Berjayakah Peliwat Pemusnah Kontrak Sosial Bergabung Perintah Negara



Seorang blogger Pakatan Harapan, Shabudin Husin menyatakan kebimbangan bahawa kemasukan Ahli Parlimen UMNO ke dalam Bersatu selain untuk mengukuhkan lagi kedudukan Perdana Menteri, ia mungkin terjajar kepada tujuan serta maksud untuk menidakkan berlakunya peralihan kuasa daripada Tun Mahathir kepada Anwar Ibrahim sebagaimana yang telah dijanji dan dipersetujui sebelum Pakatan Harapan menang PRU14 yang lalu.
Tambahnya lagi, dalam banyak keadaan, meskipun Tun Mahathir selalu mengatakan beliau akan menepati janji berhubung peralihan kuasa itu, kerapkali juga kata-katanya agak tergantung, "saya mungkin jadi Perdana Menteri kurang daripada dua tahun dan mungkin juga lebih dua tahun."
Tidak pernah sama sekali Tun Mahathir berkata, "cukup-cukup dua tahun nanti saya akan serahkan jawatan Perdana Menteri ini kepada Anwar."
Sementara ada persetujuan mengenai peralihan kuasa kepada Anwar, kecenderungan Tun Mahathir terhadap Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR terlihat sungguh nyata sejak awal lagi.
Beliau yang sudah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor selepas PRU14 lalu dan tidak disenaraikan oleh PKR sebagai calon menteri, telah dipilih oleh Tun Mahathir untuk menjadi Menteri Hal Ehwal Ekomoni dalam kabinetnya.
Dengan jawatan tersebut, Azmin bukan saja menjadi antara menteri yang menguasai kementerian paling kanan dalam kerajaan, bahkan seterusnya dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Khazanah, badan pelaburan utama kerajaan bersama Tun Mahathir selaku Pengerusinya.
Dengan yang demikian, ia menyebabkan berlegar cakap-cakap dan andaian bahawa Tun Mahathir lebih cenderung mahukan Azmin sebagai penggantinya berbanding Anwar.
Cakap-cakap dan andaian itu mungkin segera berkubur jika Tun Mahathir berani bertegas menyatakan "cukup dua tahun saya akan berundur dan menyerahkan jawatan itu kepada Anwar."
Namun, ia tidak pernah sesekali dilakukan Tun Mahathir, malah di sebalik ayat "mungkin kurang dua tahun dan mungkin lebih dua tahun" menjadi Perdana Menteri, beliau ternampak cuba mengukuhkan kedudukannya melalui sokongan Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang melompat parti.
Selain itu, Tun Mahathir juga dilihat tidak sekepala dengan parti cauvinis dan rasis DAP. Banyak isu sejak akhir-akhir ini menjelaskan perkara ini. 
Tun Mahathir sejak awal berpolitik telah menunjukkan sikap Ultra Melayu walau dalam masa sama boleh bertimbang rasa dengan kaum-kaum lain. 
Namun, serangan parti rasis DAP terhadap Tun Mahathir secara terbuka terutama dalam isu Pilihanraya Tempatan jelas sikap yang biadap DAP terhadap Perdana Menteri PH yang dalam kalangan mereka sendiri. 
Siapa tidak kenal perangai Tun Mahathir, jika perkara ini berlaku ketika beliau menjadi PM ke-4 dahulu, Lim Guan Eng, Menteri rasis DAP tersebut sudah lama mengangkat bag dan keluar meninggalkan Kementerian Kewangan. 
Mungkin bila beranjak tua, kesabaran Tun Mahathir semakin meningkat. Namun, bukan bermakna Lim Guan Eng dan parti rasis DAP itu akan terlepas begitu sahaja. Kita saksi kan episod yang seterusnya. 
Adakah peliwat dan pemusnah kontrak sosial boleh memerintah negara atau sebaliknya. 
Tungguuuuuu
#CelahGelegar 
Baju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2018/12/berjayakah-peliwat-pemusnah-kontrak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Himpunan Anti Icerd 8 Disember Adalah Solidariti Terhadap Keutuhan Negara Dan Kontrak Sosial

Himpunan Anti Icerd 8 Disember Adalah Solidariti Terhadap Keutuhan Negara Dan Kontrak Sosial

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 225 hits
Oleh Dr Riduan Mohamad NorRiuh geger pemimpin politik kerajaan dan para Menteri mengulas himpunan ummah yang bakal melakar sejarah negara semenjak enam dekad kemerdekaan Ironiknya pak Menteri separa dungu ini memberikan pelbagai cadangan su...
Kontrak Sosial Dimasukkan Dalam Subjek Sejarah

Kontrak Sosial Dimasukkan Dalam Subjek Sejarah

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 312 hits
Jangan jadi macam dalam gambar kat atas tu sudah ler mengaku pakar ekonomi tapi yang ditangan pakar lain beb Dalam isu bahasa dan budaya bangsa dan negara ini pastinya Tan Sri Rais adalah orang yang tepat untuk berkata kata Kontrak sosial m...
Hormati Fahami Kontrak Sosial Sultan

Hormati Fahami Kontrak Sosial Sultan

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 221 hits
Rakyat negara ini harus memahami dan menghormati kontrak sosial yang menjadi asas persefahaman di antara kaum ketika Malaysia berusaha memperoleh kemerdekaan bagi memastikan tidak berlaku sebarang pencabulan sehingga boleh menggugat keharmo...
Kontrak Blok Sengkang Diperpanjang 20 Tahun Negara Raup Usd 12 Juta

Kontrak Blok Sengkang Diperpanjang 20 Tahun Negara Raup Usd 12 Juta

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 200 hits
Direktur Jenderal Minyak dan Gas Bumi ESDM Djoko Siswanto mengatakan Kontrak bagi hasil Wilayah Kerja atau Blok Migas Sengkang merupakan kontrak perpanjangan dengan Pemegang Partisipasi Interest Energy Equity Epic Pty Ltd sebesar 100 persen
Tun M Sistem Tersusun Jamin Pentadbiran Negara Yang Baik

Tun M Sistem Tersusun Jamin Pentadbiran Negara Yang Baik

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 255 hits
PUTRAJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan semua anggota pentadbiran kerajaan tentang kepentingan mempunyai sistem yang tersusun bagi memastikan kejayaan melaksanakan tadbir urus negara yang baik Perdana Menteri berkata keperluan memili...
Pulau Kukup Kekal Sebagai Taman Negara Johor

Pulau Kukup Kekal Sebagai Taman Negara Johor

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 795 hits
Pulau Kukup kekal sebagai Taman Negara Johor nbsp Dikemas kini 9 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 9 Dec 2018 3 53PM
Tidak Hanya Pria 4 Negara Ini Mengharuskan Perempuan Ikut Wajib Militer

Tidak Hanya Pria 4 Negara Ini Mengharuskan Perempuan Ikut Wajib Militer

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 234 hits
Negara negara yang menghadapi ancaman keamanan besar membutuhkan pasukan dalam jumlah besar pula Oleh karena itu pemerintahnya akan menjadikan warga sipil sebagai bagian dari pasukan cadangan bilamana ada kebutuhan lebih dalam dinas militer
Indonesia Bisa Lebih Cepat Jadi Negara The Digital Energy Of Asia

Indonesia Bisa Lebih Cepat Jadi Negara The Digital Energy Of Asia

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 231 hits
Kami optimis bahwa Indonesia akan segera menjadi The Digital Energy of Asia dengan valuasi USD 130 miliar pada 2020 bahkan mungkin lebih cepat ungkap Deputi Infrastruktur Badan Ekonomi Kreatif Hari Santosa Sungkari
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah