Beri Masa Pada Keluarga Dikira Sedekah Pahala Itulah Rezeki Bahagia Kita Ustaz Ebit Lew


Hari demi hari kita terlalu taksub dengan kerja dan tanggungjawab kita pada syarikat. Benar ia satu amanah untuk kita melakukan yang terbaik dengan mencari rezeki yang halal, namun memperuntukkan masa untuk anak-anak dan pasangan juga adalah satu amanah terbesar buat diri kita. Jadi jangan terlalu alpa, cuba sebaik mungkin untuk memperuntukkan waktu bersama insan tersayang.
Berkongsi sebuah video sambil bermain bersama anak-anak dan isteri di sebuah taman tema, Ustaz Ebit Lew turut menyampaikan amanat ini buat semua.

“Rindu best syukur dapat bersama bidadari tercinta dan anak-anak berjalan. Bagi anak-anak love = time. Beri masa bersama lagi hati jadi cinta dan semakin dekat. Sayu bila anak kata. Yeye ayah dah balik. Semua nak berebut nak duduk sebelah ayah.”
“Dapat peluk keluarga rahmat, pahala dan kebaikan..beri masa untuk keluarga dikira sedekah pahala. Walau senyum dan menggembirakan mereka.”
“Rindu ayah. Ayah pun rindu anak-anak semua,” kongsinya di instagram miliknya.
View this post on Instagram
Best rasa bila dapat simpan hp dan main-main dengan anak-anak. Beri masa bersama keluarga. Best. Seronok. Indah. Rindu sangat pada bidadari dan anak-anak. Kadang dapat berbual dengan anak-anak terasa berharga sangat. Kerana setiap hari berlalu. Sekali kita terlepas. Esok harinya dah lain. Setiap hari bermakna buat pasangan dan anak-anak.
A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on Aug 30, 2020 at 2:12am PDT

Jasa isteri tak terbayar
Benar isteri kita melakukan tugasnya 24 jam sehari. Di pejabat dengan tugasan yang digalas dan balik ke rumah pula menyambung tugasan sebagai isteri dan anak-anak pada keluarga. Tidak pernah habis.
Selain berkongsi video penuh kegembiraan di Legoland Malaysia, Ustaz Ebit Lew tidak terkecuali mengucapkan terima kasihnya kepada bidadari hatinya, isteri tercinta yang sentiasa menyokongnya setiap masa. Malah menjadi tunjang utamanya dalam menguruskan anak-anak dan keluarga dikala beliau terpaksa bekerja setiap hari.

“Pegang tangan bidadari sejuk jer hati. Indahnya dunia kerana ada bidadari menemani disisi. Kasihan pada bidadadi yang 24 jam tak sempat rehat sangat jaga suami jer. Jaga anak-anak lagi. Bidadari yang tiada gaji dan elaun. Jika ada pasti tak terbayar. Terlalu besar pengorbanan seorang isteri.
Tak sempat nak sakit. Tiada cuti. Diri sendiri belum terurus sibuk urus rumahtangga. Semuanya kerana cinta dan sayang. Amanah Allah. Ikhlasnya dan suci hatinya.

“Terima kasih bidadari abang. Menghargainya membuat rezeki dan bahagia. Itulah rezeki. Bahagia. Saat hati ada rasa syukur dan sejuk hati bersama bidadari dan anak-anak.”
Ebit Lew
View this post on Instagram
Rindu best syukur dapat bersama bidadari tercinta dan anak-anak berjalan.. Bagi anak-anak love = time. Beri masa bersama lagi hati jadi cinta dan semakin dekat. Sayu bila anak kata. Yeye ayah dah balik. Semua nak berebut nak duduk sebelah ayah. Dapat peluk keluarga rahmat, pahala dan kebaikan..beri masa untuk keluarga dikira sedekah pahala. Walau senyum dan menggembirakan mereka. Rindu ayah. Ayah pun rindu anak-anak semua. Pegang tangan bidadari sejuk jer hati. Indahnya dunia kerana ada bidadari menemani disisi. Kasihan pada bidadadi yang 24 jam tak sempat rehat sangat jaga suami jer. Jaga anak-anak lagi. Bidadari yang tiada gaji dan elaun. Jika ada pasti tak terbayar. Terlalu besar pengorbanan seorang isteri. Tak sempat nak sakit. Tiada cuti. Diri sendiri belum terurus sibuk urus rumahtangga. Semuanya kerana cinta dan sayang. Amanah Allah. Ikhlasnya dan suci hatinya. Terima kasih bidadari abang. Menghargainya membuat rezeki dan bahagia. Itulah rezeki. Bahagia. Saat hati ada rasa syukur dan sejuk hati bersama bidadari dan anak-anak-ebitlew
A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on Aug 24, 2020 at 5:56am PDT

Semoga ucapan dan tanda terima kasih ini akan dijadikan inspirasi buat semua di luar sana. Hargai masa kita bersama pasangan dan anak-anak yang amat memerlukan kita. Jangan sesekali diabaikan. Cuba luangkan masa sebaiknya. Tolak tepi kerja, tolak gajet dan berilah masa pada anak-anak!
PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANNINA
Tak sabar nak tengok keletah comel Jeanelle setiap minggu? Pa&Ma Musim ke-8 kembali lagi di kaca tv menemani anda! Kali ini, kami membawakan edisi Pa&Ma Journey Bersama JovianNina.
Jom kosongkan malam Rabu anda dengan menonton gelagat mereka pada jam 9 malam, hanya di Astro Ria saluran 104 & 124. Set kalendar anda sekarang yaa !

#PaMaJourneyBersamaJovianNina
#AstroRIA
#MajalahPAMA
Nak macam-macam info? Join channel Telegram Pa&Ma D Parents 
Menarik: Tolak Tepi Kerja, Matikan Gajet, Tumpulah Pada Anak-Ustaz Don Daniyal!
The post “Beri Masa Pada Keluarga Dikira Sedekah Pahala, Itulah Rezeki & Bahagia Kita” – Ustaz Ebit Lew appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/beri-masa-pada-keluarga-dikira-sedekah-pahala-itulah-rezeki-bahagia-kita-ustaz-ebit-lew/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Elewsmart Dipecah Masuk Ustaz Ebit Lew Zahir Rasa Sedih

Hiburan Elewsmart Dipecah Masuk Ustaz Ebit Lew Zahir Rasa Sedih

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 551 hits
Mendedahkan Elews Mart di cawangan Sungai Buloh dipecah masuk menerusi kiriman terbarunya di laman Instagram pendakwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew iaitu pemilik pasar raya tersebut dilihat tampil meluahkan rasa sedih dan kecewa Menurutnya...
Macam Pengantin Baru Ustaz Ebit Lew Sarungkan Cincin Di Jari Isteri Depan Pasaraya

Macam Pengantin Baru Ustaz Ebit Lew Sarungkan Cincin Di Jari Isteri Depan Pasaraya

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 371 hits
Siapa yang tidak mengenali pendakwa terkenal Ustaz Ebit Lew yang dikenali dengan sifat murninya yang membantu golongan susah tanpa mengira bangsa Malah kaum India dan Cina juga turut mengenali Ustaz Ebit source
Elewsmart Kena Pecah Masuk Dengan 2 Lelaki Bertopi Keledar Ustaz Ebit Lew Rasa Sedih

Elewsmart Kena Pecah Masuk Dengan 2 Lelaki Bertopi Keledar Ustaz Ebit Lew Rasa Sedih

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 354 hits
Pendakwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew memuatnaik berita sedih di akaun Instagramnya mengenai premis perniagaan Elewsmart di sekitar Sungai Buloh dipecah masuk kira kira jam 3 30 pagi tadi Menurut pendakwah bebas tersebut dua lelaki bertop...
Ustaz Ebit Lew Sedih Kedai Elewsmart Sg Buloh Dipecah Masuk

Ustaz Ebit Lew Sedih Kedai Elewsmart Sg Buloh Dipecah Masuk

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 642 hits
Berhasrat untuk membantu golongan yang memerlukan usaha yang dilakukan oleh Ustaz Ebit Lew dengan membuka Elews Mart wajar dipuji Pun begitu menerusi kiriman terbarunya di Facebook Ustaz Ebit Lew meluahkan rasa sedih apabila Elews Mart di c...
Pasar Raya Elewsmart Ustaz Ebit Lew Sedih Dipecah Masuk

Pasar Raya Elewsmart Ustaz Ebit Lew Sedih Dipecah Masuk

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 402 hits
Sayu pagi ini bila dapat tahu Elewsmart sg buloh kena pecah masuk 3 30 pagi Ada rakaman cctv 2 lelaki pakai helmet Peti besi kena angkat Dengan curi susu susu dan coklat coklat demikian tulis pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew source
Sebelum Hujung Tahun Ustaz Ebit Lew Mahu Buka 30 Lagi Cawangan Elewsmart

Sebelum Hujung Tahun Ustaz Ebit Lew Mahu Buka 30 Lagi Cawangan Elewsmart

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 445 hits
Menerusi muat naik di laman sosial pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew bercadang mahu menambah lagi 30 cawangan pasaraya Elewsmart yang menjual barangan runcit dengan harga paling murah dalam masa terdekat selepas membuka 10 cawangan source
Ustaz Sweet Lagi Ebit Lew Sarung Cincin Di Jari Manis Bidadarinya Depan Pasar Raya Setiap Hari Rasa Makin Cinta

Ustaz Sweet Lagi Ebit Lew Sarung Cincin Di Jari Manis Bidadarinya Depan Pasar Raya Setiap Hari Rasa Makin Cinta

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 355 hits
SIAPA tak kenal Ustaz Ebit Lew figura yang disegani kerana sumbangannya dalam membantu masyarakat kurang berkemampuan
Sarungkan Isteri Cincin Masa Pembukaan Elewsmart Ebit Lew Rasa Seakan Pengantin Baru

Sarungkan Isteri Cincin Masa Pembukaan Elewsmart Ebit Lew Rasa Seakan Pengantin Baru

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 299 hits
Siapa yang tak kenal dengan penceramah dan pendakwah bebas popular Ustaz Ebit Lew kan Semua mesti tahu yang Ustaz Ebit sangatlah romantik bila dengan isterinya Kalau tengok posting dekat akaun Instagram Ustaz tu memang nampak yang dia sanga...
Demi Rezeki Buat Keluarga Baru Berusia 10 Tahun Amat Kerah Tenaga Kerja Di Pasar

Demi Rezeki Buat Keluarga Baru Berusia 10 Tahun Amat Kerah Tenaga Kerja Di Pasar

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 209 hits
Di saat kanak kanak seusianya menikmati di sekolah tidak bagi seorang budak lelaki dikenali sebagai Amat yang mempelajari pelbagai ilmu melalui pengalaman Baru berusia 10 tahun Amat tidak membuang masa dalam kehidupan sebaliknya berusaha ke...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan