tangga Sentiasa Harmoni

Ini Rahsia Besar Bagaimana Michelle Obama Dan Melania Trump Jadikan Rumah Tangga Sentiasa Harmoni

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 300 hits
Ini Rahsia Besar Bagaimana Michelle Obama dan Melania Trump Jadikan Rumah Tangga Sentiasa Harmoni
Duit Kutu Lambat Bayar Terus Ke Rumah Dia Aku Tergamam Lihat Apa Yang Suami Dia Buat

Duit Kutu Lambat Bayar Terus Ke Rumah Dia Aku Tergamam Lihat Apa Yang Suami Dia Buat

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 755 hits
Assalamualaikum dan hai kepada admin Aku nak share tapi bukan masalah rumah tangga Aku nak share pasal keinsafan aku ni hehe Aku ni peniaga online dan mak kutu online Selama 2 tahun lebih aku jadi mak kutu ni Ni kes pertama yang betul betul...
Geledah Rumah Bupati Bekasi Terkait Suap Proyek Meikarta Kpk Sita Sejumlah Uang

Geledah Rumah Bupati Bekasi Terkait Suap Proyek Meikarta Kpk Sita Sejumlah Uang

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 226 hits
Juru Bicara KPK Febri Diansyah mengatakan dari hasil penggeledahan di rumah Neneng penyidik menyita sejumlah uang Febri mengatakan tim masih menghitung total uang yang disita dari kediaman Politisi Golkar itu
Dalami Suap Meikarta Kpk Geledah Rumah Bos Lippo Grup Billy Sindoro

Dalami Suap Meikarta Kpk Geledah Rumah Bos Lippo Grup Billy Sindoro

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 238 hits
Komisi Pemberantasan Korupsi melakukan penggeledahan di sejumlah lokasi terkait kasus dugaan suap perizinan proyek pembangunan Meikarta Salah satunya rumah Direktur Operasional Lippo Group Billy Sindoro di daerah Tangerang Banten
Cerita Pendek Rumah Agam

Cerita Pendek Rumah Agam

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 219 hits
wah cantiknya rumah ni bersungguh sungguh mimie berkata sambil melihat kiri dan kanan rumah agam yang tersergah indah di hadapannya tak pernah seumur hidupnya untuk bermimpi mendiami rumah yang sungguh cantik seperti rumah itu dari perabotn...
Mau Rumah Gratis Di Surga Ini Caranya

Mau Rumah Gratis Di Surga Ini Caranya

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 219 hits
Setiap umat manusia pastinya ingin masuk surga tak ada satupun manusia yang tidak menginginkan surga Bahkan orang yang jahat sekalipun ia tidak akan mau merasakan siksa api neraka Oleh karena itu imbalan rumah gratis di surga tentunya menja...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah