Berita Bodoh Spy Israel Di Kuala Lumpur


 


 
https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2022/10/841460/mossad-used-locals-kidnap-palestinian

Israel's intelligence agents struck on Malaysian soil, again, their war against Hamas 
OSTB : Pasal apa selalu Hamas, Hamas, Hamas? Pasal apa pula Israel tidak declare worldwide war lawan Fatah, Fatah, Fatah? Kenapa selalu Hamas, Hamas, Hamas?

They recruited local assets to help hunt down Hamas members in Malaysia.
OSTB : Habis spy kita buat apa? Spy israel boleh keluar masuk Malaysia ikut sesuka hati mereka. Spy Malaysia pula mungkin ada yang korek hidung, ada yang garu teloq dan ada juga yang curi duit rakyat berpuluh juta Ringgit. Tetapi boleh terlepas juga di Mahkamah. Itulah beza spy Israel dan spy kita.

"They recruited local assets" -  Ikut laporan media (sila ambung baca) Polis telah pun menangkap beberapa agen spy Israel itu di Kuala Langat. Sekurang-kurangnya EMPAT spy Israel sudah ditangkap. Mungkin 10 atau 12 orang spy Israel semuanya telah pun di tangkap. Ini ikut laporan New Straits Times. Tangkapan itu berlaku pada 29hb September 2022. Hari ini pula sudah 18 hb Oktober 2022. Sudah 20 hari. Habis pasal apa pula spy Israel yang ditangkap itu belum lagi dihadapkan ke Mahkamah? Untuk tujuan remand order dsbnya? 
Siapakah identiti spy Israel yang sudah di tangkap di Kuala Langat itu?

Recently Mossad engaged Malaysians to abduct 2 Hamas al-Qassam Brigades.

snatch-and-grab in Kuala Lumpur of two Palestinian 10pm on Sept 28 near Jalan Yap Kwan SengFour men beat and dragged Hamas member into vehicle other Palestinian warned to stay away.
he ran to nearby hotel to seek help shadow car followed them.second Palestinian lodged report at Dang Wangi 40 minutes laterabductors sped towards Kuala LangatPalestinian brought to chalet, tied him to a chairvideo call set upseveral other Malaysians waiting at the chalet they bungled and let the other Palestinian get awayalso failed to cover their faces, fundamental oversight plate number was also said to be genuine.At the chalet, another room had been prepped.For 24 hours, victim interrogated and beaten by Malaysian operativesone Malaysian operative in direct communication with IsraelOSTB : Jadi Israel pun bodoh. Depa gunakan terlalu ramai "operative" untuk menculik si Hamas itu. Cuba kira sikit:

Four men beat and dragged Hamas
shadow car followed them
several other Malaysians waiting at the chalet
another room had been prepped

OSTB : Woi ramai-nya 'operative' depa. Mungkin 10 atau 12 orang terlibat dalam team yang menculik Pak Arab Hamas itu. Hampiri saiz team yang menculik Pastor Koh dulu. Team yang menculik Pastor Koh pun ramai juga, Depa pun bodoh juga, Depa tak terfikir ada CCTV sedang rakamkan penculikan itu. 

Soalannya : rupanya Mossad, agensi perisikan  Israel yang kononnya tercanggih di dunia begitu dunggu dan bodoh sebab mereka:
menggunakan kereta bernombor plet original  yang mudah dikesanmelepaskan seorang lagi Pak Arab Hamas yang pasti akan buat laporan Polis"interrogate" Pak Arab Hamas di chalet di Kuala Langat selama 24 jamsuatu tempoh masa yang cukup lama bagi Polis mengesan merekamenggunakan terlalu ramai "operatives" 10 hingga 12 orang (minimum)
menambahkan risiko rahsia bocor atau team besar akan membuat silap Tak sangka saya Mossad daripada Israel boleh begitu bodoh. Anyway, kita sambung :
police immediately on the case and trace the car to the chalet.police team raided the room, interrogation was ongoingMalaysian police acted swiftlyThe traumatised Palestinians have since left Malaysia. OSTB : Fuiyyo!!  Tahniah kepada Polis. Syabas. Dalam 24 jam Polis boleh kesan lokasi Pak Arab Hamas serta 'spy-spy Israel' di Kuala Langat. Syabas sekali lagi.
Kuala Langat itu di tepi laut. Apakah kemungkinan ada submarine Israel  sedang menunggu "underwater" di luar pantai Kuala Langat untuk membawa lari Pak Arab Hamas itu?

Tapi saya heran juga kenapa Polis masih tidak dapat solve kes siapa culik Pastor Koh walaupun ada rakaman CCTV yang menunjukkan bagaimana penculikan itu telah dibuat. (Hello brader Din, dah bersara ke? Tik tok tik tok bagi kau juga. He he he.) Kita berambung: 

Israel declared war on Hamas worldwide. Israel would go after Hamas in M'ysiaApril 21, 2018, Fadi al-Batsh, 35, of Hamas, killed in shooting in Kuala Lumpur.OSTB : Soalan ini sangat khusus kepada Tuan-tuan yang ada akal dan otak sikit. Saya ulangi soalan saya tadi. Kenapa Israel tidak declare war melawan Fatah yang menjadi pemerintah di West Bank atau Tebing Barat di Palestin?
Fatah diketuai oleh Mahmud Abbas yang juga Presiden Palestin. Mahmud Abbas juga mewakili perjuangan Palestin yang masih original ia itu untuk membebaskan tanah Palestin. 
Hamas pula adalah anak syarikat Ikhwan Muslimin atau Muslim Brotherhood YANG BUKAN LAGI GERAKAN PALESTIN YANG JATI ATAU TULEN. 
Khas untuk Tuan-Tuan yang dunggu atau bodoh saya ulangi sekali lagi ok :  Hamas adalah anak syarikat Ikhwan Muslimin atau Muslim Brotherhood YANG BUKAN LAGI GERAKAN PALESTIN YANG JATI ATAU TULEN.
ikhwan Muslimin atau Muslim Brotherhood ditubuhkan di Mesir dan kini beribu pejabat di Qatar dan Switzerland.  Mereka melantik anak-syarikat mereka di seluruh dunia seperti Hamas di Gaza, parti AKP (Erdogan) di Turki, parti Ennahda di Tunisia  dan penyokong lain sebagai sumber kutipan dana 'Tin Milo'. Itu saja. They collect money. Dan bukan semua duit yang mereka kutip dalam tabung Tin Milo Gaza itu sampai ke tangan orang Palestin di Gaza. Hamas pun ada Bossku yang telan duit besar.

Penyokong lain Muslim Brotherhood dalam negara kita termasuk Parti Lebai Penipu dan Pahlawan Pintu Belakang.  
Berita bersambung lagi:

https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2022/10/841465/malaysian-woman-ran-israeli-spy-ring

Mossad runners in M'sia, believed to be locals, headed by local woman  mid-30s.
woman trained as private investigator before recruited by Mossad around 2018 woman sent for training in Europe, to master art of espionage
woman was given some RM120,000.
woman believed to have set up team to trail two Palestinians
she was on Israeli retainer for €2,000 a month
several local men working for her. OSTB : Fuiyyo. Hebat sungguh wanita umur 30an itu. Training di Europe lah, dapat duit RM120,000 lah, mengupah agen tempatan-lah. Sebiji serupa James Bond. Spy kita dulu pun wanita juga. Tapi muka macam katak. Bukan kejar mengejar spy jahat dengan naik kereta Ferrari. Dia curi duit pula.  Curi duit rakyat. Lepas itu naik turun tangga Mahkamah dua tiga kali boleh terlepas tuduhan curi. Hebat juga.
 Tapi kenapa woman in her 30s itu belum dikesan atau ditangkap? Polis sudah tangkap 'operative Israel' yang menculik Pak Arab dan menahan dia di chalet di Kuala Langat. Soalannya berapa ramaikah operative Israel  yang ditangkap di Kuala Langat itu dan kenapa mereka belum lagi dihadapkan ke Mahkamah?  Menculik itu adalah jenayah berat, serupa kes menculik Pastor Koh.   Kita tunggu sajalah samada "operative Israel" itu akan dibawa ke Mahkamah. Kita tunggu sajalah siapa identiti mereka. Ataupun apakah mereka pun akan tutup muka dengan baju mereka bila sampai ke Mahkamah.  Berita bersambung lagi: 
https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2022/10/841463/be-vigilant-foreign-spies

Israel's Mossad develop local assets to run covert operations in M'siato minimise their exposure, if operations compromisednot impossible to happen in M'siahigh-profile assassination of Fadi al-Batsh 35, in 2018.Al-Batsh member of Hamas in KL, gunned downif Israelis in chalet, Mossad heavily compromisedcounter-espionage should be prioritised and beefed upOSTB :  Saya cadangkan begini lah. Janganlah ahli politik kita dan geng-geng lebai kita (yang tak ada modal apa pun kecuali air liur) risau sangat pasal israel. Israel tidak takut sebarang ancaman daripada negara kita Malaysia. 
Tetapi masalahnya kita telah berkali-kali dan berbanyak kali beri laluan masuk, permit masuk, sokongan kewangan dan buat perkara bodoh yang lain bukan saja untuk ahli Hamas tetapi  juga bagi pihak ahli ISIS (yang pernah ditahan oleh Special Branch di negeri Darul Teroris di utara itu). 
Ahli politik kita (termasuk Brader Pintu Belakang) juga pernah memberi laluan masuk kepada kepala teroris Indonesia Abu Bakar Basyir yang diberi Kad Pengenalan Merah (Red IC) dan telah menetap di Malaysia hampir 15 tahun. 
Begitu juga mereka beri laluan masuk kepada sahabat Abu Bakar ia itu Abdullah Sungkar. Keduanya telah membuka pusat tarbiyah teroris di Ulu Tiram, Johor yang beroperasi daripada 1992 hingga ditutup ikut perintah Polis pada 2002.   Kedua kepala teroris Indonesia ini dikaitkan dengan teroris Al Qaeda.
Ahli politik kita juga sudi melayan (dengan menggunakan duit rakyat, duit kita) bagi puak-puak tertentu dari Aceh (di mana seorang pemimpin Free Aceh Teuku Don Zulfahri juga ditembak mati di Ampang), membantu "pejuang" Mindanao, membantu pejuang Melayu "selatan Thai", "mujahidin Afghanistan (tahun 1990an), pelarian Chechnya dan dabnya.
Semua ini adalah mainan ahli politik untuk memancing undi simpati orang Melayu / Islam.  
Sebenarnya negara kita tidak ada sebarang kaitan dengan perjuangan-perjuangan di negara lain itu. It is none of our business. 
Untuk Tuan-Tuan yang kurang IQ, bodoh bangang dan begitu, cuba fikir macam ini. Dulu ahli politik kita sokong 'pejuang' Mindanao. Lepas itu orang Mindanao datang serang Lahad Datu dan membunuh anggota Polis kita pula. Pada waktu yang sama ahli politik kita juga berbaik dengan kerajaan Filipina. Dulu ahli politik kita sokong pejuang Aceh. Tetapi mereka juga berbaik dengan pemerintah Indonesia. Rupanya mereka main depan belakang lagi. Dulu mereka sokong Abu Bakar Bashir, Abdullah Sungkar dan pelbagai terori Indonesia. 
Selepas peristiwa 9-11 pada 2001 tetiba bocor berita bahawa Malaysia menjadi "pusat pertemuan" teroris antarabangsa pula.

"According to the 9/11 Commission Final Report released in July 2004, Y---d met four key al-Qaeda members at his home in Kuala Lumpur, where they “spoke about the possibility of hijacking planes and crashing them” months before the terror attacks unfolded in the U.S. in September 2001.20 Nov 2019"

Jadi Abu Bakar Basyir dihalau keluar dan pusat tarbiyah teroris di Ulu Tiram itu di tutup. Semua ini adalah akibat mainan politik ahli politik kita yang tidak mempunyai modal lain untuk memancing undi Melayu.

Akhir kalam, saya telah lama mengikuti dengan teliti juga pelbagai operasi dan aktiviti perisik Mossad itu.  Mereka jarang melakukan kesilapan. Kes yang famous di mana operasi Mossad tersilap besar berlaku di Lillihammer, Norway  pada tahun 1973. 
Saya melihat kes cobaan menculik di Kuala Lumpur ini seperti cerita kartun. Ia lebih merupakan warning kepada ahli Hamas yang duduk di Malaysia. Tetapi siapa warning siapa? 

The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.
By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2022/10/berita-bodoh-spy-israel-di-kuala-lumpur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
12 Lokasi Tempat Makan Sup Panas Legend Di Sekitar Kuala Lumpur

12 Lokasi Tempat Makan Sup Panas Legend Di Sekitar Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 22/10/2022 - jumlah : 183 hits
10 lokasi tempat makan sup Legend paling sedap di sekitar Kuala Lumpur Mesti ramai tak tahu kan dekat KL ni sebenarnya ada byk hidden gems kedai makan sedap2 belaka Semua Restoran ni mmg terkenal dengan sup daging tulang sup kambing sup eko...
Pintasan Saloma Tempat Menarik Yang Mesti Dikunjungi Kalau Ke Kuala Lumpur

Pintasan Saloma Tempat Menarik Yang Mesti Dikunjungi Kalau Ke Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 24/10/2022 - jumlah : 196 hits
Bulan lepas rasanya cikla sekeluarga berpeluang pergi ke jambatan pintasan Saloma Cikla baru tau pasal tempat ni Teruk kan tak tau perkembangan semasa Haha Macam mana boleh sampai sini Tak plan pun nak pergi sini sebenarnya Asalnya bawak bu...
Tren Kuala Lumpur Ke Hatyai Rm75

Tren Kuala Lumpur Ke Hatyai Rm75

papar berkaitan - pada 15/10/2022 - jumlah : 186 hits
Nampak ada orang share Tren khas Kuala Lumpur ke Hatyai RM75 sehala harga Promo dari 21 hingga 24 Oktober 2022 Kita pun share ke blog terus Kot kotlah ada yang tengah merancang nak ke Hatyai naik tren selain yang pernah saya post sebelum ni...
One Championship Returns To Kuala Lumpur With Action Packed One Fight Night Card

One Championship Returns To Kuala Lumpur With Action Packed One Fight Night Card

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 172 hits
ONE Championship the largest martial arts organization in the world will return to Kuala Lumpur on Saturday October 22 with an action packed ONE Fight Night card at Axiata Arena The event will mark the first time the organization has held a...
Tersembunyi Lokasi Tokyo Street Pavilion Kuala Lumpur

Tersembunyi Lokasi Tokyo Street Pavilion Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 21/10/2022 - jumlah : 241 hits
Tempat menarik yang Tersembunyi Lokasi Tokyo Street Pavilion Kuala Lumpur Ini antara tempat yang mungkin ramai orang Kuala Lumpur tidak perasan jika datang melawat Pavilion KL Sudut unik ini berada di bahagian atas pusat membeli belah premi...
Gigi Nakal Di Kuala Lumpur 5 November Ini

Gigi Nakal Di Kuala Lumpur 5 November Ini

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 140 hits
GIGI NAKAL DI KUALA LUMPUR 5 NOVEMBER INI Assalammualaikum semua Finally GIGI juga hadir ke Malaysia untuk mengadakan konsert pada 5 November 2022 ini Kumpulan muzik Indonesia ini terkenal dengan lagu lirik puitis percintaan Menghargai seti...
T12e01 Jalan Putra Kuala Lumpur Malaysia

T12e01 Jalan Putra Kuala Lumpur Malaysia

papar berkaitan - pada 17/10/2022 - jumlah : 128 hits
Jalan PutraDestinasi utama yang berhampiran Pusat Dagangan Dunia Putra yang dikenali dengan akronim PWTC Hentian Putra stesen bas untuk ke Pantai Timur Semenanjung Malaysia Pusat membeli belah The Mall Kemudahan tren terhampir Stesen STAR L...
Ekspo Industri Sukan Kuala Lumpur 2022

Ekspo Industri Sukan Kuala Lumpur 2022

papar berkaitan - pada 12/10/2022 - jumlah : 190 hits
Lokasi Perkarangan Stadium Bukit Jalil Alamat Jalan Barat Bukit Jalil 57000 Kuala Lumpur Waktu Operasi 10 00 pagi 10 00 malam Harga Tiket Percuma Tarikh Lawatan 6 Oktober 2022 Ekspo Industri Sukan Kuala Lumpur 2022 menjadi lokasi persinggah...
Hi Tea Di Atmosphere 360 Menara Kuala Lumpur

Hi Tea Di Atmosphere 360 Menara Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 13/10/2022 - jumlah : 156 hits
Bulan lepas aku ke Menara Kuala Lumpur sebab nak bawa emak Hi Tea di Restoran Berputar Atmosphere 360 Kebetulan emak ada temujanji bulanan dengan doktor di Hospital dekat KL Memang dah jadi kebiasaan memandangkan waktu kerja aku yang flexib...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Kunci Meningkatkan Produktivitas Dan Kesehatan Burung Juara Kontes

Rendang Udang Mudah Dan Sedap

Tersangkut Offer Kasut Lewre Kat Sogo

Lirik Lagu Bukan Sebuah Rindu Andmesh Yovie Widianto

Cara Aminkan Doa

Learning From May 13 For Lasting National Reconciliation